Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ärsyttääkö muita se, että kotiäidit ym. ovat KESÄLOMALLA?

Vierailija
10.08.2014 |

Olen esim. blogeissa törmännyt ilmiöön, jossa kotiäidit, jotka eivät esim. opiskele mitään, ovat KESÄLOMALLA.

Millä kesälomalla? Eikö sitä nyt olla äitiyslomalla tai sitten ihan vaan elellä sitä ikuista lomaa, mikä alkoi kun peruskoulu päättyi silloin 2004?

Määrittelettekö te kotiäidit kesälomaksi sen kun miehenne on lomalla? Vai kun koululaiset ovat lomalla? Vai onko heinäkuu kesälomaa niillekin, jotka lomailevat käytännössä koko vuoden?

Huomenna työhön palaavana en halua lukea yhtäkään "kesäloma alkaa olla lopuillaan" kommenttia äitiyslomalaisilta.

Enkä bloggaajilta!

Kommentit (69)

Vierailija
1/69 |
11.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.08.2014 klo 11:47"]

Mua ei kyllä ärsytä yhtään kenenkään lomat, päin vastoin! Hauskaa lomaa vaan kaikille, nautitaan kesästä!

[/quote]

Näin. Hyvää lomaa kaikille, siitä huolimatta, että omani olen jo pitänyt.

Vierailija
2/69 |
11.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap on naama norsunv***lla kaverin häissä koska omat häät jo takana (tai ei ole miestä). Pahastusta aiheuttaa myös muiden synttärit (omat meni jo), veikkausvoitot (kun ei sattunut itselle), valmistujaiset, vauvauutiset, ylipäätään kaikki mistä normaalisti ollaan onnellisia toisen puolesta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/69 |
11.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja nyt nämä lomalaiset ovat sitten palanneet töihin kun lapset ovat menneet kouluun/päiväkotiin... Eli elämä muttuu entistä helpommaksi :) Eläköön ikuinen loma!

Vierailija
4/69 |
11.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.08.2014 klo 13:08"]

Ja nyt nämä lomalaiset ovat sitten palanneet töihin kun lapset ovat menneet kouluun/päiväkotiin... Eli elämä muttuu entistä helpommaksi :) Eläköön ikuinen loma!

[/quote]

Näin juuri ;) Veit sanat suustani.

ap

Vierailija
5/69 |
10.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se lomaa on, omalla tavallaan, kun lapset ovat kesälomalla. Eli puhun kesälomasta. Jään kyllä kohta sairaslomalle, ärsyttääkö sekin?

Vierailija
6/69 |
10.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harmittaa kun kesälomani loppuu ja huomenna lapset lähtevät taas kouluun. Miten tää loma menee aina näin pian. Oisin voinut vielä kuukauden lomailla. Mutta ei auta, arkinen aherrus jatkuu taas.

T. Kuudetta vuotta putkeen kotiäitinä

Vierailija
7/69 |
10.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun kesäloma loppuu kun miehen kesäloma loppuu.

T. Seitsemäs vuosi kotiäitinä.

Vierailija
8/69 |
10.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anteeksi mistä te kotiäidit lomailette? Teettehän "työksenne" samaa kesät talvet?

Sen vielä jotenkuten käsitän, että "kesäloma" määritellään kouluikäisten lasten lomilla, mutta jopa alle kouluikäisten lasten kotiäidit kehtaa hehkuttaa kesälomiaan.

ap

Vierailija
9/69 |
10.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan se arkea sekin vaikka olisi kotiäitinä. Miehellä oli lomaa koko heinäkuun ja kyllä se tuntui kun olisi itsekin ollut lomalla.

Vierailija
10/69 |
10.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä te niinku pidätte lomaa? Vaikka en aloittaja ole, niin mua ärsyttää kyllä tuo sairaslomailukin.

Vierailija
11/69 |
10.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan Se lomaa kun nukutaan pidempään. Ei tartte huolehtia lasten koulu asioista.

Vierailija
12/69 |
10.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keskittykää omiin asioihinne, niin ei tarvitse ärsyyntyä muiden tekemisistä. Olisitte varmaan onnellisempiakin :)

Vierailija
13/69 |
10.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua taas ärsyttää se, kun työssäkäyjät hehkuttelevat niitä lomiaan. Onko pakko joka käänteessä hieroa toisten naamaan, että häh häh hää, mulla onkin työpaikka, lälläs lää!?

Vierailija
14/69 |
10.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No esim. mun mies on kotona kesäloman vs työssään matkustaa 3 pv/vko, joten kyllä se ihan lomalta tuntuu kun on koko ajan toinen aikuinen siinä mukana ja itsekin pääsee jonnekin. Kaikki on suhteellista. Varmaan jotain yh-äitiä jolla ei oo ikinä lomia bangdaleshilaisessa vaatetehtaassa, jossa tekee 10 h työpäiviä, ihmetyttäis se että sinä koet tarvitsevasi lomaa vaikka teet vain 5 pv työviikkoa.

