Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ajatelkaa, jos isä pääsisi vastasyntyneen vauvan luo vain tunniksi päivässä, kaukaakin. Näin Husissa nyt

Vierailija
30.07.2021 |

Ajatelkaa, jos vaikka tunnin tai enemmän ajaa suuntaansa.

Kommentit (71)

Vierailija
41/71 |
30.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vieraat saisi kieltää kokonaan, mutta isä on tasaveroinen vanhempi, ei mikään vierailija, joten hänelle oikeus olla niin paljon kuin haluaa.

Vierailija
42/71 |
30.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vieraat saisi kieltää kokonaan, mutta isä on tasaveroinen vanhempi, ei mikään vierailija, joten hänelle oikeus olla niin paljon kuin haluaa.

Jos sillä on oireeton korona ja se tartuttaa sen vastasyntyneehensä? Sitten on itku pitkästä iloista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/71 |
30.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kivahan se tietty olisi että koko perhe saisi synnyttäjän toivomalla kokoonpanolla viettää yhdessä nuo sairaalapäivät.

Näinä aikoina on kuitenkin ymmärrettävää että vierailijoiden määrää pitää karsia. Ja rehellisesti; sairaaloista löytyy varmasti paljon potilaita jotka kaipaisivat sitä synnyttäjää enemmän rinnalleen jotain läheistä. Enemmän olisin heidän puolestaan huolissaan kuin siitä pariskunnasta joka on juuri saanut terveen ja hyväkuntoisen vauvan ja äidin ja lapsen odotetaan kotiutuvan parin päivän sisään.

Vierailija
44/71 |
30.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo oli normaalia vielä parikymmentä vuotta sitten, eikä kukaan ihmetellyt. Päinvastoin, moni oli onnellinen, kun äiti sai levätä rauhassa.

Vierailija
45/71 |
30.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sairaalassa ollaan vauvan kanssa yleensä pari päivää joten voisivat kieltää vierailut kokonaan. Kotona ehtii kyllä vauvan kanssa olla niin paljon kuin lystää. Tuo tunnin rajoitus kuulostaa tyhmältä, kyllähän siinä ehtii tartuttaa jo muut.

Kokonaan vierailu kielto ja synytyksessä mukana olo kiellot kaikille.On kumma ettei pärjätä yhtään, ilman toista henkilöä vastasyntyneen lapsen kanssa.Onko isillä yhtä pitkät äitiyslomat, kuin mitä siihen päälle muut tuetut lomat?Vai onko kaikki kotona 24h 7 päivää siihen asti kun lapsi 18v.?

Vierailija
46/71 |
30.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On kyllä äideistä tullut avuttomia. Sitä paitsi, kaikilla lapsilla ei ole isää.

Anna mä arvaan: sä oot synnyttänyt joskus 70-80-luvulla, kun synnytyssairaalassa oli vielä täysi palvelu. Vauvan sai jättää vauvalaan, ruoka kannettiin eteen ja kaikki hoidettiin puolesta. Ja nyt sitten koet olevasi jotenkin oikeutettu haukkumaan nykyäitejä.

Vierailija
47/71 |
30.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä isä ehtii olla loppuelämänsä sen lapsen kanssa. Muutamat päivät mitään merkitse. Hoitajat auttaa äitiä jos äiti ei pärjää.

Vierailija
48/71 |
30.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Anna mä arvaan: sä oot synnyttänyt joskus 70-80-luvulla, kun synnytyssairaalassa oli vielä täysi palvelu. Vauvan sai jättää vauvalaan, ruoka kannettiin eteen ja kaikki hoidettiin puolesta. Ja nyt sitten koet olevasi jotenkin oikeutettu haukkumaan nykyäitejä.

Kyllä nykyisinkin ruuan saa huoneeseen ja vauvan voi jättää vauvalaan.

Vierailija
49/71 |
30.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö sukulaisten vierailut ole muutenkin kuin koronan takia kielletty, ainakin pk-seudulla? Musta se olisi ihan hyvä, sukulaiset ehtii tavata vauvan kotonakin. Tukihenkilön/puolison olisi musta kyllä oikeutettua päästä vierailemaan vapaammin.

Vierailija
50/71 |
30.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Missä muka?

Vierailija
51/71 |
30.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Päivän paras 🤣

Vierailija
52/71 |
30.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No on se kyllä todella epämiellyttävää, että siellä naispotilaiden huoneessa notkuu vieraita miehiä. Miksi edes sairaalassa ei saa olla rauhassa?

Vierailija
53/71 |
30.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isä voi kyllä ihan hyvin olla kotona hoitamassa niitä vanhempia lapsia.

