Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tori.fi ostajista nurinaa.

Vierailija
13.08.2014 |

Ärsyttää kun kysellään onko tuote myynnissä vielä ja kun vastaat että on vielä myynnissä. Sit ei kuulu mitään.

Sit löytyy niitä jotka tarjoaa 10 euron tuotteesta jonka postikulut 6-7 euroa, 10 euroa (tai alle) postikuluineen. Esimerkki viime päiviltä, tuoteen pyynti 5 euroa ja postikuluiksi ilmoitettu 6,50 euroa, ostaja tarjoaa 7 euroa postikuluineen. Siis ilmaiseksiko pitäisi antaa?!

Kommentit (24)

Vierailija
1/24 |
13.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä. Jopa ilmaiseksi annettavaa tavaraa pyydetään postittamaan myyjän piikkiin tai tuomaan kotiovelle asti, taas myyjän piikkiin.

Vierailija
2/24 |
13.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos mä sit nurisen hiukan ostajan näkökulmasta.. :D Monta kertaa on käynyt niin, että kun kysyn onko tuote vielä myynnissä, vastataan Ei, en ole vaan vielä ehtinyt poistaa ilmoitusta loman/sairauden/matkan/ei minkään järkevän syyn takia. Argh. Ärsyttää soitella turhaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/24 |
13.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myyjän oharitkaan ei nyt oikein miellytä. Ensimmäiseen viestiin vielä tulee vastaus ja kysymys, että otatko ja sen jälkeen täysi hiljaisuus. No, en olis ostanutkaan.

Vierailija
4/24 |
13.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä myyn torissa jaksoittain ihan siksi, että mua muuten korpeaa niin paljon törtöt ostajat, etten jaksaisi koko aikaa pitää tuotteita myynnissä.

Hirveästi helpotti kun en antanut muuta vaihtoehtoa kuin soittamisen. Silloin kaikki ne, jotka ihan vaan aikaa tappaakseen haluavat viestitellä ja turista niitä näitä, jäävät pois. Lisäksi siitä ostajan äänestä kuulee aika hyvin, onko ostaja oikeasti haluamassa sen tuotteen, vai soittiko vaan hetken mielijohteesta ja vasta siinä puhelun aikana alkaa arpomaan että no toisaalta....ja mitähän se isäntäntä tästä sanoo...pitääpä tosiaan kysyä isännältä että halutaanko me tästä tätä...jooh, palataan asiaan. Ja sitten tietää että se oli siinä, aikaa meni vain muutama minuutti, toisin kuin tekstiviestien ja sähköpostiviestien kanssa värkätessä.

Vierailija
5/24 |
13.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
6/24 |
13.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua taas vituttaa että innosta piukeena näpytellään niitä OSTETAAN ilmoituksia mutta kun tarjoat jotain, KUKAAN ei vastaa.

Olen laittanut valehtelematta neljäänkymmeneen erilaiseen ostetaan ilmoitukseen viestiä mutta eipä ole vastauksia tullut...?

Vierailija
7/24 |
13.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
8/24 |
13.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maanantaina tuli viestiä, että haluanko vielä ostaa biots kirjan? Anteeksi vaan, en edes vastannut että häh? Nyt katsoin torista niin siellä oli ilmoitus, jossa viimeistä numeroa lukuunottamatta mun numero... Eli taas yksi tyhmä ostaja jätti vastaamatta... (vaikka enhän mä ollutkaan ostamassa...)

Vierailija
9/24 |
13.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Häh. Olen ostanut torista paljonkin tavaraa ja maksanut aina sen mitä pyydetty ja maksanut myös postikulut.

