Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Nyt on kuulkaas erittäin kova kipu korvassa

Vierailija
11.08.2014 |

Viikko sitten sain antibiootit korvatulehdukseen ja silloinkin kipu oli jo kova. Välillä meni ohi mutta viikonloppuna tuli takas ja tuplasti. Olen vedellut kipulääkettä jo niin että vatsa ihan sekaisin ja tänään sain uuden antibioottikuurin. Kolmiolääkkeitä vedän jotta saisin nukuttua katkonaisesti edes pari tuntia (kuten viime yönä)...jos ensi yö samanlainen niin aion jäädä huomenna pois töistä, sen verran nyt kuuppa sekaisin kaikista mömmöistä, kivusta ja unettomuudesta. Kiitos olen puhunut!

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
11.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paranemista!

Vierailija
2/18 |
11.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Antibiootti ei selvästikään tehoa. Uudelleen lääkärille ja toinen kuuri.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
11.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiku sulla olikin jo uusi kuuri. Luin huonosti, sori. Paranemisia!

Vierailija
4/18 |
11.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oijoi, se kipu osaa olla ihan kamala. Kerran on aikuisiällä ollut korvatulehdus ja ei siinä kivussa voinut olla. En ihmettele, kun lapset itkee sitä niin kovasti.

Vierailija
5/18 |
11.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksei sitä puhkaistu? Itselläni auttoi, oikeastaan aina auttanut.

Vierailija
6/18 |
11.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.08.2014 klo 22:18"]

Miksei sitä puhkaistu? Itselläni auttoi, oikeastaan aina auttanut.

[/quote]

En tiedä sit...ei lääkäri puhunut sellaisesta vaihtoehosta mitään mutta olen kyllä käsittänyt ettei lastenkaan korvia kovin herkästi enää puhkota. Toisaalta olen itsekin sitä mieltä että saattaisi parantua nopeammin kun tehtäis se...

ap

Vierailija
7/18 |
11.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt yöksi kunnon annos ibuprofeenia (600-800 mg) ja parasetamolia (1 g). Ja tarvittaessa vatsansuojalääkettä.

Vierailija
8/18 |
11.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitkään särkylääkkeet ei auta jos on korvakalvon tulehdus. Kärsittävä on kunnes antibiootit tehoaa. Joskus mulla lähtee itsestään tai siis kestää vain päivän.

Vierailija
9/18 |
11.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli korvatulehdus niin kauan, että tulehdus teki reiän tärykalvoon. Oli siinä korvaklinikan sedillä ihmettelemistä, kun kerroin että tk:ssa sanottiin ekan kuukauden ajan, ettei aikuisella VOI olla korvatulehdusta. Pahinta oli, kun korvasta yritettiin tk:ssa huuhtoa tulehdustöhkää pois viinalla, ja se sitten meni siitä reiästä sisään päähän. Kipuisku oli sellainen, että melkein oksensin. Sittenkään eivät olleet varmoja, mikä korvassa on. Onneksi sain kiirelähetteen korvaklinikalle.

Vierailija
10/18 |
11.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmettelen myös, miksi ei puhkottu. Mulla esim. puhkottiin molemmat korvat ennen etelänmatkaa, kun niissä oli kova tulehdus ja niitä särki. Emme muuten olisi päässeet matkaan, korvat olisivat tod.näk. puhjenneet hallitsemattomasti lentokoneessa. Parempi puhkaista lääkärissä, puudutusaineen kanssa. Ei mielestäni ollut mikään ihmeempi toimenpide.

Vierailija
11/18 |
11.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olethan käynyt alaan erikoistuneen lääkärin vastaanotolla? Itsellä korvaongelmia ja koskaan en enää niissä mene terv.keskuksen yleislääkärille. Paranemisia

Vierailija
12/18 |
11.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä turhaan syö särkylääkkeitä. Korvatulehdus on siitä kettumainen että siihen ei särkylääkkeet auta ja kipu on sietämätön. Sitä luulis että särkylääkkeet auttaa mihin vaan, mutta sen muistaa aina korvakalvontulehduksissa että hups keikkaa. Uutta antibiottia vaan kehiin.

