Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jalankulkija saa kävellä oikealla TAI vaikka vasemmalla puolella!

Vierailija
13.08.2014 |

Ettäs tiedätte. V-tuttaa kun urpot pyöräilijät huutelee perään että "OIKEANPUOLEINEN LIIKENNE!!" jos joutuvat väistämään kun kävelen vasemmalla puolella. No ihan tiedoksi vaan että opetelkaa liikennesääntöjä ihan itse, jalankulkija saa kävellä sillä vasemmallakin puolella.

Kommentit (28)

Vierailija
21/28 |
11.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

MINÄ minulle mun!

Vierailija
22/28 |
11.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kevyenliikenteen väylillä se oikea laita vaan on turvallisin ja sujuvin vaihtoehto kaikkien kannalta. Turvallisuuttahan me kaikki halutaan, eikös? Maantiellä kävelijöille sitten vasen laita. Kyllä jalankulkijankin pitää ottaa vastuu siitä miten liikenteessä käyttäytyy. Turha valittaa jos itse pönttöilee kevyenliikenteen väylillä keskellä teitä tai kulkee vasentapuolta "vastavirtaan". Nämä pönttöilijät itse aiheuttavat vaaratilanteita itselleen ja muille.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/28 |
11.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kevyenliikenteen väylillä se oikea laita vaan on turvallisin ja sujuvin vaihtoehto kaikkien kannalta. Turvallisuuttahan me kaikki halutaan, eikös? Maantiellä kävelijöille sitten vasen laita. Kyllä jalankulkijankin pitää ottaa vastuu siitä miten liikenteessä käyttäytyy. Turha valittaa jos itse pönttöilee kevyenliikenteen väylillä keskellä teitä tai kulkee vasentapuolta "vastavirtaan". Nämä pönttöilijät itse aiheuttavat vaaratilanteita itselleen ja muille.

Turvallisin on kyllä vasen reuna. Silloin oikeata reunaa pyöräilevät hull ut eivät pääse yllättämään takaa ja mitään kellojakaan ei tarvitse soittaa.

Vierailija
24/28 |
12.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

[quote author="Vierailija" time="13.08.2014 klo 20:09"]

Hahhah. Opettele itse. Yhtälailla kävelytiellä sen kävelijänkin on käveltävä liikennemerkin osoittamalla puolella.

Ei kaikkialla ole jaettu kahtia että olisi erikseen pyörien puoli ja kävelijöitten puoli kadusta. Silloin saa jalankulkija kulkea siinä vasemmallakin. Hahhah!

Toki sä saat vaikka kontata keskellä, jos haluat, mutta vaikka sua ei rajoiteta viivoin, jo lapselle opetetaan turvallinen ja sujuva liikkuminen ja oikea reuna on se järkevin. Jalankulkija ei saa estää muuta liikennettä. En ole koskaan tajunnut ihmistä, joka kävelee muualla kuin oikeassa reunassa vain siksi ettei asiasta ole lakia.

Vierailija
25/28 |
12.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Peräänkuulutan vastuuta jalankulkijoille. Itse olen usein juosten liikkeellä ja noudatan oikean puoleista liikennettä ulkoilureiteillä ja muilla kevytväylillä. Ai että on vaikea välillä päästä ohi kävelijöistä! On kuulkaa kaiken maailman porukoita ja lasten vaunuja joilla reitit tukitaan koko tien leveydeltä!!! Akat vaan kiljuu kun takaapäin yrittää nätisti ohi ja pientareen kautta ehkä just mahtuu. Siis uskomatonta käytöstä ettei väistetä!! Ja vielä uskomattomampaa on, ettei edes edestä päin lähestyttäessä välttämättä tapahdu minkäänlaista väistöliikettä vaan mulkoillaan vaan ja taas joutuu menemään pientareelta ohi. Mikä ihmisiä vaivaa?! Normaaliälyllä varustettu ihminen kulkee reunassa, väistää kohteliaasti muita eikä tuki teitä.

26/28 |
12.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei pyöräilijät saa tulla jalkakäytävälle.

Vierailija
27/28 |
12.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin. Eipäs huudella kävelijöille. Kävelijät olivat kaikkia ennen JALKAkäytävillä sitäpaitsi. Nyt sinne on työnnetty kaikenlaista lautaa ja pyörää kävelijöiden sekaan.

Vierailija
28/28 |
12.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turpa kii juntti. Mene kävelemään sinne maantielle vasenta puolta sitten, mutta me ollaan OIKEANPUOLIMMAISEN LIIKENTEEN maassa, joten järkevin ja turvallisin puoli on oikealla puolella. Turha ulista pyöräilijöistä, kun kummasti minulle ei ole ikinä yksikään spandexjuntti tullut mitään sanomaan, kun oikealla puolella reunaa kävelty. Pyörät kulkevat keskellä silloin, kun tietä ei erikseen ole jaettu. Ja typerä, vanhanaikainen lainsäädäntö, millä valtio pesee kätensä jalankulkijoiden turvallisuudesta ja liikkumisen mielekkyydestä, ei ole muu kuin lapsellinen pseudoargumentti millä todistat vain olevasi tyhmä ja itsekäs lapsi aikuisen kehossa. Miksi ihmeessä se on mitenkään loogista, että autot kulkevat oikealla, pyörät kulkevat oikealla jne. mutta Juntti-Martan ja Kalja-Pekan pittääpi päästämn käveleen ko muatilallam konsanaam,,!! Pääs kii yhteiskunnan kuona, ja mielelläni avustan sinut kyynärpäillä ojaan väärällä puolella kävellessäsi. Voin vielä sieluni silmin nähdä sinun läskeytesi kävelemässä rinta rinnan läskilaumasi kanssa, ketään väistämättä ja sitten vingutaan, kun kaikki on teille vihaisia ja sylkee teidän päälle. Muutenkin suomalainen lainsäädäntö on luokkaa lastenraiskaus voi olla lievää tai törkeää, joten en lähtisi siteeraamaan mitään lain puolesta tilanteissa missä tarvitaan mittasuhteiden, logiikan ja altruismin/solidaarisuuden ymmärtämistä. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän viisi viisi