Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko törkeetä ehdottaa kaverille maskia kun tavataan?

Vierailija
31.07.2021 |

Asutaan alueella missä on paljon koronaa ja kaveri on paljon erilaisten ihmisten kanssa tekemisissä, enkä ole saanut vasta kuin yhden rokotteen.

Kommentit (35)

Vierailija
1/35 |
31.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokainen tapaa omilla ehdoillaan, eli ei ole törkeätä. Tapaamisesta kieltäytymisestä tuon ehdon takia ei pidä myöskään pahoittaa mieltään.

Vierailija
2/35 |
31.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä vähän hysteeristä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/35 |
31.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ehkä vähän hysteeristä.

Mikä tuosta tekee hysteeristä jos tiedostaa, että korona jyllää?

Vierailija
4/35 |
31.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jättäisin kokonaan tapaamatta sitten. Netissä voi heittää tärkeimmät kuulumiset. Maskia en vapaa-ajalla käytä.

Vierailija
5/35 |
31.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

On törkeää. Toivottavasti kaverisi hoksaa perua tapaamisen kanssasi ja toivottavasti Sinä itse et enää loppuikänäsi tapaa ketään. Kökötä vain yksinäsi siellä omassa steriilissä kopissasi ilman kaiffareita ettet saa bakteereja.

Et ole oikea ystävä tai kaveri.

Vierailija
6/35 |
31.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tapaan ystäviä kaupungilla, menemme suositusten mukaan. Julkisissa ja kauppakeskuksissa maskit, kahvilla tai ravintolassa ei.

Minä en lähtisi, jos koko ajan pitäisi olla maskissa. Ehdottaisin, että tavataan koronan jälkeen.

Vierailija
7/35 |
31.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en juurikaan käytä maskia, mutta en suuttuisi ehdotuksesta.

Vierailija
8/35 |
31.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytä itse ffp2- tai ffp3-hengityssuojainta, niin kaverisi ei tarvitse käyttää mitään. Näin mä itse teen eikä ketään maskitonta kaveriani ole haitannut, vaikka mulla on hengityssuojain. 

Vierailija
9/35 |
31.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos tapaan ystäviä kaupungilla, menemme suositusten mukaan. Julkisissa ja kauppakeskuksissa maskit, kahvilla tai ravintolassa ei.

Minä en lähtisi, jos koko ajan pitäisi olla maskissa. Ehdottaisin, että tavataan koronan jälkeen.

Mun pitää mennä auttamaan kaveriani tietokoneen kanssa ja joudumme olemaan siis melkein nokikkain kun opetan häntä siinä samassa, että ei voi jättää koronan jälkeiseen aikaan.

Ap

Vierailija
10/35 |
31.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei. Omille ystäville asiasta ei edes tarvitse mainita. Älykästä porukkaa.

Vierailija
11/35 |
31.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei vaan viisasta ja muut ihmiset huomioonottavaa toimintaa.

Vierailija
12/35 |
31.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole törkeää. Kaverisi luulisi voivan kunnioittaa sitä ettet halua saada tautia. Koska täysin oireetonkin voi olla tartuttaja on pakkokin olla vähän skitso ja epäillä kaikkia. Näin se nyt vaan menee. Jos hän ei halua vuoksesi laittaa maskia ei hän sinusta välitä eikä sun näinollen kannata tavata häntä ollenkaan.

Maskinkäyttöhän on nimenomaan kanssaihmisten huomioimista vaikkei itsestään välittäisikään.

Vierailija
13/35 |
31.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun pitää mennä auttamaan kaveriani tietokoneen kanssa ja joudumme olemaan siis melkein nokikkain kun opetan häntä siinä samassa, että ei voi jättää koronan jälkeiseen aikaan.

Ap

Miksi juuri sinun? Jos kerran tällä kaverillasi on paljon muitakin kavereita, pyytäköön jotain heistä. Tai maksakoon ammattilaiselle, jos tietsikassa on jotain häikkää. Mitä sun pitää opettaa hänelle? Jotain sellaista, mistä ei löydy netistä mitään ohjetta?  Etsi muutama linkki opetusvideoihin tai jollekin muuulle ohjesivustolle ja lähetä linkki hänelle. 

Vierailija
14/35 |
31.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätkäshenkilö 49 vuotta kirjoitti:

On törkeää. Toivottavasti kaverisi hoksaa perua tapaamisen kanssasi ja toivottavasti Sinä itse et enää loppuikänäsi tapaa ketään. Kökötä vain yksinäsi siellä omassa steriilissä kopissasi ilman kaiffareita ettet saa bakteereja.

Et ole oikea ystävä tai kaveri.

Onneksi minulla ei kaltaisiasi "ystäviä" tai "kavereita". Ystävät ja kaverit minun maailmassani välittävät toisistaan ja tahtovat heille hyvää, joskus jopa aivan tuntemattomille yhteistä etua palvellakseen. Anteeksi vaan, mutta melkoisia luupäitä ovat saman ajatusmaailman kanssasi jakavat. Suppeaa ja itsekästä hölmölän touhua.

Vierailija
15/35 |
31.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

On kyllä käsittämätöntä kuinka paljon uskoa maskeihin vielä löytyy, kun niitä on jo pian vuoden verran käytetty, ja nähty moneen kertaan ettei niistä ole mitään hyötyä.

Vierailija
16/35 |
31.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olet menossa nokikkain istumaan sisätiloihin ties kuinka pitkäksi aikaa ei tavallinen kirurginmaski suojaa sua deltalta. Tarviit vähintään ffp2 hengityksensuojaimen. Ja kaverille kans ettei höngi suhun viruksiansa.

Ilmanvaihto täysille tai ikkunat auki ja ristiveto että huone tuulettuu koko ajan.

Minä en muuten kyllä menis ollenkaan.

Loppuelämä pilalla jos onnistuu huonolla tuurilla saamaan long covidin. Niin tai jos kuolee ei sitä loppuelämää tullutkaan🤔

Siinä se

Vierailija
17/35 |
31.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse ainakin pitäisin outona ehdotuksena ja sanoisin suoraan että jätetäänpä sitten tapaaminen..

Vierailija
18/35 |
31.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse ainakin pitäisin outona ehdotuksena ja sanoisin suoraan että jätetäänpä sitten tapaaminen..

Ai tässä ap:n tapauksessa että enpä taidakaan sitten tarvita apua tietokoneen kanssa Jos pitää maasta laittaa. 😄

Vierailija
19/35 |
31.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On kyllä käsittämätöntä kuinka paljon uskoa maskeihin vielä löytyy, kun niitä on jo pian vuoden verran käytetty, ja nähty moneen kertaan ettei niistä ole mitään hyötyä.

Miksi sitten lääkärit ja hoitajat käyttivät maskeja jo ennen koronaa esim. leikkaussalissa jos ei niistä ole mitään hyötyä??? Kyllä on hyötyä oikein käytettynä. Mitkä olisikaan tautiluvut jos ei suurin osa olisi käyttänyt maskia.

Deltaan ei kirurginmaski tepsi, suojausteho ei riitä. Pitää ostaa tehokkaampi eli hengityksensuojain ffp2 tai ffp3. Ei kannaisi levitellä väärää tietoa vaan ottaa asioista selvää ensin.

Vierailija
20/35 |
31.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En halua olla maskihysteerikkojen kaveri.