Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Naistentauti-asiaa, apua kaivataan

Vierailija
13.08.2014 |

Minulla on alapäässä joku kiepeähkö paise tms. siis ulkopuolella mutta intiimi alueella kuitenkin. Olen neitsyt ja miteen suuseksiäkään en ole harrastanut. Ensin ajattelin että kyseessä olisi sisäänpäin kasvanut karva, mutta siitä ei ole kyse. Haluan käydä näytättämässä alapäätäni mutten oikein haluaisi mennä yksityiselle kun ei ole varaa.

Jos menen terveyskeskukseen saanko toivoa naislääkäriä? Onko siellä lääkäreitä jotka osaavat selvittää mistä on kyse? Kuulostan varmaan todella typerältä mutta tämä on aika pelottavaa ja en ole ennen gynellä käynyt kun olen tosiaan neitsyt ja ongelmia ei ole ilmennyt.

Kommentit (34)

Vierailija
1/34 |
13.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.08.2014 klo 01:32"]

Eikös herpesrakkulat voi olla juuri sellaisia vähän paisemaisia pompuloita. Jos on huuliherpes niin sen on voinut myös tartuttaa. Vai? Itse epäilisin sitä jos ei ole juuri oikeassa kohdassa ollakseen kysta.

[/quote]

Huuliherpes voi tarttua alapäähän ja genitaaliherpes yläpäähän. Rakkula ja paise ovat ulkonäöltään ihan erilaiset. Herpes on yleensä myös pienempi ja kipeämpi, paise enemmänkin sellaista kuumaa jomotusta.

Herpesrakkulassa siinä vesikellon päällä on ohut läpikuultava iho, paiseessa paksumpi kerros ihoa, eikä alla näy vesikelloa. Herpesrakkula on monesti päältä vaalea ja reunoilta punainen, paise punottaa kok matkalta. Eron kyllä näkee maallikkokin jos on kerran nähnyt esimerkin kummastakin. Sitäpaitsi on epätodennäköisempää tartuttaa oma huuliherpes alapäähän, kuin sairastaa bartholiniitti.

Vierailija
2/34 |
13.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuivata sitä vaikka käsidesillä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/34 |
13.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

mä oon käynyt Mehiläisessä ja siellä kyllä maksoi lääkärikäynti yleislääkärillä kelakorvauksen jälkeen 56€, terveystalossa 55€ ja aavasaa 52€

Koskaan ei ole yksityisellä käynti maksanut alle 50€

Vierailija
4/34 |
13.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.08.2014 klo 01:02"]olen yksityilääkäri Mehiläisessä ja yleislääkäriläynti maksaa 36 euroa. Kallista? Voit valita miehen tai naisen ja koska haluat tulla, huomenna pääset kun aamulla soitat

Onko teillä joku alenniskampanja menossa?! Ilman ajanvarausta kävi keväällä ja muistaakseni maksoi yli 50e. Sitäpaitsi esim. opiskelijalle tuo 36e voi olla iso summa!

Vierailija
5/34 |
13.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

jatkan vielä sen verran että nyt minulla on kuukautiset. pitää varmaan odottaa että niitä ei enää ole ennen kuin ryntään levittelemään jalkojani? en oikeasti provoile joten arvostaisin apua 

Vierailija
6/34 |
13.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli joskus. Ei ole vaarallinen. Huoli pois.

Vierailija
7/34 |
13.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhako olet?

Vierailija
8/34 |
13.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.08.2014 klo 00:40"]

Vanhako olet?

[/quote]

onko ap:n iällä merkitystä tässä kysymyksessä? ekaa kertaa hälyttäviä oireita eikä mitään suoaamatonta seksiä yms. taustalla. vähemmästäkin säikähtää.

voihan se kylläkin vaikka olla herpes, tarttuu ne muutenkin kuin seksistä

Vierailija
9/34 |
13.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko ollut kauan, ja onko kasvanut? Kysta olis yks vaihtoehto mikä tulis mieleen.

Vierailija
10/34 |
13.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletsä katsonut sitä? Paiseen ainakin tunnistaa heti.

Vierailija
11/34 |
13.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.08.2014 klo 00:46"]

Onko ollut kauan, ja onko kasvanut? Kysta olis yks vaihtoehto mikä tulis mieleen.

[/quote]

on ollut jonkin aikaa, en aluksi välittänyt kun en tosiaan ajatellut asiasta sen ihmeempää. saattaa välillä olla vähän inhottava, kipeä/kirvelevä.

Vierailija
12/34 |
13.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakaan itse en ole saanut naislääkäriä toivoa. Riippuu varmaan kunnasta, mahdollisesta omalääkärisysteemistä ja siitä, kuinka mukava ihminen vastaa puhelimeen, kun aikaa varaat.

Vierailija
13/34 |
13.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Bartholoniitti varmaan. http://www.terveyskirjasto.fi/terveyskirjasto/tk.koti?p_artikkeli=dlk00694 Jos vaivaa, kipaise lääkäriin tyhjennykseen. Näitä näkee usein ja kenen tahansa lääkärin pitäisi osata tyhjennys tehdä. TK:ssa et voi toivoa lääkäriä, etkä välttämättä edes saa aikaa, voivottele puhelimessa kovaäänisesti :)

T: lähihoitaja

Vierailija
14/34 |
13.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huuhdo sitä usein lämpimällä suihkulla ja koita puristaa märkää ulos, helpottaa heti.

Vierailija
15/34 |
13.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.08.2014 klo 00:48"]

Oletsä katsonut sitä? Paiseen ainakin tunnistaa heti.

[/quote]

olen, en yhtään tiedä mikä voisi olla. tulee mieleen paise mutten sitten tiedä.. 

Vierailija
16/34 |
13.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä kohdassa ja minkä kokoinen?

Vierailija
17/34 |
13.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.08.2014 klo 00:52"]

Bartholoniitti varmaan. http://www.terveyskirjasto.fi/terveyskirjasto/tk.koti?p_artikkeli=dlk00694 Jos vaivaa, kipaise lääkäriin tyhjennykseen. Näitä näkee usein ja kenen tahansa lääkärin pitäisi osata tyhjennys tehdä. TK:ssa et voi toivoa lääkäriä, etkä välttämättä edes saa aikaa, voivottele puhelimessa kovaäänisesti :)

T: lähihoitaja

[/quote]

kiitos! tuo kuulostaa vähiten pelottavalta vaihtoehdolta. tuleevatko nuo aina johonkin tiettyyn paikkaan siis vai voiko olla missä vain häpyhuulessa? - tyhmä kyselee 

kai niiden jokin aika pitäisi antaa... toivottavasti.

Vierailija
18/34 |
13.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen yksityilääkäri Mehiläisessä ja yleislääkäriläynti maksaa 36 euroa. Kallista? Voit valita miehen tai naisen ja koska haluat tulla, huomenna pääset kun aamulla soitat

Vierailija
19/34 |
13.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.08.2014 klo 00:58"]

Missä kohdassa ja minkä kokoinen?

[/quote]

vasemmassa häpyhuulessa ja semmoinen, no ihan "kunnon" kokoinen. 

Vierailija
20/34 |
13.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.08.2014 klo 01:02"]

olen yksityilääkäri Mehiläisessä ja yleislääkäriläynti maksaa 36 euroa. Kallista? Voit valita miehen tai naisen ja koska haluat tulla, huomenna pääset kun aamulla soitat

[/quote]

mutta siitä jos passitetaan esim. gynelle tai ihotautien asiantuntijalle tarkempiin tutkimuksiin niin eikö tulekin kalliimmaksi?