Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Jouduin tänään myymään tupakkaa viimeisillään raskaana olevalle naiselle!

Vierailija
11.08.2014 |

Kyllä vitutti. Ois tehny mieli sanoa, että osta muualta idiootti. Onneks se oli sentään sinistä eikä punaista...

Kommentit (70)

Vierailija
41/70 |
11.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en osta miehelleni tupakka, olin raskaana tai en. Se on vaan niin noloa, en halua että kukaan luulee mun olevan röökimuija. Hävettää kulkea miehenkin kanssa aina kun se röökaa.

Vierailija
42/70 |
11.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.08.2014 klo 18:34"]Mä en osta miehelleni tupakka, olin raskaana tai en. Se on vaan niin noloa, en halua että kukaan luulee mun olevan röökimuija. Hävettää kulkea miehenkin kanssa aina kun se röökaa.

[/quote]

Ehkäpä miestäsikin hävettää liikkua sinun seurassasi julkisesti ja siksi polttelee tupakkia?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/70 |
11.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.08.2014 klo 18:16"]

[quote author="Vierailija" time="11.08.2014 klo 18:13"][quote author="Vierailija" time="11.08.2014 klo 17:19"]Alkuperäiselle, kunpa et olisi myynyt! Aikoinaan Alkon myyjänä kieltäydyin myymästä raskaana olevalle naiselle alkoholia. Sanoin, etten myy alaikäisille. Nainen oli ollut jo aiemmin kanta-asiakas ja arvasin, että itselleen on ostamassa. Kävi sääliksi masussa oleva vauva - täysin viaton uhri.

En ymmärrä, miksei laissa ole kielletty alkoholin ja muiden päihteiden myyminen raskaana olevalle. Sehän on vauvan pahoinpitelyä. Jos tuotteet ovat menossa jollekin muulle, miksei sitten osta itse?  

[/quote]

Olet siis ihan sata varma vieläkin siitä, että tämä nainen osti juomat itselleen? Pelkkä arvaus, kun EI riitä päätösten tekoon sinulla myyjänä!

Jos mulle tekisi joku noin alkossa, niin aivan samantien lähtisi reklamaatio asiasta eteenpäin ja kaltaisellesi mulkulle myyjälle hankkisin ongelmia siitä! Minähän kun todellakin saan raskaanakin ostaa vaikka koko alkon tyhjäksi jos haluan.

[/quote]

Ja miksei osta joku toinen itse? No vaikkapa sen takia, että on töissä eikä pääse ostamaan viinoja alkosta? Kai tiedät alkolla olevan aukioloajat aika, hmmmh...huonot?

[/quote]

Minä kommentoin vielä, että miksi joku ei osta röökejään itse. Oltiin miehen kanssa menossa suvun mökille ja äiti soitti että unohti tupakkaa ostaa kaupasta mökille mennessään. Koska lähin kauppa on 30 km päässä, ei sieltä noin vain viitsi tupakkaa lähteä hakemaan. Pysähdyttiin siis matkan varrella kauppaan ja näppäilin tupakkalaitetta kookkaan vauvamahani kanssa. Myyjä mulkoili ja huokaili siihen malliin kassan takana, että oli pakko kovaan ääneen todeta miehelle, että unohtikohan ÄITINI jotain muuta TUPAKAN lisäksi, että pitääkö ÄITILLE ostaa TUPAKAN LISÄKSI JOTAIN MUUTA". Onneksi myyjä edes siinä vaiheessa muutti käytöstään vähän asiakaspalveluun sopivammaksi.

Vierailija
44/70 |
11.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehenkin sietäisi lopettaa polttaminen, kun on lapsi tulossa! Ei ole hyvä selitys, että ostaa miehelle röökiä raskaana, vaikka toki parempi kuin ostaa itselle.

Vierailija
45/70 |
11.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.08.2014 klo 16:32"]

Mistä tiedät että oli viimeisillään raskaana[/quote]

no hmmm

Vierailija
46/70 |
11.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.08.2014 klo 18:45"][quote author="Vierailija" time="11.08.2014 klo 18:16"]

[quote author="Vierailija" time="11.08.2014 klo 18:13"][quote author="Vierailija" time="11.08.2014 klo 17:19"]Alkuperäiselle, kunpa et olisi myynyt! Aikoinaan Alkon myyjänä kieltäydyin myymästä raskaana olevalle naiselle alkoholia. Sanoin, etten myy alaikäisille. Nainen oli ollut jo aiemmin kanta-asiakas ja arvasin, että itselleen on ostamassa. Kävi sääliksi masussa oleva vauva - täysin viaton uhri.