Vierailija
10/24 |
20.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikään ei ärsytä niin kuin se että ilmoituksissa ei mainita tuotteen ikää, mallia, mistä ostettu tai mitään muuta kuin että esim 'jenkkisänky 160 cm, ihan hyväkuntonen'. Hyvä kuntoinenkin on joidenkin mielestä yhdys sana!! Ilman kuvaa olevat ilmot ohitan aina. Sitten ei poisteta ilmoitusta vaikka myytävä olisi mennyt jo aikapäiviä sitten. Ja huippuna vielä kun vastataan osto ilmoitukseen niin yllä olevat jutut toistuvat vaikka olen laittanut ilmoon että kuva, ikä yms muut tiedot tarjoukseen kiitos :) Joillakin on lukemisen ymmärtäminen niin heikkoa. Turhaa aikaa ja vaivaa vaan aiheuttavat joten skippaan aina sellaiset vastaajat jotka ei tajua kertoa tarjottavasta tuotteesta edes aina hintaa.. :D Moni ilm ajattelee että jos on oikeasti kiinnostunut niin se kyllä kyselee. Mutta kun ei tarvi koska hyviäkin myyjiä on jotka laittavat tiedot ja kuvat kerralla niin että niistä selviää mitä myydään....niin että ei tarvihe ihmetellä jos se sänky tai sohva ei mene kaupaksi. Halooo??!!

Vierailija
11/24 |
14.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.08.2014 klo 09:26"]

Myyjän oharitkaan ei nyt oikein miellytä. Ensimmäiseen viestiin vielä tulee vastaus ja kysymys, että otatko ja sen jälkeen täysi hiljaisuus. No, en olis ostanutkaan.

[/quote]

Tähän vielä jatkan purnausta...

Jos myyjä ei anna vaihtoehdoksi kuin viestin lähettämisen, niin onko se nyt oikeasti niin vaikeaa sitten vastata viestiin, että myynnissä ollut asia on myyty jo? Jos peruslähtökohta on se, että jos joku tuotetta kysyy, niin on siitä kiinnostunut (no joo, voi olla, että kyselee muuten vaan, mutta siltikin) ja jos ensimmäinen kysely ei tuota tulosta, niin voi etsiä seuraavan ehdokkaan. Itse en nyt välttämättä kymmeneltä myyjältä kysy samasta tuotteesta, vaan etenen jollain lailla järjestyksessä, etten turhaan varaile mitään. Toki jos näin sattuisi, niin kaikille muille sitten ilmoittaisin, että kiitos, mutta löysinkin muualta.

Omasta mielestäni tuo nyt kuuluu peruskohteliaisuuteen, että ilmoitetaan, jos tuote on jo mennyt. Ihan samalla tavalla jos on varannut, mutta ei otakaan. Ja mielellään niin pikaisesti kuin mahdollista. No tietysti ilmoituksen poistaminen kahden viikon jälkeen kyselystä kertoo, että se sitten varmaan meni jo.

Vierailija
12/24 |
14.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

mua ärsyttää taas se että kun laitan ostoilmoituksen ja rajaan sekä otsikossa että ilmoitustekstissäkin tarkasti sen alueen, josta tuotetta haen, niin siitä huolimatta tuotteita tarjotaan 300-400 km:n päästä asuinpaikkakunnaltani. Jos haen esim. kuivausrumpua Helsingin alueelta, niin on tosi ärsyttävää vastaanottaa lukuisia viestejä jostain Oulusta tai Joensuusta "täällä ois, jos sulla on reissuja tännepäin". Vittu!

Vierailija
13/24 |
14.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.08.2014 klo 20:39"]

Minua taas vituttaa että innosta piukeena näpytellään niitä OSTETAAN ilmoituksia mutta kun tarjoat jotain, KUKAAN ei vastaa.

Olen laittanut valehtelematta neljäänkymmeneen erilaiseen ostetaan ilmoitukseen viestiä mutta eipä ole vastauksia tullut...?

[/quote]

Ostetaan = otetaan vastaan ilmaiseksi ja mahdolliset toimituskulut myyjän piikkiin.

Vierailija
14/24 |
14.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Ostetaan = otetaan vastaan ilmaiseksi ja mahdolliset toimituskulut myyjän piikkiin.

