Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

40-vuotiaan vaatekaapin peruspilarit

Vierailija
30.07.2021 |

Kertokaapas hyvät ihmiset, mitä mun ikäisten naisten olisi tarkoitus pukea päälleen? Mun pitäisi nyt uudistaa koko vaatevarasto, mutta en tiedä yhtään mistä lähteä liikkeelle.

Pahoittelut tyhmästä kysymyksestä, mutta onko legginsit jo auttamattomasti out?

Suuri kiitos avusta jo näin etukäteen.

Nimim. Vaatekaupoilla viimeksi v.2008/ Tässänytonollutvähänkaikenlaistamuuta

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
30.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten tykkäät pukeutua? Olen itse mekkoihminen, joten vaatekaapissani on paljon mekkoja, neuletakkeja ja kimonoja. Vältän trikoota ja leggingsejä.

Muutamat hyvin istuvat housut, kauluspaitoja ja villapaitoja.

Villakangastakkeja lämmin ja välivuoriton, ulkoilutakki, trenssi ja lyhyt nahkatakki.

Sandaalit, avokkaat, tennistossut, maiharit, nilkkurit, kumisaappaat, urheilukengät.

Hyvin istuvat, mukavat alusvaatteet. Liivit kestävät kauemmin, jos on tarpeeksi monet.

Otan mielelläni vastaan vihjeitä tarpeeksi pitkistä topeista, housujen ja kauluspaidan/neuleen kanssa pidettäviksi. Oma varastoni on kulahtamaan päin.

Parhaat ja edullisimmat sukkahousut saa m&s:ltä.

N42

Vierailija
2/21 |
30.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieti mitä olet ja millaisena viihdyt. Mitä teet vapaa-ajalla, miten pitää pukeutua töihin? Haluatko mukavat ja helppohoitoiset vai pellavaiset tai tyylikkäät vaatteet?

Älä osta yhtään silitettävää arkivaatetta, jos et tykkää silittää jatkuvasti.

Leggingsejä saa nykyään paksusta kankaasta, ja monissa on taskut ja vetoketju. Eivät näytä kalsareilta ja ovat mukavat jalassa. Käytän itse farkkujen korvikkeena.

Arkipaitoina mulla on trikoopaitoja ja töissä jakku. Sukat ovat aina housujen väriset, joten mulla ei ole enää yhtään kirjavaa sukkaa. Kannattaa ostaa esim. 20 paria samanlaisia mustia sukkia, nopeampi lajitella pyykit.

Alusvaatteiksi ostaisin tilanteessasi pelkkiä settejä. 5 rintsikat ja 10 alushousut.

N40

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
30.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta meidän ikäisten ihmisten pitäisi pukeutua sillä tavalla kuin itse tykkäämme ja mikä omaan makuun ja elämäntyyliin sopii.

Mitä teet päivän aikana, mihin tilanteisiin tarvitset vaatteita? Onko vartalossa jotain mitä haluat korostaa tai päinvastoin häivyttää? Tykkäätkö käyttää mekkoja ja hameita? Mitä olet tässä välillä käyttänyt, et varmaan ollut alasti?

Vierailija
4/21 |
30.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Inhoan tuollaista ikärajoittelua. Saat käyttää just niitä vaatteita mistä tykkäät, ei niissä mitään ikärajoja ole. Jo on kumma jos täytyy alkaa kalenterin mukaan jotain jakkuja ja loafereita pitämään, jos ei eläessään ole ennen sellaisia käyttänyt.

Vierailija
5/21 |
30.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Leggingsejä saa nykyään paksusta kankaasta, ja monissa on taskut ja vetoketju. Eivät näytä kalsareilta ja ovat mukavat jalassa.

Eikö tällaiset ole housut?

Vierailija
6/21 |
30.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mieti mitä olet ja millaisena viihdyt. Mitä teet vapaa-ajalla, miten pitää pukeutua töihin? Haluatko mukavat ja helppohoitoiset vai pellavaiset tai tyylikkäät vaatteet?