En ymmärrä, miksei laissa ole kielletty alkoholin ja muiden päihteiden myyminen raskaana olevalle. Sehän on vauvan pahoinpitelyä. Jos tuotteet ovat menossa jollekin muulle, miksei sitten osta itse?  

[/quote]

Olet siis ihan sata varma vieläkin siitä, että tämä nainen osti juomat itselleen? Pelkkä arvaus, kun EI riitä päätösten tekoon sinulla myyjänä!

Jos mulle tekisi joku noin alkossa, niin aivan samantien lähtisi reklamaatio asiasta eteenpäin ja kaltaisellesi mulkulle myyjälle hankkisin ongelmia siitä! Minähän kun todellakin saan raskaanakin ostaa vaikka koko alkon tyhjäksi jos haluan.

[/quote]

Ja miksei osta joku toinen itse? No vaikkapa sen takia, että on töissä eikä pääse ostamaan viinoja alkosta? Kai tiedät alkolla olevan aukioloajat aika, hmmmh...huonot?

[/quote]

Minä kommentoin vielä, että miksi joku ei osta röökejään itse. Oltiin miehen kanssa menossa suvun mökille ja äiti soitti että unohti tupakkaa ostaa kaupasta mökille mennessään. Koska lähin kauppa on 30 km päässä, ei sieltä noin vain viitsi tupakkaa lähteä hakemaan. Pysähdyttiin siis matkan varrella kauppaan ja näppäilin tupakkalaitetta kookkaan vauvamahani kanssa. Myyjä mulkoili ja huokaili siihen malliin kassan takana, että oli pakko kovaan ääneen todeta miehelle, että unohtikohan ÄITINI jotain muuta TUPAKAN lisäksi, että pitääkö ÄITILLE ostaa TUPAKAN LISÄKSI JOTAIN MUUTA". Onneksi myyjä edes siinä vaiheessa muutti käytöstään vähän asiakaspalveluun sopivammaksi.

[/quote]

Eli sinä lähtisit 30 kilsan päästä ostelemaan vaikkapa suklaapatukoita ihan vain siksi, kun olet unohtanut ja tiedät vieraita olevan tulossa kaupan kautta samalle suunnalle?

Järki hoi älä jätä!

Miksi sitä pitää korostaa jotenkin, että ne röökit on jollekin muulle? Musta se tekee asiasta epäilyttävämpää, kuin se, että ei itse tee asiasta suurta numeroa. Tokihan tuo nyt on ihan sama mitä myyjä asiasta ajattelee, eipä se sille kuulu paskakrpäsen jätöksenkää vertaa miksi ja kenelle sinä sitä röökiä olet ostelemassa!!!

Vierailija
47/70 |
11.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.08.2014 klo 18:50"][quote author="Vierailija" time="11.08.2014 klo 16:32"]

Mistä tiedät että oli viimeisillään raskaana[/quote]

no hmmm

[/quote]

Eli et mistään!

Vierailija
48/70 |
11.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.08.2014 klo 18:52"]

[quote author="Vierailija" time="11.08.2014 klo 18:45"][quote author="Vierailija" time="11.08.2014 klo 18:16"]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

Eli sinä lähtisit 30 kilsan päästä ostelemaan vaikkapa suklaapatukoita ihan vain siksi, kun olet unohtanut ja tiedät vieraita olevan tulossa kaupan kautta samalle suunnalle?

Järki hoi älä jätä!

Miksi sitä pitää korostaa jotenkin, että ne röökit on jollekin muulle? Musta se tekee asiasta epäilyttävämpää, kuin se, että ei itse tee asiasta suurta numeroa. Tokihan tuo nyt on ihan sama mitä myyjä asiasta ajattelee, eipä se sille kuulu paskakrpäsen jätöksenkää vertaa miksi ja kenelle sinä sitä röökiä olet ostelemassa!!!

[/quote]

En jaksanut katsoa ja kuunnella sitä myyjän mielenosoituksellista toimintaa ja kommentin jälkeen asiakaspalvelijan käytöskin muuttui ystävälliseksi, joten kyllä kannatti korostaa. Ja totta kai äitini pyysi minua tuomaan tupakkaa, kun aiemmin sinä päivänä olin hänelle soittanut, että tuonko jotain ruokatarpeita kaupasta, päätimme nimittäin venyttää visiittiämme yön yli sen jälkeen kun äiti oli mökille jo mennyt. Eli hän tiesi, että tulemme joka tapauksessa kaupan kautta eikä yhden röökiaskin ostaminen ole liian iso pyyntö tai vaiva kenellekään. Monta kymmentä vuotta tupakoinut äitini ei ilman tupakoitaan suostu viikonloppua viettämään, joten olisi siis lähtenyt itse ajamaan kauppaan ja takaisin tupakka-askin takia.

Kerro minulle, missä kohtaa järki jätti minut tai äitini?

Vierailija
49/70 |
11.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.08.2014 klo 19:06"][quote author="Vierailija" time="11.08.2014 klo 18:52"]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

Järki hoi älä jätä!

[/quote]

En jaksanut katsoa ja kuunnella sitä myyjän mielenosoituksellista toimintaa ja kommentin jälkeen asiakaspalvelijan käytöskin muuttui ystävälliseksi, joten kyllä kannatti korostaa. Ja totta kai äitini pyysi minua tuomaan tupakkaa, kun aiemmin sinä päivänä olin hänelle soittanut, että tuonko jotain ruokatarpeita kaupasta, päätimme nimittäin venyttää visiittiämme yön yli sen jälkeen kun äiti oli mökille jo mennyt. Eli hän tiesi, että tulemme joka tapauksessa kaupan kautta eikä yhden röökiaskin ostaminen ole liian iso pyyntö tai vaiva kenellekään. Monta kymmentä vuotta tupakoinut äitini ei ilman tupakoitaan suostu viikonloppua viettämään, joten olisi siis lähtenyt itse ajamaan kauppaan ja takaisin tupakka-askin takia.

Kerro minulle, missä kohtaa järki jätti minut tai äitini?

[/quote]

Miksi sinä teit asiasta niin suuren numeron, että ihan aloit toitottamaan miten spaddut menee ÄIDILLE? Naurettavaa touhua ja kyllä minä myyjänä olisin tokaissut vaan ykskantaa sulle "Joopa joo!".

Ja missähän kohtaa järki jättikään? Mieti sitä, en valitettavasti omista enää ylimääräisiä ratakiskon pätkiä tälle päivälle.

Vierailija
50/70 |
14.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.08.2014 klo 18:26"]

[quote author="Vierailija" time="11.08.2014 klo 18:20"]Mun kaveri osti joskus miehelleen röökiä ja saunaoluet kaupassa viimeisillään. Tää on tämmönen pieni kylä jossa kyllä melkein kaikki olis tienny tilanteen mutta sattui uus myyjä, hän sitten ihan avoimesti tuhahteli ja paheksui asiaa. Siitä kaveri sen verran vittuuntui että huusi ovelta että ne oli hänen miehelleen.

[/quote]

Mä oisin kaveris tilanteessa huutanu, miten tulen pitämään hyvin hauska illan itsekseni kaljaa kitaten ja spaddua poltellen!!

En vaan vieläkään ymmärrä mitä helvettiä se kaupan myyjille kuuluu mitä kukakin ostaa sieltä? Eikö tärkeintä ole saada raha liikkeelle ja tavaraa kaupasta ulos?

[/quote]

Ehkäpä siksi se herättää tunteita, kun osa miettii sitä vauvaa. Ei kukaan TEISTÄ välitä tai ole huolissaan, vaan siitä viattomasta vauvasta, joka eivoi vatsasta huutaa etten minä siedä alkoholia tai tupakkaa.

Vaikka nyt kuinka jeesustellaan, etät muillehan ne aina menee, niin päihdeäitejä on olemassa. Iso määrä odottajista on niin itsekkäitä, ettei viitsi lopettaa, vaan siirtää vieroitustuskat viattomalle lapselleen ja samoin oppimishäiriöt, astmat ja allergiat.

On vaan todella ihanaa, että maailmassa on vielä ihmisiä jotka välittävät ja puhuvat vauvan puolesta, hän kun ei siihen itse vielä pysty.

Vierailija
51/70 |
14.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.08.2014 klo 22:27"]

Ihme ulinaa. Eihän ne teidän muksuja ole, joten mitä helvetin väliä?

[/quote]

Me niitä hoitokustannuksia verorahan muodossa sitten maksellaan, kun päihdeäiti tyytyväisenä tupruttaa tupakkaa koko raskauden aiheuttaen lapselleen astmaa, oppimishäiriöitä ja lapsettomuutta, tai sitten alkoholilla aiheuttaa pahoja kehitysvammoja.

Saisi tulla Suomeen laki, että jos äiti on omalla itsekkyydellään ja välinpitämättömyydellään aiheuttanut lapselleen vamman raskausajan päihteidenkäytöllä, niin olisi lapselleen vahingonkorvausvelvollinen. Eihän ihmistä saa pahoinpidelläkään vammaiseksi, niin miksi sitä saisi tehdä sikiölle?

