Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Selvisi että 8v joutuu maksamaan/antamaan tavaroita jotta otettaisiin porukkaan

Vierailija
30.07.2021 |

Viimeksi tuli itkien kotiin ja kysyin tietysti mitä oli sattunut. Myönsi että oli joutunut antamaan viikkorahansa 5€ "kavereille" että pääsi mukaan leikkeihin ja puistoon yms. Juttelimme perusteellisesti, ja kertoi että on joutunut antamaan mm. tarroja ja muutaman pets-hahmon tälle porukan "pomolle"

Kerroin, että tuollaiset ihmiset eivät ole oikeita kavereita. Mutta muita kavereita ei tytöllä ole, muutimme pari kuukautta sitten ja on muutenkin arka tutustumaan. Mikä avuksi? Muutama saman ikäluokan serkku on, mutta sen verran kaukana että tulevat näkemään ehkä kerran parissa kuukaudessa.

Kommentit (25)

Vierailija
1/25 |
30.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnetko ollenkaan näiden ”kavereiden” vanhempia? Kannattaisi kertoa heille tilanteesta. Todennäköisesti porukassa on se yksi ”pomo” joka dominoi ja käskyttää. Muut peesailevat etteivät itse joudu uhrin asemaan. Jos oma lapseni harrastaisi tuollaista julmuutta, haluaisin todellakin kuulla asiasta jotta voisin siihen puuttua. Kyse ei välttämättä ole edes varsinaisesta ilkeydestä, vaan lapset nyt vaan osaa olla ajattelemattomia eivätkä sen suuremmin tule ajatelleeksi asiaa sen uhrin kannalta. Jos on kerran kokeillut tällalailla kiristämällä saada itselleen etua, ja onnistunut siinä, on kynnys matala tehdä tällaisesta vakiintunut tapa. Aikuisten olisi tosi hyvä tietää että toiminta voidaan katkaista.

Vierailija
2/25 |
30.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku harrastus josta voisi saada kavereita?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/25 |
30.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhteys porukan muiden lasten vanhempiin.

Vierailija
4/25 |
30.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tytölle joku harrastus 👍

Vierailija
5/25 |
30.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tunnetko ollenkaan näiden ”kavereiden” vanhempia? Kannattaisi kertoa heille tilanteesta. Todennäköisesti porukassa on se yksi ”pomo” joka dominoi ja käskyttää. Muut peesailevat etteivät itse joudu uhrin asemaan. Jos oma lapseni harrastaisi tuollaista julmuutta, haluaisin todellakin kuulla asiasta jotta voisin siihen puuttua. Kyse ei välttämättä ole edes varsinaisesta ilkeydestä, vaan lapset nyt vaan osaa olla ajattelemattomia eivätkä sen suuremmin tule ajatelleeksi asiaa sen uhrin kannalta. Jos on kerran kokeillut tällalailla kiristämällä saada itselleen etua, ja onnistunut siinä, on kynnys matala tehdä tällaisesta vakiintunut tapa. Aikuisten olisi tosi hyvä tietää että toiminta voidaan katkaista.

En tunne mutta on tiedän kyllä keitä he ovat. Jos he alkavat väittää että lapseni on keksinyt kaiken päästään? Koska eivät varmasti ole vanhemmilleen kertoneet nämä lapset toiminnastaan.

Ap

Vierailija
6/25 |
30.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poikani porukassa oli tämän tyyppistä kiusaamista mies keräsi porukan kasaan ja puhui asiasta ja sopi, että pari kertaa viikossa tehdään jotain juttuja porukalla esim pelataan korista. Mukaan liittyi myös muutama muu isä ja tuo porukka on vielä kasassa vaikka pojat on jo parikymppisiä.

Vierailija
7/25 |
30.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt otat selville näiden kiusaajien vanhemmat, menet ovelle ja kerrot asian lapsen läsnäollessa (kiusaajan). Sekä ilmoitus koululle. Heti.

Vierailija
8/25 |
30.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En tunne mutta on tiedän kyllä keitä he ovat. Jos he alkavat väittää että lapseni on keksinyt kaiken päästään? Koska eivät varmasti ole vanhemmilleen kertoneet nämä lapset toiminnastaan.

Ap

No, sitten olet passiivisena tilanteen vietävissä ja odotat, että kyllä se siitä. Kuulostaako hyvältä vaihtoehdolta? Minusta ei, joten sinun pitää nyt vaan ottaa sitä todellista vastuuta ja olla lapsesi puolella. Voihan se ollakkin niin, että tilanne ei ole niin mustavalkoin kun lapsesi sanoo ja noilla toisilla lapsillakin on oikeus tulla kuulluksi.

Vierailija
9/25 |
30.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hieno esimerkki tyttärelle. Empä uskalla, ollaan hiljaa, ei puhuta jos joku vaikka suuttuu. Huoh!

Vierailija
10/25 |
30.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Jos asenteesi on tämä, jatka lapsellesi rahan antamista.

Vaihtoehtoisesti, ole aikuinen ja puutu asiaan.

Vierailija
11/25 |
30.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Aa, olitkin trolli.

Vierailija
12/25 |
30.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Voihan se lapsi ollakin keksinyt. Esim tarroja on vaihdettu ja nyt se harmittaa. 

Vierailija
13/25 |
30.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai se pomo käy joskus teillä kotona. Pomon kanssa keskustelut. Näin kävi meilläkin tytön kanssa, oli silloin yli 10v ja asia selvisi ja palautti kiristämänsä tavarat. (Pomottaja tyttö oli tosi uskovaiseta perheestä)

Vierailija
14/25 |
30.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nyt otat selville näiden kiusaajien vanhemmat, menet ovelle ja kerrot asian lapsen läsnäollessa (kiusaajan). Sekä ilmoitus koululle. Heti.