Leggingsejä saa nykyään paksusta kankaasta, ja monissa on taskut ja vetoketju. Eivät näytä kalsareilta ja ovat mukavat jalassa. Käytän itse farkkujen korvikkeena.

Arkipaitoina mulla on trikoopaitoja ja töissä jakku. Sukat ovat aina housujen väriset, joten mulla ei ole enää yhtään kirjavaa sukkaa. Kannattaa ostaa esim. 20 paria samanlaisia mustia sukkia, nopeampi lajitella pyykit.

Alusvaatteiksi ostaisin tilanteessasi pelkkiä settejä. 5 rintsikat ja 10 alushousut.

N40

Saanko kysyä, mistä ostat leggingssisi? Voisin viihtyä tuollaisissa, joita kuvailet. Muutamia jeggingssejä joskus sovitin, mutta eivät olleet minulle hyvät.

– se ekan viestin mekkoihminen :)

Vierailija
7/21 |
30.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

N40

Saanko kysyä, mistä ostat leggingssisi? Voisin viihtyä tuollaisissa, joita kuvailet. Muutamia jeggingssejä joskus sovitin, mutta eivät olleet minulle hyvät.

– se ekan viestin mekkoihminen :)

Cubuksesta.

t. sama

Vierailija
8/21 |
30.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpa kyllä vaikea vastata kysymykseen, kun on tullut viimeiset 1,5 vuotta lojuttua kotona niin paljon. Ns. työvaatteina olen panostanut kivoihin, värikkäisiin paitoihin. 

Ostin juuri alennusmyynnistä pari vaatetta syksyksi, mm. jakun, joka materiaalilta "chanel-jakku", mutta malliltaan rento eli ns. klassikko, joka sopii omaan tyyliin. 

Jakkua ajattelin käyttää farkkujen, mustien leveälahkeisten housujen ja  yksinkertaisen mustan trikoomekon päällä. Jalassa tennarit tai nilkkurit, tilanteen mukaan. 

Klassikkovaatteiksi luetaan esim. valkoiset ja raidalliset kauluspaidat, pikkumusta, trenssi, siniset farkut jne. Mitään näistä ei kannata hankkia vain, koska vaate on klassikko, joka PITÄISI omistaa, mutta jos eteen osuu omaan makuun sopiva, niin on todennäköisempää, että sitä voi käyttää pidempään kuin muita vaatteita. 

Pinterestistä löytyy hyviä ideoita. 

Vierailija
9/21 |
30.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minusta meidän ikäisten ihmisten pitäisi pukeutua sillä tavalla kuin itse tykkäämme ja mikä omaan makuun ja elämäntyyliin sopii.

Mitä teet päivän aikana, mihin tilanteisiin tarvitset vaatteita? Onko vartalossa jotain mitä haluat korostaa tai päinvastoin häivyttää? Tykkäätkö käyttää mekkoja ja hameita? Mitä olet tässä välillä käyttänyt, et varmaan ollut alasti?

Tarvetta on eniten koti- ja arkivaatteille. Nykyisin oon sen verran pullea, että kaupoillakäynti on ahdistanut jo vuosia. Käytössä onkin ollut lähinnä vetoketjuhuppareita ja nyt en enää kestä katsoakaan noita loppuunkulutettuja resuja. Eli mahanseutu on se ongelma nyt tässä vaatteidenhankinnassa. Lisäksi olen kai vaikea tapaus, koska en halua, että mikään kiristää, kutittaa tai että rinnat vilkkuu (=suuret kaula-aukot).

Työvaatteet tulee (onneksi) firman puolesta ja omaan kaappiin jää yhdet farkut, kahdet caprihousut (caprit ostin eilen) ja muutama t-paita.

Pitäisi varmaan uskaltautua kokeilemaan jonkinlaista mekkoa, ainakin ajatuksena viehättää sen helppous?