Vierailija
52/70 |
14.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai hitto soikoon, mäkin kävin ison mahani kanssa alkossa ostamassa viinapullon.

Mutta empä ole koskaan itse tippaakaan juonut alkoholia raskaana ollessani. 

Vierailija
53/70 |
11.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.08.2014 klo 17:19"]

Alkuperäiselle, kunpa et olisi myynyt! Aikoinaan Alkon myyjänä kieltäydyin myymästä raskaana olevalle naiselle alkoholia. Sanoin, etten myy alaikäisille. Nainen oli ollut jo aiemmin kanta-asiakas ja arvasin, että itselleen on ostamassa. Kävi sääliksi masussa oleva vauva - täysin viaton uhri.

[/quote]

Pidä kuule puotipuksu pääsi kiinni ja keskity vaan sen kassakoneesi näpyttelyyn. Älä turhaan yritä ajatella ja vaivaa päätäsi; sinua ei selvästikkään ole luotu sellaista toimintoa varten.

Vierailija
54/70 |
11.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

oliko sillä paperit , olisin kysynyt jos ei olisi ollut niin voivoi

Vierailija
55/70 |
11.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.08.2014 klo 16:29"]

Jaahas.. Itsekin aika viimesilläni ja kyllä, olen ostanut tupakkaa..ystävilleni.. Ei sellanen vaihtoehto sattunut juolahtamaan mieleen??

Hitto, kun aina pitää tuomita tietämättä!!!

[/quote]

miksi pitää ostaa kavereille, eikö ikä riitä vai

Vierailija
56/70 |
11.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.08.2014 klo 16:38"]

[quote author="Vierailija" time="11.08.2014 klo 16:29"]

Mä kysyin kerran paperit raskaana olevalta naiselta kun yritti ostaa tupakkaa. Se oli kyllä reilusti yli 30-vuotiaan näkönen, mutta en voinu myydä ku sillä ei ollu henkkareita mukana.

[/quote]

Eli halusit vain päteä ja näyttää olematonta valtaasi. Aika yksinkertainen olet. Nyt varmaan kuvittelet, että tämä nainen kerrasta lopetti polttamisen ja rupesi "kunnon ihmiseksi".

[/quote]

mä ainakin tekisin sen vittuilakseni, ei mua se ipana kiinosta, sehän ei ole mun lapsi

Vierailija
57/70 |
11.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.08.2014 klo 17:40"]

Mä kävin viimeisilläni raskaana ollessa ostamassa kärryllisen kaljaa 5 askia tupakkaa. Perästä hihnalla tuli tuttipullo. Sen jälkeen marssin apteekkiin ja löin tiskiin kauhian määrän erilaisia lääkkeitä, niin lasten kuin aikuistenkin. Ja tuijotettiin...

Olin varmasti sekakäyttäjä muiden silmissä :D Olin lupautunut polttariostoksille toisten puolesta ja päätin päivittää suuren perheeni lääkekaapin.

Ei se prkle kelleen kuulu mitä ja mihin ostokset menevät! (alaikäisille ei tietenkään)

Ap olet dorka.

[/quote]

juu ei kiinosta sehän on ainoastaan sun lapsi

Vierailija
58/70 |
11.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.08.2014 klo 18:13"]

[quote author="Vierailija" time="11.08.2014 klo 17:19"]Alkuperäiselle, kunpa et olisi myynyt! Aikoinaan Alkon myyjänä kieltäydyin myymästä raskaana olevalle naiselle alkoholia. Sanoin, etten myy alaikäisille. Nainen oli ollut jo aiemmin kanta-asiakas ja arvasin, että itselleen on ostamassa. Kävi sääliksi masussa oleva vauva - täysin viaton uhri.

[/quote]

[/quote]

olisit todistanut ikäsi

Vierailija
59/70 |
11.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itekin olen joutunut myymään, vielä koko raskauden ajan. Ja kyllä äänestä kuuli ettei mennyt kaverille ne röökit. Vituttaa olla töissä tälläisessä wt-keskuksessa :(

Vierailija
60/70 |
11.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Loppuraskaana nimenomaan kävin kaupassa ja Alkossa isoja juhlia varten, kun pääsin helpommin äitiyslomalla tekemään hankinnat päiväsaikaan. Ja pariin kahdenkymmenen hengen juhlaan on useampikin viinipullo hankittu. Eikä kertaakaan tullut mieleen, että joku kuvittelisi minun loppuraskaana juovan ne. Ehkä ulkomuodosta ja tyylistä näkee, että ne viinipullon on menossa juhliin muiden juotavaksi. ;)