[/quote]

Kyllä. Otetaan. Ovelle tuotuna. Mahdollisesti vielä veetuilua perään av-palstalla.

Vierailija
15/24 |
14.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.08.2014 klo 09:41"]

Hirveästi helpotti kun en antanut muuta vaihtoehtoa kuin soittamisen.

[/quote]

Mä en anna muuta vaihtoehtoa kuin tori-viestin, ei tulisi pieneen mieleenkään antaa puhelinnumeroani muille kuin minuun yhteyttä ottaneisiin asiallisiin ostaja-ehdokkaisiin.

Myöskään en anna muuta vaihtoehtoa kuin nouto. (Tosin olen kuljettanutkin, samaan hintaan, kun asialliset kaupat on tehty, riippuu ihan ostajasta.

Vierailija
16/24 |
14.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla alkoi myyjä nurista kun halusin tarkastaa tuotteen paikanpäällä. Sanoi "mehän sovittiin että ostat tämän!" joo, sovittiin että tulen katsomaan tuotetta tänään. Sori mut en heitä parin sadan euron tavaraa sikana säkissä takapenkille.

Vierailija
17/24 |
14.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.08.2014 klo 09:44"]

Mulla alkoi myyjä nurista kun halusin tarkastaa tuotteen paikanpäällä. Sanoi "mehän sovittiin että ostat tämän!" joo, sovittiin että tulen katsomaan tuotetta tänään. Sori mut en heitä parin sadan euron tavaraa sikana säkissä takapenkille.

[/quote]

Et tietenkään! Tyhmistä myyjistä saa kärsiä fiksutkin myyjät, attana!

Vierailija
18/24 |
14.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en anna muuta vaihtoehtoa kuin tori-viestin, ei tulisi pieneen mieleenkään antaa puhelinnumeroani muille kuin minuun yhteyttä ottaneisiin asiallisiin ostaja-ehdokkaisiin.

[/quote]

Mulla on puhelimessa markkinointikielto enkä vastaa ikinä tuntemattomiin numeroihin. Eli siis samis: en jakele puhelinnumeroani laisinkaan julkisesti

Vierailija
19/24 |
14.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laitoin tori.fihin ilmoituksen että annetaan lasten kylpyamme ilmaiseksi ja nouto kotoani. Joku nainen laittoi surkean viestin kun hänen ulkomaalainen ystävänsä tarvitsisi kovasti ammetta ja voi voi että sekö jo meni, enkö voisi viedä sitä hänelle kun ei tämä ulkomaalainen ystävä omista autoa ja uikuti-uikuti. No en minäkään omista autoa ja ei voisi vähempää kiinnostaa raahata bussissa yhtään mitään pitkin kaupunkia kenellekään!

Vuosi myöhemmin laitoin taas ilmoituksen että annetaan huonekalu ilmaiseksi niin tuli viestiä joltain nurisijalta kun hänen poikansa niiiiin tarvitsisi tuon huonekalun ja jatkoi ruikutusta kun sanoin että on varattu. En tiedä oliko sama ämmä, ihme ruikuttaja ja kuvittelee että säälistä pääsisi ensimmäisten varaajien eteen. 

Eli ärsyttää vonkuvat ja mankuvat ostajat ja ne joille pitäisi viedä kotiin asti ilmainen tavara. Ennemminkin raahaan roskikseen turhat tavarat kuin alan viemään niitä toiselle puolelle kaupunkia. Ihmiset kuvittelevat että autolliset hyvää hyvyyttään maksaa bensaa siitä että saa jollekin vietyä tavaraa ILMAISEKSI.

Vierailija
20/24 |
14.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.08.2014 klo 21:11"]

Häh. Olen ostanut torista paljonkin tavaraa ja maksanut aina sen mitä pyydetty ja maksanut myös postikulut.

[/quote]

Sama täällä! Olen ostanut enemmän tosin "noudetaan", siis isoja tavaroita, ja sehän on timmi systeemi: ostaja tarkistaa tavaran, maksaa sen ja sitten kätellään!