Ap

Vierailija
10/21 |
30.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tarvetta on eniten koti- ja arkivaatteille. Nykyisin oon sen verran pullea, että kaupoillakäynti on ahdistanut jo vuosia. Käytössä onkin ollut lähinnä vetoketjuhuppareita ja nyt en enää kestä katsoakaan noita loppuunkulutettuja resuja. Eli mahanseutu on se ongelma nyt tässä vaatteidenhankinnassa. Lisäksi olen kai vaikea tapaus, koska en halua, että mikään kiristää, kutittaa tai että rinnat vilkkuu (=suuret kaula-aukot).

Työvaatteet tulee (onneksi) firman puolesta ja omaan kaappiin jää yhdet farkut, kahdet caprihousut (caprit ostin eilen) ja muutama t-paita.

Pitäisi varmaan uskaltautua kokeilemaan jonkinlaista mekkoa, ainakin ajatuksena viehättää sen helppous?

Ap

Mun kaikki omenavartaloiset kaverit ovat mekkoihmisiä! Etenkin kesällä!

Googlaapa O-vartalon stailaus, löytyy paljon kuvia pukevista vaatteista!

Vierailija
11/21 |
30.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika vanha vaatekaappi!

Vierailija
12/21 |
30.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Kiitos tästä! Voi että kun täällä tuppukylässä olisi joku stailisti, joka voisi shoppailla mun puolesta ja mä saisin vaan ottaa uudet vaatteet käyttöön..

Ap

Vierailija
13/21 |
30.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isot kauluspaidat on (taas) muotia. Neuleet lienee taas syksyn tullen in. Sopisiko nämä huppareiden tilalle?

Oikea koko, ei kuin iso, ei liian pieni, on tärkeää. Samoin materiaali. Liian ohut ei istu, mutta paksu taas lisää kiloja ja vie kaikki muodot. Tämä koskee oikeastaan kaikkia meitä keski-ikäisiä.

Vierailija
14/21 |
30.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Kannattaa lähteä aika pienestä liikkeelle, kun arkivaatteitakaan ei tarvitse valtavaa varastoa olla. Mahtuuko sinulle kuitenkin tavallisista mallistoista olevat vaatteet, vaikka oletkin pyöreä? Katso tosiaan millaisia mekon malleja suositellaan o-vartalolle ja käy sovittamassa. Osta vaikka yksi alkuun ja mieti, tykkäätkö.

Vierailija
15/21 |
30.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Kiitos tästä! Voi että kun täällä tuppukylässä olisi joku stailisti, joka voisi shoppailla mun puolesta ja mä saisin vaan ottaa uudet vaatteet käyttöön..

Ap

Ei siellä tuppukylässä ole kauppoja, joten sun täytyy tulla esim. Helsinkiin. Stailaajat käyttävät muutenkin omia luottokauppojaan, että homma toimisi jouhevasti.

Vierailija
16/21 |
30.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos itse saisin nyt uudistaa koko vaatekaapin niin ostaisin yksivärisiä perusvaatteita jotka sopisi kaikki edes jollain tavalla yhteen.

Ehkä jokunen kuosillinenkin vaate olisi mutta kaikki sellaisia jotka käy värien puolesta monen vaatteen kanssa.

Jos kuosillinen yläosa niin muut vaatteet yksivärisiä ja toisinpäin.

Itse tykkään murretuista väreistä eli khakin vihreää, luonnonvalkoista, beigeä, ruosteen sävyä. Ostaisin myös vaaleaa vaaleanpunaista ja laivastonsinistä.

Myös mustan hyvin istuvan mekon jonka voi asustaa arkeen ja juhlaan.

Paljon erivärisiä sukkahousuja.

Noshilta varmaan tilaisin vaatteita. Siellä hyvän mallisia jakkuja ja mekkoja sekä tunikoita.

Noshilla myös paksuja "legginsejä" jotka käytännössä housuja. Näitä on monessa värissä ja mallissa.

