Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi kaikkien laihduttajien kuvitellaan haluavan lihaksikkaan vartalon??

Vierailija
14.08.2014 |

Alkaa jo vituttaa tää fitnes hömpötys,villitys. Kyllä,on erittäin suotavaa liikkua ja käydä kuntosalilla niitä raskaitakin painoja nostamassa, mutta miksi ihmeessä oletetaan että jokainen nainen,jokainen laihduttava nainen haluaisi fitneskropan? Itse pidän huomattavasti pehmeämmästä,luonnollisen näköisestä,hoikasta kropasta. Sami sundvikin uusin blogi kirjoitus il sivuille http://blogit.iltalehti.fi/sami-sundvik/2014/08/13/yksinkertaista-painonhallintaa-naisille/

ärsyttää. Paljon hyvää asiaa. Mutta. Tekstin toinen kuva ylhäältä; "tämä ei ole sitä miltä barbie tai huippumalli näyttää,tämä on terveyttä,fitnessiä ja seksikkyyttä" Seksikkyyttä,kenen mielestä? Itse en halua sicks päkkiä,enkä verisuonista pullistelevia käsivarsia kuten kuvan naisella. Kirjoitus antaa myös kuvan että turha juoksentelu ympäriinsä olisi turhaa,sali sali sali,sali sitä sali tätä. UGH.

Kommentit (61)

Vierailija
41/61 |
14.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.08.2014 klo 10:14"]

[quote author="Vierailija" time="14.08.2014 klo 07:08"]

Sali on paras keino laihduttaa vaikka ei lihasta kroppaan juuri tahtoisikaan. Rasva palaa treenin aikana ja sen jälkeen ihan eri tavalla salilla ku jossain muualla. Ite oon kokenut sen hyväksi tavaksi kohta 15vuoden ajan.

[/quote]

Tarkoitatko, että olet laihduttanut 15 vuotta? Ei kuulosta kovin tehokkaalta salilla käyminen, jos näin on :).

[/quote]

Voi kuule, toiset treenaa koska tykkää siitä. Ei meidän hyväkuntoisten tarvitse laihduttaa mutta tykätään liikkumisesta silti.

Vierailija
42/61 |
14.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.08.2014 klo 09:51"]Niiden, joiden ihanne on tuollainen fittnesskroppa, mielestä minussa varmasti on liikaa rasvaa, mutta valitsen mielummin sen, että saan pitää nykyiset rintani, hyväkuntoiset hiukseni ja sen, että voin syödä mitä haluan. 

[/quote]

Annoin kirjoituksellesi yläpeukun, mutta tästä asenteellisuudesta en pitänyt. Saat olla onnellinen, jos sinulla on noin hyvät geenit. Ei kaikilla ole esim. hyväkuntoista ihoa ja hiuksia, vaikka eläisivät kuten sinä. Ihan kuin yrittäisit selittäää, että fitnesstyypeillä on kaikki muut asiat kropassa vialla (esim. huonot hiukset), ja vain se rasavprosentti sellainen kuin haluavat. Yksinkertainen ajattelumalli tai omakehu eivät kaunista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/61 |
14.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.08.2014 klo 10:23"]

Sali on paras keino laihduttaa vaikka ei lihasta kroppaan juuri tahtoisikaan. Rasva palaa treenin aikana ja sen jälkeen ihan eri tavalla salilla ku jossain muualla. Ite oon kokenut sen hyväksi tavaksi kohta 15vuoden ajan.

[/quote]

Tarkoitatko, että olet laihduttanut 15 vuotta? Ei kuulosta kovin tehokkaalta salilla käyminen, jos näin on :).

[/quote]

Voi kuule, toiset treenaa koska tykkää siitä. Ei meidän hyväkuntoisten tarvitse laihduttaa mutta tykätään liikkumisesta silti.

[/quote]

Aiheuttaako treenaaminen sen, ettet ymmärrä lukemaasi?