Vierailija
15/69 |
10.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehellä oli kaksi viikkoa kesälomaa, oltiin koko perhe reissussa liki koko tuon ajan. Olihan se nyt minullekin lomaa normaalista arjestani ihan kaikin puolin.

T. Kymmenettä vuotta kotiäitinä

Vierailija
16/69 |
10.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.08.2014 klo 23:07"]

Mua taas ärsyttää se, kun työssäkäyjät hehkuttelevat niitä lomiaan. Onko pakko joka käänteessä hieroa toisten naamaan, että häh häh hää, mulla onkin työpaikka, lälläs lää!?

[/quote]

Jostain se työpaikka on hankittu. Ensin koulutus, sitten äitiyslomalle.

ap

Vierailija
17/69 |
10.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon lomalla kun mies on lomalla. Koko perhe ollaan silloin lomalla, vaikka lapset ovatkin kotihoidossa. Työtaakka puolittuu kun mies on apukäsinä arjessa, kyllä se todella lomalta tuntuu! Nukutaan vuorotellen pitkään kun toinen hoitaa lasten aamutoimet, ei tarvi itse pestä jokaista kakkapyllyä ja huolehtia yksin jokaisesta ateriasta. Tehdään asioita yhdessä, rikotaan arjen rutiineja poikkeamalla kaavasta aamupala-ulkoili-lounas-päiväunet jne.... Kyllä se on loma kaikille!

Vierailija
18/69 |
10.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.08.2014 klo 23:01"]Mistä te niinku pidätte lomaa? Vaikka en aloittaja ole, niin mua ärsyttää kyllä tuo sairaslomailukin.

[/quote]

Miksi saikku ärsyttää? Olen yksinhuoltaja enkä ole päivääkään (tuntiakaan) ollut erossa 2,5-vuotiaastani. Saikun ajan hän olisi päiväkodissa arkena muutaman päivän viikossa. Mitä se sitten on, jos ei lomaa? T. Se sairastunut

Vierailija
19/69 |
10.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.08.2014 klo 23:07"]

No esim. mun mies on kotona kesäloman vs työssään matkustaa 3 pv/vko, joten kyllä se ihan lomalta tuntuu kun on koko ajan toinen aikuinen siinä mukana ja itsekin pääsee jonnekin. Kaikki on suhteellista. Varmaan jotain yh-äitiä jolla ei oo ikinä lomia bangdaleshilaisessa vaatetehtaassa, jossa tekee 10 h työpäiviä, ihmetyttäis se että sinä koet tarvitsevasi lomaa vaikka teet vain 5 pv työviikkoa.

[/quote]

Joo kiva. Mutta se, jolla oli kesäloma, oli miehesi. Sinä olit äitiyslomalla huolimatta siitä mitä koit tarvitsevasi.

ap

Vierailija
20/69 |
10.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama kun ap.. Mulla on kaveri joka päätti opiskelut 2003. Kokeili sen jälkeen opiskella vielä hetken, mutta lopetti kun oli niin "raskasta" kouluun olisi pitänyt mennä bussilla viereiseen paikkakuntaan (n.25min suunta) Noh, jätti sit koulun.. Ja tapas sen miehen. Olivat muutaman vuoden yhdessä ja meni naimisiin.. Nyt vaan kotiäitinä. Kaksi lasta ja suunnitelissa tehdä vielä ainakin 2kpl, 3v ikäerolla. 

Kaveri ole tehnyt yhään mitään, ollut vaan työkkärin kurssilla ennen lapsia. Ja lasten jälkeen vaan kotona, ja tekee lapsia vielä lisää sen takia että saa olla kotona.. Mitä hemmettiä..? 

Mä ymmärrän sen jos joku haluaa monta lasta, mutta kyllä siinä joku muukin perustelu pitäisi olla.. Kun "haluan olla kotona" Ei käy ikinä missään, viikoilla sen äiti käyttää sitä kaupassa.. Vaikka olisi sillä itsellään kortti ja autokin, mutta ei kuulema uskalla ajaa.. (asuu pienessä kaupungissa asukkaita n. 20 000) Mies on viikot töissä jollain rakennustyömaalla ja tulee viikonlopuksi kotiin.

Sitten tämä kaveri mamma kehtaa vielä valittaa, kun mies on masentunut.. Ja ollut viime aikoina sen takia saikulla.. Kyllä muakin masentais jos olis puoliso mikä haluaa vaan maata kotona sohvalla tekemättä mitään.. Koti on välillä todella sotkuinen, sen lisäksi että mies käy viikot töissä.. Siivoaa hän yleensä kotona.. Alottaa aina tiskaamisella kun tulee kotiin töistä raskaan viikon jälkeen.. :(

Tämä mamma on kans niitä mitkä hehkutta "jee loma.. Kesäloma.. Jee" Lomaa ollu viimeset 10 vuotta.. Ja en sano että lapsiperheen arki on aina helppoa jne. Mutta kyllä ihmettää välillä tällänen. Toki jokaine elää elämänsä kuten haluaa. Mutta itseä rupeaisi ahistamaan, jos olisin monta vuotta vaan kotona tekemättä mitään.. :(

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yhdeksän seitsemän