Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ärsyttääkö muita se, että kotiäidit ym. ovat KESÄLOMALLA?

Vierailija
10.08.2014 |

Olen esim. blogeissa törmännyt ilmiöön, jossa kotiäidit, jotka eivät esim. opiskele mitään, ovat KESÄLOMALLA.

Millä kesälomalla? Eikö sitä nyt olla äitiyslomalla tai sitten ihan vaan elellä sitä ikuista lomaa, mikä alkoi kun peruskoulu päättyi silloin 2004?

Määrittelettekö te kotiäidit kesälomaksi sen kun miehenne on lomalla? Vai kun koululaiset ovat lomalla? Vai onko heinäkuu kesälomaa niillekin, jotka lomailevat käytännössä koko vuoden?

Huomenna työhön palaavana en halua lukea yhtäkään "kesäloma alkaa olla lopuillaan" kommenttia äitiyslomalaisilta.

Enkä bloggaajilta!

Kommentit (69)

Vierailija
21/69 |
10.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.08.2014 klo 22:48"]Kyllä se lomaa on, omalla tavallaan, kun lapset ovat kesälomalla. Eli puhun kesälomasta. Jään kyllä kohta sairaslomalle, ärsyttääkö sekin?

[/quote]

Miten voi olla sairaslomalla jos ei ole töissä? Mistä olet lomalla?

Vierailija
22/69 |
10.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.08.2014 klo 23:11"][quote author="Vierailija" time="10.08.2014 klo 23:07"]

No esim. mun mies on kotona kesäloman vs työssään matkustaa 3 pv/vko, joten kyllä se ihan lomalta tuntuu kun on koko ajan toinen aikuinen siinä mukana ja itsekin pääsee jonnekin. Kaikki on suhteellista. Varmaan jotain yh-äitiä jolla ei oo ikinä lomia bangdaleshilaisessa vaatetehtaassa, jossa tekee 10 h työpäiviä, ihmetyttäis se että sinä koet tarvitsevasi lomaa vaikka teet vain 5 pv työviikkoa.

[/quote]

Joo kiva. Mutta se, jolla oli kesäloma, oli miehesi. Sinä olit äitiyslomalla huolimatta siitä mitä koit tarvitsevasi.

ap

[/quote]

En mä ole ollut äitiyslomalla yli kolmeen vuoteen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/69 |
10.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä mietin kanssa samaa. Tai siis että mistä olette lomalla? "Ei tartte huolehtia lasten koulusta", siis mitä ihmettä? Eihän siihen mene juuri ollenkaan aikaa, satunnaiset vanhempainillat ja jotain vapaaehtoisjuttuja harvakseltaan. Onhan siinä hommaa kun lapset ruokkii ja pukee ja kuskailee ympäriinsä, siivotaan ja käydään kaupassa mutta eikös sitä tehdä lomallakin?

Vierailija
24/69 |
10.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis alapeukku tuolle 18 kuvaamalle tyypille.

Vierailija
25/69 |
10.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.08.2014 klo 22:54"]

Mun kesäloma loppuu kun miehen kesäloma loppuu.

T. Seitsemäs vuosi kotiäitinä.

[/quote]

Totta, miehen loma oli kyllä minullekin vähän niinkuin kesälomaa, koska pystyin antamaan vauvan isän ruokittavaksi esim. 10.30 aamulla ja menemään itse vessaan. Kun mies on töissä, tämä  ei onnistu.

T. Vanhempainvapaan ja kertyneiden vuosilomien jälkeen osa-aikaisesti työelämään palaaava äiti.

Vierailija
26/69 |
10.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.08.2014 klo 23:16"][quote author="Vierailija" time="10.08.2014 klo 22:48"]Kyllä se lomaa on, omalla tavallaan, kun lapset ovat kesälomalla. Eli puhun kesälomasta. Jään kyllä kohta sairaslomalle, ärsyttääkö sekin?

[/quote]

Miten voi olla sairaslomalla jos ei ole töissä? Mistä olet lomalla?

[/quote]

Vaikkapa lapsista, tai sanotaanko että siitä normaaliarjesta on hetken vapaata kerrallaan. Ja toki jouduin jättämään välistä opiskeluhaut, kun en ole työ/opiskelukykyinen. Olen mieluummin sairaslomalla tarvittaessa kuin työtön ja työkyvytön.

Lomalla siis.. arjesta? :) Ja oletetusta työ/opiskelupaikasta, kai niitä kuitenkin olisi ollut tarjolla.