Vierailija
44/61 |
14.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Blogitekstissä on toki paljon asiaakin, mutta se mikä minua eniten häiritsee on "ulkonäköseikat edellä treenaamaan" -asenne. Siis se, että kaikkien liikkujien perimmäinen motiivi olisi näyttää seksikkäältä vastakkaisen sukupuolen silmissä. Tietenkin sporttinen kroppa on yleisesti ottaen kauniimpi kuin lihakseton löllö, mutta ainakaan minulle sen tavoittelu ei todellakaan riitä motivaatioksi liikkuntaharrastukseeni. Ja tässäkin asiassa pitäisi muistaa kultainen keskitie. Blogissa olevien kuvien naisilla on rasvaprosentit jo niin alhaalla, että tuollaista kroppaa on mahdoton ylläpitää 365 päivää vuodessa ilman kuukautishäiriöitä ja muita terveyshaittoja. Kannattaa lukea tämän päivän Hesarista juttu fitnesskisaaja Nora Yrjölästä...

Itse näkisin terveellisempänä lähtökohtana liikuntaharrastuksen aloittamiseen oman hyvinvoinnin - niin fyysisen kuin henkisenkin. Liikunta tuottaa mielettömästi myös mielihyvää, kun keskittyy sellaisiin lajeihin joista itse pitää. Kaikille se laji ei ole isot painot salilla, vaan esimerkiksi jooga tai juoksulenkit. Sixpackin tavoittelu on toissijaista.

Vierailija
45/61 |
15.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
46/61 |
15.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.08.2014 klo 14:59"]

[quote author="Vierailija" time="14.08.2014 klo 10:25"]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

Salillakävijällä voi olla välillä ns. massakausia, jolloin hankitaan lihasta ja samalla voi rasvaprosenttikin nousta. Sen jälkeen voi olla tilanne, että pitää polttaa rasvaa. Raskauksiakin voi olla useampia ja tämän jälkeen monesto voi olla tarve rasvanpoltolle. 15 vuoteen mahtuu vaikka mitä, sitä SINÄ et ilmeisestu tajunnut

[/quote]

En ole tuo jolle kommentoit, mutta etkö sä nyt osaa lukea tuota omaa viestiäsi?

"Sali on paras keino laihduttaa vaikka ei lihasta kroppaan juuri tahtoisikaan. Rasva palaa treenin aikana ja sen jälkeen ihan eri tavalla salilla ku jossain muualla. Ite oon kokenut sen hyväksi tavaksi kohta 15vuoden ajan."

Eli tekstistäsi päätellen olet käynyt salilla laihduttaaksesi 15 vuoden ajan.

No, toki alkuperäisellä kommentoijalla oli varmasti myös sitä kuuluisaa sarkasmia mukana. Mutta nää sali-ihmiset ovat vaan jotenkin niin tohkeissaan sen oman maailmansa kanssa, ettei mitään kritiikkiä tai huumoria asian tiimoilta sallita :)

Vierailija
47/61 |
15.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.08.2014 klo 09:46"]

Timo Kettusen vastaus on täyttä asiaa. http://blogit.iltalehti.fi/timo-kettunen/2014/08/15/perinteinen-perse/ <3

[/quote]

Olipa hyvä krjoitus :)

Usein tuntuu, että nämä fitness-uskovaiset ovat tosiaan aivan yksisilmäisiä omien kauneusihanteidensa kanssa. Rankasti treenattu fitnessvartalo on useimpien mielestä ruma ja suorastaan vastenmielinen. Treenaan itsekin nostan isoja painojakin, mutta tuollainen möhkökroppa olisi minulle kauhistus. Tavoitteenani on terve ja toimiva kroppa, ulkonäkö on sivuseikka. Ja mitä tuo aerobisen treenin dissaus on? Se on kyllä terveyden kannalta paljon tärkeämpää kuin lihakset... mutta Sundvikin mielestä kai kaikki pyörii ulkonäön ympärillä.

Vierailija
48/61 |
15.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.08.2014 klo 10:03"]

[quote author="Vierailija" time="15.08.2014 klo 09:46"]

Timo Kettusen vastaus on täyttä asiaa. http://blogit.iltalehti.fi/timo-kettunen/2014/08/15/perinteinen-perse/ <3

[/quote]... mutta Sundvikin mielestä kai kaikki pyörii ulkonäön ympärillä.[/quote]Onhan se hienoa, että täällä taas "tiedetään", mitkä ovat Sundvikin valmennuksen tavoitteet, vaikka ei olla selvästi asiaan perehdytty pätkääkään eikä edes luettu tuota kirjoitusta ajatuksella. Hän nimenomaan sanoo, että terveys on aina tärkein tavoite, ulkonäkö tulee sivutuotteena. Eikä hän todellakaan pyri vetämään asiakkaidensa rasvaprosenttia noiden kuvien fitnesspimujen tasolle, ellei sitten satu olemaan aktiivikisaaja kyseessä ja silloinkin vain kisan ajaksi. Ja mitä tulee Kettusen kirjoitukseen, niin tuotakin vääntöä olen sivusta seurannut aika pitkään ja kyllähän noista Kettusen kirjoituksesta aika usein paistaa katkeruus läpi... :)

Vierailija
49/61 |
15.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska jokaisessa miehessä asuu pieni Tom of Finland ja naiset taas haluavat viehättää miehiä.

