Ps. I love fashion
Jaksaako joku oikeesti lukea? Mulla paloi käämi siihen loputtomaan jaaritteluun ja lainasanojen puhkikuluttamiseen. Kiitos ja näkemiin Linda.
Kommentit (453)
Linda muutti Tukholmaan vuoden 2010 kesällä/alkusyksystä. Eli vähän päälle neljä vuotta on siellä nyt yhtäjaksoisesti asunut. En sitten tiedä, onko hänellä jotakin muita sidoksia Ruotsiin, mutten muista hänen sellaisia ainakaan blogissa maininneen.
[quote author="Vierailija" time="28.09.2014 klo 12:53"]
Linda muutti Tukholmaan vuoden 2010 kesällä/alkusyksystä. Eli vähän päälle neljä vuotta on siellä nyt yhtäjaksoisesti asunut. En sitten tiedä, onko hänellä jotakin muita sidoksia Ruotsiin, mutten muista hänen sellaisia ainakaan blogissa maininneen.
[/quote]
Hänen vanhempansa ovat aikoinaan asuenet Ruotsissa, ehkäpä jommalla kummalla heillä on/oli Ruotsin kansalaisuus? Ja näin ollen lapsi saa sen automaattisesti?
Mistä tuo Ruotsin kansalaisuus tuli esille? Yritin googlata, mutta en löytänyt. Linda on muistaakseni joskus sanonut, ettei voisi kuvitella enää koskaan asuvansa Suomessa / ei aio ikinä muuttaa Suomeen takaisin tms, joten sen takia on varmaan Ruotsin kansalaisuudenkin sitten hakenut. Jotenkin kyllä vähän kummallista, ettei Linda kuitenkaan vaikuta siltä että olisi "juurtunut" Ruotsiinkaan kovin hyvin, kun tuntuu hengaavan vain suomalaisten kanssa jne. Kun kielimuuria ei kuitenkaan ole, niinkuin varmaan useimmilla expateilla, jonka sen takia pyörivät vain omissa ympyröissään.
Pohjoismaan kansalainen voi saada hakemuksesta toisen Pohjoismaan kansalaisuuden asuttuuan siellä 2 vuotta. Ei tarvi olla perhesuhteita yms. Suomi ja Ruotsi sallivat kaksoiskansalaisuuden joten toisesta kansalaisuudesta ei tarvitse luopua toisen myötä.
Lopettakaa jo. Miten teillä on aikaa ja energiaa tällaiseen?
[quote author="Vierailija" time="28.09.2014 klo 13:07"]
Mistä tuo Ruotsin kansalaisuus tuli esille? Yritin googlata, mutta en löytänyt. Linda on muistaakseni joskus sanonut, ettei voisi kuvitella enää koskaan asuvansa Suomessa / ei aio ikinä muuttaa Suomeen takaisin tms, joten sen takia on varmaan Ruotsin kansalaisuudenkin sitten hakenut. Jotenkin kyllä vähän kummallista, ettei Linda kuitenkaan vaikuta siltä että olisi "juurtunut" Ruotsiinkaan kovin hyvin, kun tuntuu hengaavan vain suomalaisten kanssa jne. Kun kielimuuria ei kuitenkaan ole, niinkuin varmaan useimmilla expateilla, jonka sen takia pyörivät vain omissa ympyröissään.
[/quote]
Instagrammista
[quote author="Vierailija" time="28.09.2014 klo 15:20"]
[/quote]
Lopettakaa mikä?
[quote author="Vierailija" time="28.09.2014 klo 15:20"]
[/quote]
Blogisti itse halusi tuoda asian esille, koska laittoi kuvan instagrammiin omasta Ruotsin passista.
Linsa tosiaannon wannabesvedu, sillä on ruotsin kansalaisuuskin! Ihme tyyppi, meni maku! Miksei ole ylpeästi suomalainen, perus suomipirkko kun on. Taas nähdään että yrittää olla vähän parempaa kun onkaan..
mikäs tää #uudetkujeet oikein on?
[quote author="Vierailija" time="28.09.2014 klo 18:04"]mikäs tää #uudetkujeet oikein on?
[/quote]
Eiköhän se nyt ole vaan noiden tyttöjen luoma tägi, jolla postaa kuvia jotka liittyy blogimuuttoihin! Ihan ovela mielestäni :)
[quote author="Vierailija" time="28.09.2014 klo 18:09"]
[quote author="Vierailija" time="28.09.2014 klo 18:04"]mikäs tää #uudetkujeet oikein on?
