Kuinka pian uusi kumppano esitellään lapsille?
Exälläni on ollut useampi suhde eromme jälkeen. Esittelin nykyisen mieheni lapsille vuoden tapailtuamme.
Exä on esitellyt nuorimmaiselle varmaankin jo 5 naistaan. Pisin suhde on ollut 2 vuotta ja loput alle 6kk. Mies erosi toukokuussa ja lapset näkivät jo uuden naisen juhannuksena.
Mielestäni mies ei toimi vastuullisesti. Tuon 2 vuoden suhteen naisen lapsille esittelyn ymmärrän, mutta en näitä muita. Nuorempana kun tapailin muutaman kerran miehiä, joilla oli lapsia, en halunnut, että esitellään lapsille ennen kuinsuhdetta oli kestänyt ja sen jatkosta tietäisi. Miksi osa aikuisista ei tunnu miettivän lasten kannalta tätä?
Mitä mieltä te muut olette, missä vaiheessa uuden voi esitellä lapsille?
Kommentit (20)
Vierailija kirjoitti:
Kyllä mun mielestä voi esitellä vaikka heti, voi esitellä ystävänä, ei tarvitse kertoa suhteesta ennen kuin se sitten on oikeasti vakavaa, mutta lapsille on hyvä että näkevät sitä elämää ihan normaalisti, he ovat varmasti vielä itsekin samassa tilanteessa jossain vaiheessa elämäänsä, jos päätyvät tekemään lapsia, harva suhde kestää edes sen ajan että lapset kasvavat aikuisiksi. Mutta se uus kumppani on sellainen mistä lapselle ei ole mitään varaa niin ehdottomasti on vaan hyvä että lapsi otetaan osaksi elämää, lapsi oppii silloin että hän on monelle ihmiselle tärkeä.
On aika outoa, kun ne ystävät sitten katoaa muutamassa kuukaudessa. On erikoista ettei osa jaksa odottaa paria kuukautta.
Karseimpia ovan nämä, jotka heti ottavat lapset mukaan. Sitten ne ihmettelee mihin se ystävä katosi.
Mun ex raahasi heti uuden kotiinsa eron jälkeen. Siihen kotiin mistä minä olin muuttanut vain pari päivää aiemmin. Muuten ihan ok, mutta meidän lapset oli silloin siellä myös. En tajua tuota naistakaan, ei itsellä tulisi mieleenkään mennä jonkun miehen luo tuossa tilanteessa. Vähän niitä lapsia voisi ajatella, hämillään olivat. Kouluikäisiä, niin tajusivat kyllä, vaikka kaverina vain esitteli. Itse en ole yhtään miestä vielä esitellyt, kun en ole seurustellutkaan. Ja eihän se exän uusi juttu montaa kuukautta kestänyt.
No sitten kun suhde on sen verran varmalla pohjalla että tietää sen jonkin aikaa kestävän. Silloin voi esitellä ja kertoa tapailevansa tätä uutta suhdetta mutta en ottaisi ihan äkkiä uuden kumppanin kanssa menoihin lasta mukaan enkä muuttaisi uuden kumppanin kanssa ihan äkkiä asumaan koska minulla on lapsia muualle suuntaan. Tapailla ja seurustella toki voi mutta ei mitään yhdessäasumisvirityksiä ennen kuin lapset ovat lentämässä pesästä.
Vierailija kirjoitti:
Mikä on Kumppano?????!
Panokumppani? (Tai kenties kirjoitusvirhe...)
Vierailija kirjoitti:
Mun ex raahasi heti uuden kotiinsa eron jälkeen. Siihen kotiin mistä minä olin muuttanut vain pari päivää aiemmin. Muuten ihan ok, mutta meidän lapset oli silloin siellä myös. En tajua tuota naistakaan, ei itsellä tulisi mieleenkään mennä jonkun miehen luo tuossa tilanteessa. Vähän niitä lapsia voisi ajatella, hämillään olivat. Kouluikäisiä, niin tajusivat kyllä, vaikka kaverina vain esitteli. Itse en ole yhtään miestä vielä esitellyt, kun en ole seurustellutkaan. Ja eihän se exän uusi juttu montaa kuukautta kestänyt.