Vierailija
50/61 |
15.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.08.2014 klo 10:00"]

[quote author="Vierailija" time="14.08.2014 klo 14:59"]

[quote author="Vierailija" time="14.08.2014 klo 10:25"]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

Salillakävijällä voi olla välillä ns. massakausia, jolloin hankitaan lihasta ja samalla voi rasvaprosenttikin nousta. Sen jälkeen voi olla tilanne, että pitää polttaa rasvaa. Raskauksiakin voi olla useampia ja tämän jälkeen monesto voi olla tarve rasvanpoltolle. 15 vuoteen mahtuu vaikka mitä, sitä SINÄ et ilmeisestu tajunnut

[/quote]

En ole tuo jolle kommentoit, mutta etkö sä nyt osaa lukea tuota omaa viestiäsi?

"Sali on paras keino laihduttaa vaikka ei lihasta kroppaan juuri tahtoisikaan. Rasva palaa treenin aikana ja sen jälkeen ihan eri tavalla salilla ku jossain muualla. Ite oon kokenut sen hyväksi tavaksi kohta 15vuoden ajan."

Eli tekstistäsi päätellen olet käynyt salilla laihduttaaksesi 15 vuoden ajan.

No, toki alkuperäisellä kommentoijalla oli varmasti myös sitä kuuluisaa sarkasmia mukana. Mutta nää sali-ihmiset ovat vaan jotenkin niin tohkeissaan sen oman maailmansa kanssa, ettei mitään kritiikkiä tai huumoria asian tiimoilta sallita :)

[/quote]

En ole tuo ketä lainaat viestissäsi. Voihan sitä irvistellä ja ilkkua vaikka kuinka, mutta ei se tosiasioita miksikään muuta :)

Vierailija
51/61 |
15.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.08.2014 klo 09:29"][quote author="Vierailija" time="14.08.2014 klo 09:27"]

[quote author="Vierailija" time="14.08.2014 klo 09:25"]

[quote author="Vierailija" time="14.08.2014 klo 09:23"]

[quote author="Vierailija" time="14.08.2014 klo 09:19"]

Kyllä tuo on juuri kaikista seksikkäin naisvartalotyyppi.

T. mies

[/quote]

Ehkä sun kannattaa siirtyä suoraan miehiin, jos tuollainen miellyttää? ;)

[/quote]

Ehkä sun kannattais laihtua sata kiloa, että et näyttäisi sukupuolettomalta ihrapallerolta XD

[/quote]

Mistä sä tiedät, miltä näytän? Tampio.

[/quote]

Sun kommenteista voi päätellä että oot siiderivalas.

[/quote]

miehet ei käytä sanaa siiderivalas busted!

Vierailija
52/61 |
15.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi kuvitellaan, että laihduttaja ei voisi jättää lihastensa päälle juuri niin paljon rasvakerrosta, kuin hyvältä tuntuu ja omaa silmää miellyttää? Lihaksikkaan näköinen vartalo on hitonmoisen työn takana, eikä se tule vahingossa.

Laihduttaja ilman lihasta on usein ikuinen laihduttaja, kun perusenergiankulutus on aika olematon.

Vierailija
53/61 |
15.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en tajua tuota ulkonäkökeskeistä laihduttamista ja liikkumista. Mä harrastan juoksemista. Saan siitä hyvän mielen ja käsittääkseni se on ihan terveellistä. Vaikuttaa myös painonhallintaan positiivisesti. Lihaskuntoa kahvakuulalla. Syön myös monipuolisesti, välillä herkuttelen toki.

Mun kroppa on kiinteä. Isoja lihaksia ei erotu kuin jaloissa, muuten siis "vain" näkyvästi kiinteä. Olen tyytyväinen tähän. Samoin miesystäväni. Hänelle fitnessbarbiet ei uppoa, välillä valittaa mullekin liian tiukasta pepusta, pitäis olla kuulemma vähän löysää mukana.

