Mies löi eilen - mitä teen?
En ole uskaltanut sanoa kenellekkään mitään. Oli pakko nyt kirjoittaa tänne kun en tiedä mitä tehdä. Mieheni löi minua avokämmenellä kaksi kertaa päähän eilen, koska on sairaalloisen mustasukkainen ja luulee että minulla on joku toinen. Ei todellakaan ole. Joi viinaa ja lopulta sai raivokohtauksen ja löi kaksi kertaa. Nyt ollut yötä pois kotoa. En ole soittanut perään koska pelkään.
Tämä oli ensimmäinen kerta kun näin kävi. Tähän asti ollut vain sanallista väkivaltaa 3 vuoden aikana, nyt sitten kävi käsiksi fyysisesti. Onko tästä enää paluuta normaaliin? Onko mieheni lainkaan se ihminen joksi häntä luulin? Meneekö alkoholin piikkiin? Pyydän neuvoa teiltä.
Kommentit (75)
Ollaankohan me saatu lukea tästä jo otsikoista?
"Meneekö alkoholin piikkiin?" Älä ole typerä!
Pakkaa kamasi ja häivy!
Vaimo saattoi tahallaan ärsyttää.
Tarina ei kerro ottaako ap edelleen pataa vielä 4 vuotta myöhemminkin.
Miksi ihmeessä tätä pitää kysyä edes? Lähdet ihan heti tuollaisesta parisuhteesta. Mies on sairas ja väkivaltainen. Mikä saa naiset pysymään tuollaisessa suhteessa?
Siis ensinnäkin miten itse käyttäydyt? Monesti suojelette itseänne kertomalla että se syy on toisessa kokonaan.
Naisilla on valtava tarve osoittaa arvostusta itseään kohtaan ja oikein uhmataan sitä miehen käytöstä jolloin nämä tilanteet tulevat todennäköisemmiksi.
Ja miksi kysyt täältä apua?
Tee rikosilmoitus ja mene lääkäriin. Muista olla täysin rehellinen.
Tai sitten muistat koko totuuden ja selvitätte ne asiat kun pöly on laskeutunut.
Mutta tosissaan, älä ainakaan syytä vain miestä jos olet osallinen tilanteen eskaloitumiseen.
Tsemppiä nyt teille.
Vierailija kirjoitti:
Siis ensinnäkin miten itse käyttäydyt? Monesti suojelette itseänne kertomalla että se syy on toisessa kokonaan.
Naisilla on valtava tarve osoittaa arvostusta itseään kohtaan ja oikein uhmataan sitä miehen käytöstä jolloin nämä tilanteet tulevat todennäköisemmiksi.
Tai sitten muistat koko totuuden ja selvitätte ne asiat kun pöly on laskeutunut.
Mutta tosissaan, älä ainakaan syytä vain miestä jos olet osallinen tilanteen eskaloitumiseen.
Tsemppiä nyt teille.
Meinaatko että hän tarvitsee näitä vinkkejä vielä?
Vierailija kirjoitti:
Miksi ihmeessä tätä pitää kysyä edes? Lähdet ihan heti tuollaisesta parisuhteesta. Mies on sairas ja väkivaltainen. Mikä saa naiset pysymään tuollaisessa suhteessa?
Esimerkiksi se että provosoi miestä ihan itse ja tietää sen.
Ei myöskään kannata antaa ymmärtää asioita ja lietsoa mustasukkaisuutta.
Tilannetajua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tsemppiä nyt teille.
Meinaatko että hän tarvitsee näitä vinkkejä vielä?
Kyllä, koko loppuelämäksi ja sama teille kaikille muille. Lopeta se uhriutuminen. On myös meitä naisia joita miehet ovat sairaspäissään kaltoinkohdelleet hyvin julmasti.
Mulla poikaystävä aikoinaan tönäisi ja kaaduin lattialle. Se suhde loppuu siihen. Suosittelen samaa nollalinjaa kaikille naisille. Alat etsiä asuntoa, muuta kaverillesi vaikka ensi alkuun tai mene turvataloon. Enää et voi jäädä asuntoon miehen kanssa kaksin. Ja sanot lähtiessäsi miehelle että jos ottaa kertaakaan yhteyttä eron jälkeen niin ilmoitat poliisille. Ota kuvat ja käy lääkärissä nyt heti niinnon todistusaineisto olemassa, jos joudut lähtemään tuohon.
Vierailija kirjoitti:
Ei tullut vammoja mutta poskeni on turvonnut oikealta puolelta. Jos ilmoitan poliisille niin suhteemme on tässä. Mitä jos hän kostaa?
ap
"Vain" sanallista väkivaltaa aiemmin... Ja sen takia et soita poliisille, koska suhde loppuisi... Selvä. Mitäpä tässä neuvoja antamaan sitten. Pysyt suhteessa ja odotat seuraavaa kertaa. Aika karua, olen pahoillani tilanteestasi. Toivottavasti selviät hengissä tuossa suhteessa.
