Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ihmisten hassut käsitykset/luulot laihduttamisesta -kerätään tähän niitä

Vierailija
27.08.2006 |

Minua välillä hymyilyttää, kun jotkut sohvaperunat kuvittelevat että kun he tekevät esim. 15 minuutin kävelylenkin, niin sitten voi syödä mitä vaan ja laihtumisen pitäisi alkaa välittömästi.

Kommentit (62)

Vierailija
1/62 |
27.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Lapseni ja mieheni ovat hyvinkin persoja irtokarkeille ja jäätelölle. Ja minä olen edelleenkin se ainoa (vain sokeria välttävä) ylipainoinen meidän perheessä.

Eli väite että sokeri lihottaa, mutta rasva ei, on p***seestä!!!!

Se on ihan sama syötkö sokeria vai ruisleipää, samaksi glukoosiksi se muuttuu.

Mä olen elävä esimerkki siitä, että ennen söin 55-60E% ravinnostani hiilareina ja pikkuhiljaa kerrytin 10 kg. Kun siirryin Atkinsille ja aloin syömään 55-60E% rasvaa, laihduin tulleet kilot pois. Ja tavoitepainossa olen pysynyt jo 1,5 vuotta. Nykyään toisinaan syön enemmän hiilareita, mutta vain herkutteluun, eli hedelmä tms.

Sitä paitsi karppaus ei ole mikään uus juttu, ensimmäinen karppauskirja en kirjoitettu jo 1800-luvulla, ennenkuin mitään rasvattomia tuotteita oli keksittykään!

Vierailija
2/62 |
27.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

sinun pitäisi kyllä laihtua. Todennäköisesti et vain laske syömisiäsi oikein.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/62 |
27.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kattokaa vaikka kuinka moni sitä syövä on ainakin vähän pulska...

Vierailija
4/62 |
27.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

No minähän olen laihtunut - paino vaan ei ole pudonnut.

Vierailija
5/62 |
27.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

" Olen aloittanut kuntoilun ja laihduttamisen. Olen käynyt kerran kuntosalilla ja eilen 30 minuutin sauvakävelyllä. Jännä kun paino on vaan noussut. Mut onhan se totta että lihakset painaa enemmän kuin läskit, joten hyvin menee."

Vierailija
6/62 |
27.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

toki liikunta tukee laihduttamista, mutta ruokavalio on se, joka ratkaiseen miten laihtuu. Ja se harhaluulo elää sitkeässä, että ihminen ei voi elää ilman puhdistettua sokeria, vehnäjauhoja ja perunaa. Niin, vehnäpullaa olla pitää, muuten ei voi elää.

Vierailija
7/62 |
27.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

sama pätee kaikkiin dieetteihin. TODELLA PITKÄJÄNTEISTÄ.

Vierailija
8/62 |
27.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

" Mä olen nyt käynyt kävelemässä ja paino on noussut 10 kiloa, varmaan lihasmassa on alkanut kehittymään"

Huom. tosiasiassa jos saat VUODESSA kilon lihasmassaa (sekin yleensä ankaralla kuntosalitreenillä ja ruokavaliolla) niin voit olla tyytyväinen.

Vierailija
9/62 |
27.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ahmivat hirveästi leipää, pastaa ja puuroa, jättävät kaiken proteiinin ja rasvan pois ja sitten ihmettelevät kun on jatkuvasti nälkä. No, nuo kuurit kestävät sitten sen pari päivää. Ja katsovat suu auki kun vedän lihapullia ja hoikistun jatkuvasti...

Vierailija
10/62 |
27.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja lihotaan kilot tuplasti takaisin.

Vierailija
11/62 |
27.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli jatkaa samaan malliin herkuttelua!

on kyllä hieman tainnu kaveta tän vuoden aikana,

mutta kas, paino ei ole tippunut yhtään!!!

ja kyseessä siis n. 2kymmentä liikakiloa... =(

Vierailija
12/62 |
27.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka kuinka tunnin lönköttelis sauvojen kanssa ei sillä pala kaloreita kuin jotain 200. Jotta ihminen laihtuisi kion hänen täytyy kuluttaa 7000kcal. Eli 35 tunnin lenkkiä täytyy tehdä että laihtuu kilon, eli 5 tuntia joka jumalan päivä.

Vierailija
13/62 |
27.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

mikään ei auta. (Kaikkea ollaan kokeiltu pari päivää.) Ja ei tietoakaan siitä, että katsoisivat elämäntapojaan ilman ruusunpunaisia laseja.

Vierailija
14/62 |
27.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ruokavalion muutoksella 10 kg.

Vierailija
15/62 |
27.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

samoin sokerilimut, tuoremehut yms... sisältävät paljon energiaa.

Ja monet eivät tajua miten paljon turhaa joku jugu sisältää.

Vierailija
16/62 |
27.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos se lapsi on jo mahan ulkopuolella, niin ne kilot johtuvat jostain muusta

Vierailija
17/62 |
27.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

että se laihtuu jos se syö normaalin ruoka-annoksen _lisäksi_ raejuustoa. Muutenkin se on kyllä todellinen toiveajattelija mitä laihduttamiseen tulee.

Vierailija
18/62 |
27.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

" Pakko syödä litra jäätelöä päivässä kun muuten närästää" . Sitten kun vauva on syntynyt ihmetellään kun imetys ei kulutakaan kaikkia vauvakiloja pois. Niin ja se jäätelölitrahan pitää edelleen syödä, kun ei ehdi ruokaa laittamaan kun vauvan hoito on niin raskasta ettei jaksa laittaa kunnon ruokaa.

Vierailija
19/62 |
27.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syödään entiseen malliin, käydään jumpassa ja sitten vielä herkut päälle, kun on kerran kaloreitakin poltettu. Hö.

Sitten se, että ihmiset ei ymmärrä liikakilojen syntyvän hyvin pitkälle liian sokerin nauttimisesta. Ja ei, sokeria ei saa vain makeisista, vaan myös mm vehnäjauhoista. Ollaan laihiksella, mutta silti palkitaan itseä herkuilla. Ollaan siis esim syömättä päivällistä, että voidaan illalla herkutella jäätelöllä. Koko idea menee pilalle. Ponttina on kai se, että elämäntavat muuttuisivat ja niitä herkkuja jätettäisiin pois. Toki joskus voi herkutella, esim kerran viikossa. Tämä olisi hyvä sisäistää, muuten ei ole tietä pysyvään hoikistumiseen ja normaaliin täyspainoiseen ruokavalioon dietin loputtua.

Vierailija
20/62 |
27.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne vasta kaloreita sisältää, kun on jotain juustokuorrutettua gratiinia tai keitetään kermaliemeen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yhdeksän kolme