Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Millaisia asioita on kumppanilta ok edellyttää parisuhteessa (yleinen huomioiminen)

Vierailija
31.07.2021 |

Rahallisesti mies tienaa minua minua huomattavasti paremmin. Koska en ole itsekään pienituloinen, olen halunnut yrittää tulla vastaan kaikessa, missä pystyn eli maksan puolet ruokakuluista, osallistun erittäin reilusti asumiskustannusten jakamiseen, yhteisen kodin sisustus käyttöesineineen maksetaan puoliksi jne.

Vähitellen olen ruvennut miettimään sitä, kuinka vähän mies lopulta minua huomioi. Tässä pasi esimerkkiä:

1. Kun omistamassani asunnossa on pitänyt tehdä remonttia, miestä ei ole kiinnostanut edes ottaa kantaa suunnitelmiini. Olisin halunnut kuulla edes mielipiteen mm. valitsemieni pintamateriaalien kannalta. Miestä ei kiinnostanut ja perusteli sillä, että omistamani asuntoni on oma juttuni. Mies taas haluaa kiihkeästi minun osallistuvan mm. kesäasuntonsa remontointiin liittyviin asioihin. Mies omistaa mökin 100-prosenttisesti mutta häntä kiinnostavat kovasti ideani sen arvon nostamiseksi.

2. Mies on ulkoistanut oman autonsa huollon niin, ettei tee itse mitään. Minä olen moneen otteeseen kuskaillut häntä omalla autollani huoltoliikkeeseen kyseenalaistamatta tätä. Miestä ei tunnu kiinnostavan lainkaan se, että minunkin autooni pitäisi aina toisinaan vaihtaa kesä- tai talvirenkaat jne. En ole yhtään auto-orientoitunut ihminen (toisin, kuin mies) ja ihmetyttää välillä, ettei miestä tunnu kiinnostavan lainkaan se, onko autossani kulloisenkin sesongin renkaat vaiko ei. Ei ole kiinnostunut auttamaan autooni liittyvissä pulmissa kuten siinä, miten saan uuden autoni navigaattorin kommunikoimaan puhelimeni kanssa jne.

3. Edelliselle naisystävälleen on tarjonnut mahdollisuuden käydä kampaamossa, kosmetologilla yms. omalla kustannuksellaan. On ostanut tälle huomattavan kalliita vaatteita ja jopa auton kaikkine oheispalveluineen eli huoltoineen jne.. Ex oli hyvin pienipalkkainen nainen ja mies jopa antoi tämän asua vastikkeetta asunnossaan. Minulle on tullut monta kertaa paha mieli siitä, että mies ei millään tavalla koe tarvetta ns. hemmotella minua. Asia ei vaivaisi minua ellen tietäisi sitä, kuinka paljon mies on edelliseen naisystäväänsä "törsännyt". Minä pystyn osallistumaan elämisemme kustannuksiin hyvin tasapuolisesti mutta minua häiritsee se, etten koe miehen pitävän minua huolenpidon arvoisena samalla tavalla ex-naisystäväänsä.

Sanon rakastani joka pivä, halaan ja pussaan. Niin tekee mieskin mutten silti tunne olevan millään tavalla "erityinen".

Kommentit (22)

Vierailija
21/22 |
31.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eroaisin. Luota vaistoosi.

Vierailija
22/22 |
31.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei toi kuulosta vastavuoroiselta yhtään. Älä ainakaan enää osallistu asioihin, joita mies sinun kohdalla pitää vain sinun asioina. Me keskustellaan ja ratkotaan yhdessä sisustus, remontti ja autoasioita. Puhutaan molempien ja yhteisten lasten kasvatuksesta ja hyvinvoinnista. Keskustellaan toistemme elämästä, tarpeista, terveydestä jne. Hyvään suhteeseen kuuluu turvallinen ympäristö tunteille ja niiden jakamiselle, hyvä keskusteluyhteys, yhteisiä mielenkiinnon kohteita ja yhteisiä tavoitteita ja työtä niiden eteen jne.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla