Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Järkyttävää, miten Afrikassa silvotaan norsuja vain hampaiden takia.

Kommentit (45)

Vierailija
21/45 |
13.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.08.2014 klo 19:49"]

Afrikassa on flooraa ja faunaa, jota ei muualta maailmasta löydy.

Sitten me täällä vauraassa Euroopassa sanomme, että siihen flooraan ja faunaan ei saa koskea, koska norsu kärsii ja baobab itkee.

[/quote]

Me kaikki yhdessä ollaan vastuussa maapallostamme, niitä ei ole kuin yksi.

Vierailija
22/45 |
13.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.08.2014 klo 19:47"]

Minusta osa siellä on sarvikuonoja. Kiinalaiset ostaa sarvikuonon sarvesta tehtyä ainetta. Kuulema potenssiin vaikuttaa. Mietin, jos norsut ja sarvikuonot asuisivat Euroopassa, olisiko sellaista tappamista? 

Vai olisiko VALKOINEN mies viisaampi? 

[/quote]Katso dokumentti Africa Addio (1966) kolonialismin jälkeisestä Afrikasta jos maha kestää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/45 |
13.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.08.2014 klo 19:44"][quote author="Vierailija" time="13.08.2014 klo 19:39"]

[quote author="Vierailija" time="13.08.2014 klo 19:30"]

[quote author="Vierailija" time="13.08.2014 klo 19:26"]

Yhtä lailla meidän sivistysvaltiossamme kidutetaan ja tapetaan paljon lukuisampia määriä "broilereita", lehmiä ja sikoja - vain kulinarististen nautintojen takia. "Liha on hyvää".

[/quote]

Niin?

Tekeekö toinen kidutus toisen kidutuksen paremmaksi?

Eli jos joltakin katkaistaan pää, asia korjaantuu kun toiseltakin se katkaistaan?

[/quote]

Ei tietenkään.

Halusin vain tuoda esille, että olisi aika kaksinaismoralistista kauhistella kun Dumboa kiusataan toisella puolella planeettaa, jos kuitenkin tyytyväisenä tukee tehotuotantoa ostamalla lihatuotteita kaupasta.

Ei ole nimittäin mitenkään harvinaista, että kauhistellaan jonkin teon moraalittomuutta vain silloin, kun se ei ole itseltä pois... Ja tämä tapa ei tietysti johda yhtään mihinkään hyvään, koskaan, vaan kaikki jatkuu sellaisenaan.

[/quote]

Voin vaikuttaa tuohon ostamani lihan elinoloihin jaloillani, mutta miten voin vaikuttaa norsujen lahtaukseen. Kerro ihmeessä!

[/quote]

Et tietenkään juuri mitenkään. Moni ei kuitenkaan kiinnostu edes ostamansa lihansa oloista, mikä on todella surullista. Itse olen vegaani ja minua ärsyttää myös usein tämä, kuinka valitetaan esimerkiksi delfinaariosta, samalla kun mätetään suuhun tehotuotannossa kidutettua possua.

Vierailija
24/45 |
13.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän noissa maissa välitetä mistään muustakaan, saatika sitten eläimistä. Ainakaan suuressa osassa niistä.

Vierailija
25/45 |
13.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan hirveää että tuollaista tehdään :(:( Sydän itkee noita kuvia katsellessa. 

Vierailija
26/45 |
13.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Afrikan valtioista ainoastaan Etelä-Afrikka on tarpeeksi varakas, jotta se voitaisiin lukea teollisuusmaaksi OECD:n listalla.[6]Maanosan maiden välillä on kuitenkin huomattavia varallisuuseroja. Afrikan vauraimmat alueet sijaitsevat pohjoisessa sekä etelässä. Pohjois-Afrikka on jo pitkään ollut läheisesti yhteydessä Euroopan ja Lähi-idän talousalueisiin. Etelä-Afrikka on mantereen selvästi rikkain valtio sekä kokonais- että väkilukuun suhteutetulla bruttokansantuotteella mitattuna.[7] Myös Etelä-Afrikan naapurivaltiot ovat hyötyneet sen rikkaudesta.[7] Verrattain pienet öljyllä rikastuneet valtiot kuten Gabon jaPäiväntasaajan Guinea eivät mahdu kymmenen rikkaimman Afrikan maan joukkoon.

