Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Millaisia asioita on kumppanilta ok edellyttää parisuhteessa (yleinen huomioiminen)

Vierailija
31.07.2021 |

Rahallisesti mies tienaa minua minua huomattavasti paremmin. Koska en ole itsekään pienituloinen, olen halunnut yrittää tulla vastaan kaikessa, missä pystyn eli maksan puolet ruokakuluista, osallistun erittäin reilusti asumiskustannusten jakamiseen, yhteisen kodin sisustus käyttöesineineen maksetaan puoliksi jne.

Vähitellen olen ruvennut miettimään sitä, kuinka vähän mies lopulta minua huomioi. Tässä pasi esimerkkiä:

1. Kun omistamassani asunnossa on pitänyt tehdä remonttia, miestä ei ole kiinnostanut edes ottaa kantaa suunnitelmiini. Olisin halunnut kuulla edes mielipiteen mm. valitsemieni pintamateriaalien kannalta. Miestä ei kiinnostanut ja perusteli sillä, että omistamani asuntoni on oma juttuni. Mies taas haluaa kiihkeästi minun osallistuvan mm. kesäasuntonsa remontointiin liittyviin asioihin. Mies omistaa mökin 100-prosenttisesti mutta häntä kiinnostavat kovasti ideani sen arvon nostamiseksi.

2. Mies on ulkoistanut oman autonsa huollon niin, ettei tee itse mitään. Minä olen moneen otteeseen kuskaillut häntä omalla autollani huoltoliikkeeseen kyseenalaistamatta tätä. Miestä ei tunnu kiinnostavan lainkaan se, että minunkin autooni pitäisi aina toisinaan vaihtaa kesä- tai talvirenkaat jne. En ole yhtään auto-orientoitunut ihminen (toisin, kuin mies) ja ihmetyttää välillä, ettei miestä tunnu kiinnostavan lainkaan se, onko autossani kulloisenkin sesongin renkaat vaiko ei. Ei ole kiinnostunut auttamaan autooni liittyvissä pulmissa kuten siinä, miten saan uuden autoni navigaattorin kommunikoimaan puhelimeni kanssa jne.

3. Edelliselle naisystävälleen on tarjonnut mahdollisuuden käydä kampaamossa, kosmetologilla yms. omalla kustannuksellaan. On ostanut tälle huomattavan kalliita vaatteita ja jopa auton kaikkine oheispalveluineen eli huoltoineen jne.. Ex oli hyvin pienipalkkainen nainen ja mies jopa antoi tämän asua vastikkeetta asunnossaan. Minulle on tullut monta kertaa paha mieli siitä, että mies ei millään tavalla koe tarvetta ns. hemmotella minua. Asia ei vaivaisi minua ellen tietäisi sitä, kuinka paljon mies on edelliseen naisystäväänsä "törsännyt". Minä pystyn osallistumaan elämisemme kustannuksiin hyvin tasapuolisesti mutta minua häiritsee se, etten koe miehen pitävän minua huolenpidon arvoisena samalla tavalla ex-naisystäväänsä.

Sanon rakastani joka pivä, halaan ja pussaan. Niin tekee mieskin mutten silti tunne olevan millään tavalla "erityinen".

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
31.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

^

Vierailija
2/22 |
31.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Normaaleilta toiveilta nuo kuulostaa. Outoa että mies on sitä exäänsä hemmotellut noin, muttei sua. Miksi erosivat?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
31.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Normaaleilta toiveilta nuo kuulostaa. Outoa että mies on sitä exäänsä hemmotellut noin, muttei sua. Miksi erosivat?

Nainen petti.

ap

Vierailija
4/22 |
31.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihana mies.

Tarjosi eksälleen mahdollisuuden käydä kampaajalla ja kosmetologilla ihan omakustanteisesti!

Siinä meillä jalo ritari valkoisella ratsullaan!

Vierailija
5/22 |
31.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ukko38 kirjoitti:

Ihana mies.