Siis ilmoitus koululle mistä? Koulu ei ole vastuussa oppilaiden kesäajan tekemisistä eikä se muutenkaan jakele oikeutta.

15/25 |
30.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa oikein  mukavalta roadman -touhulta. Tätä lisää, mukavia teehetkiä unohtamatta. 

Vierailija
16/25 |
30.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mene sen pomotytön vanhempien puheille, ojenna 100 e ja sano, että tässä olisi 20 viikon kaverimaksu etukäteen, kun teidän X on tätä pitänyt sopivana summana. Saisinko kiitos kuitin, että nyt on maksettu melkein jouluun asti.

Vierailija
17/25 |
30.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hieno esimerkki tyttärelle. Empä uskalla, ollaan hiljaa, ei puhuta jos joku vaikka suuttuu. Huoh!

Lapset oppii esimerkistä siksi esim arkuus on periytyvää. Aloittaja on heikko vanhempi, joka toiminnan sijaan kirjoittaa nettiin ja toivoo, että ongelma ratkeaa sillä. Päätä pensaaseen vaan.

Vierailija
18/25 |
30.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuohan on ihan kuin Suomi EU-ssa meininkiä. Jos lapsesi antaa porukan pomolle tarpeeksi hienoja tarroja, lapsesi voi saada jonkin hienon "viran" jengissä.

Vierailija
19/25 |
30.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puutu asiaan heti.

Yleensä vanhemmat ovat ihan fiksua porukkaa ja asiaan todennäköisimmin puututaan kotona.

Itse olen ollut kiusaajan äiti ja kiusatun äiti ja kummassakin tapauksessa on otettu yhteyttä vanhempiin. Koulun kautta todin kun on ollut kouluajalla tapahtuvaa mutta kuitenkin.

Tai itse asiassa silloin kun lapseni oli kiusaaja isommassa porukassa niin kutsuin kiusatun äitinsä kanssa meille ja asia selvitettiin perin pohjin. Ts annoin lapseni kuulla kunniansa ja vannotin ettei kiusaamista enää tapahdu.

Myöhemmin kai oli ollut vielä lievempää kiusaamista (yläkoululaisia poikia) ja siitä keskusteltiin uudestaan kotona. Minun tietooni ei muita tapauksia kantautunut joten en voinut muuta kuin toivoa että kiusaaminen loppui. Asioihin ei voi vaikuttaa eikä puuttua jos ei tiedä. Siksi on tärkeää ottaa yhteyttä. Minä ainakin häpeän jos lapseni kiusaa ja todellakin haluan tietää mitä selkäni takana touhutaan.

Toinen lapseni joutui kiusatuksi. Ihan fyysisesti yksi poika kävi usein käsiksi. Olivat viidennellä luokalla. Oli keskustelu kiusaajan ja hänen perheen kanssa koululla.

Meni pari päivää ja sen jälkeen pojista tuli kaverit! Olivat yökylässä puolin ja toisin ja edelleen pelaavat tietokonepelejä yhdessä vaikka ovat nykyään eri kouluissa ja menevät nyt kasiluokalle.

Vierailija
20/25 |
30.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Puutu asiaan heti.

Yleensä vanhemmat ovat ihan fiksua porukkaa ja asiaan todennäköisimmin puututaan kotona.

Itse olen ollut kiusaajan äiti ja kiusatun äiti ja kummassakin tapauksessa on otettu yhteyttä vanhempiin. Koulun kautta todin kun on ollut kouluajalla tapahtuvaa mutta kuitenkin.

Tai itse asiassa silloin kun lapseni oli kiusaaja isommassa porukassa niin kutsuin kiusatun äitinsä kanssa meille ja asia selvitettiin perin pohjin. Ts annoin lapseni kuulla kunniansa ja vannotin ettei kiusaamista enää tapahdu.

Myöhemmin kai oli ollut vielä lievempää kiusaamista (yläkoululaisia poikia) ja siitä keskusteltiin uudestaan kotona. Minun tietooni ei muita tapauksia kantautunut joten en voinut muuta kuin toivoa että kiusaaminen loppui. Asioihin ei voi vaikuttaa eikä puuttua jos ei tiedä. Siksi on tärkeää ottaa yhteyttä. Minä ainakin häpeän jos lapseni kiusaa ja todellakin haluan tietää mitä selkäni takana touhutaan.

Toinen lapseni joutui kiusatuksi. Ihan fyysisesti yksi poika kävi usein käsiksi. Olivat viidennellä luokalla. Oli keskustelu kiusaajan ja hänen perheen kanssa koululla.

Meni pari päivää ja sen jälkeen pojista tuli kaverit! Olivat yökylässä puolin ja toisin ja edelleen pelaavat tietokonepelejä yhdessä vaikka ovat nykyään eri kouluissa ja menevät nyt kasiluokalle.

En ikinä ryhtyisi kiusaajan kaveriksi. Tällaisia aikuisiakin on, jotka yrittävät tutustua toisiin ihmisiin huonolla, jos ei hyvällä onnistu. Mun naapuri on esim. tällainen. Kukaan meistä naapureista ei halua olla sen kanssa tekemisissä. Se yritti jopa sellaista hajota ja hallitse -meininkiä 2 naapurin edessä. Uskomatonta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yhdeksän kahdeksan