Vierailija
27/69 |
10.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua taas ärsyttää, kun kaikki muut lomailee (kesä/sairaus/äitiys - you name it).

t. yksinyrittäjä

P.S. Oikeasti ei ärsytä, mutta pian lomantarve alkaa olla suurempi kuin velvollisuudentunne työtehtäviä kohtaan

Vierailija
28/69 |
10.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen kesälomalla arjen rutiineista. Erityisesti sen aikaa, kun mies on lomalla eletään lomarytmissä. Mutta oikeastaan koko koulujen kesäloma on lomaa siinä mielessä, ettei tarvitse herätä aamulla viemään porukkaa eskariin, kerhoon jne. Eikä ole harrastuksia iltaisin (niitäkin useamman lapsen perheesä riittää). En kyllä erityisemmin hehkuta loman alkamista tai laske päiviä, mutta kyllä nyt puhun haikeudesta kun kesä loppuu, ärsytti se sit työn raskaan raatajia tai ei. Valintojahan nää on, kyllä voi halutessaan järjestää asiansa niin, että on useampi lapsi ja sitten on useamman vuoden putkeen kotona (lapsettomuus jne poislukien ja tietty miehen pitää olla samalla kannalla). Toki olen menossa takaisin työelämäänkin (itse asiassa just tänä syksynä), mutta me nimenomaan haluttiin lapset sellaiseen putkeen, että voin olla heidän kanssaan kotona, se rentoutti ja helpotti kaikkien elämää.

Vierailija
29/69 |
10.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos nuo äitiyslomat vituttaa noin paljon niin tee ap sinäkin lapsi niin saat lomailla meidän muiden äitiyslomalaisten kanssa ympäri vuoden.

Vierailija
30/69 |
10.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.08.2014 klo 23:11"][quote author="Vierailija" time="10.08.2014 klo 23:01"]Mistä te niinku pidätte lomaa? Vaikka en aloittaja ole, niin mua ärsyttää kyllä tuo sairaslomailukin.

[/quote]

Miksi saikku ärsyttää? Olen yksinhuoltaja enkä ole päivääkään (tuntiakaan) ollut erossa 2,5-vuotiaastani. Saikun ajan hän olisi päiväkodissa arkena muutaman päivän viikossa. Mitä se sitten on, jos ei lomaa? T. Se sairastunut

Näen tuon saikun lähinnä laiskuutena. Koomisinta on, mikäli olet saikulla siitä kotiäitiydestäsi, eli ts. omasta lapsestasi. Mihinkä nämä maksamani veroeurot menevätkään.

Vierailija
31/69 |
10.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on loma kun lapset ei käy koulua ja harrasta.

Vierailija
32/69 |
10.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.08.2014 klo 23:23"][quote author="Vierailija" time="10.08.2014 klo 23:11"][quote author="Vierailija" time="10.08.2014 klo 23:01"]Mistä te niinku pidätte lomaa? Vaikka en aloittaja ole, niin mua ärsyttää kyllä tuo sairaslomailukin.

[/quote]

Miksi saikku ärsyttää? Olen yksinhuoltaja enkä ole päivääkään (tuntiakaan) ollut erossa 2,5-vuotiaastani. Saikun ajan hän olisi päiväkodissa arkena muutaman päivän viikossa. Mitä se sitten on, jos ei lomaa? T. Se sairastunut

Näen tuon saikun lähinnä laiskuutena. Koomisinta on, mikäli olet saikulla siitä kotiäitiydestäsi, eli ts. omasta lapsestasi. Mihinkä nämä maksamani veroeurot menevätkään.

[/quote]

Onko syöpä tai vaikka auto-onnettomuudessa loukkaantuminen laiskuutta? Mielenkiintoista.

Ps. Vein vasta veroeurosi Lidliin ja ensi viikolla käytän niitä lääkärissä. Ray:lta saatiin tuettu loma tänä kesänä. Omavastuun maksoin sinun veroeuroillasi. Kiitos, meillä oli mukavaa!

Vierailija
33/69 |
10.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pahus, minähän en taida siis koskaan olla lomalla! Olen luullut olevani lomalla, mutta olenkin tehnyt kokopäiväisen kotiäidin työtä, ei ole nääs miestä auttamassa.

Vierailija
34/69 |
10.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.08.2014 klo 23:28"]

Pahus, minähän en taida siis koskaan olla lomalla! Olen luullut olevani lomalla, mutta olenkin tehnyt kokopäiväisen kotiäidin työtä, ei ole nääs miestä auttamassa.

