Onko vyötärösi alle 90cm?
Eli siis yli 90cm on jo vaarallista terveydelle. Kerropas sun mitta?
Itsellä juurikin se 90cm.
Kommentit (73)
Vierailija kirjoitti:
Minä olen 170/69 ja silti vyötäröni on 78 cm. Ei paljoa ole mistä laihduttaa. Olen vartaloltani tasapaksu.
:D Siis 59 kg.
68cm. mutta olenkin tälläine luuviulu
72 cm. N59, 160 cm ja 55 kg. Taidan olla aika tasapaksu...
Huh, mulla on 80 cm, mittasin juuri tämän ketjun avattuani :D
Olen päärynän mallinen.
Onko mahdollista että mulla on isommat luut? Koska olen oikeasti laiha, mutta mittasin 82???
Valtaosa mittaa vyötärönympäryksen väärästä kohtaa. Sitä ei mitata vyötärön kapeimmassa kohtaa vaan navan kohdalta.
80 cm on naisilla suositus. 90 cm nostaa jos terveysriskejä.
Suomalaiset naiset ovat tasapaksuja vartaloltaan. Etelä-Euroopassa naisilla on kapeat vyötäröt, mutta reisissä ylimääräistä.
On, 87cm ja olen 10kg yli oman ihannepainoni, 7kg ylipainoinen. Selkeästi liikaa
Jännä että muutama vuosi sitten lukema oli 80cm, nyt lihavien takia sitäkin on pitänyt nostaa etteivät tunne itseään syrjityiksi. Kohta normaalipainon bmikin on 35 eikä 25...
Vyötärömitta mitataan 1–2 cm navan yläpuolelta paljaalta iholta. Vyötärönympärystä mitattaessa mittanauhan tulee olla vaakasuorassa eli yhtä korkealla edestä, takaa ja sivuilta.
Vyötärönympärystä mitattaessa painon tulee olla tasan molemmilla jaloilla. Ensin hengitetään sisään ja sitten ulos ja mittanauhan lukema katsotaan uloshengityksen lopuksi.
Mittanauha ei saa mitattaessa kiristää eikä olla liian löysällä.
On yli 100cm.
Raja naisilla on 80cm ja miehillä on 90cm.
Vierailija kirjoitti:
Tasan 60
Mulla 52 kiloisena kirppuna oli 71cm
Vierailija kirjoitti:
Valtaosa mittaa vyötärönympäryksen väärästä kohtaa. Sitä ei mitata vyötärön kapeimmassa kohtaa vaan navan kohdalta.
Vyötärönympärys mitataan seisten paljaalta iholta. Mittauskohta on kyljissä alimman kylkiluun ja suoliluun harjun puoliväli.
Ei puhuta navasta mitään.
Kaikissa muissa lähteissä naisten terveen mitan rajaksi sanotaan 80cm, mistä lie iltis repinyt tuon 90cm.
Mulla nyt on ollut aina 70-80cm, silloinkin kun painoindeksi oli 17 eli alipaino. Että en nyt tiedä miten noiden pitäisi päteä eripituisiin ja -mallisiin ihmisiin.
Mulla on 75 cm , jos olisin todella laiha se olisi pienimmillään 69-70
Vyötärönympärys mitataan seisten paljaalta iholta. Mittauskohta on kyljissä alimman kylkiluun ja suoliluun harjun puoliväli.