Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hyvät ja huonot uutiset.... huijausta :D

Vierailija
13.08.2014 |

Tämä on jo pitkään mua ärsyttäny, mutta esimerkkinä nyt siis jakso jossa vieraana Jaajo Linnonmaa; kahden uutisen jälkeen ketsotaan väliaikatulokset: Mikko 30%, Jaajo 60%, Pirjo 40%, Niina 30% ja Miika 40%.

Nyt korjatkaa jos olen väärässä mutta ymmärtääkseni ohjelman idea on se, että ensin kerrotaan uutinen josta sitten keskustellaan ja lopuksi panelistit kertovat onko se heidän mielestään hyvä vai huono uutinen. Tämän jälkeen kerrotaan kumpaa mieltä kansa on ollut (suurin osa siis) ja jos kansa pitää uutista hyvänä, jokainen panelisti joka on myös hyväksi tätä väittänyt on ollut "oikeassa". Ja sen mukaan kuika usein on ollut oikeassa, tehdään prosenttitaulukko ja jakson lopussa eniten oikeita vastauksia antanut panelisti (siis kellä on suurin prosenttiluku) voittaa. 

Ongelma tulee tässä. Jos uutisia on tosiaan ollut kaksi, kuinka monta on mennyt oikein jos oma tulos on esim 40% tai 60%? Lyhyen matikan oppimäärällä osaan laskea että kahdesta uutisesta voi olla oikein 0%, 50% tai 100%, muut eivät ole mahdollisia kun siis kysymykseen on kaksi vaihtoehtoa ja vastaus on siis selvästi joko oikein tai väärin.

Okei, viihdeohjelmahan tää on, ja hyvä sellainen eikä voittajalla oikeestaan oo väliä. Mutta heittääkö noi ihan hatusta ne tulokset, vai oonko mä vaan tosiaan ymmärtänyt ihan väärin sen ohjelman idean?

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
13.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onkohan siellä käsitelty uutisia jotka on jätetty lähetyksestä pois?

Vierailija
2/8 |
13.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.08.2014 klo 10:38"]

Tämä on jo pitkään mua ärsyttäny, mutta esimerkkinä nyt siis jakso jossa vieraana Jaajo Linnonmaa; kahden uutisen jälkeen ketsotaan väliaikatulokset: Mikko 30%, Jaajo 60%, Pirjo 40%, Niina 30% ja Miika 40%.

Nyt korjatkaa jos olen väärässä mutta ymmärtääkseni ohjelman idea on se, että ensin kerrotaan uutinen josta sitten keskustellaan ja lopuksi panelistit kertovat onko se heidän mielestään hyvä vai huono uutinen. Tämän jälkeen kerrotaan kumpaa mieltä kansa on ollut (suurin osa siis) ja jos kansa pitää uutista hyvänä, jokainen panelisti joka on myös hyväksi tätä väittänyt on ollut "oikeassa". Ja sen mukaan kuika usein on ollut oikeassa, tehdään prosenttitaulukko ja jakson lopussa eniten oikeita vastauksia antanut panelisti (siis kellä on suurin prosenttiluku) voittaa. 

Ongelma tulee tässä. Jos uutisia on tosiaan ollut kaksi, kuinka monta on mennyt oikein jos oma tulos on esim 40% tai 60%? Lyhyen matikan oppimäärällä osaan laskea että kahdesta uutisesta voi olla oikein 0%, 50% tai 100%, muut eivät ole mahdollisia kun siis kysymykseen on kaksi vaihtoehtoa ja vastaus on siis selvästi joko oikein tai väärin.

Okei, viihdeohjelmahan tää on, ja hyvä sellainen eikä voittajalla oikeestaan oo väliä. Mutta heittääkö noi ihan hatusta ne tulokset, vai oonko mä vaan tosiaan ymmärtänyt ihan väärin sen ohjelman idean?

[/quote]

No pölvästi. Niitä uutisia on yhteensä 10. Kahden uutisen jälkeen väliaikatuloksia ei tule, koska vaihtoehtoja olisi vain 0%, 10% tai 20%. Katsopa ohjelmaa uudestaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
13.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos katsot pistetilanteita uutisvuodossa, olet huomannut, että ei täsmää. Syy: Koska nauhoittavat noin tunnin, josta koostetaan 30min lähetys. Sama lienee käytössä uutisvuodossa. Netistähän löytyy ohjelmassa julkaisematonta materiaalia.

Vierailija
4/8 |
13.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis sama lienee käytössä HHU:ssa :D

Vierailija
5/8 |
13.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.08.2014 klo 10:48"]

[quote author="Vierailija" time="13.08.2014 klo 10:38"]

[/quote]

No pölvästi. Niitä uutisia on yhteensä 10. Kahden uutisen jälkeen väliaikatuloksia ei tule, koska vaihtoehtoja olisi vain 0%, 10% tai 20%. Katsopa ohjelmaa uudestaan.

[/quote]

http://www.ruutu.fi/ohjelmat/hyvat-ja-huonot-uutiset/kausi-4-jakso-6

tuossa sulle linkki kyseiseen jaksoon. Voit siitä itse katsoa. Kohdassa 18:32 näkyy väliaikatulokset (juuri nuo mainitsemani) ja sitä ennen on ollut 2 uutista (uutinen raksamiesten turvallisuuspuistosta tai vastaavasta ja toinen uutinen perunan tärkkelyksen uudesta käyttötarkoituksesta).

Vierailija
6/8 |
13.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei vaan ole näyetty kaikkia uutisia. Uutisvuodossa tapahtuu vielä suurempia hyppäyksiä :)

Vierailija
7/8 |
20.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

20.2.2019 katsoin lähes eka kerran ohjemaa. Onko surkeampaa?

Vierailija
8/8 |
20.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen samaa mieltä. Tosi ala-arvoista viihdettä jos voi efes viihteeksi sanoa. Viihteenhän pitäisi viihdyttää !!738738

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi neljä neljä