Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kaipaan miehen myönteistä huomiota mutta en halua "heruttaa"

Vierailija
11.08.2014 |

Haluaisin keskustella aiheesta, joka on tullut esiin fb:n kautta. Aiemmin minua ei ärsyttänyt mikään, mitä muut tekevät tai eivät tee facebookissa. Nyt on kuitenkin myönnettävä, että ärsyttää minun ja mieheni yhteisen naispuolisen kaverin laittamat herutuskuvat. Ne eivät ole ilmiselviä rinnat ja huulet töröllä -henkisiä (miehelläni ei ole yhtäkään tällaista tyyppiä kaverina ja tuskin tuleekaan), mutta kuitenkin sellaisia, joissa ko. nainen pyrkii näyttämään mahdollisimman naiselliselta, viehättävältä, aistilliselta ja vetoavalta.

Tällainen ei siis ole aiemmin ärsyttänyt minua, olen vain ohittanut sen olankohautuksella ja keskittynyt mielenkiintoisempien ihmisten feedeihin, mutta nyt mieheni on ruvennut kommentoimaan kehuvaan sävyyn useita näistä kuvista. Kun sanoin, että tämä on minun mielestäni ikävää, koska minua mies ei koskaan kehu, hän huomautti että minullahan ei ole fb:ssa kuvia, joita voisi kehua. Joitakin kuvia siis kyllä on, mutta niistä näkee että en yritä olla niissä mitenkään viehkona; olen vain ihan tavanomainen, oma itseni. Toisin sanoen en yritä saada niihin kehuvia kommentteja. Tuon naisen kuvat taas näyttävät nimenomaan siltä, että hän yrittää sitä, ja miehen mukaan juuri siksi niitä kommentteja sitten tuleekin.

Mies selittää omaa kommentointiaan sillä, että tällä naisella on huono itsetunto ja hän tarvitsee mahdollisimman paljon kehuja sen parantamiseksi. Minua tämä ärsyttää kahdesta syystä. Itsellänikään ei ole maailman paras itsetunto (ei ainakaan enää, suhteemme alussa oli ehkä toisin), mutta eipä mies silti minun itsetunnostani ole huolissani ja näe vaivaa sen parantamiseksi - kai tätä nyt sentään voisi tehdä muutenkin kuin siellä fb:ssa kuvien avulla. Toinen juttu on sitten se, että muistan lukeneeni tutkimuksista, joiden mukaan tuo kuvio itse asiassa pidemmällä aikavälillä on enemmän haitallista kuin hyödyllistä ihmisen itsetunnon kannalta. Siis tämä herutuskuvien laittaminen ja niiden kommentoiminen, vaikka kommentointi olisi täysin myönteistäkin. Siinä kun itsetunto rakentuu oman ulkonäön ja sitä koskevien kehujen varaan, tai vielä oikeammin omasta ulkonäöstä luodun, osittain todellisuutta vastaamattoman, mielikuvan ja sen saamien kehujen varaan.

Olenko nyt jotenkin vajaa tai pöpi, kun en a) halua osallistua tällaiseen toimintaan, ja b) harmistun siitä, että mieheni osallistuu? Onko niin, että jos haluan mieheltäni myönteistä huomiota, minun täytyy tavalla tai toisella alkaa "heruttaa" sitä häneltä? Siis onko liikaa vaadittu, että olisin vain normaali oma itseni, ja saisin silläkin tavalla mieheltäni kehuja? Onko minussa jotain vikaa, kun en halua käyttäytyä tavalla, jonka päätarkoituksena olisi miehen huomion hakeminen ja hänen kiinnostuksensa herättäminen?

Pohdin aihetta myös sitä kautta, että miltä minusta tuntuisi jos suhteemme olisi myönteisen palautteen täyttämä (mitä se nyt valitettavasti ei ole), ja minä laittaisin someen kuvia joita mieheni sitten hehkuttaisi ja ihkuttaisi. Sekään ei tuntuisi minusta oikein kivalta; ajattelisin että minulle kyllä riittäisi ihan kahden kesken hehkuttaminen. Se, että ilmiö viedään someen, tekee siitä minun mielestäni jotenkin epäaidompaa. Ikään kuin esittäisimme muille olevamme onnellisia sen sijaan, että vain oikeasti olisimme sitä. Jotenkin ajattelen, että todellinen onni ei kaipaa ympärillä olevia ihmisiä todistajikseen. Taidan olla aika yksityinen ihminen..

Voiko nyt olla niin, että mieheni jotenkin kaipaa elämäänsä tuollaista sosiaalista flirttiä, eikä voi olla tyytyväinen tai onnellinen ilman sellaista, ja siksi hän harrastaa sitä sitten muiden naisten kanssa kun minun kanssani ei oikein voi? Pettämisestä ei ole kysymys, sen tiedän. Toivoisin kommentteja erityisesti tällaista harrastavilta; mitä saatte siitä ja miksi teette sitä? Pidättekö minua ajatuksineni ihan pöpinä?

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
11.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sano miehellesi tämä lause: "Itsellänikään ei ole maailman paras itsetunto (ei ainakaan enää, suhteemme alussa oli ehkä toisin), mutta eipä mies silti minun itsetunnostani ole huolissani ja näe vaivaa sen parantamiseksi - kai tätä nyt sentään voisi tehdä muutenkin kuin siellä fb:ssa kuvien avulla."

