Minua pelottaa että minulla on syöpä
OLen 24-vuotiaasta kärsinyt alapään patista joka josta ei ole suoraan päästä jäljille mikä se on. Se on aina tulehtunut ja ollut kipeä, avattu ja sitten uusiutunut, joskus ollut poissa. Nyt patti on jämähtänyt pysyvästi. ja kävin viimeksi lääkärissä, he avasi sen ,ja tuli mätää mutta turvotus ja patti ei enää laske. Pelottaa että kuolen ja että minulla on syöpä
Kommentit (12)
Dr Pimple Popperisss on vaikka mitä vuosikausia olleita paiseita, jotka ei ole syöpää. Patit uusiutuvat, jos niitä ei tyhjennä oikein.
Vierailija kirjoitti:
Kuolet kyllä ennemmin tai myöhemmin, se on varmaa.
Mutta itse asiaan, onko patista otettu koepala?
ei kai, mutta on verikokeita ja muuta. En ole varma. Mutta se on vaivannut minua jo 5 vuotta, olisinko jo kuollut jos se olisi syöpä??
Vierailija kirjoitti:
Dr Pimple Popperisss on vaikka mitä vuosikausia olleita paiseita, jotka ei ole syöpää. Patit uusiutuvat, jos niitä ei tyhjennä oikein.
Nyt tämä tyhjennettiin viimeksi mutta jäljelle jäi sellainen kova paise? mikä ei lähde antibiooteilla.. lääkäri sanoi että pitäisi laskea....
Käsittääkseni syöpä näkyy verikokeissakin? Siis jotain poikkeavaa on ja sitten tutkitaan lisää.
Se on joku paise tms. Eli tuskin siitä koskaan mitään pahanlaatuista löytyy.
Verikokeissa näkyy jos syövän merkkiaineita löytyy. Voinet olla huoletta. Ikävä vaiva, ehkä menisin sinnikkäästi uudestaan lääkäriin.
Vierailija kirjoitti:
Se on joku paise tms. Eli tuskin siitä koskaan mitään pahanlaatuista löytyy.
Voiko olla se kysta? voiko alapässä olla kysta joka kasvaa?
Ihotautilääkärille mars. Voisi olla HS-tauti. Yleislääkärit ei sitä tunnista. Omia patteja hoidettiin ihan väärin kunnes menin yksityiselle ihotautilääkärille jolta sain julkiselle lähetteen ja patit poistettiin laserilla pohjia myöten.
Kun mulla epäiltiin kilpirauhassyöpää (joka mulla oli). Niin heti ensimmäisenä lääkärit lähetti mut nopeasti kokeeseen, missä ne otti paksulla neulalla palan kasvaimesta ja teki sille testejä onko syöpää. Niin varmasti jos lääkärit epäilisi sulla syövän riskiä, he laittaisivat sut nopeasti kokeeseen missä patista otettaisiin näyte ja näyte tutkittaisiin onko se syöpä.
Vierailija kirjoitti:
Kun mulla epäiltiin kilpirauhassyöpää (joka mulla oli). Niin heti ensimmäisenä lääkärit lähetti mut nopeasti kokeeseen, missä ne otti paksulla neulalla palan kasvaimesta ja teki sille testejä onko syöpää. Niin varmasti jos lääkärit epäilisi sulla syövän riskiä, he laittaisivat sut nopeasti kokeeseen missä patista otettaisiin näyte ja näyte tutkittaisiin onko se syöpä.
Ja oli siis ihan yleislääkäri joka ton lähetteen teki ja kaikki tapahtu tosi nopeesti. Sinuna en stressaisi syöpää :) kyllä lääkärit laittaa sut nopeesti hoitoon jos sellaiseen on epäily
Vierailija kirjoitti:
Käsittääkseni syöpä näkyy verikokeissakin? Siis jotain poikkeavaa on ja sitten tutkitaan lisää.
Jaa, minulle kyllä ainakin työterveyslääkäri sanoi, ettei niihin syöpämarkkereihin voi luottaa ja joillain on ollut syöpä vaikkei ole verikokeissa näkynyt mitään.
Kuolet kyllä ennemmin tai myöhemmin, se on varmaa.
Mutta itse asiaan, onko patista otettu koepala?