Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Rippikutsussa tilinumero

Tilinumero
29.07.2021 |

Kuinka tavallista tämä on nykyään? Minä olin vähän ihmeissäni. Ajattelen että tärkeintä on nuoren muistaminen, kukin omalla tavallaan.

Kommentit (29)

Vierailija
1/29 |
29.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuskin sinua kiellettiin muistamasta omalla tavallasi. Eihän sen lahjan saajan niin väliä, kunhan antaja saa iloa...eiku

Vierailija
2/29 |
29.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

On tavallista ja itse olisin tyytyväinen että voisi laittaa tilille. Se nuori on siihen varmasti tyytyväinen myös, mikä on tietenkin tärkeintä. Tilinumero ei estä sitä ettet sinä voisi muistaa omalla tavallasi. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/29 |
29.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tärkeintä on tulla paikalle.

Vierailija
4/29 |
29.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laita viisi senttiä ja viestiksi onnittelut.

Vierailija
5/29 |
29.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helpottaa kyllä paljon tuo tilinumero. Aikoinaan joutui esim menemään pankkiin hakemaan sitä shekkiä. Kyllä minä haluan antaa lahjan, joka tulee käyttöön.

Vierailija
6/29 |
29.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rippikoulu ei nyt ole yhtään mikään saavutus vielä, että vieraiden tarvitsisi tukkukaupalla rahaa lahjaksi kuljettaa. Jotkut ylioppilas/valmistujaisjuhlat ovat jo eri asia.

Vierailija
7/29 |
29.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rippikoulu on syntiä.

Vierailija
8/29 |
29.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On tavallista ja itse olisin tyytyväinen että voisi laittaa tilille. Se nuori on siihen varmasti tyytyväinen myös, mikä on tietenkin tärkeintä. Tilinumero ei estä sitä ettet sinä voisi muistaa omalla tavallasi. 

Ihan fiksua antaa lahja raha vaikka olisi 10-20e. jos ei tilille halua laitaa kuoreen sitten.Toki voi ostaalahjan.Valinta on sinun.Tiedätkö mitä? Käytääkö lahjan? Vai myy tori ?

Vierailija
9/29 |
29.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillekin tuli rippijuhlille kutsu tilinumerolla, roskiin laitoin, en mene juhliinkaan.

Mitä hito… kerjäläiskutsuja on tullut kaikista juhlista, oli lakkiaiset kihlajaiset rippijuhlat tai häät, aina kerjätään rahaa.

Vierailija
10/29 |
29.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillekin tuli rippijuhlille kutsu tilinumerolla, roskiin laitoin, en mene juhliinkaan.

Mitä hito… kerjäläiskutsuja on tullut kaikista juhlista, oli lakkiaiset kihlajaiset rippijuhlat tai häät, aina kerjätään rahaa.

Laitoin yo-Kutsuun tilinumeron. Jo ennen kutsujen lähettämistä olin saanut useita kyselyitä siitä, mitä teini haluaa. Eihän hän halunnut oikein mitään. Joten tilinumero on helppo., jos haluaa muistaa. En ainakaan olettanut, että kaikki edes toisivat jotakin. Ihaninta oli kokoontua pitkästä aikaa.

Vierailija
11/29 |
29.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä. Käteinen on ihan persiistä.

Pistäisin sen saman 20 e sinnekin mitä kirjekuoreen.

Vierailija
12/29 |
29.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Rippikoulu ei nyt ole yhtään mikään saavutus vielä, että vieraiden tarvitsisi tukkukaupalla rahaa lahjaksi kuljettaa. Jotkut ylioppilas/valmistujaisjuhlat ovat jo eri asia.

Älä sekoita sanoja saavutus ja ylioppilas samaan lauseeseen...

Vierailija
13/29 |
29.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi nykyään edes mennään rippikouluun, vaikka ollaan niin ateistia? Ehkä rahalahjojen toivossa juuri?

Vierailija
14/29 |
29.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kyllä kehtaisi. Lähetin tilinumeron heille, ketkä sitä pyysivät.

Vierailija
15/29 |
29.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap on varmaan niin pihi, että häntä hävettää laitaa se LIIAN PIENI summa sinne tilille ja siksi täällä palstalla kitisee, vali vali. Kyllä ne sut tietää, että olet kitupiikki.

Nykyiset rippilapset ivat niin fiksuja , että tietävät ” ettei raha puussa kasva” ja siksi eivät halua euroja heti taskuun , eikä mitään kilikalia sinne kaappien täyteeksi. Ei he ole sellaisia materialisteja kuin keski-ikäiset ja ikäihmiset. Älykkäitä nuoret ovat.

Vierailija
16/29 |
29.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rippikouluun mennään siksi, että se voi olla positiivinen kokemus nykyaikaan ja ainut paikka missä edes ripaus kerrotaan , mistä on toivoa pyytää apua pahan päivän aikana. Näistä asioista kun ei monetkaan vanhemmat osaa kertoa, eikä kouluissa saa puhua.

Hah- ja sitten ihmetellään kun ihmiset ovat niin ahdistuneita , masentuneita ja mielenvikaisia.

Olen kyllä ihan normisyntinen uskova, mutta kyllä vaan on ollut aina suuri apu rukouksesta PAHOINA PÄIVINÄ. Niitähän tulee kaikille ihan niinkuin hyviäkin.

Vierailija
17/29 |
29.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En haluaisi mitään lahjoja vaan minulle olisi tärkeintä jos minulle rakkaimmat ja läheisimmät ihmiset tulisivat juhliini.

Vierailija
18/29 |
29.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei olisi tullut mieleenkään laittaa tilinumeroa rippi- tai yo-kutsuihin. Koen edelleen tylynä sen, jos esim. hääkutsussa on tilinumero, vaikka ymmärränkin sen ettei kukaan halua viittä leivänpaahdinta. Lahjanantaja päättää mitä antaa lahjaksi.

Häpesin silmät päästäni kun peliriippuvainen miesystäväni (nykyisin ex) piti kolmekymppiset ja pyysi lahjaksi rahaa "Amerikan matkaa" varten. Eikä ole tainnut 10 vuotta myöhemminkään tehdä tätä unelmien matkaa.

Vierailija
19/29 |
29.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ajattelee, että tilinumero hääkutsussa on ok, niin eipä tuo sen ihmeempää ole.

Vierailija
20/29 |
29.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kahdeksan kuusi