Materiaaleihin kiinnittäisin huomiota. Nosh on hyvälaatuista ja kestää vaikka onkin vähän hintavampia.

Noshilla on myös pellavavaatteita.

Panostaisin erityisesti takkeihin, kenkiin ja laukkuun sekä asusteisiin.

New Yorkerissa on muuten laadukkaita yksivärisiä t-paitoja ja toppeja. Maksaa muutaman euron ja kestää pesusta toiseen eikä menetä muotoa tai värejä. Itsellä ollut jo monta vuotta käytössä. On siellä huonompilaatuisiakin mutta ne hyvälaatuiset kyllä huomaa jo heti kun kangasta kokeilee. Voisin verrata laadultaan Noshiin.

Vaikka teinini siellä shoppailee niin sieltä löytää kyllä aikuinen nainenkin vaatteita super edullisesti! Kesällä ostin valkoiset shortsit joissa vihreitä peikonlehtiä kuviona. Ei ollut trikoota vaan venymätöntä, ohutta kangasta.

Myös perus farkkuja sieltä saa parilla kympillä.

Hinta-laatu kohtaa kyllä joidenkin vaatteiden kohdalla täydellisesti.

Tykkään myös Vilan simppeleistä ja klassisista vaatteista, Marimekolla on joitakin kivoja. Voglialla on laadukkaita ja ajattomia vaatteita. Noshista tykkään.

Vierailija
17/21 |
30.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Kannattaa lähteä aika pienestä liikkeelle, kun arkivaatteitakaan ei tarvitse valtavaa varastoa olla. Mahtuuko sinulle kuitenkin tavallisista mallistoista olevat vaatteet, vaikka oletkin pyöreä? Katso tosiaan millaisia mekon malleja suositellaan o-vartalolle ja käy sovittamassa. Osta vaikka yksi alkuun ja mieti, tykkäätkö.

Olen just siinä rajalla, mahtuuko normaalimallistot mun päälle. Eilen ostamani pöksyt on kokoa 46, xl saattaa mahtua. Pitänee käydä sovittamassa mekkosia tai tilata kotiin, että saa rauhassa sovittaa kiroten. Jos nyt sen yhden vaikka löytäisi. Lisäksi ehkä joku jakku ja kauluspaita +sukkahousuja niin noillahan pärjäisi jo hetken? Vaatekaappihan alkaa muotoutua (helpommin sanottu kuin tehty).

Ap

Vierailija
18/21 |
30.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paituli, Nanso-kuosinen trikoomekko ja legginsit ovat niin out, että ovat varmaan kohta in. Farkut, istuva paitapusero ja mahdollisesti lisäksi istuva jakku ja et voi mennä paljon harhaan. Ennen kaikkea vaatteiden pitää istua koosta riippumatta. Ei mitään telttamekkoja nelikymppiselle! Olet nuori. Tapasin tänään 80-v rouvan, jolla oli valkoinen kynähame hieman polven alapuolelle, punainen löysä, pehmeästi laskeutuva paitapusero röyhelöhihoin, ballerinat, mustavalkoinen lierihattu ja mätsäävä laukku. Tyrmäävä voi olla kahdeksankymppisenäkin.

Vierailija
19/21 |
30.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kaipaat naisellisia vaatteita. House of brandon netti kaupasta löytyy. Ostat just sellaisia, jotka sinusta on hyviä. Se välittyy ihmisestä onko hän tyytyväinen, kun kulkee tuolla. Muiden mielipiteillä ei ole väliä.

Vierailija
20/21 |
30.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei anteeksi että tunkeudun AP:n ketjuun mutta mistä tälläinen vähän isompi löytäisi klassikko vaatteita? Siis kokoa XL tai 48? H&m:ltä löysin kivan mekon mutta koot oli menneet jo. Netistä siis ja kaupassa ei ollut kyseistä mallia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kahdeksan seitsemän