Voisitko olla miehen/naisen kanssa jolle et halua lapsia?
Toisesta ketjusta inspiroituneena. Itsellä yksi lapsi, jonka isää rakastin kuin hullu puuroa mutta hän jätti minut. Nyt uusi mies, joka on puolestaan hulluna minuun. Minäkin rakastan ja kunnioitan häntä, mutta en halua hänelle lasta (mies siis haluaisi). En tiedä onko se biologiaa, intuitiota vai mitä mutta tunnen vaan sisimmässäni, että en halua synnyttää tälle miehelle/ hänen kaltaistaan tai näköistään lasta. Vaikka siis pidän miehen ulkonäöstä, en halua hänen näköistään lasta. En kerta kaikkiaan pysty selittämään tätä paremmin. Miehen suvussa myös paljon ongelmia, ja en haluaisi tehdä lasta siihen sukuun ja niiden ongelmien perijäksi.
Mies pitää minusta niin paljon että haluaa olla kanssani vaikka lasta ei yritettäisi tai tulisi, mutta toivoo kuitenkin koko ajan että muuttaisin mieleni. Olen kyllä kertonut että mieli ei todennäköisesti muutu, ja jos haluaa oikeasti lapsen, hänen pitää hakea sille äiti muualta mutta ei halua jättää minua
Vapaaehtoisesti lapsettomien ei tarvitse vastata, koska eivät halua lapsia ylipäänsä.
Kommentit (26)
Kyllä, toinen aviomies on sellainen. Ensimmäinen halusi kovasti lapsia, suostuin yhteen (aikuinen jo).
Hyi hele... Ihan kamala aloitus ja kirjoitukset. Lapsi ei ole mikään lelu ja testikappale, joka tekaistaan maailmaan koska toinen niin haluaa ja ihmisen kanssa, josta ei itse välitä pätkääkään. Eihän tuollaisesta voi tulla hyvää ikinä ja se "ikinä" on lapsen elämä. Itse en ikimaailmassa edes ajattelisi lasta, jos vähänkään epäilyttäisi ja nyt epäilyjä on monta.
Meillä on kolme lasta ja seurustelin heidän isänsä kanssa vuosia ennen kuin edes ajattelin yhteistä lasta. Silloin tiesin, että mies on täsmälleen sellainen, joka on täydellinen kaikilta osin. Samaa ajatteli myös mieheni ja näiden yhdessä oltujen vuosien aikana tiesimme rakastavamme myös tulevaisuudessa toisiamme. Me emme epäilleet enää mitään, me olimme varmoja. Lapsemme ovat tasapainoisia upeita nuoria, joiden lapsuus on ollut hyvää ja rakastavaa. He eivät ole olleet mitään pelinappuloita ja sukujensa maalitauluja, vaan omana itsenään tärkeitä.
Tuo kumpuaa jostakin ikävästä mitä se toinen on tehnyt.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sun pitää nyt repästä mieheltä laastari ja jättää hänet. Selvästi mies uskoo ja toivoo saavansa vielä jälkeläisiä sun kanssa ja on sulta julmaa ja väärin roikottaa tätä löysässä hirressä. Tietenkään mies ei jätä sua, kun on niin rakastunut ja elättelee toivoa yhteisestä perhe-elämästä.
En halua jättää hyvää miestä, ja minusta hänen pitäisi jättää minut jos arvottaa lapsen tärkeämmäksi. Olen lukuisia kertoja tehnyt selväksi että mieleni ei taida tästä enää muuttua ja että minun kanssani lasta ei tule. Sille en voi mitään jos ei halya uskoa ja elättelee silti toiveita 😔
Ap
Kerro vaikka miehelle rehellisesti, mitä ajattelet lasten hankkimisesta hänen kanssaan, niin eiköhän se mies sitten saa eron aikaan. Mun mielestä sä olet jollain tapaa itsekäs ja julma.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sun pitää nyt repästä mieheltä laastari ja jättää hänet. Selvästi mies uskoo ja toivoo saavansa vielä jälkeläisiä sun kanssa ja on sulta julmaa ja väärin roikottaa tätä löysässä hirressä. Tietenkään mies ei jätä sua, kun on niin rakastunut ja elättelee toivoa yhteisestä perhe-elämästä.
En halua jättää hyvää miestä, ja minusta hänen pitäisi jättää minut jos arvottaa lapsen tärkeämmäksi. Olen lukuisia kertoja tehnyt selväksi että mieleni ei taida tästä enää muuttua ja että minun kanssani lasta ei tule. Sille en voi mitään jos ei halya uskoa ja elättelee silti toiveita 😔
ApKerro vaikka miehelle rehellisesti, mitä ajattelet lasten hankkimisesta hänen kanssaan, niin eiköhän se mies sitten saa eron aikaan. Mun mielestä sä olet jollain tapaa itsekäs ja julma.
Olen kyllä kertonut hänelle tässä ketjussa mainitsemani syyt. Ei ole helppo löytää hyvää kumppania enkä aio jättää hyvää miestä. Hän joutuu jättämään minut jos päättää valita vauvan. Pelaan aivan avoimin kortein, mutta ei toisen kipuilua ja surua lapsettomuudesta kyllä ole helppo seurata. Yritän olla tukena parhaani mukaan. Ap
Lisätään nyt sekin, että ennen tätä miestä tapailin hetken, siis ihan vaan muutaman kuukauden, toista miestä jonka kanssa vauvakuume heräsi heti, vaikkemme edes päätyneet sänkyyn asti. Hän oli minusta vaan niin ihana että vaikka olin jo tehnyt ajatustyön siitä että lapsilukuni jää yhteen, niin se päätös kumoutui heti. Hänen perheensä ja sukunsakin oli ihana, mikä varmasti vaikutti asiaan, lapsi olisi päässyt osaksi ihanaa sukua. Hänen kanssaan juttu ei sitten kuitenkaan muuten edennyt pidemmälle. Henkimaailman juttuja nämä 😏
Ap