Takuuvuokran palautus
Avainten luovutuksesta on nyt tasan kaksi viikkoa eikä maksusta kuulu mitään. olen kaksi kertaa kysynyt vuokranantajalta takuuvuokrasta mutta joka kerta sanoo puhuvansa ensin vuokranvälittäjän kanssa ja ottavansa sitten yhteyttä. Kauan vuokranantaja voi pantata maksua?
Asunnossa oli todella vanha peilikaappi kylpyhuoneessa (80-luvulta) josta yksi peiliovi irtosi käytössä, enkä mielestäni ole käyttänyt sitä millään tavalla väärin. Onko mahdollista että tarjoudun itse hankkimaan saman tasoisen peilikaapin asuntoon ilman että hän veloittaa upouuden peilikaapin hinnan takuuvuokrastani?
Kommentit (7)
Nuo yksityiset ja jotkut firmatkin koittavat nykyisin melkein aina vetää sen takuumaksun itselleen tavalla tai toisella. Jos muuta ei löydy, niin ainahan sinne voi tilata näennäisesti hemmetin kalliin siivouksen koska jostain löytyi joku murunen joka saattoi olla pölyä. Tosin se saattoi tulla vuokraisännän omista kengistä mutta mitäs pienistä.
Jos oot välitysfirmankautta vuokrannu ota yhteyttä sinne. Ite oon ootellu joskus kuukauden takuu vuokraa takasin.
Onhan takuuvuokra omalla tililläsi? Jos menit maksamaan sen vuokraajalle, ei tietenkään ole mitään takeita, että saat sitä takaisin. Oikeusteitse ehkä. Hyvä idea olisi ottaa yhteyttä vuokralaisten edunvalvontaan (joku keskusliitto? Googlaa), esitellä asia ja soittaa sen jälkeen vuokravälittäjälle. Vuokravälittäjä ei halua huonoa mainetta itselleen, joten sen eduissa on maksun nopea palautus.
Eihän normaalielämisen aiheuttamia kulumia pitäisi takuuvuokrasta ottaa.
Vuokranantajan ja minun välillä oli vielä vuokranvälitysfirma johon olen ollut myös yhteydessä samasta asiasta.
Vuokrasopimuksessa on maininta kuinka kauan saa kestää.
Oven irtoaminen ei ole pätevä syy pitää takuuvuokraa, koska oven voi korjata kuka vaan...