Haluan vapautua kaloreiden kahleista!!!
LET ME TELL Y'ALL: oli muuan tyyppi, joka kertoi laihtuneensa reippaasti jätettyään pois leivän ja kaiken hiilaripaskan. Siitä hetkestä lopetin leivän syömisen. No joskus olen ostanut kolmioleivän ja harvoin pussin sämpylöitä, koska ne ovat harvinaista herkkua. Samalla karsin riisin ja makaroonit minimiin. Alkoholia juon harvoin ja siiderit lähestulkoon aina lightia. Olen juonut kesän aikana muutaman tavallusen siiderin ja heti pääni on täyttänyt ajatus kaloreista. Minkä kauhean kalorimäärön kiskon sisuksiini jonkun fucking siiderin mukana. Pian huomasin, että kalorit tunkevat ajatuksiini jatkuvasti. Kun otin/otan kulaulsen maitoa, ajattelen automaattisesti, että paljonkohan tästäkin tuli nyt kaloreita. Pelkään lihomista, mutta tämä alkaa mennä jo yli. En halua enää ajatella kaloreita, kaloreita ja kaloreita. Ammattiapua en koe tarvitsevani, vaan fiksuja sanoja jotka antavat minulle rohkaisua luopua tästä kaloripelleilystä!
Kommentit (8)
[quote author="Vierailija" time="12.08.2014 klo 04:22"]Kehosi tarvitsee kaikkia ravintoaineita. Älä karsi mitään ellet halua menettää lihasmassaa. Kohtuudella kaikkea ja etsi mieluisa liikuntaharrastus. :)
[/quote]
Mutta paisunko kuin pullataikina jos alan syömään vaikkapa aamuisin sämpylää? Onhan sämpylä kuitenkin sellaista "höttöpaskaa."
[quote author="Vierailija" time="12.08.2014 klo 04:26"][quote author="Vierailija" time="12.08.2014 klo 04:22"]Kehosi tarvitsee kaikkia ravintoaineita. Älä karsi mitään ellet halua menettää lihasmassaa. Kohtuudella kaikkea ja etsi mieluisa liikuntaharrastus. :)
[/quote]
Mutta paisunko kuin pullataikina jos alan syömään vaikkapa aamuisin sämpylää? Onhan sämpylä kuitenkin sellaista "höttöpaskaa."
[/quote]
Anteeksi korjaan, alan syödä***
Ei, et paisu! Kehosi ei tiedä syötkö höttöä vai ruista,se vaan käyttää hyödykseen ravintoaineita. Suosittelen googlaamaan biolayne clean eating vs iifym :)
Toki jos syöt yli kulutuksen voi paino nousta, mutta aktiiviselle ihmiselle ei ole kovinkaan todennäköistä.
Eli tosiaan kohtuus kaikessa ja opiskele vaikka tuota flexible dieting/iifym ravitsemusta. Itse laihdutan mutta pystyn syömään joka päivä pastaa/leipää/karkkia koska määrät ovat hyvin kohtuullisia. Kun mikään ei ole kiellettyä, ei pääse kehittymään pakkomielteitä.
Jos on allerginen viljoille ja maitotuotteille, kehossa voi olla tulehdustila eikä paino laske.
[quote author="Vierailija" time="12.08.2014 klo 04:22"]
Kehosi tarvitsee kaikkia ravintoaineita. Älä karsi mitään ellet halua menettää lihasmassaa. Kohtuudella kaikkea ja etsi mieluisa liikuntaharrastus. :)
[/quote]
Syötkö itse kaikkea?
Mulla on sama tilanne. Olen laihduttanut kuukauden ja painoa lähtenyt 3.5kg. Ei huippuvauhti mutta hyvä. Koko ajan mietin syömisiä. Kaiken "turhan" olen jättänyt. Vaalean leivän ja lährs tummankin. Perunat. Makeiset jne. Jos juon yhden siiderin niin kulutan sen heti pois kävelemällä. Ei oo normaalia.
Kehosi tarvitsee kaikkia ravintoaineita. Älä karsi mitään ellet halua menettää lihasmassaa. Kohtuudella kaikkea ja etsi mieluisa liikuntaharrastus. :)