Vierailija
54/71 |
30.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä isä on muille potilaille vierailija...

Vierailija
55/71 |
30.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiva imettää kun vieraat miehet tuijottaa verhon lomasta.

Vierailija
56/71 |
30.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aika moni kaveri ja sukulainen (ja myös itse) on synnyttänyt viimeisen 5 vuoden aikana eri sairaaloissa. Yhdessäkään ei ole tuotu ruokaa huoneeseen, poikkeuksena korona-aika, eikä mitään vauvaloita ole enää olemassakaan. Toki kiva juttu, jos jossain päin Suomea sellainen sairaala vielä on.

Vierailija
57/71 |
30.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiva imettää kun vieraat miehet tuijottaa verhon lomasta.

Niinpä!! Se on tätä suomalaista intimiteettisuojaa, jota ei siis ole nimeksikään.

Vierailija
58/71 |
30.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No jaa. Eipä tuota paljon tarvitse ajatella tai kuvitella. Kun sain esikoiseni 30v sitten, isillä oli tosiaankin vierailuaika. Taisi olla klo 17-19. Kyllä siellä pärjäsi ihan hyvin sen viikon, koka piti ensisynnyttäjänä olla.

Onneksi kehitys kehittyy... kun lapset ei ole enää vain naisen harteilla ja isilläkin on oikeus luoda heti alusta alkaen sidettä lapseensa.

30 v sitten vauvat myös viettivät ison osan ajasta ns. vauvalassa. Mikä ei siis ole lapsen kehitykselle hyväksi.

Tässäkin keskustelussa huokuu asenne, että naisen on pärjättävä yksin, ei saa haluta apua, ei saa valittaa kun itsepähän haarasi levitit. Toisaalta myös se, että lasta hoitava isä on neitimäinen nössö.

Anteeksi suora puheeni, mutta olen saanut tarpeekseni äitien väheksymisestä.

Eipä viettänyt. Olin ns. vierihoito-osastolla sen viikkoni. Lapsi oli samassa huoneessa kanssani koko ajan. Ja isä tosiaan kävi sen pari tuntia katsomassa meitä. Se isän poissaolo merkitsi korkeintaan tylsyyttä kun siellä piti olla se 7vrk automaattisesti. Ei siinä oikein ollut mitään hommaa. Lapsi nukkui ja minä luin vanhoja lehtiä, kun telkkariakaan ei ollut huoneessa.

Vierailija
59/71 |
30.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No jaa. Eipä tuota paljon tarvitse ajatella tai kuvitella. Kun sain esikoiseni 30v sitten, isillä oli tosiaankin vierailuaika. Taisi olla klo 17-19. Kyllä siellä pärjäsi ihan hyvin sen viikon, koka piti ensisynnyttäjänä olla.

Onneksi kehitys kehittyy... kun lapset ei ole enää vain naisen harteilla ja isilläkin on oikeus luoda heti alusta alkaen sidettä lapseensa.

30 v sitten vauvat myös viettivät ison osan ajasta ns. vauvalassa. Mikä ei siis ole lapsen kehitykselle hyväksi.

Tässäkin keskustelussa huokuu asenne, että naisen on pärjättävä yksin, ei saa haluta apua, ei saa valittaa kun itsepähän haarasi levitit. Toisaalta myös se, että lasta hoitava isä on neitimäinen nössö.

Anteeksi suora puheeni, mutta olen saanut tarpeekseni äitien väheksymisestä.

Eipä viettänyt. Olin ns. vierihoito-osastolla sen viikkoni. Lapsi oli samassa huoneessa kanssani koko ajan. Ja isä tosiaan kävi sen pari tuntia katsomassa meitä. Se isän poissaolo merkitsi korkeintaan tylsyyttä kun siellä piti olla se 7vrk automaattisesti. Ei siinä oikein ollut mitään hommaa. Lapsi nukkui ja minä luin vanhoja lehtiä, kun telkkariakaan ei ollut huoneessa.

Mä olen syntynyt 30v. sitten ja mut tuotiin vauvalasta vain syömään tasaisin väliajoin. Sama miehelläni, vaikla ollaan synnytty eri kunnissa.

Vierailija
60/71 |
30.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos sillä on oireeton korona ja se tartuttaa sen vastasyntyneehensä? Sitten on itku pitkästä iloista.

Ikävää pilata tällainen iloinen uhkakuvien maalailu, mutta korona ei tartu vastasyntyneisiin.

https://www.hus.fi/ajankohtaista/vastasyntyneiden-nenan-limakalvoilla-n…

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kahdeksan yksi