Oletko köyhä? Tässä helppo kasvissosekeitto
Tästä tuli uusi arkiruokani. Jaan reseptin teillekin:
Luraus vettä+2 liemikuutiota, yrttejä (lipstikka, valkosipuli)
1 pss vokkivikanneksia (Rainbow, 99snt)
1 pss hemapa (40 snt)
ikivanhoja sieniä pakkasesta, tällä kertaa rouskuja.
voita. (kermakaan ei ole kiellettyä)
1. Kaikki sekaisin kattilaan. Kun kiehuu, keitä max 10 min kansi päällä (höyryssä karkaa hyviä aineita).
2. Näytä vähän sauvasekoitinta.
3. Syö.
Minä, yksineläjä, syön yhdestä kattilasta 4 päivää.
Kommentit (30)
Mun paras pakastekasviskeitto:
pussi peruna-sipulisekoitusta, pussi herneitä, kasvisliemikuutio ja tuorejuustoa.
Keitä perunat vähässä vedessä, lisää herneet ihan lopuksi niin että ne kuumenee muttei muutu tummanvihreäksi. Lisää tuorejuusto ja soseuta. Mausteeksi tuoretta minttua tai basilikaa.
Muutamasta tuoreesta saa maukkaamman keiton. Miksi ihmeessä pitää laittaa kaksi liemikuutioita, onko ap:lla käsitystäkään, paljonko niissä on suolaa?
[quote author="Vierailija" time="13.08.2014 klo 15:17"]
Mä olen kyllä niin köyhä etten omista sauvasekoitinta. Edellinen meni rikki eikä uuteen ole rahaa.
[/quote]
Osta tehosekoitin ajan mittaan säästät.
Kasviskeitto on lempiruokaani, riippumatta rahatilanteesta ja onnistuu ilman sauvasekoitinta.
Tosin äidin tekemä "naurisvelli" oli herkkuani jo lapsuudessa. :)
No vielä halvemmaksi tulee nokkos-haukimureke sienilisukkeella.
Virvelöi pari isompaa haukea (älä maksa turhaan kalastuslupaa) = iolmaista kalaa. Poimi nokkosi iso nippu = ilmaista ja terveellistä. POimi iso kasa kanttarelleja = ilmaista.
Tee hauesta ja nokkosesta kalamureke ja siihen lisukkeeksi paistetut kanttarellit. Vatsa tulee ilmaiseksi täyteen luonnon antimista.
[quote author="Vierailija" time="13.08.2014 klo 16:13"]
Muutamasta tuoreesta saa maukkaamman keiton. Miksi ihmeessä pitää laittaa kaksi liemikuutioita, onko ap:lla käsitystäkään, paljonko niissä on suolaa?
[/quote]
niitä on semmoisiakin missä ei ole paljon suolaa :)
Nyt on paras kasvissosekeiton aika meille joilla on oma kasvimaa. Eilen tein taas, tällä kertaa laitoin vähän herneitä, lanttua, porkkanaa, sipulia ja reilusti kesäkurpitsaa. Yksi peruna sakeuttamaan, ja soseuttamisen jälkeen purkki kermaa ja pala koskenlaskijaa. Kyllä on hyvää! Mausteena oli suolaa ja omasta kasvimaasta yrttejä. Hintaa tuli isolle kattilalliselle 1 euro!
Missä proteiinit? Laita nyt edes punaisia linssejä sekaan.
[quote author="Vierailija" time="13.08.2014 klo 17:09"]Missä proteiinit? Laita nyt edes punaisia linssejä sekaan.
[/quote]
Keittää kananmunan. Halkaisee ja asettelee keiton päälle. Kaunista, helppoa ja hyvää. :)
[quote author="Vierailija" time="13.08.2014 klo 15:47"]
[quote author="Vierailija" time="13.08.2014 klo 15:42"]
[quote author="Vierailija" time="13.08.2014 klo 15:17"][quote author="Vierailija" time="13.08.2014 klo 15:15"]
Ei kovin herkullisen kuuloista.
[/quote]
ei kuullosta eikä näytä mutta ihme kyllä se on herkullista.
[/quote]
Vokkivihannekset ja hernemaissipaprika soseutettuna ei maistuisi mulle. Ei niistä tuu sellaista pehmeää sosetta kuin mitä tärkkelystä sisältävistä juureksista tulee.
[/quote]
Tällaista tämä on ap. Kun tänne tulee jakamaan reseptin, täällä aina joku paremmin tietävä nillittää ja kitisee.
[/quote]
noo, keskustelupalstahan tämä onkin :)
-ap