Vierailija
13/18 |
11.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.08.2014 klo 22:35"]

Mulla oli korvatulehdus niin kauan, että tulehdus teki reiän tärykalvoon. Oli siinä korvaklinikan sedillä ihmettelemistä, kun kerroin että tk:ssa sanottiin ekan kuukauden ajan, ettei aikuisella VOI olla korvatulehdusta. Pahinta oli, kun korvasta yritettiin tk:ssa huuhtoa tulehdustöhkää pois viinalla, ja se sitten meni siitä reiästä sisään päähän. Kipuisku oli sellainen, että melkein oksensin. Sittenkään eivät olleet varmoja, mikä korvassa on. Onneksi sain kiirelähetteen korvaklinikalle.

[/quote]

Kuulostaa kamalalta ja millainen hölmö voi väittää ettei aikuisella voi olla korvatulehdusta? Mulla ei ole aikuisiällä tähän mennessä ollut koskaan mitään tulehduksia ja niin vaan nyt iski. Alkoi ensin kovalla kutinalla ja siitä sitten nopeasti muuttui kovaksi kivuksi ja korva niin tulehtunut että korvakäytäväkin aivan turvonnut, ei meinannut lekuri päästä näkemään mitään. Toivon ettei mulle tule samaa ongelmaa kuin oli äidilläni aikoinaan. Hänellä lentokoneessa tärykalvo repesi eikä korvaa saatu enää koskaan kuntoon leikkauksistakaan huolimatta :(

ap

Vierailija
14/18 |
11.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.08.2014 klo 22:37"]

Olethan käynyt alaan erikoistuneen lääkärin vastaanotolla? Itsellä korvaongelmia ja koskaan en enää niissä mene terv.keskuksen yleislääkärille. Paranemisia

[/quote]

Olen käynyt vain työterveyslääkärillä mutta jos nyt ei parane niin muualle sitten mentävä...en todella haluaisi tästä pidempiaikaista vaivaa itselleni.

ap

Vierailija
15/18 |
11.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mene korvalääkärille. Sulla saattaa olla tulehdus korvakäytävästä, se on todella tuskallinen. Mä jouduin kahdesti käymään korvalääkärillä, ja lisäksi päivittäin terveydenhoitaja huuhteli korvaa spriillä. Plus lääkkeet tietty ja korvaan lääkeliuska voidetta. 

Mulla on ollut se kaksi kertaa. Ekalla YTHS : n korvalääkäri suositteli kipuun raakaa viinaa, muu ei kuulemma auta:-). Kipu oli niin kova, että halusin hakata päätä seinään, että menis taju.

Vierailija
16/18 |
11.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.08.2014 klo 22:42"]

Mene korvalääkärille. Sulla saattaa olla tulehdus korvakäytävästä, se on todella tuskallinen. Mä jouduin kahdesti käymään korvalääkärillä, ja lisäksi päivittäin terveydenhoitaja huuhteli korvaa spriillä. Plus lääkkeet tietty ja korvaan lääkeliuska voidetta. 

Mulla on ollut se kaksi kertaa. Ekalla YTHS : n korvalääkäri suositteli kipuun raakaa viinaa, muu ei kuulemma auta:-). Kipu oli niin kova, että halusin hakata päätä seinään, että menis taju.

[/quote]

no niin vähän googletin tuosta korvakäytävän tulehduksesta ja mun oireet sopii siihen koska korva ja koko toinen poski on todella kosketusarka tällä hetkellä.Korvakäytävä oli myös erittäin turvonnut. Luin myös että korvassa saattaa bakteerin sijaan olla sieni jonka saa useimmiten etelänmatkoilta (oltiin juuri viikon lomareissulla) Sieneen ei auta antibiootit vaan juurikin se päivittäinen huuhtelu spriillä...näistä vaihtoehdoista ei lääkäri puhunut mitään, lykkäsi vaan sen toisen antibioottikuurin :(

ap

Vierailija
17/18 |
11.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mene uudestaan lääkärille. Kai se voi ohjata sut korvalääkärille? Ja huuhtoa korvan ekaksi! Tsemppiä, koeta kestää ja toivottavasti saat avun!

Vierailija
18/18 |
12.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinkahan korvakipuinen jaksaa?