Vierailija
54/61 |
15.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itseäni ällöttää nimenomaan nuo pullistelevat verisuonet! Esikoisen jälkeen itsellä lähti paino tippumaan, jopa alle sen mitä oli ennen raskautta. Bmi:n tippuessa alle 20, mullakin tuli todella hyvin esiin verisuonet, kyllä oon nyt tyytyväisempi kun niitä ei näy!

Vierailija
55/61 |
14.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.08.2014 klo 05:43"]Alkaa jo vituttaa tää fitnes hömpötys,villitys. Kyllä,on erittäin suotavaa liikkua ja käydä kuntosalilla niitä raskaitakin painoja nostamassa, mutta miksi ihmeessä oletetaan että jokainen nainen,jokainen laihduttava nainen haluaisi fitneskropan? Itse pidän huomattavasti pehmeämmästä,luonnollisen näköisestä,hoikasta kropasta. Sami sundvikin uusin blogi kirjoitus il sivuille http://blogit.iltalehti.fi/sami-sundvik/2014/08/13/yksinkertaista-painonhallintaa-naisille/

ärsyttää. Paljon hyvää asiaa. Mutta. Tekstin toinen kuva ylhäältä; "tämä ei ole sitä miltä barbie tai huippumalli näyttää,tämä on terveyttä,fitnessiä ja seksikkyyttä" Seksikkyyttä,kenen mielestä? Itse en halua sicks päkkiä,enkä verisuonista pullistelevia käsivarsia kuten kuvan naisella. Kirjoitus antaa myös kuvan että turha juoksentelu ympäriinsä olisi turhaa,sali sali sali,sali sitä sali tätä. UGH.

[/quote] Ei tuohon voi muuta sanoa kuin, samaa mieltä. :)

Vierailija
56/61 |
14.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mua ärsytä. Harrastan liikuntaa pyöräillen ja nostamalla painoja kotona. Olen hoikka, mutta haluan lihasta käsivarsiini, jotta jaksan raskasta työtäni tehdä. Lihaksikkuus ei ole pakollista. Monilla hämärtyy realiteetit itsensä muokkauksen kanssa; aluksi vartalo fitness-lookiin,sitten silikonia johonkin suuntaan, mutta nyrpeä naama ja mentaliteetti ovat ja pysyvät. Se ilo katoaa johonkin.

Vierailija
57/61 |
14.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuvan kroppa ei lankea vahingossa, yleensä nainen saa tehdä hulluna töitä, että saa todella lihaksikkaan kropan (muutamia poikkeuksia lukuunottamatta). Käyn salilla ja kävelen, koska mun työ on konttorityötä, että edes jonkinlainen kunto pysyy yllä. kuntosalitreeni on tehokkain tapa muokata kroppaa vaikkakin lihasten rakentaminen on hidasta...

Vierailija
58/61 |
14.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi hyvät ystävät. Salilla harva tulee kuvan naisen kaltaiseksi. Lihakset erottuvat noin hyvin vain todella todella tiukan dieetin tuloksena. Sali on paras keino laihduttaa vaikka ei lihasta kroppaan juuri tahtoisikaan. Rasva palaa treenin aikana ja sen jälkeen ihan eri tavalla salilla ku jossain muualla. Ite oon kokenut sen hyväksi tavaksi kohta 15vuoden ajan. Sinänsä ihme ku ihmiset innostuu lajista vain hömpötyksen vuoksi... Mutta hyvä että kiinnostuvat, jos joku läski saatas kuntoonki hömpötyksen myötä :)

Vierailija
59/61 |
14.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Treenaavana miehenä kuvien nainen on mulle se unelmakumppani jos näin äkkiseltään pitäis sanoa.  Tosin seurustelen fitnessmalli kanssa että aika pitkälti varmaan tavoite onkin saavutettu!

Vierailija
60/61 |
15.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä jos jättäisitte hetkeksi ne kuvat tuijottamatta ja keskittyisitte ajatuksella sen tekstin sisältöön? :) Voin luvata, että kenellekään ei tule vahingossa tuon näköistä kehoa, vaikka kuinka siistisi ruokavaliotaan ja nostaisi niitä raskaita painoja salilla. Se ei kuitenkaan ollut jutun pointti, vaan kirjoitus käsitteli toimivaa painonhallintamenetelmää. Nuo kuvat eivät todellakaan ole tuon jutun pääasia, vaan kuvituskuvia.