Varhaiskasvatus työnantajana varmaan sitten tarjoaa syksyn alettu FFP2-maskeja työntekijöilleen?!!
Mihinkäs instansseihin tässä olisi oltava yhteydessä, koska niinhän ei ole, niillä peruspaperilapuilla jatketaan ja nehän ei siis tuolta DeltaKoronalta yhtään suojele.
Lähikontaktissa 8h/pvässä, max 0,5-1m väli lapsiin ja sylissä käyjiä pitkin päivää.
Vttu minä jaksa 😭🤯🤬😐😡
Kommentit (70)
Monissa ammateissa joutuu altistumaan muille ihmisille.
Pitäisin edelleen pestäviä maskeja. Parempi kuin ei mitään.
99% ihmisistä pitää niitä perusmaskejakin väärin, eikä sen takia niistä ole sitäkään vähää hyötyä, mikä voisi olla. Toisaalta sama 99% itkee niiden maskien epämukavuutta helteellä ja fyysisesti raskaissa työtehtävissä. Nuo paremmat maskit ovat vielä raskaampia ja epämukavampia käyttää 8h päivässä. Jos nyt ei ole onnistunut paperimaskinkaan pitäminen, on ihan turha vinkua mitään muutakaan käyttöön.
Kaikissa firmoissa on työsuojeluvaltuutettu, voi olla esimerkiksi sama tyyppi kuin luottamusmies. Häneen yhteys.
Työnantajalla on työsuojeluvelvoite henkilöstöään kohtaan. Jos ei vaadi ponnekkaasti oikeuksiaan niin ei sitä kukaan mukaan sun puolestasi tee.
Vierailija kirjoitti:
Monissa ammateissa joutuu altistumaan muille ihmisille.
Tästä kommentista paistaa muutenkin yleinen ymmärtämättömyys, mitä tarkoittavat lähikontaktit varhaiskasvatuksessa. Pieniä lapsia on pidetty pitkään suht vaarattomina koronan leviämisen suhteen, mutta deltan pitäisi viimeistään herättää huomaamaan olosuhteet päiväkodeilla. Hoksottimet käyntiin!
Työsuojeluvaltuutettuun ja liittoihin yhteyttä!!
Jos olisit oikeasti töissä varhaiskasvatuksessa, niin tietäisit kuka työnantajasi on. Ei ole sellaista työnantajaa, kuin ”Varhaiskasvatus”.
Mä olen ostanut ne ihan itse. Ala-asteella töissä. Ei tarvitse muiden maksaa mun maskejani.
Työantaja tarjoaa koronan ja mukavan leppoisat pari viikkoa sairauslomalla täydellä palkalla ilman työvelvollisuutta.
Vierailija kirjoitti:
Työantaja tarjoaa koronan ja mukavan leppoisat pari viikkoa sairauslomalla täydellä palkalla ilman työvelvollisuutta.
Täytyypä sitten toivo ettei tule sitä long covid-versiota.
Ja sinä joka itse maksat niin tavan tampio kyllä olet. Ei ihme, että alaa ei arvosteta, ei edes työnantajien puolelta.
Kertokaas sitten huomenna töihin palaavat varhaiskasvattaja, että mikä on kentällä meininki maskiasian suhteen ja kunta jossa työskentelette?
Itse olen vielä lomalla, mutta katsoin jo alueen työsuojeluvaltuutetun puh.nron/sp-osoitteen ja laitoin liittoni pääluottamusmiehelle viestiä.
Ensimmäisen elokuisen työpäivän tunnelmia kellään jaettavaksi??!
Vierailija kirjoitti:
Varhaiskasvatuksen henkilökunta kyllä unohdetaan aina kaikissa hoitajia koskevissa keskusteluissa. Niin nytkin.
Kaikissa muissa sote alan paikoissa voi pitää jonkinlaisen turvavälin mutta varhaiskasvatuksessa sylitellään,syödään yhdessä ilman maskeja,lapset aivastelee,yskii,kaivaa nenää jne. Eikä mitään ns.ylimääräistä suojaa meille ole tulossa.
Toinen missä meidät unohdetaan aina on palkkakeskustelu mutta ei mennä nyt siihen.
Laitetaan lapset syömään yksin, pidetään niihin pieniinkin turvaväli ja sidotaan niiden kädet?
Vai mitä ajattelit?
Sen FFP2 maskin läpi on melko raskasta koko päivän hengitellä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Täytyypä sitten toivo ettei tule sitä long covid-versiota.
Ja sinä joka itse maksat niin tavan tampio kyllä olet. Ei ihme, että alaa ei arvosteta, ei edes työnantajien puolelta.
Miksi ihminen on tampio, jos haluaa suojata itsensä koronatartunnalta?
Vierailija kirjoitti:
Olen pitänyt työhommissa FFP3:sta tuntitolkulla, ja hyvin jaksaa kunhan vaan muistaa pitää tahdin riittävän verkkaisena.
Vierailija kirjoitti:
Ja jos nalli napsahtaa ja saa Koronan "työetuna" niin silloin vasta voikin olla raskasta hengitellä.
Tarjoavat sen saman mitä aina ennenkin, käsienpesun koko tilanteesta.