Mikä voi olla kun kusee verta, mutta ei virtsatieinfektiota?
Olen nyt reilu viikon kussut verta, alussa ihan niin että pyyhkiessä tuli virtsaputkesta pari tippaa, nyt pari päivää tullut aika reilusti housuihinkin ja pissa ihan punaista. Kävin tk:saa viime viikolla, ottivat viljelyt, ei löytynyt mitään, eivätkä keksineet selitystä. Mua alkaa vaan pikkuhiljaa pelottaa että on jotain vakavaa, kun verta tulee koko ajan vaan enemmän, eikä Se kai muutenkaan normaalia ole verta kusta... :( Kellään kokemusta tai tietoa?
Kommentit (23)
Mulla menee tulehdus suoraan munuaisiin, kyllä nuo oireet samalta vaikuttaa. Välttämättä ei ole mitään kipuja. Uudelleen lekuriin vaan ja antibioottia äkkiä peliin, ei ole normaalia!
Mulla tuli kerran rv6+3 veristä oissaa. Keskenmeno tuli siitä parinpäivän päästä..
Onko virtsan verisyys vahvistettu virtsanäytteellä? Vai onko virtsa vain punaista?
Mulla tuli myös verta virtsassa kerran, viljely nega. En ymmärrä miten oli mahdollista, tiesin kuitenkin omista oireistani että tulehdus oli 100 prosenttisen varmasti. Onko sinulla muita oireita jotka viittaavat tulehdukseen?
Virtsatiekivi, kuukautiset, veriuloste sittenkin, syöpä jossain
Mulla vasta munuaisten koepalan ottamisen jälkeen todettiin iga-nefropatia.
Sukulaisellani verinen virtsa paljasti sappitiehyiden syövän :/
Ap tässä, kiitos vastauksista.
Veri on siis ihan kirkasta, jos painan paperilla muutaman sekunnin virtsaputken suuta, jää paperiin n. Peukalon pään kokoinen veriläiskä, virtsan mukana näyttää tietysti tulevan enemmänkin.
Mulla oli muitakin oireita, pissaaminen tuntui oudolta, ja alavatsa oli kipeä. Soitin tk:hon aikaa, ja kävin viime viikolla sh.n vastaanotolla, otti virtsanäytteen ja soitti seuraavana päivänä, että ei ollut VTI, ei löytynyt bakteereja, joten ei ole lääkärin tai antibiootin tarvetta, menee kyllä ohi kun ei kerta ole mitään syytä.
Niin ja siis noita muita oireita ei ole enää, ne hävisivät loppu viikosta, nyt enää veri on ongelma. Sen vuoksi Se sh sanoi että asia ok, kun kerta oireetkkn hävinneet.
sp
Niin ja siis noita muita oireita ei ole enää, ne hävisivät loppu viikosta, nyt enää veri on ongelma. Sen vuoksi Se sh sanoi että asia ok, kun kerta oireetkkn hävinneet.
ap
Teininä sama vika abt. viikon. Kyseessä huono nesteytys urheilusuorituksessa (juoksua harjoittelin kuumissa olosuhteissa). Tyhjän virtsarakon seinämät hankaatuivat keskenään, selitti lääkäri. Meni siis juomalla riittävästi ohi. Kandee kuitenniin keskustella lääkärille. Mäkin huolestuin lääkärin käynnin verran.
Eikö ultrattu? Kipin kapin takaisin.
Mulla tuli verat jonkun kalkkikiven vuoksi.
http://www.terveyskirjasto.fi/terveyskirjasto/tk.koti?p_artikkeli=dlk00341
Verivirtsaisuus on aina tutkittava. Lääkäriin mars!
Samantien lääkäriin ja tutkimaan asia tarkemmin.
Lääkäriin heti huomenna. Vaadi hoitoa! Voi olla esim munuaissyöpää....
Milloin tutkimuksiin
Silmin virtsassa havaittava veri edellyttää aina syyn selvittelyä. Mikäli virtsassa on runsaasti ilmeistä verta ja hyytymiä, on hoitoon hakeuduttava välittömästi. Selvästi punainen virtsa, mikäli tähän ei ole tiedossa ilmeisiä ravinnosta johtuvia syitä (punajuuret, mustaviinimarjat) tai naisella kuukautiset, on aina syy hakeutua lääkäriin jatkotutkimuksiin muutaman päivän sisällä
lainattu terveyskirjastosta
verta virtsassa ilman virtsaamis kipuja viittaa lähes aina virtsa rakon syöpään
Jos kirkasta verta tulee alemmista virtsaelimistä, , ylemmistä tulee semmosta kokiksen väristä (munuaiset). Kyllä tommonen pitää selvittää