Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Jouduin tänään myymään tupakkaa viimeisillään raskaana olevalle naiselle!

Vierailija
11.08.2014 |

Kyllä vitutti. Ois tehny mieli sanoa, että osta muualta idiootti. Onneks se oli sentään sinistä eikä punaista...

Kommentit (70)

Vierailija
21/70 |
11.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.08.2014 klo 17:19"]Alkuperäiselle, kunpa et olisi myynyt! Aikoinaan Alkon myyjänä kieltäydyin myymästä raskaana olevalle naiselle alkoholia. Sanoin, etten myy alaikäisille. Nainen oli ollut jo aiemmin kanta-asiakas ja arvasin, että itselleen on ostamassa. Kävi sääliksi masussa oleva vauva - täysin viaton uhri.

En ymmärrä, miksei laissa ole kielletty alkoholin ja muiden päihteiden myyminen raskaana olevalle. Sehän on vauvan pahoinpitelyä. Jos tuotteet ovat menossa jollekin muulle, miksei sitten osta itse?  

[/quote]

en minäkään hyväksy päihteiden käyttöä raskaana, mutta menee jo vähän yli jos ei saa ostaakaan. jos pitää vaikka juhlat ja sinne ei saisi ostaa viinipulloa ystäville ruokajuomaksi.

sitä paitsi entäs tilanteet, jossa raskaus ei vielä näy. olisko sillon ok ostaa alkoholia ja tupakkaa? tai entäs jos jollakin pömpöttää maha esim turvotuksen vuoksi niin että näyttää olevan raskaana? mä en ainakaan erota aina raskausvatsaa varmuudella.

Vierailija
22/70 |
11.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi asun ulkomailla. Ei mulla muuta kommentoitavaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/70 |
11.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.08.2014 klo 17:19"]

Alkuperäiselle, kunpa et olisi myynyt! Aikoinaan Alkon myyjänä kieltäydyin myymästä raskaana olevalle naiselle alkoholia. Sanoin, etten myy alaikäisille. Nainen oli ollut jo aiemmin kanta-asiakas ja arvasin, että itselleen on ostamassa. Kävi sääliksi masussa oleva vauva - täysin viaton uhri.

En ymmärrä, miksei laissa ole kielletty alkoholin ja muiden päihteiden myyminen raskaana olevalle. Sehän on vauvan pahoinpitelyä. Jos tuotteet ovat menossa jollekin muulle, miksei sitten osta itse?  

[/quote]

Samaa olen miettinyt. Kun myytäisiinkö siinä vaiheessa, jos epäiltäisiin viinaa annettavaksi vauvalle? Tai lapselle tupakkaa?

Tai jos joku ostaa mattopiiskaa, että hakkaanpas tällä lapseni.

Ei se raskausajan päihteidenkäyttö siihen loppuisi, mutta ainakin vähenisi, kun ostamisesta tehtäisiin vaikeampaa.

Vierailija
24/70 |
11.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.08.2014 klo 16:53"][quote author="Vierailija" time="11.08.2014 klo 16:47"]

Näin kerran kun joku osti vessapaperia. Räjähdin nauruun kun aloin miettimään kun hän hivelee sillä paperilla pytyllä istuessaan kakkaista peräaukkoaan.

[/quote]

Miettinyt monesti samaa :D

[/quote]

Millä sitten itse pyyhit? Sormella vai nokkospuskalla?

Vierailija
25/70 |
11.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

apua! olenohan nyt kamala ihminen ja kassaneitien tuomitsema? ostin vaarilleni alkosta lahjaksi viskipullon! ja ajattele, olen usein tehnyt perheen vloppuostokset ruokakaupassa vatsa pitkällä ja ostanut miehelle samalla saunakaljan! 

Vierailija
26/70 |
11.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä kävin viimeisilläni raskaana ollessa ostamassa kärryllisen kaljaa 5 askia tupakkaa. Perästä hihnalla tuli tuttipullo. Sen jälkeen marssin apteekkiin ja löin tiskiin kauhian määrän erilaisia lääkkeitä, niin lasten kuin aikuistenkin. Ja tuijotettiin...

Olin varmasti sekakäyttäjä muiden silmissä :D Olin lupautunut polttariostoksille toisten puolesta ja päätin päivittää suuren perheeni lääkekaapin.

Ei se prkle kelleen kuulu mitä ja mihin ostokset menevät! (alaikäisille ei tietenkään)

Ap olet dorka.

Vierailija
27/70 |
11.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huokaus. Ei, en ole polttanut ikinä. Ei, en käyttänyt alkoholiakaan raskaana ollessani.

Mutta joku roti toisten asioihin puuttumisellekin! Raskaana ollessa ei ole järkevää polttaa, mutta se on silti ihan laillista. Ja jopa lasillisen saa joskus ottaa, kun ei dokaa usein eikä paljon.

Mä väitän, että ne pahimmat röyhyttelijät, lääkkeiden ja viinan väärinkäyttäjät ja raskaana olevat naiset eivät asioi ainakaan henk.koht ärrällä tai Alkossa. Kyllä ne saa pönttönsä sekaisin ja aiheuttaa vauvalle vaurioita ihan muillla keinoin.

Jätetään terveysvalistus neuvolalle ja medialle ja pidetään mölyt mahassa. Kannustamalla saadaan tehokkaammin aikaan muutoksia kuin vit...lemalla ja kyykyttämällä.

Vierailija
28/70 |
11.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävelin loppuraskaudessa kaupungilla, bussipysäkin ohittaessani siinä seissyt nainen paheksuvasti miehelleen: "kato ny, maha pystyssä ja Alkon kassin kanssa kulkee!" Olin käynyt ostoksilla ja samalla hain miehelle pari erikoisolutta Alkosta. Itse en juonut odotusaikana yhtään.

Vierailija
29/70 |
11.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.08.2014 klo 17:36"][quote author="Vierailija" time="11.08.2014 klo 16:53"][quote author="Vierailija" time="11.08.2014 klo 16:47"]

Näin kerran kun joku osti vessapaperia. Räjähdin nauruun kun aloin miettimään kun hän hivelee sillä paperilla pytyllä istuessaan kakkaista peräaukkoaan.

[/quote]

[/quote]

[/quote]

vessaharja on nykyaikaisempi ja modernimpi keksintösosittelen sitä

Vierailija
30/70 |
11.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä kuvittelinko vain, mutta vauvan ollessa pieni ostin kaupasta lavallisen tuttelia (imetys ei minulta onnistunut) ja 12 olutta, silloin luulin että kassa katsoi pahasti. Oluset vein isälleni jossa grillattiin sukulaisten kanssa, itse en olutta juo. 

Vierailija
31/70 |
11.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä ostin monesti tupakkaa miehelleni läpi raskauden, ja vielä punaista! Monesti sain paheksuvia katseita mutta en mä nyt sen takia laita miestäni erikseen kauppaan, jos muutenkin käyn. Ja koskaan en ole tupakoinut enkä ota itseeni jos joku idiootti olettaa muuta.

Vierailija
32/70 |
11.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon joutunu joskus varastamaan kaupasta tavaraa..

Vierailija
33/70 |
11.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin ja olen itsekin myyjä. Harmi että meidän joukkoon kuuluu tuollaisia älykääpiöitä, pilaat muidenkin maineen samalla.

T: 32

Vierailija
34/70 |
11.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.08.2014 klo 17:19"]Alkuperäiselle, kunpa et olisi myynyt! Aikoinaan Alkon myyjänä kieltäydyin myymästä raskaana olevalle naiselle alkoholia. Sanoin, etten myy alaikäisille. Nainen oli ollut jo aiemmin kanta-asiakas ja arvasin, että itselleen on ostamassa. Kävi sääliksi masussa oleva vauva - täysin viaton uhri.

