Siis miten kaupan myyjällä on varaa autoon?
Miten tossa kaupan takana (selvästi asiakaspaikoista erillään) on aina henkilökunnan autoja? En tiennyt että heillä on varaa autoon. Olen itse ylempi toimihenkilö vaativassa asiantuntijatyössä ja ajelen silti monta vuotta vanhalla Audilla.
Kommentit (54)
Suurimmassa osassa Suomea auto on töissä käynnin edellytys.
Vaikka 5kk/vuosi pätkätyötä 9€ tuntipalkalla, auto on useimmilla oltava, että töihin pääsee.
Ajattelepas että:
- Työ ei kerro varallisuudesta mitään
- Omituinen ajatus myös se, että auto olisi osoitus siitä että rahaa löytyy
- Se joka autoa käyttää, ei välttämättä omista sitä (tai omistus voi olla 0-100%)
Jne. Selityksiä autolle tai autottomuudelle on loputtomiin.
Mitäs muuten ajattelisit jos kaupan henkilökunta kävisi töissä taksilla???
Vierailija kirjoitti:
Kaupan myyjällä voi olla hyviä sivubisneksiä.
Of?
Meidän lähikaupan muijalla jos olisi of tili, tilaisin sen välittömästi.
Osa kassoista on joskus tehnyt rahakkaampiakin hommia. Kaupan kassa on oikeastaan aika kiva työ ainakin minulle, jolla päivät menee puuduttavassa asiantuntijatyössä...
Mitäs kummaa? Minä työskentelin parikymppisenä erikoisliikkeen myyjänä, palkka oli TESin mukainen, ja tienasin yli 30 000 e vuodessa. Ei sillä toki mitään tuliterää Ferraria saanut mutta kuitenkin rahoituksen ihan kelpo autoon.
En tiedä mistä tämä kuvitelma tulee että myyjät kitkuttelisivat köyhyysrajalla.
Vierailija kirjoitti:
Ajattelepas että:
- Työ ei kerro varallisuudesta mitään
- Omituinen ajatus myös se, että auto olisi osoitus siitä että rahaa löytyy
- Se joka autoa käyttää, ei välttämättä omista sitä (tai omistus voi olla 0-100%)Jne. Selityksiä autolle tai autottomuudelle on loputtomiin.
Mitäs muuten ajattelisit jos kaupan henkilökunta kävisi töissä taksilla???
Olen aina tienannut alle keskitason, mutta silti viettänyt ihan mukavaa elämää. Autokin löytyy, vaikkei mikään ulkomuotoisesti hieno olekaan.
Enemmän mielestäni on väliä sillä, miten suhteuttaa ne tulot menoihin.
Esim. sukulaiseni tienaa minua paljon enemmän, mutta kulujakin on hankittu enemmän, kuten iso talo. Välillä ollut vähän outo tunnelma, kun olen maininnut jostain hankinnastani ja tämä sukulainen huokaissut, että voi kun itselläkin olisi varaa. Ja minulla tosiaan paljon pienemmät tulot.
Moni tuntuu olettavan että kaupassa on vain naisia töissä ja ihan ihmeellistä että niillä olisi autot....
Tervetuloa 2000-luvulle!
Nykyään jopa miehet -korkeassa asemassa ja hyväpalkkaisetkin- pyöräilevät työmatkansa ja vapaa-ajallaankin
Ja sitten on ne toiset, esim 24/7 kaupoissa työskentelevät joiden on pakko hankalien työaikojen, matkojen ja turvallisuudenkin vuoksi kuljettava töissä autolla vaikkeivät autoa muuten tarvitsisikaan
Monet tahtomattaan joutuvat pitämään autoa selvitäkseen arjessa, työ, harrastukset, lasten harrastukset, valinta asua julkisen liikenteen saavuttamattomissa jne.
Ei se ole mikään mikään herrainkulkupeli vaan apu arkeen
Siis ajattele!? Palkkaa mekin saadaan. Vai luulitko että tehdään töitä ilmaiseksi?
hehe heti "vaativassa asiantuntijatyössä"
se kertoo kaiken.
Olen toimihenkilönä asiantuntijatyössä. Toimihenkilöasema on oma valinta, en halunnut ylemmäksi toimihenkilöksi.
Mulla on uusi, käteisellä ostettu auto - ei tosin Audi, BMW tai Mersu. Auton määritelmä mulle on 4 pyörää, katto, pääsee nopeammin kuin fillarilla. Käteisellä pystyin ostamaan koska teen järkevää taloussuunnittelua (budjetointia) ja säästöön pitää mennä joka kuukausi 10 % nettotuloista (tämä menee suoraan tilipäivänä). Näin pystyn hoitamaan kaikki laskut, auton ylläpitokustannukset ym. Jos tilillä on jotain ennen palkkapäivää, siirrän senkin säästöön.
Kenellä tahansa on varaa autoon ja sen ylläpitoon kunhan tekee edes jonkinlaista budjetointia ja varautuu edes hieman pahanpäivän varalle. Ei budjetointi ja säästäminen pakollista ole mutta se helpottaa kummasti.
Aika hauska aloitus, mutta kysymyksenä sen verran hyvä, että sitä kannattaa ihan pohtia. Kaupan myyjällä saattaa olla oma talouden hallinta niin hyvällä tasolla, että suurempienkin investointien hankinta onnistuu, ja Audikin voi olla uudempaa vuosimallia kuin ap:llä. :D. Mukavaa päivänjatkoa (laitetaanko pakasteet pieneen pussiin?) :D
Vierailija kirjoitti:
Olen ns. blondi.
Useissa työpaikoissa työpaikoissa minua luultiin yhtä tyhmäksi kuin se ns. kuuluisa tyhmä saapas.
Jotenki toisinaan herätti kummastusta, kun palavereissa pystyin esittämään täydet faktat kuluneesta ajasta, ja tekemään visioita sen pohjalta tulevaan.
Ei ole koiraa karvoihin katsomista.
Tyhmältäkin näyttävä ihminen, saatta olla tosi ammattitaitoinen ihminen ja hallita oman alansa paremmin, kuin ne suulaat mutta tummatukkaiset ja harmaavarpuiset.
Suomessahan on totuttu siihen, että vain vaatimattoman näköinen ihminen voi olla älykäs ja osaava ja hallita hommat.
Nykyisin, kaikeksi onneksi olen duunissa, jossa mulla on oma työhuone, ja olen suoraan vastuussa keskijohdolle.
Näin ei kukaan ainakaan ns. blondin ulkoäön takia, voi kyseenlaistaa ammattitaitoani eikä osaamistani.
Koska se voidaan helposti tulostilastoista todistaa.
Ei kannata koskaan kyseenalaistaa kenenkään osaamista, ammattitaitoa, älykkyyttä ja varallisuusutta hänen työnsä tittelin tai hänen ulkonäkönsä, eikä myöskään kansallisuutensa pohjalta.
Erinomainen kommentti. 10+
Olen itse kaupassa töissä, autopaikalla on työ autoa. Hienoa sähköautoa:)). Kävelen töihin, en omista auton,
Mutta on sivutuloa.
Millä perusteella "ylempi toimihenkilö" on fiksu? Ammattinimikkeenkö?
Fiksu ihminen ei kateellisena kysele tyhmiä kysymyksiä.