Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten pesisit hirsimökin sisäseinät?

Vierailija
03.06.2026 |

Suursiivousta ja pikkuremonttia ollaan tekemässä; vanhat roinat ulos, kunnon siivous, vähän maalausta ja sitten uudelleensisustus. Mutta miten pesisit pyöröhirsiset sisäseinät? Pölyiset ovat ainakin. Ajattelin ensin imuroida ja sitten jonkinlaisella mopilla pyyhkiminen. 

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
03.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pellavaöljysuovalla

Vierailija
2/12 |
03.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lakkabensiini tai Sinol on paras. Mopilla levittelet ja pyyhit.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
03.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tolulla

Vierailija
4/12 |
03.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli mielessä joku tuoksuton pesuaine +pesuveden sekaan loraus jotain eteeristä öljyä, sitruuna tms. Tai en mä tiedä tarviiko pesuainetta ollenkaan, suurin ongelma noissa hirsissä on se pöly, ei ne varsinaisesti likaisia ole. Pelkkä vesipyyhintä🤔

Vierailija
5/12 |
03.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Painepesurilla. Paine ja vesi pienimmälle mahdolliselle ja menoksi. Varsinkin jos ei ole omat seinät.

Vierailija
6/12 |
03.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ottaisin jonkun firman sooda- tai kuivajääpuhaltamaan niin hirret myös samalla vaalenisi.

Vierailija
7/12 |
03.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä ottaisin jonkun firman sooda- tai kuivajääpuhaltamaan niin hirret myös samalla vaalenisi.

Hirsien väri on ihan ok. Eikä ole tarkoitus alkaa noin isoon projektiin. 

Vierailija
8/12 |
03.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eihän se ole ollenkaan iso homma jos kerran joka tapauksessa tyhjennätte koko kämpän. Mutta jos omin voimin tarkoitus tehdä, niin ensin imurointi ja sen jälkeen sieni tai rätti käteen ja toiseen ämpärillinen vettä. En laittaisi mitään pesuainetta mikä vaatii huuhtelun eli pelkällä vedellä tekisin.

Vierailija
9/12 |
03.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eihän se ole ollenkaan iso homma jos kerran joka tapauksessa tyhjennätte koko kämpän. Mutta jos omin voimin tarkoitus tehdä, niin ensin imurointi ja sen jälkeen sieni tai rätti käteen ja toiseen ämpärillinen vettä. En laittaisi mitään pesuainetta mikä vaatii huuhtelun eli pelkällä vedellä tekisin.

On se iso silloin jos pitää ulkopuolisia ottaa töihin. Säästetään kuluissa kun itse tehdään. 

Vierailija
10/12 |
03.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En pesisi

Vierailija
11/12 |
03.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On se iso silloin jos pitää ulkopuolisia ottaa töihin. Säästetään kuluissa kun itse tehdään. 

Tein ite ja säästin!

Vierailija
12/12 |
03.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tein ite ja säästin!

Juuri näin. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yhdeksän kahdeksan