Länsi-Afrikka, jolla on pitkä kaupankäynnin historia ja joka oli korkeasti kehittynyt ennen siirtomaa-aikaa, on keskimäärin muuta maanosaa varakkaampaa ja vakaampaa. Saarivaltiot, kuten SeychellitKap Verde ja Mauritius ovat hiukan manner-Afrikan valtioita rikkaampia, mutta epävakaa Komorit on pysynyt köyhänä.

Köyhimpiä ovat valtiot, jotka ovat sisällissodassa tai vasta toipumassa sellaisesta, esimerkiksi Kongon demokraattinen tasavaltaSierra LeoneBurundi ja Somalia. Aikaisemmin köyhin alue on ollut Afrikan sarvi, joka on kuitenkin historiallisesti ollut yksi Saharan eteläpuolisen Afrikan rikkaimmista alueista. Myös nykyään erittäin köyhällä Etiopialla on pitkä ja menestyksekäs historia. Aluetta ovat rasittaneet useita vuosikymmeniä köyhyys sekä siihen liittyvät nälänhädät ja sodat.

Afrikassa on valtioiden sisällä huomattavia eroja varallisuudessa. Taloudellinen epätasa-arvo on useissa Afrikan maissa hyvin suuri, ja yläluokalla on huomattavasti suuremmat tulot kuin suurimmalla osalla väestöstä.

Vierailija
27/45 |
13.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.08.2014 klo 19:51"]

Sitten me täällä vauraassa Euroopassa sanomme, että siihen flooraan ja faunaan ei saa koskea, koska norsu kärsii ja baobab itkee.

[/quote]

[/quote]

Vastuussa ollaan kaikki, mutta tuntuupa vaan säännöt sanelevan ne, joiden elämään ne säännöt eivät vaikuta.

Eikun vaikuttaapas. Minä en saa norsunluutuhkakuppia. Eikä käsityöläinen ja muut välikädet minun ja norsun välillä saa rahojani.

Vierailija
28/45 |
13.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.08.2014 klo 19:49"][quote author="Vierailija" time="13.08.2014 klo 19:43"]

Pahempaa siellä on lasten silpominen.

[/quote]

Saat tehdä siitäkin aiheesta ihan oman aloituksesi, tää on nyt omistettu norsuille ja sarvikuonoille.

[/quote]

Ja lausuin mielipiteeni siitä että ihmiset kiinnostavat enemmän, onko sinulle yllätys että jotkut näkevät ihmisten silpomisen suurempana ongelmana? Ei, enpä tee omaa aloitusta vaan ilmaisin mielipiteeni.

Vierailija
29/45 |
13.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.08.2014 klo 19:53"]

[quote author="Vierailija" time="13.08.2014 klo 19:44"][quote author="Vierailija" time="13.08.2014 klo 19:39"]

[quote author="Vierailija" time="13.08.2014 klo 19:30"]

[quote author="Vierailija" time="13.08.2014 klo 19:26"]

Yhtä lailla meidän sivistysvaltiossamme kidutetaan ja tapetaan paljon lukuisampia määriä "broilereita", lehmiä ja sikoja - vain kulinarististen nautintojen takia. "Liha on hyvää".

[/quote]

Niin?

Tekeekö toinen kidutus toisen kidutuksen paremmaksi?

Eli jos joltakin katkaistaan pää, asia korjaantuu kun toiseltakin se katkaistaan?

[/quote]

Ei tietenkään.

Halusin vain tuoda esille, että olisi aika kaksinaismoralistista kauhistella kun Dumboa kiusataan toisella puolella planeettaa, jos kuitenkin tyytyväisenä tukee tehotuotantoa ostamalla lihatuotteita kaupasta.

Ei ole nimittäin mitenkään harvinaista, että kauhistellaan jonkin teon moraalittomuutta vain silloin, kun se ei ole itseltä pois... Ja tämä tapa ei tietysti johda yhtään mihinkään hyvään, koskaan, vaan kaikki jatkuu sellaisenaan.

[/quote]

Voin vaikuttaa tuohon ostamani lihan elinoloihin jaloillani, mutta miten voin vaikuttaa norsujen lahtaukseen. Kerro ihmeessä!