[/quote]

Olet siis ihan sata varma vieläkin siitä, että tämä nainen osti juomat itselleen? Pelkkä arvaus, kun EI riitä päätösten tekoon sinulla myyjänä!

Jos mulle tekisi joku noin alkossa, niin aivan samantien lähtisi reklamaatio asiasta eteenpäin ja kaltaisellesi mulkulle myyjälle hankkisin ongelmia siitä! Minähän kun todellakin saan raskaanakin ostaa vaikka koko alkon tyhjäksi jos haluan.

Vierailija
35/70 |
11.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.08.2014 klo 18:13"][quote author="Vierailija" time="11.08.2014 klo 17:19"]Alkuperäiselle, kunpa et olisi myynyt! Aikoinaan Alkon myyjänä kieltäydyin myymästä raskaana olevalle naiselle alkoholia. Sanoin, etten myy alaikäisille. Nainen oli ollut jo aiemmin kanta-asiakas ja arvasin, että itselleen on ostamassa. Kävi sääliksi masussa oleva vauva - täysin viaton uhri.

[/quote]

Olet siis ihan sata varma vieläkin siitä, että tämä nainen osti juomat itselleen? Pelkkä arvaus, kun EI riitä päätösten tekoon sinulla myyjänä!

Jos mulle tekisi joku noin alkossa, niin aivan samantien lähtisi reklamaatio asiasta eteenpäin ja kaltaisellesi mulkulle myyjälle hankkisin ongelmia siitä! Minähän kun todellakin saan raskaanakin ostaa vaikka koko alkon tyhjäksi jos haluan.

[/quote]

Ja miksei osta joku toinen itse? No vaikkapa sen takia, että on töissä eikä pääse ostamaan viinoja alkosta? Kai tiedät alkolla olevan aukioloajat aika, hmmmh...huonot?

Vierailija
36/70 |
11.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen monta kertaa ostanut tupakkaa miehelleni ison mahan kanssa. On hävettänyt joka kerta.. Itse en ole ikinä polttanut ja onneksi miehenikään ei enää polta.

Vierailija
37/70 |
11.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä ostin eilen viikonloppuna kaupasta samalla kertaa useamman siiderin ja raskaustestin. Siinäpähän sitten kassatäti (ja nyt myös palstamammat) miettii olenko hankkiutumassa raskaaksi ja juon silti alkoholia vai miksi tein tuollaiset ostokset.

Vierailija
38/70 |
11.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun kaveri osti joskus miehelleen röökiä ja saunaoluet kaupassa viimeisillään. Tää on tämmönen pieni kylä jossa kyllä melkein kaikki olis tienny tilanteen mutta sattui uus myyjä, hän sitten ihan avoimesti tuhahteli ja paheksui asiaa. Siitä kaveri sen verran vittuuntui että huusi ovelta että ne oli hänen miehelleen.

Vierailija
39/70 |
11.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.08.2014 klo 17:36"]

[quote author="Vierailija" time="11.08.2014 klo 16:53"][quote author="Vierailija" time="11.08.2014 klo 16:47"]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

Ei saatana.... näin hyvin meni viesti perille... :(

Vierailija
40/70 |
11.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.08.2014 klo 18:20"]Mun kaveri osti joskus miehelleen röökiä ja saunaoluet kaupassa viimeisillään. Tää on tämmönen pieni kylä jossa kyllä melkein kaikki olis tienny tilanteen mutta sattui uus myyjä, hän sitten ihan avoimesti tuhahteli ja paheksui asiaa. Siitä kaveri sen verran vittuuntui että huusi ovelta että ne oli hänen miehelleen.

[/quote]

Mä oisin kaveris tilanteessa huutanu, miten tulen pitämään hyvin hauska illan itsekseni kaljaa kitaten ja spaddua poltellen!!

En vaan vieläkään ymmärrä mitä helvettiä se kaupan myyjille kuuluu mitä kukakin ostaa sieltä? Eikö tärkeintä ole saada raha liikkeelle ja tavaraa kaupasta ulos?