Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuinka paljon etukäteen tulisi esittää kutsu synttärijuhlille?

Vierailija
30.07.2021 |

Kyseessä siskon tytön synttärit jonka kummi olen. Syntymäpäivä on huomenna. Kysyin pari viikkoa sitten milloin juhlat ovat ja vastaus oli että ehkä silloin lauantaina. "Virallista" kutsua ei ole vieläkään tullut edes viestillä. Sisko tietää että olen ostanut kalliin lahjankin. Kummityttö on alle kouluikäinen. Sisko on lomalla joten viestin lähettäminen ei voi olla kiireestä kiinni. Harmittaa, olenko tervetullut ollenkaan? En aio kysellä perään, mielestäni juhlien järjestäjän tulee ihan itse esittää kutsu.

Kommentit (70)

Vierailija
21/70 |
30.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sisko on yleensä niin läheinen, että hänelle voi kyllä laittaa viestin, että moneltas ne oli ne juhlat huomenna. Ainakin meillä on siskon kanssa niin läheiset välit, että emme odota mitään virallista ja muodollista kutsua.

Meillä ei ole kovin läheiset välit siskon kanssa vaikka tytön kummi olenkin, tyttöä on aina kiva nähdä ja olen ottanut hoitoonkin välillä. Ja uudestaan, en odota virallista kutsua vaan ilmoitusta ajankohdasta. Mielestäni juhlien järjestäjän tulisi itse ilmoittaa ajankohta ilman että sitä tarvitsee erikseen kysellä. Kaipa olen yksin tämän ajatuksen kanssa :/ Ap

Nyt on kyse sinun epävarmuudesta. Juhlien järjestä ei ole ilmoittanut ajankohtaa koska sitä ei vielä ole päätetty.

Vierailija
22/70 |
30.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sisko on yleensä niin läheinen, että hänelle voi kyllä laittaa viestin, että moneltas ne oli ne juhlat huomenna. Ainakin meillä on siskon kanssa niin läheiset välit, että emme odota mitään virallista ja muodollista kutsua.

Ei kaikilla ole läheiset välit sisaruksiinsa vaikka tekemisissä ovatkin. Outoa olettaa tuollaista. Emme tiedä ap:n ja siskon väleistä mitään, monet etääntyvät aikuistuttuaan tai välit ovat voineet olla huonot jo lapsuudesta lähtien. Itse en ole enää väleissä siskoni kanssa. Tai oikeastaan siskoni ei ole väleissä minun kanssani; kun sairastuin psyykkisesti ja jäin pois työelämästä, katkaisi hän välit minuun. En rasittanut häntä avunpyynnöillä tai mitään sellaista, hän vain lopetti yhteydenpidon. Veikkaan, että hän häpeää skitsofreenikkosiskoaan eikä siksi halua olla tekemisissä kanssani.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/70 |
30.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos ei kutsuta juhliin, niin ei kyllä sitten anneta kallista lahjaakaan.

Tämä.

Vierailija
24/70 |
30.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä ei ole kovin läheiset välit siskon kanssa vaikka tytön kummi olenkin, tyttöä on aina kiva nähdä ja olen ottanut hoitoonkin välillä. Ja uudestaan, en odota virallista kutsua vaan ilmoitusta ajankohdasta. Mielestäni juhlien järjestäjän tulisi itse ilmoittaa ajankohta ilman että sitä tarvitsee erikseen kysellä. Kaipa olen yksin tämän ajatuksen kanssa :/ Ap

Nyt on kyse sinun epävarmuudesta. Juhlien järjestä ei ole ilmoittanut ajankohtaa koska sitä ei vielä ole päätetty.

Aika viime tippaan menee jos on alunperin puhuttu lauantaista. Ihmisillä on muutakin elämää, aika vaikea tehdä muita suunnitelmia tuolle päivälle jos juhlat sittenkin pidetäänkin. Minusta tuo on itsekästä.

Vierailija
25/70 |
30.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Teistä siis kummi ei ole yhtä tärkeä kuin isovanhempi? Taitaa lahjat kuitenkin kelvata 😉. Ap:kin on näköjään ostanut kalliin lahjan, ehkä se kuitenkin kelpaa mutta seura ei?

t. ap

Vierailija
26/70 |
30.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aika viime tippaan menee jos on alunperin puhuttu lauantaista. Ihmisillä on muutakin elämää, aika vaikea tehdä muita suunnitelmia tuolle päivälle jos juhlat sittenkin pidetäänkin. Minusta tuo on itsekästä.

On puhuttu EH-KÄ lauantaista.

Vierailija
27/70 |
30.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei kaikilla ole läheiset välit sisaruksiinsa vaikka tekemisissä ovatkin. Outoa olettaa tuollaista. Emme tiedä ap:n ja siskon väleistä mitään, monet etääntyvät aikuistuttuaan tai välit ovat voineet olla huonot jo lapsuudesta lähtien. Itse en ole enää väleissä siskoni kanssa. Tai oikeastaan siskoni ei ole väleissä minun kanssani; kun sairastuin psyykkisesti ja jäin pois työelämästä, katkaisi hän välit minuun. En rasittanut häntä avunpyynnöillä tai mitään sellaista, hän vain lopetti yhteydenpidon. Veikkaan, että hän häpeää skitsofreenikkosiskoaan eikä siksi halua olla tekemisissä kanssani.