[/quote]

Et tietenkään juuri mitenkään. Moni ei kuitenkaan kiinnostu edes ostamansa lihansa oloista, mikä on todella surullista. Itse olen vegaani ja minua ärsyttää myös usein tämä, kuinka valitetaan esimerkiksi delfinaariosta, samalla kun mätetään suuhun tehotuotannossa kidutettua possua.

[/quote]

Avaa ihan oma ketju tuolle Suomalaisen karjan kiduttamiselle, kun se on sun sydäntä lähellä.

Vierailija
30/45 |
13.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.08.2014 klo 19:56"]

[/quote]

[/quote]

Vastuussa ollaan kaikki, mutta tuntuupa vaan säännöt sanelevan ne, joiden elämään ne säännöt eivät vaikuta.

Eikun vaikuttaapas. Minä en saa norsunluutuhkakuppia. Eikä käsityöläinen ja muut välikädet minun ja norsun välillä saa rahojani.

[/quote]

Olen pahoillani kun et saa sitä tuhkakuppiasi, varmaan se on sulle rankkaa.

Miten lie, onko se ihan ainoa tapa tehdä rahaa, vai löytyisikö jotain muuta?

Vierailija
31/45 |
13.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maatalous, Kaivostoiminta, Teollisuus?

Vierailija
32/45 |
13.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.08.2014 klo 20:02"]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

Niin, sinä ja kumppanithan olette norsunluutuhkikset, leijonalapaset ja virtahepofileet estämässä, joten keksihän sitten vaihtoehtoisia tapoja saada Länsimaalainen vauraus siirtymään Afrikkaan, muutakin kuin hyväntekeväisyyskonserttien kautta.

Vierailija
33/45 |
13.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, nytkö vasta tajusit? Norsunluukauppaa on tehty yli 200v, tapettu ja silvottu. Sama homma sarvikuonojen kanssa.

Vierailija
34/45 |
13.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi kun tää maailma on paha. Miten ne on noin raakoja. Mikä kansa tätä tekee? Onko jotain heimoa jotka silpovat.

Vierailija
35/45 |
13.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Afrikasta ei kauhisteltava lopu.

Vierailija
36/45 |
13.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulipa mieleen hetki takaperin noussut kohu Färsaarten valastuksesta.

Vain hieman sensaatiohakuinen uutisointi oli kyseessä.

Vierailija
37/45 |
13.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.08.2014 klo 20:06"]

Ap, nytkö vasta tajusit? Norsunluukauppaa on tehty yli 200v, tapettu ja silvottu. Sama homma sarvikuonojen kanssa.

[/quote]

Miten tää tuli esille? Auttaako se tilannetta, jos on tehty jo kauan?

Vierailija
38/45 |
13.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.08.2014 klo 20:05"]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

Niin, sinä ja kumppanithan olette norsunluutuhkikset, leijonalapaset ja virtahepofileet estämässä, joten keksihän sitten vaihtoehtoisia tapoja saada Länsimaalainen vauraus siirtymään Afrikkaan, muutakin kuin hyväntekeväisyyskonserttien kautta.

[/quote]

villi ja vapaa arvaus, ei ne silpojat/kiduttajat ja käsityöläiset rikastu, vaan ihan muu porukka.

Vierailija
39/45 |
13.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.08.2014 klo 20:17"]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

villi ja vapaa arvaus, ei ne silpojat/kiduttajat ja käsityöläiset rikastu, vaan ihan muu porukka.

[/quote]

Niin, nyt kun se on laitonta ja paheksuttua. En minäkään ole mitään pimeää tuhkista ostanut, enkä osta. Mutta entäs jos se olisi valvottua ja laillista ja voisi varmistaa, että kyseessä on Reilun Kaupan norsunluutuhkakuppi?

Vierailija
40/45 |
13.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.08.2014 klo 20:20"]

[quote author="Vierailija" time="13.08.2014 klo 20:17"]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

Niin, nyt kun se on laitonta ja paheksuttua. En minäkään ole mitään pimeää tuhkista ostanut, enkä osta. Mutta entäs jos se olisi valvottua ja laillista ja voisi varmistaa, että kyseessä on Reilun Kaupan norsunluutuhkakuppi?

[/quote]

Että koko eläin uhrataan vain ja ainoastaan hampaiden takia?! Edes lihoja ei käytetä, sinne ne jää mätänemään.

Ei kiitos.