Paras aamiaisvaihtoehto
Normaalipainoiselle vähän liikkuvalle naiselle. Perustele myös valintasi.
-2 ruispalaa voilla, juustolla ja tomaatilla ja maitokahvi
-kaurapuuro voisilmällä, keitetty kananmuna,maitokahvi
-2 paistettua kananmunaa, jotain kasvista, kermakahvi
-jugurttia, marjoja, kahvi
-rahkaa, hedelmiä, kahvi
Kommentit (14)
[quote author="Vierailija" time="12.08.2014 klo 10:37"]
Se on yksilöllistä. Itselleni paras vaihtoehto on olla syömättä aamulla mitään. Olen erittäin illanvirkku ja aamuntorkku, ja jotenkin vatsani ei ennen puoltapäivää vaan herää, ei vaikka heräisin klo 7 ja menisin töihin. Jos väkisin syön, tulee etova olo. Jos en syö, on hyvä kevyt olo lounaaseen asti, ei nälkää eikä mitään.
[/quote]
Ihan sama juttu minulla! Myös vanhin tyttäreni (14v) on samanlainen, on aina ollut. Siinäpä sitten kärvistelet koulun vanhempainilloissa, kun opettaja on tehnyt luokassa gallupia aamupaloista.
Tyttökin sanoo, että kamalan raskas ja ällö olo tulee jos syö väkisin. Muu ruoka kyllä maistuu.
Voisiko olla mahdollista vaihdella aamiaista niin että ei söisi joka päivä samaa? Esim niin että enemmän hiilareita (kaurapuuro) niinä päivinä kun liikkuu enemmän ja taas liikunnattomina päivinä vähemmän hiilareita. Ei kyllästyisikään jos on sellaiseen taipuvainen.
Paras kai on se, mikä itselle maistuu. Miksi aamiaisestakin pitää tehdä jotain avaruustiedettä?
Itse en normaalisti syö aamuisin mitään, se sopii mulle mutta ei varmasti kaikille.
- 2 paistettua kananmunaa, kasvikset, kermakahvi
Pitää kauan nälän poissa, ei-liikkuva ei tarvitse hiilareita ainakaan heti aamusta, munat ja kasvikset ovat terveellisiä
[quote author="Vierailija" time="12.08.2014 klo 14:48"]
Paras kai on se, mikä itselle maistuu. Miksi aamiaisestakin pitää tehdä jotain avaruustiedettä?
Itse en normaalisti syö aamuisin mitään, se sopii mulle mutta ei varmasti kaikille.
[/quote]
Näin juuri. Ihan liikaa mietitään sitä, mikä nyt on kaikkein terveellisintä. Itse syön sitä mikä kulloinkin maistuu. Joskus puuroa, joskus juustosämpylän, joskus hedelmiä, joskus luonnonjugurttia, joskus viineriä, joskus en mitään... Tänään söin pähkinäsämpylää juustolla, kinkulla ja kasviksilla, sekä maitokahvia, koska sellaista aamiaista nyt sattui tekemään mieli.
[quote author="Vierailija" time="12.08.2014 klo 10:41"]
Se on yksilöllistä. Itselleni paras vaihtoehto on olla syömättä aamulla mitään. Olen erittäin illanvirkku ja aamuntorkku, ja jotenkin vatsani ei ennen puoltapäivää vaan herää, ei vaikka heräisin klo 7 ja menisin töihin. Jos väkisin syön, tulee etova olo. Jos en syö, on hyvä kevyt olo lounaaseen asti, ei nälkää eikä mitään.
[/quote]
Ihan sama juttu minulla! Myös vanhin tyttäreni (14v) on samanlainen, on aina ollut. Siinäpä sitten kärvistelet koulun vanhempainilloissa, kun opettaja on tehnyt luokassa gallupia aamupaloista.
Tyttökin sanoo, että kamalan raskas ja ällö olo tulee jos syö väkisin. Muu ruoka kyllä maistuu.
[/quote]
aamupalan oppii syömään harjoittelemalla.
Mulla toimii tämmöinen: paistettu muna & yrtti-sormisuolaa, maustamatonta jogurttia, luomuruishiutaleita ja marjoja - annetaan tekeytyä 5 min, tulee hyvä tuorepuuro.
Ja sit kahvia ja vettä. Tällä aamiaisella pysyy nälkä loitolla, on terveellinen ja kalorimäärä on kohtuullinen.
Olen kohta nelikymppinen, vähän liikkuva nainen, joka joutuu vahtimaan tarkkaan syömisiään pysyäkseen normaalipainoissa
Minulle sopii parhaiten tuo kaurapuurovaihtoehto. Saan sen parhaiten alas aamuisin. Kananmunaa syön harvoin arkiaamuisin mutta laitan puuroon jäisiä mustikoita (tai mehukeittoa) ja raejuustoa. Puuron kanssa lasi rasvatonta maitoa.
Mulle ehdottomasti tuo ykkönen. Olen syönyt täsmälleen tuon aamupalan joka aamu jo parikymmentä vuotta. :)
Mä syön vaihdellen noita kaikkia, paitsi kahvi on aina maitokahvi. En pystyisi syömään joka aamu kahta paistettua kananmunaa, en millään. Kerran viikossa se maistuu hyvin. En muutenkaan ymmärrä fanaattisuutta ruoan suhteen.
[quote author="Vierailija" time="12.08.2014 klo 10:41"]
[/quote]
[/quote]
Itse olen kanssa tällainen. Omalääkärini tosin aikoinaan sanoi minulle, ettei syö itsekään aamupulaa, sillä ei ole mitään järkeä hankkia sitä ällötyksen tunnetta vapaaehtoisesti. Tätä ei voi ymmärtää ihminen, jonka ruoansulatus ei ole vielä "unessa" aamulla, siksi varmaan nuo aikaisemmat alapeukutkin.