Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuunteletko musiikkia ja tv:tä ilman kuulokkeita?

Vierailija
31.07.2021 |

Kerro myös asutko kerrostalossa, rivitalossa vai omakotitalossa.

Kommentit (19)

Vierailija
1/19 |
31.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

nosto

Vierailija
2/19 |
31.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

nostan

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/19 |
31.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerro ensin oma kantasi asiaan niin katsotaan sitten.

Vierailija
4/19 |
31.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä molempia pystyy järkevällä äänenvoimakkuudella kerrostalossakin kuuntelemaan ilman kuulokkeita.

Vierailija
5/19 |
31.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paina korvasi seinään, niin voit kuulla.

Vierailija
6/19 |
31.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No minun mielipide on se, että kaikissa asumismuodoissa saa kuunnella musiikkia tai tv:tä ilman kuulokkeita kohtuullisella äänenvoimakkuudella, oli miten huono äänieristys tahansa, koska on normaalia elämää.

Vierailija
7/19 |
31.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osaatko kirjoittaa kaunoa?

Vierailija
8/19 |
31.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En edes omista yksiäkään kuulokkeita.

Asun kerrostalossa ja omakotitalossa.

Kuuntelen normaalilla äänenvoimakkuudella, en saa mitään kiksiä teinien basson jyrinästä ja jumputuksesta.

Kun on laadukkaat äänentoistolaitteet, niistä nauttii myös pienellä volyymilla.

Vierailija
9/19 |
31.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asun rivitalon päätyasunnossa ja kysyn tätä asiaa siksi, koska mietin että uskallanko hommata telkkarin ilman kuulokkeita kun naapuri jo sekoaa sellaisenkin asian takia jos puhun yöllä puhelimeen! Alkoi kostoksi sitten poraamaan ja kun laitoin lapun oman nimen kanssa että eikö löydy järkevämpää aikaa porata, niin ei vastannut mitään siihen lappuun mutta ulkona jatkoi tervehtimistä normaalisti... kerta tuo on tapa hoitaa asioita, niin lopetin itse tervehtimisen ja nyt mököttää sitten mulle :D

Niillä itsellään koira ulvoo joka päivä, en ole valittanut tai sortunut kiusaamaan, mutta en itse yleensä saa sitten samaa rentoutta takaisin päin...

Vierailija
10/19 |
31.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No minun mielipide on se, että kaikissa asumismuodoissa saa kuunnella musiikkia tai tv:tä ilman kuulokkeita kohtuullisella äänenvoimakkuudella, oli miten huono äänieristys tahansa, koska on normaalia elämää.

Musiikin kuuntelussa tulisi kyllä ottaa huomioon vuorokauden aika, sillä useimmissa kerrostaloissa edellytetään hiljaisuutta klo 22-07 välisenä aikana. Kuuntelen itse musikkia CD- ja LP-levyiltä isoista lattiakaiuttimista hyvin maltillisella äänenvoimakkuudella ja yleensä iltapäivisin noin tunnin kerrallaan. Jos kuuntelen myöhään illasta musiikkia Youtubesta, käytän yleensä kuullokkeita. En halua tarpeettomasti häiritä naapureitani ja myös naapurini ovat hyvin käyttäytyvää porukkaa.

Iltaisin tv.n katselussa käytän myös maltillista äänenvoimakkuutta eli haluan kuulla amerikkaisen elokuvan puheen ilman kuullokkeita. Joskus saatan katsoa jonkin livekonsertin TV-ruudulta kuulokkeet päässä, tosin osin sen vuoksi että kuullokkeeni ovat varsin korkealaatuiset ja ne varsinaiset stereot ovat kokonaan eri huoneessa kuin televisio.

Vierailija
11/19 |
31.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikös teknisten välineiden käyttö naapurien tarkkailussa olekin kiellettyä?

Vierailija
12/19 |
31.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastamelukuulokkeilla molempia. Kerrostalo.

Vierailija
13/19 |
31.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä kuuntelen ja katson. Asun rivitalossa. 

Vierailija
14/19 |
31.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nytkin, ilman. Olkkarissa pauhaa Juju, istun partsilla kuuntelemassa, vinkulla ja röökillä. Tekee hyvää naapureillekin. Kerrostalo, 4. krs.

