Saako joku ison O:n kieltäessään nuorilta energiajuoman?
Siinä ei sen myrkyllisempää ainetta ole kuin kahvissa. Että hui vaan ja lopettakaa se kahvin kittaaminen.
Kommentit (25)
[quote author="Vierailija" time="13.08.2014 klo 12:24"]
[quote author="Vierailija" time="13.08.2014 klo 11:53"]En koska tiedän mitä se litku voi aiheuttaa. Joskus aikanaan join puoli tölkkiä yövuorossa ja määrä oli riittävä koko yöksi. No en juo kahviakaan joten varmaan vaikutti enemmän.
Tässä taannoin ajattelin että jaksan paremmin illalla harrastuksessani. Jaksoin kyllä pieniä sydämen muljahduksia lukuunottamatta, tulin kotiin ja 6h päästä energiajuoman juomisesta join lisäksi yhden lonkeron. Muutoma tunti siitä sydän pomppaili ihan epätahtiin ja pyörrytti. Makasin vaan sängyssä enkä voinut muuta kuin toivoa että sydän kestää...pelotti julmetusti kun päässä humisi :(
Tämän kerroin siksi että nuoret ovat kuitenkin vielä lapsia...miten energiajuoma vaikuttaa haittaavana lapsiin kun se jo aikuiseenkin vaikuttaa näin??
[/quote]
Mä joskus harvoin juon muttei vaikuta sitten yhtään mitenkään :D kahvia en juo. Ootko ehkä vähän vainoharhainen..?
[/quote]
Kofeiini kyllä vaikuttaa tosi yksilöllisesti ihmisiin. Mäkin saan kofeiinista helposti rytmihäiriöitä. Nykyään kyllä juon kahvia (mutta vain yhden kupin päivässä), mutta nuorena sain tosi helposti rytmihäiriöitä. Yhdessä vaiheessa en voinut teetäkään juoda enää viiden jälkeen, muuten tuli rytmihäiriöitä, ahdistusta ja unettomuutta.
[quote author="Vierailija" time="13.08.2014 klo 12:24"]
[quote author="Vierailija" time="13.08.2014 klo 11:53"]En koska tiedän mitä se litku voi aiheuttaa. Joskus aikanaan join puoli tölkkiä yövuorossa ja määrä oli riittävä koko yöksi. No en juo kahviakaan joten varmaan vaikutti enemmän.
Tässä taannoin ajattelin että jaksan paremmin illalla harrastuksessani. Jaksoin kyllä pieniä sydämen muljahduksia lukuunottamatta, tulin kotiin ja 6h päästä energiajuoman juomisesta join lisäksi yhden lonkeron. Muutoma tunti siitä sydän pomppaili ihan epätahtiin ja pyörrytti. Makasin vaan sängyssä enkä voinut muuta kuin toivoa että sydän kestää...pelotti julmetusti kun päässä humisi :(
Tämän kerroin siksi että nuoret ovat kuitenkin vielä lapsia...miten energiajuoma vaikuttaa haittaavana lapsiin kun se jo aikuiseenkin vaikuttaa näin??
[/quote]
Mä joskus harvoin juon muttei vaikuta sitten yhtään mitenkään :D kahvia en juo. Ootko ehkä vähän vainoharhainen..?
[/quote]
Oletkohan itse vähän tyhmä? Kofeiini vaikuttaa ihmisiin eri tavalla, toiset ovat herkempiä. Itsekään en juo kahvia ja olen jo yhdestä energiajuomatölkistä (0,33 l) ihan "täpinöissäni". Ja se tölkki pitää ajoittaa aamuun/aamupäivään tai muuten menevät yöunet.
[quote author="Vierailija" time="13.08.2014 klo 11:19"]
Mikä on iso o?
[/quote]
Se on lapsen suun muoto kun se karjuu vastaan.
Mun kaveri lopetti energiajuomat kun sydäntä alkoi tykyttämään liian useasti. Lääkärin eka kysymys oli että juoko energiajuomia. Heti loppui tykyttely.
[/quote]