Onpa kamala ex. Ymmärryksessä puutetta näillä, jotka tätä tekee. Ei oo hyvä, jos se toinenkaan osapuoli ei vastusta tällaista. Kaksi törppöä.
Vierailija kirjoitti:
Mikä on Kumppano?????!
No just se vakipano jota ei esitellä ikinä.
Yhden ja ainoan esittelin lapsille 2 vkoa siitä kun aloimme seurustelemaan, 2 vkoa myöhemmin miehen vanhempien luona "mummolassa". Olimme kyllä tunteneet työn kautta 1.5v. Sen vain tiesi.
Yhdessä edelleen 25v myöhemmin
Ei missään nimessä heti, jos on uusi tyyppi. Typeriä nämä tällaiset.
Järjetöntä heti ottaa lapset mukaan. En yhtään ihmettele miksi tällaisista otetaan ero. Ei järjen hiventä.
Muistan olleeni hämilläni kun ystäväni, fiksu ihminen, avautui kiukkuisena siitä, että lapsen äiti oli ehdottanut ystäväni nyksälle, ettei nyksä vielä parin kuukauden jälkeen esittelisi heidän lapsiaan ystävälleni (joka siis oli kuvion "uusi nainen"). Tsemppailin toki ystävääni, mutta ihmettelin mielessäni että mikä kiire hommassa.
Esiteltiinpä sitten kuitenkin ja yhteenkin muutettiin miehen ok-taloon, ja nyt on vuoden jälkeen meno aika takkuista. Harmi homma, koska ystäväni on mahtava ihminen.
Todellakin ihmettelen näitä henkilöitä, että se uusi on raahattava lähes samalla ovenavauksella sisään, kun äiti/isä lähtee. Nämä ihmiset ovat kyllä itsekkyyden huippuja , nimenomaan silloin, kun kuviossa on niitä lapsia mukana. Vanhmepien ero on lapsille muutenkin lähestulkoon aina järkytys ja kun siihen ympätään heti ne uudet kumppanit, niin ei tarvitse ihmetellä lasten ja nuorten pahoinvointia. Ja ihan yhtä itsekkäitä ovat nämä uudet kumppanit, jotka suostuvat moiseen.
Vierailija kirjoitti:
No sitten kun suhde on sen verran varmalla pohjalla että tietää sen jonkin aikaa kestävän. Silloin voi esitellä ja kertoa tapailevansa tätä uutta suhdetta mutta en ottaisi ihan äkkiä uuden kumppanin kanssa menoihin lasta mukaan enkä muuttaisi uuden kumppanin kanssa ihan äkkiä asumaan koska minulla on lapsia muualle suuntaan. Tapailla ja seurustella toki voi mutta ei mitään yhdessäasumisvirityksiä ennen kuin lapset ovat lentämässä pesästä.
Itselle ajankohtainen joten nostan.
Mä oon siinä tilanteessa, että uuden kumppanin esittely on aiheellista kohta. Olen rakastunut, en vain tapaile. Olemme tapailleet/seurustelleet nyt 1,5 kk ja kohta on aiheellista. Lapset tietävät, että mulla on uus kaveri, mutteivat ole nähneet. Erosta on 2,5 kk.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itselle ajankohtainen joten nostan.
Mä oon siinä tilanteessa, että uuden kumppanin esittely on aiheellista kohta. Olen rakastunut, en vain tapaile. Olemme tapailleet/seurustelleet nyt 1,5 kk ja kohta on aiheellista. Lapset tietävät, että mulla on uus kaveri, mutteivat ole nähneet. Erosta on 2,5 kk.
0/5. Vähän yritystä seuraavaan jooko?
Kyllä mun mielestä voi esitellä vaikka heti, voi esitellä ystävänä, ei tarvitse kertoa suhteesta ennen kuin se sitten on oikeasti vakavaa, mutta lapsille on hyvä että näkevät sitä elämää ihan normaalisti, he ovat varmasti vielä itsekin samassa tilanteessa jossain vaiheessa elämäänsä, jos päätyvät tekemään lapsia, harva suhde kestää edes sen ajan että lapset kasvavat aikuisiksi. Mutta se uus kumppani on sellainen mistä lapselle ei ole mitään varaa niin ehdottomasti on vaan hyvä että lapsi otetaan osaksi elämää, lapsi oppii silloin että hän on monelle ihmiselle tärkeä.