Tarjosi eksälleen mahdollisuuden käydä kampaajalla ja kosmetologilla ihan omakustanteisesti!

Sivuhuomiona ei tarjonnut mahdollisuutta omakustanteisesti vaan kustansi itse.

Vierailija
6/22 |
31.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ykkönen ja kakkonen kuulostaa siltä, että mies on itsekäs. Sinä autat häntä, hän ei sinua. Oletko suoraan puhunut asiasta?

Kolmonen kuulostaa oudolta. En ole koskaan törmännyt tuollaiseen. Joko on omat rahat tai avioparilla yhteiset rahat, mutta se, että mies kustantaa nimenomaan naisen laittautumista kuulostaa lähes prostituutiolta. Onko mies sovinisti?

Vierailija
7/22 |
31.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ukko38 kirjoitti:

Ihana mies.

Sivuhuomiona miksi sitten kirjoittaa toista jos tarkoittaa toista?

Vierailija
8/22 |
31.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ykkönen ja kakkonen kuulostaa siltä, että mies on itsekäs. Sinä autat häntä, hän ei sinua. Oletko suoraan puhunut asiasta?

Kolmonen kuulostaa oudolta. En ole koskaan törmännyt tuollaiseen. Joko on omat rahat tai avioparilla yhteiset rahat, mutta se, että mies kustantaa nimenomaan naisen laittautumista kuulostaa lähes prostituutiolta. Onko mies sovinisti?

Kyllä, miehessä on sovinistisia piirteitä. Olen miettinyt sitä, kuvitteliko mies saavansa minusta exäänsä helppohoitoisemman "version" muttei ymmärtänyt sitä, että sai (kenties haluamattaan) myös ajattelukyvyltään keskimääräistä terävämmän naisen. Helmiä sioille on se, joka minulle on tästä kuviosta vähitellen tullut mieleen. Mies olisi ehkä tyytyvisempi sellaisen pikkuvaimon kanssa, jonka päivän kirkastavat uudet geelikynnet.

ap

Vierailija
9/22 |
31.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ukko38 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ukko38 kirjoitti:

Ihana mies.

Tarkkuutta. Omat aineesi takuulla sisälsivät paljon punakynää. "Tarjosi mahdollisuutta... omalla kustannuksellaan". Tarkoittaa juuri sitä, mitä tarkoittaa. Yritätkö tahallasi ymmärtää väärin? Taidat olla niitä mieheiä, joilla ei ole varaa tarjota edes pullakahveja.

Vierailija
10/22 |
31.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli sinulle tärkeintä miehessä on raha ja hyöty. tämä tuli selväksi

Vierailija
11/22 |
31.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Millä kummalla perusteella tällaista ehdotat? TIETENKIN parisuhteessa ollaan siksi, että se tekee kaksin elämisestä parempaa verrattuna elämiseen yksin. TIETENKIN parisuhteesta PITÄÄ kokea hyötyvänsä! Miten tämä tuntuu niin vaikealta asialta joillekin?

Vierailija
12/22 |
31.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Millä kummalla perusteella tällaista ehdotat? TIETENKIN parisuhteessa ollaan siksi, että se tekee kaksin elämisestä parempaa verrattuna elämiseen yksin. TIETENKIN parisuhteesta PITÄÄ kokea hyötyvänsä! Miten tämä tuntuu niin vaikealta asialta joillekin?

Sinä hoidat oman autosi huollot ja kämppäsi sisustukset. Enpä ole vielä koskaan kuullut naisen pyytävän miestään sisustamaan. Ihan oikeasti nyt taas näitten satujen kanssa.

Ja kolmoskohdassa olet näreissäsi, kun et pääse lokkeilemaan mieheltä vaatteita ja kampaajia. 

Vierailija
13/22 |
31.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kuulosta mukavalta mieheltä.

Sanon vaan sen että nyt elätte ”parhaita aikoja” eli ollaan parhaimmin päin.