Mulle tuli paha mieli sun puolesta ☹️

Vierailija
28/70 |
30.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kukaan ei ole aloittajalle sanonut, että juhlat on lauantaina. Niistä on vain alustavasti puhuttu ja nyt juhlien ajankohtaa ei ole ilmoitettu, joten ap on ihan vapaa tekemää mitä häntä  huvittaa.

Vierailija
29/70 |
30.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tee muita suunnitelmia, ei kannata jäädä odottelemaan, juhlat tuskin on huomenna.

Vierailija
30/70 |
30.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos kaikille vastauksista, sain uutta näkökulmaa. Teen muita suunnitelmia huomiselle ja juhlitaan sitten joskus myöhemmin 👍 Ap

Vierailija
31/70 |
30.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kutsu kummilapsi lähiaikoina kylään ja pitäkää omat juhlat.

Vierailija
32/70 |
30.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totta kai olisi syytä kertoa, juhlitaanko vai ei ja koska juhlitaan jos juhlitaan. Et ole lainkaan väärässä, ap.

Oletko ap nyt varma, että et ole saanutkin kutsua vaikka sähköpostiisi ja se ei ole mennyt roskapostiin...?

Tai siskosi laittanut muuten sulle viestiä ja appi vaan jättänyt ilmoittamatta. Kannattaa tarkistaa, mulla ei wa aina esimerkiksi ilmoita kännykässä saapuneesta viesteistä.

Mutta kyllä mä sitten loppupeleissä KYSYISIN siltä siskolta. Se on kumminkin perhettä. Että onko ne synttärit huomenna ja jos on niin koska. Joskus ihmiset unohtaa aika tärkeitäkin asioita, eikä siitä kannata liikaa lukea rivien väleistä.

Vierailija
33/70 |
30.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän tuossa ole mitään ihmeellistä, jos yleensä on kutsu tullut ja nyt ei, niin voi olettaa, että juhlia ei ole ainakaan huomenna. Ja jos on, ja sisko ihmettelee mikset tullut paikalle, voit sanoa, että et tullut koska ei kutsuttu. Ehkä ne juhlat on vaikka vasta viikon päästä (oli sekin toki ollut hyvä jo ilmoittaa).

Vierailija
34/70 |
30.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No onko esim isovanhemmat menossa synttärijuhliin? Ehkä mitään virallisia juhlia ei edes ole. Mutta tulijoille tarjotaan kahvit ja kakut, jos vaan ilmoittavat tulevansa lahjaa tuomaan.

Vierailija
35/70 |
30.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko juhlat yleensä ollut joka vuosi? Voihan olla niin että siskolla ei ole tällä hetkellä voimavaroja järjestää juhlia. Emme aina voi tietää millaista vaihetta toinen elää...

Vierailija
36/70 |
30.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko juhlat yleensä ollut joka vuosi? Voihan olla niin että siskolla ei ole tällä hetkellä voimavaroja järjestää juhlia. Emme aina voi tietää millaista vaihetta toinen elää...

Ap on sanonut että on ollut joka vuosi. Kuten joku sanoi, kutsu ap tyttö kylään ja pitäkää omat juhlat 🤗

Vierailija
37/70 |
30.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu juhlista. Kun tiedät etukäteen milloin synttärit on, voit varautua juhliin niillä tienoin. Kun on noin läheisestä kyse, en olisi niin tarkka sen kutsun suhteen. Tietysti jos huomenna olisi tarkoitus juhlia, pitäisi jo tietää.

Vastavuoroisesti jos tiedät itselläsi olevan kiireistä, kerrot tämän siskolle. Kummina annat lahjan oli kutsuja tai ei. Lapsellehan se lahja on eikä hän itse voi toimia järjestäjänä.

Vierailija
38/70 |
30.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainoa mahdollinen selitys on että hän haluaa varoa koronaa eikä järjestä kutsua tai kutsuu vain isän ja äidin.

Silloinkin kuuluisi kertoa että näin on ja että juhlat siirretty tai peruttu.

Vierailija
39/70 |
30.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä on ehkä. Ehkä minäkin pidän ensi keväänä isot symtymäpäiväjuhlat, ehkä en. Tuo ei ole mikään kutsu.

Vierailija
40/70 |
30.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen itse sosiaalisesti lahjaton. Olen todennut että kaikki rivien välistä lukeminen ja olettaminen on kuolleena syntynyt ajatus molempiin suuntiin.

Jos tuossa tilanteessa olettaisin, että juhlia ei ole, enkä menisi, minulle sanottaisiin, että miksi et tullut, sanoinhan, että lauantaina. Voi voi, meillä oli niin kivaa. Voit tuoda lahjan kolmen viikon päästä kun tullaan mökiltä

Jos olisin olettanut että juhlat on, menisin laittautuneena lahjan kanssa, ja heillä olisi juuri tuttavaperheen kanssa pöytä katettuna ja kaikki olisivat vaivautuneita, antaisin lahjan ja pakenisin paikalta.

Ainoa keino on soittaa ja kysyä tänään, että onkos huomenna juhlat, ja kokea häpäisy saman tien, etten ollut kartalla.

Olen aina yhtä hämmentynyt, että miten minun olisi pitänyt tietää, ja miten minä olen taas se joka on ollut sosiaalisesti kyvytön.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi viisi seitsemän