[/quote]

Nimenomaan! Kotiäidin "työ" on se, jonka muut hoitavat palkkatyön ohessa. Ja koti on siisti ja lapsilla menee hyvin vaikka äiti käykin töissä, kiitos kysymästä

Vierailija
35/69 |
10.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.08.2014 klo 23:28"][quote author="Vierailija" time="10.08.2014 klo 23:23"][quote author="Vierailija" time="10.08.2014 klo 23:11"][quote author="Vierailija" time="10.08.2014 klo 23:01"]Mistä te niinku pidätte lomaa? Vaikka en aloittaja ole, niin mua ärsyttää kyllä tuo sairaslomailukin.

[/quote]

[/quote]

Onko syöpä tai vaikka auto-onnettomuudessa loukkaantuminen laiskuutta? Mielenkiintoista.

Ps. Vein vasta veroeurosi Lidliin ja ensi viikolla käytän niitä lääkärissä. Ray:lta saatiin tuettu loma tänä kesänä. Omavastuun maksoin sinun veroeuroillasi. Kiitos, meillä oli mukavaa!

Mielelläni kohdistaisinkin maksamani verot vaikka vanhustyön hyväksi, enkä työttömälle kotiäidille, joka on sairaslomalla kotiäitiydestä jne. Loputtomalta kuulostava putki, jossa monia mahdollisuuksia elää yhteiskunnan elättinä. Tsemppiä.

Vierailija
36/69 |
10.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.08.2014 klo 23:09"][quote author="Vierailija" time="10.08.2014 klo 23:07"]

Mua taas ärsyttää se, kun työssäkäyjät hehkuttelevat niitä lomiaan. Onko pakko joka käänteessä hieroa toisten naamaan, että häh häh hää, mulla onkin työpaikka, lälläs lää!?

[/quote]

Jostain se työpaikka on hankittu. Ensin koulutus, sitten äitiyslomalle.

ap

[/quote]

Olisit hankkinut sellaisen työn josta pidät, ettei noin paljon kyrvi palata sinne töihin.

Vierailija
37/69 |
10.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpas paljon ilkeitä ihmisiä liikkeellä!

En ole kotiäiti ja viimeisestä äitiyslomasta on jo vuosia, mutta miellän loman poikkeamaksi arjesta. Että vaikka ollaan mökillä tai reissataan yhdessä koko perheen kanssa. Tietysti lapset pitää hoitaa ja arkea pyörittää silloinkin, mutta rutiinit ovat vähän toisenlaiset, ehkä iisimmät kuin talvisena arkena. 

Vierailija
38/69 |
10.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.08.2014 klo 23:46"]

Onpas paljon ilkeitä ihmisiä liikkeellä!

En ole kotiäiti ja viimeisestä äitiyslomasta on jo vuosia, mutta miellän loman poikkeamaksi arjesta. Että vaikka ollaan mökillä tai reissataan yhdessä koko perheen kanssa. Tietysti lapset pitää hoitaa ja arkea pyörittää silloinkin, mutta rutiinit ovat vähän toisenlaiset, ehkä iisimmät kuin talvisena arkena. 

[/quote]

Siitähän se on kai kiinni, miten loman määrittelee. Minä määrittelen loman "en ole töissä." Jos ei siis ole työpaikkaa, niin minusta silloin ei olla lomalla vaan ihan vain mökillä, matkalla jne. Mutta pilkun viilaustahan se vähän on, eikä asia minua oikeastaan kiinnosta.

Vierailija
39/69 |
11.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

tässä ketjussa korostuu tosi rumasti se, että nainen on naiselle susi. kamalaa naisten välistä kateutta kaikki hyi olkoon ! ja ap! mua ei ärsytä kotiäidit jotka on kesälomalla tai sairaslomalla yhtään, mua ärsyttää suunnattomasti ihmiset jotka jaksaa tommosestakin asiasta nähdä vainaa! itse 17v sitten ollut 3v kotiäitinä, muistan vieläkin hyvin että kyllä se kotiäitinä olo työstä kävi.

Vierailija
40/69 |
11.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.08.2014 klo 00:15"]

kamalaa naisten välistä kateutta kaikki

[/quote]

Tässä ollaan totuuden lähteillä. Olen kuullut tuonsuuntaista urputusta irl tällaisilta naisilta: olisi halunnut enemmän kuin yhden lapsen, olisi halunnut jäädä kotiin mutta mies haluaa naisen töihin (ei rahasta puutetta), olisi halunnut jäädä kotiin mutta ei ollut varaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi neljä kahdeksan