Ukosta tulee vielä itsekeskeisempi ajan kuluessa.

Vierailija
14/22 |
31.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinä hoidat oman autosi huollot ja kämppäsi sisustukset. Enpä ole vielä koskaan kuullut naisen pyytävän miestään sisustamaan. Ihan oikeasti nyt taas näitten satujen kanssa.

Ja kolmoskohdassa olet näreissäsi, kun et pääse lokkeilemaan mieheltä vaatteita ja kampaajia. 

Miksi mies sitten tarvitsee apua sisustukseen ja auton huoltoon? Kyllä normiparisuhteessa molempia autetaan, ei vain toista.

Vierailija
15/22 |
31.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ukko38 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ukko38 kirjoitti:

Ihana mies.

Ihmiset, paitsi tietysti sinä, tekevät virheitä. Se on vapaalla keskustelupalstalla hyvä ottaa huomioon.

Vierailija
16/22 |
31.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miestä ei kiinnosta sisustus. Sen takia hän ei halua ottaa kantaa sinun asuntosi värimaailmaan. Kyseessä on ilmeisesti sijoitusasunto, koska kerroit asuvasi samassa taloudessa miehesi kanssa?

Oman mökkinsä sisustus miestä tietenkin kiinnostaa enemmän. Onhan se hänen ja hän viettää aikaa siellä. Sinun ei ole mikään pakko antaa yhtään mitään ideoita miehesi mökin sisustukseen jos se on sinusta vastenmielistä.

Oman autosi huolloista olet itse vastuussa.

Vierailija
17/22 |
31.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä ei ole tarkoitettu ilkeäksi kommentiksi, tuli vaan mieleeni, jotta jos mies aikaisemmassa parisuhteessaan kustansi naisystävälleen vaatteita, asumisen, auton, kosmetologin, kampaajan yms. Niin tämän suhteen päätyttyä mies mahdollisesti ajattelee, että ei ikinä enää alistu tuollaiseksi hyväksikäyttäjän pelinappulaksi. Nyt sitten ollaan tilanteessa tämän nykyisen naisystävän kanssa, jotta mies ei näytä ottavan häntä mitenkään erityisesti huomioon.

Vierailija
18/22 |
31.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi mies sitten tarvitsee apua sisustukseen ja auton huoltoon? Kyllä normiparisuhteessa molempia autetaan, ei vain toista.

Mies huollattaa autonsa, miehen pitäisi sitten ratkoa kaikki aloittajan ongelmat auton suhteen. 

Jos ap kerran lokkeilee siellä mökillä, niin aivan takuulla haluaa sinne ne sisustustikkaansa. 

Yhdenkään naisen ikea-roska ei myöskään nosta sen mökin arvoa. 

Vierailija
19/22 |
31.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seurustelen ehjän ja terveen ihmisen kanssa.

Kotona on oltava rauha ja turva kaikille.

Ei draamaa. 

Parasta on, ettei vaadi mitään, vaan asettaa 

standardin seuraavalle tasolle. 

Jos ei pysty täyttämään standardia seuraavalla

tasolla, ei edetä seuraavalle tasolle. 

Voidaan käydä ulkona, mutta ei puhettakaan

yhteen muuttamisesta. Katukissasta ei tarvi tehdä 

kotikissaa. Kotikissasta voi tehdä kotikissan.

Vierailija
20/22 |
31.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parisuhteenne kuulostaa olevan vielä tasolla, jossa mietitään paljon talousasioita: kuka hyötyy ja kuka menettää.

Ajattelen, että rakkaudessa teot ovat ratkaisevampia kuin sanat, joita toistellaan.

Yleistäen: miehet fokusoivat energiansa ja kiinnostuksen kohteensa. Sinun asuntosi asiat eivät nähtävästi kuulu niihin. Naiset saattavat jo huolehtia tulevista joulukoristeista ja -sisustuksesta.