Vierailija
2/8 |
13.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.08.2014 klo 21:39"]Jos ymmärsin oikein, tyyppi on sellainen että jatkuvasti (monta kertaa viikossa) laittaa ns. parasta itsestään facebookiin. Kyllä itsekin hyvän kuvan haluan itsestäni sinne laittaa, mutta en jatkuvasti kuviani lähettele. Enkä siis JATKUVAA ymmärrä kehujen hakemis kuvien lähettelyä.

[/quote]

Ymmärsit oikein.

Taidan olla aika epäsosiaalinen kun en oikein ymmärrä pointtia tuossa. Paitsi ehkä siitä näkökulmasta, että on sinkku. Siihen jotenkin sopii se ihailun kalastelu, ja siksi sen hänen kohdallaan jotenkin ymmärränkin. Mutta sitä en ymmärrä, miksi mieheni tarvitsee noihin koukkuihin tarttua. Minua siis ei häiritse se, jos mieheni kehaisee jonkun naisen ulkonäköä, persoonallisuutta tai jotakin onnistumista livenä, eikä myöskään se niin haittaa jos hän johonkin selvästi ei-herutuskuvaan laittaa myönteistä kommenttia. Ainoastaan se ärsyttää, että nainen ihan tarkoituksella heruttelee ja mieheni menee siihen.

On tämä some-elämä niin tätä.

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
12.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.08.2014 klo 18:07"]

Sano miehellesi tämä lause: "Itsellänikään ei ole maailman paras itsetunto (ei ainakaan enää, suhteemme alussa oli ehkä toisin), mutta eipä mies silti minun itsetunnostani ole huolissani ja näe vaivaa sen parantamiseksi - kai tätä nyt sentään voisi tehdä muutenkin kuin siellä fb:ssa kuvien avulla."

[/quote]

Olen sanonut, ei vaikutusta.

ap

Vierailija
4/8 |
12.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.08.2014 klo 20:04"] (Tuota ilmiötä en ymmärrä sitten yhtään.)

[/quote]

Ai sitä, että kuvia vielä muokataankin? Tämä nainen ei sentään sitä tee, mutta asennot, ilmeet ja kuvakulmat ovat kyllä usein viimeisen päälle harkittuja ja mediasta omaksutun näköisiä. 

Taidat olla oikeassa siinä, että ko. naisen toimien pohtiminen on tilanteessani turhaa tai ainakin sivuseikka. Toisaalta haluaisin oppia ymmärtämään tällaista toimintaa paremmin, jospa siinä olisi jonkinlaista pointtiakin? Jos nimittäin on, haluan mieluummin ymmärtää pointin ja saada vastaavaa hyvää ja kivaa omaankin elämääni, sen sijaan että jään marginaaliin pyhähtelemään ja tuhahtelemaan.

Ketään fb-heruttelijaa paikalla, joka haluaisi hieman valaista tämän touhun ideaa?

ap

Vierailija
5/8 |
12.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mua suututtais jos oma mies kehuis toisen naisen kuvia fb:ssa, vaikka kehuiskin mua kotona.

Vierailija
6/8 |
12.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikai siinä ole mitään pahaa jos arvostaa ympärillä olevaa kauneutta. Tosin jos ei kehu sua koskaan jokin on vialla. Itse en heruta somessa mutta lähettelen miehelle silloin tällöin melko rivoja kuvia, saan hyvin positiivista palautetta.

Vierailija
7/8 |
12.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.08.2014 klo 17:45"]

[quote author="Vierailija" time="11.08.2014 klo 20:04"] (Tuota ilmiötä en ymmärrä sitten yhtään.)

[/quote]

Ai sitä, että kuvia vielä muokataankin? Tämä nainen ei sentään sitä tee, mutta asennot, ilmeet ja kuvakulmat ovat kyllä usein viimeisen päälle harkittuja ja mediasta omaksutun näköisiä. 

Taidat olla oikeassa siinä, että ko. naisen toimien pohtiminen on tilanteessani turhaa tai ainakin sivuseikka. Toisaalta haluaisin oppia ymmärtämään tällaista toimintaa paremmin, jospa siinä olisi jonkinlaista pointtiakin? Jos nimittäin on, haluan mieluummin ymmärtää pointin ja saada vastaavaa hyvää ja kivaa omaankin elämääni, sen sijaan että jään marginaaliin pyhähtelemään ja tuhahtelemaan.

Ketään fb-heruttelijaa paikalla, joka haluaisi hieman valaista tämän touhun ideaa?

ap

[/quote] Jos ymmärsin oikein, tyyppi on sellainen että jatkuvasti (monta kertaa viikossa) laittaa ns. parasta itsestään facebookiin. Kyllä itsekin hyvän kuvan haluan itsestäni sinne laittaa, mutta en jatkuvasti kuviani lähettele. Enkä siis JATKUVAA ymmärrä kehujen hakemis kuvien lähettelyä.

No mulle ei tossa ole pointtia :)

Vierailija
8/8 |
11.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En pidä pöpinä, vaikka hyvin pitkä viesti olikin. Mikäs tehtävä miehesi on ko. naisen itsetuntoa kohottaa? Huono selitys. Sano sille että ei kiinnosta laittaa fb:hen "kehunhakemis -kuvia"!

Jos aloittaisit itse "jos suhteemme olisi myönteisen palautteen täyttämä", niin lähtisiköhän miehesi mukaan? Koeta pitää tuo nainen ns. irrallisena koko kuviosta, jos miehesi kehuu niin kehutkoon. Kyllähän niistä kuvista saadaan ihan minkänäköisiä vaan halutaan. (Tuota ilmiötä en ymmärrä sitten yhtään.)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi neljä kaksi