Ap ei välttämättä ole hengissä enää tänään, sillä aloitus on tehty heinäkuussa 2021.
Ap:lla sentään hyvä jännittävä mies. Oma nössö mies ei ole koskaan lyönyt eikä osaa edes kunnolla juoda viinaa. Kuolen tylsyyteen :( Olen harkinnut eroa.
Noissa tilanteissa voi sattua pahasti . Tärykalvon puhkeaminen kuin aivotärähdys. Hampaan tai muun vahinko kuin silmän. Käy lääkärissä kuitenkin. Usein iskut alkaa vaivata vasta myöhemmin. Mutta mikään nalkutus ei kyllä auta kun joku on juonut liikaa. Silloin kannattaa mennä muualle. Selviäminen kestää pari päivää. Huumeissa voi nähdä harhoja. Tiedetään kun kaatunut on lyönyt päänsä niin kallon murtuma. Myös ihan päin seinää osunut on syytä tutkia. Muistaa pitää että sairaanhoito maksaa ja pitää vakuutukset kunnossa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei tullut vammoja mutta poskeni on turvonnut oikealta puolelta. Jos ilmoitan poliisille niin suhteemme on tässä. Mitä jos hän kostaa?
ap
Eli siis olet huolissasi siitä että suhde päättyy ja mies kostaa jos teet rikosilmoituksen?
Eli mitä sinä haluat yrittää tällä rikosilmoituksen tekemisellä? Saada arvostusta, huomiota ja sääliäkö?
Lisäksi siis pelkäät että suhde päättyy? No, miksi jos kerran on oikein tehdä rikosilmoitus ja haluat saada anteeksipyynnön ja anteeksi sekä koet että tämä on oikein?
Sitten pelkäät että mies kostaa? No, jps toimit väärin niin voipi olla että kostaa mutta joskus kostavat myös siltikin jos eivät kestä näitä asioita ja omia virheitä.
Ihmettelen vain tyyliäsi kysellä ja pelätä asioita.
Kuitenkin haluaisit siis jatkaa suhdetta, sen jo lukee kommentistasi.
Olisiko siis kuitenkin parempi selvittää keskenään tämä asia ja hyväksyä että nyt tapahtui tällainen tilanne? Ehkä molemmat oppivat tästä jotakin.
Jatka suhdetta ja selvityksiä keskenänne vain jos kykenet hyväksymään sen että asiasta ei nyt tule virallista pahoinpitelysyytettä tehtyä ettet siis katkeroidu.
Ei ole oikein sekään että itse halutaan jatkaa suhdetta mutta muistutellaan joka välissä katkerana näistä tilanteista tai että niitä käytetään hyväksi.
Sinä tiedät itse mikä on parhaaksi sinulle.
kerran kun vedät takaisin todella rajusti, se lopuu siihen. ja saatesanat-anna olla viimeinen kerta.
menikös ukko duuniin tänään eilen.. sulla oikeus puolustautua järeesti. ja toi toistuu jos et tee mitään. pelossa et ala elämään. varaa paistinpannu... joillakin nollatoleranssi,yksikin kerta liikaa.
salaaaa alat järjestellä omaa -ensiapuhimaa- vaihdat sitten oikeampaa,sopivampaa myöhemmin, salainen osoite. siksi ns eka asunto,koska hää voi seurata,alat nähdä miten käyttäytyy. mee nyt vanhemillesi tms muualle. akuutissa kuten juuri kun löi,turvakoti jne. turvakoti voi maksaa taksin,bussin jos sulla ei rahaa sattuis olemaan. riippuu nyt kuinka paljon kunnioitat itseäsi. päähän kohdistuneet lyönnit,iskut tuomittavia.
ja tuo mustis ei tuu loppumaan,pahentuu ja viina pahentaa. ystävien avulla tai aikuissosiaalityön tai-ja turvakodin avustuksella salaa hiljainen muutto. pyydä apua . oot vaan kadonnut sillä välin kun ukko töissä,otat pakolliset kamat, myös irtaimistoa johon sulla on kuitti tms todiste. älä usko löpinöitä. rakas rakas, en ikinäääää enääää sorry sorry,itkua perään. kohta toistuu jopa paheneeeeeee.
Vierailija kirjoitti:
ap
anna kostaa. luota apuun. vai oot sä jokin kynnysmatto. perheväkivalta on yleisensyyttäjän alainen rikos, sun mielipiteistä peloista viis. . älä jättäydy hänen kanssaan kahden. ala muuttamaan salaa pois.
Te ilmeisesti otitte vastuun omasta käytöksestänne, siis oikeasti vastuun, eikä vaan sovintoanteeksi-itkien? Se on ensimmäinen -ja ainut- asia, millä tilanne voi korjaantua.
Ap, kysy itseltäsi haluatko olla se nainen, joka kävelee takaisin suhteeseen aina jouduttuaan väkivallan kohteeksi? Kysy itseltäsi, miten neuvoisit ystävääsi, joka olisi sinun asemassasi.