En enää koskaan muuta kerrostalossa muuhun kuin ylimpään kerrokseen
Enkä sellaiseen taloon, jossa parveketupakointi on sallittu. Yli puoli vuotta joudun vielä lusimaan tässä ennenku voin irtisanoa vuokrasopimuksen. Hirveää jos olis ostanut tällaisen 🙄
#normaalejaelämisenääniä
Kommentit (39)
Suomessa asuinrakennukset rakennetaan lämpöä kerääviksi umpinaisiksi pulloiksi ja ylimmässä kerroksessa riittää kesällä lämpöä kun aurinko porottaa tummaa peltikattoa ja lämpö muutenkin nousee koko talosta sinne ylös katonrajaan.
Huomioikaa tämä, jos olette ostamassa asuntoa. Näytön aikana ei välttämättä ole yläkerran koko perhe jympsyttämässä lattiaa eikä ketjupolttaja parvekkeella tupakalla.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Suomessa asuinrakennukset rakennetaan lämpöä kerääviksi umpinaisiksi pulloiksi ja ylimmässä kerroksessa riittää kesällä lämpöä kun aurinko porottaa tummaa peltikattoa ja lämpö muutenkin nousee koko talosta sinne ylös katonrajaan.
Mieluummin 1 kk kuumuudessa kuin 12 kk häiriköinnin kohteena.
Ap
Hah, hah minä asun ylimmässä kerroksessa ja tämä savuton kerrostalo.
Mitäs siihen sanot ap??
Kerrostaloläävään ei kannata kenenkään muutta. PISTE
Olen asunut ylimmässä ja alimmassa. Tykkään mun alimman kerroksen asunnosta eniten. Röökin savu nousee ylöspäin.
Vierailija kirjoitti:
Tämä on muuten aivan totta. Terveisin ylimmässä kerroksessa vuoden asunut. Kämppä oli sinänsä todella kiva ja valoisa mutta se tukala kuumuus... Makuuhuoneeni ikkunat olivat vieläpä päivä- ja ilta-auringon suuntaan, huh huijaa.
Olen erittäin hyvin viihtynyt ylimmässä kerroksessa, kun ei ole edes seinänaapureita. Saan katella ikkunoista ulos joka suuntaan.
Vierailija kirjoitti:
Hmm, kummankohan sitä valitsisi, parina viikkona vuodessa on kuuma vai että päivittäin kuuluu aamusta iltaan TÖMPS TÖMPS TÖMPS -tauko- TÖMPS TÖMPS TÖMPS TÖMPS
Vaikea valinta...
Ok.
Meillä pihallinen kerrostalokoti eikä kukaan jympsytä ylhäällä eikä kyllä muutenkaan ja ilmalämpöpumppu huolehtii sopivasta viileydestä kesähelteilläkin joita muuten esim.toissakesänä oli 43kpl eli hieman enemmän kuin vain 1kk.
Taloyhtiön tulee puuttua jos savu häiritsee. Äärimmäisessä tapauksessa häädöllä. Tupakansavu ei kuulu normaaliin asumiseen. Sun pitää reklamoida isännöitsijälle, mieluten kirjallisesti esim meilillä.
Vierailija kirjoitti:
Taloyhtiön tulee puuttua jos savu häiritsee. Äärimmäisessä tapauksessa häädöllä. Tupakansavu ei kuulu normaaliin asumiseen. Sun pitää reklamoida isännöitsijälle, mieluten kirjallisesti esim meilillä.
Enemmän häiritsee se meluaminen. Talviaikaan voi pitää ikkunat kiinni niin savu ei tule sisään.
Ap
Omistusasunnosta pääsee eroon yleensä nopeammin kuin vuokrakämpästä, jossa on se puolen vuoden irtisanomisaika.
Tupakansavu nousee ylöspäin. Ylimmässä kerroksessa saat kaikki savut sieraimiisi.
Vierailija kirjoitti:
Omistusasunnosta pääsee eroon yleensä nopeammin kuin vuokrakämpästä, jossa on se puolen vuoden irtisanomisaika.
Ei ainakaan Hesassa, oikotielle tuhansia myymättömiä asuntoja listattuna. Useat olleet ainakin vuoden siellä.
Äärettömän hyvä valinta. Minulla yläkerrassa asuu yksinmeluava mies.
Vierailija kirjoitti:
Hah, hah minä asun ylimmässä kerroksessa ja tämä savuton kerrostalo.
Mitäs siihen sanot ap??
Mitä tohon pitäisi nyt sanoa. Olet säälittävä.
Eri.
Vierailija kirjoitti:
Kerrostaloläävään ei kannata kenenkään muutta. PISTE
Asun oikein viihtyissä pienkerrostalossa, jossa on kiva terassi ja aidattu piha myös. En ole tästä muuttamassa yhtikästä mihinkään.
Kyllä se jympsytys alakerrastakin kuuluu ylös.. Alakerta sai just viime kuussa häädön. Yöllä huonekalujen raahaamista, tavaroiden tiputtelua tms. kolistelua, kouluikäinen kakara ei osaa kävellä, vaan juoksee.. Tiedä sitten olisko äänet kuuluneet vielä paremmin, jos olisivat asuneet yläkerrassa, mutta oli kyllä unet vähissä tuon puolen vuoden ajan mitä tossa asuivat.
[ ] kiinnostaa
[x] ei kiinnosta