[/quote]
Eiköhän se nyt ole vaan noiden tyttöjen luoma tägi, jolla postaa kuvia jotka liittyy blogimuuttoihin! Ihan ovela mielestäni :)
[/quote]
"Ovela"? Miten?
Voi elämä. Että ''lopettakaa jo'' pitää ilmaista vielä tarkemmin. No tämä koko ketju on mennyt ihan naurettavaksi... Pohditaan Lindan laukkujen määrää ja sitä opiskelee vai eikö, onko ruotsalaisia kavereita ja onko ''elämää'' ollenkaan. Te ''syvälliset'' ihmiset täällä ketjussa... Antakaa nyt ''pinnallistenkin'' kukkien kukkia.
[quote author="Vierailija" time="28.09.2014 klo 18:10"]
[quote author="Vierailija" time="28.09.2014 klo 18:09"][quote author="Vierailija" time="28.09.2014 klo 18:04"]mikäs tää #uudetkujeet oikein on?
[/quote]
[/quote]
"Ovela"? Miten?
[/quote]
No näkee selkeästi sillä merkityt kuvat ja musta se nyt on vaan hauska ja tyttömäinen ilmaisu meneillä olevista muutoksista!
Paljonko muuttosiivouksen tilaus maksaa? Mä oon aina itse siivonnut asunnon poismuuttaessa, mutta jos tuo muuttosiivous on suht edullista, niin voisinpa kokeilla sellaista itsekin seuraavan muuton yhteydessä.
Asuiko Linda vuokralla kämppiksen/poikaystävän kanssa? Tästä lainauksesta saa ainakin kuvan, että asui monikossa: "Mulla sitäpaitsi oli maailman ihanimmat vuokranantajat ikinä, heitä tulee todellakin ikävä. Asuimme vieri vieressä heidän kanssaan"
[quote author="Vierailija" time="30.09.2014 klo 14:46"]
Paljonko muuttosiivouksen tilaus maksaa? Mä oon aina itse siivonnut asunnon poismuuttaessa, mutta jos tuo muuttosiivous on suht edullista, niin voisinpa kokeilla sellaista itsekin seuraavan muuton yhteydessä.
Asuiko Linda vuokralla kämppiksen/poikaystävän kanssa? Tästä lainauksesta saa ainakin kuvan, että asui monikossa: "Mulla sitäpaitsi oli maailman ihanimmat vuokranantajat ikinä, heitä tulee todellakin ikävä. Asuimme vieri vieressä heidän kanssaan"
[/quote]
Varmaan viittaa monikkomuodolla itseensä ja vuokranantajiinsa (että asuivat vierekkäin), on kyllä älyttömän kökkö kirjoittamaan suomea nykyään...
[quote author="Vierailija" time="29.09.2014 klo 18:23"]
Linda remontoi siksi kylppärin, koska aikaisempaa remonttia ei ole tehty määräysten mukaisesti. -> Vesivahingon vaara... Kertoi kommenttiboksissa.
[/quote]
Kiitos vastauksesta! Pohdin aiemmin tuota remontin syytä, en makuasioiden takia vaan lähinnä budjetin vuoksi.
Ihan kiva pikkukoti blogissa, hauska nähdä millaiseksi Linda sen laittaa:) Musta jotenkin nuo miniasunnot esim. Helsingissä on symppiksiä mutta toisaalta ihmetyttää miksi niin moni haluaa niissä asua? Toki sijainnilla on suuri merkitys myös, mutta itse mieluummin valitsen enemmän neliöitä hieman kauempaa kuin keskeiseltä sijainnilta... Tuntuisi, että ei olisi kovin käytännöllistä asua noin pienessä asunnossa? Siis kun joku 50 neliötäkin tuntuu pienelle, mihin ihmiset laittavat kaikki tavaransa ja siivousvehkeet, pyykinpesukoneet yms.? No toki kaikkeen tottuu, tullut itsekin nuorena asuttua alle 40 neliön kämpissä mutta jotenkin myöhemmin on mukavaa kun on tilaakin kaikkeen enemmän... Mutta nämä on makuasioita, tuntuisi vaan itsestä vähän epäkäytännölliselle. Kivan näköinen koti jokatapauksessa:)
Itsekö aikoo tehdä kylppärirempan =D Luulee varmaan että niissä laatoissa ja muissa on joku pikakiinnitys nips naps vaan =D
Eikö tuolla cosmossa vieläkään ole tageja blogeissa? Olisin halunnu kämppäkuvia katsoa, mutta pitäisi vaan lukea koko blogi läpi? Nej tack. Miksi kph-remppa muuten tulee, onko oma valinta vai pakko? Näytti ihan siistiltä ton yhden postauksen kuvissa?