Vierailija
15/19 |
31.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Musiikin kuuntelussa tulisi kyllä ottaa huomioon vuorokauden aika, sillä useimmissa kerrostaloissa edellytetään hiljaisuutta klo 22-07 välisenä aikana. Kuuntelen itse musikkia CD- ja LP-levyiltä isoista lattiakaiuttimista hyvin maltillisella äänenvoimakkuudella ja yleensä iltapäivisin noin tunnin kerrallaan. Jos kuuntelen myöhään illasta musiikkia Youtubesta, käytän yleensä kuullokkeita. En halua tarpeettomasti häiritä naapureitani ja myös naapurini ovat hyvin käyttäytyvää porukkaa.

Iltaisin tv.n katselussa käytän myös maltillista äänenvoimakkuutta eli haluan kuulla amerikkaisen elokuvan puheen ilman kuullokkeita. Joskus saatan katsoa jonkin livekonsertin TV-ruudulta kuulokkeet päässä, tosin osin sen vuoksi että kuullokkeeni ovat varsin korkealaatuiset ja ne varsinaiset stereot ovat kokonaan eri huoneessa kuin televisio.

Mulla on usein ollut ongelmia kerrostaloissa äänenkäytön takia, vaikka oon käyttänyt sitä normaalisti mutta kun on huono äänieristys. Kuuluu pienetkin äänet läpi ja jostain syystä se on aina musiikki tai tv äänet minkä takia hypitään pitkin seiniä. Aloitetaan lapsellinen kiusaaminen kun pitäähän sille naapurille nyt takaisin antaa kun se on mennyt häiritsemään minua, vaikka naapuri on elänyt normaalisti ja keskittynyt omaan elämäänsä, mutta kun ottaa päähän ja sitten sillä kiusaamisella saa varmasti riidan aikaiseksi, enkä itse anna anteeksi ainakaan kiusaamista niin mikäs siinä jos tykkää semmosessa ilmapiirissä elää... Ei yritetä hoitaa edes asiallisesti asioita, että tultaisiin ystävällisesti sanomaan jos ääni häiritsee ja mietittäisiin asiaan molempia tyydyttävä ratkaisu.

Joka yleensä päätyy kompromissiin, että todellakin saan kuunnella muutaman tunnin ajan päivittäin telkkaria tai musiikkia varsinkin jos se ei tapahdu hiljaisuusaikana. Naapuri saa sitten muut tunnit haluamaansa hiljaisuutta. Mutta sehän ei näille kelpaa, pitää yrittää ajaa oma tahto läpi!

En ymmärrä tälläistä ajatusmaailmaa, ettei ole rentoa suhtautumista ja normaali elämä käännetään meluamiseksi vaikka se kuuluu huonosta äänieristyksestä johtuen naapuriin. Missä järjen puute??

Vierailija
16/19 |
31.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulokkeet >> junteille

Vierailija
17/19 |
31.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuulokkeet >> junteille

Sinä olet niin tyhmä, että et edes tiedä mitä sana ''juntti'' tarkoittaa.

Vierailija
18/19 |
31.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ettekö te muut oo sitten tosiaan kokeneet kiusaamista, vaikka ootte kuunnelleet kerrostalossa tai rivarissa musiikkia/tv ilman kuulokkeita? en ymmärrä miks mulle sattuu aina hermoheikot naapurit...

Ja jos täällä joku myöntää kiusanneensa naapuria eli aiheuttanut itse ääniä häiritsemistarkoituksessa, kun ottanut naapurin elämä päähän, niin kysympä sinulta että oletko ylpeä itsestäsi, pidätkö kiusaamista hyvänä asiana, onko sinusta oikein savustaa joku kotoaan pois vaikka hän on viettänyt normaalia elämää, etkö keksi mitään terveempää keinoa ratkaista tilannetta kuin kiusaaminen?

Kertoo sinusta nimittäin enemmän kuin naapuristasi. Jos on ongelmia niin normaalit ihmiset menee juttelemaan asiallisesti tai laittaa lapun tai ottaa yhteyttä isännöitsijään ja kerta isännöitsijä ei puutu "häiritsevään" elämään niin silloin se ei todennäköisesti ole häiritsevää. Se on vaan jotain sellaista mitä sinä et voi sietää! Mutta järjestyssäännöt ja suomen laki määrittelee kuitenkin hyvästä syystä hyväksyttäväksi toiminnaksi.

Vierailija
19/19 |
31.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

nosto

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi seitsemän kaksi