Kadotin kotiavaimen - tuhansien eurojen lasku tulossa
Voiko tää oikeasti mennä näin? Kadotin avaimen kerrostalokämppääni ja nyt isännöitsijä ilmoitti että kaikki ovet johon avaimeni käy uudelleensarjoitetaan, lasku 2000-3000 euroa. Kotivakuutus ei korvaa, varkaustilanteessa olisi korvannut.
Kommentit (199)
Vakuutus korvaa, joten sulle jää vain omavastuu, nou hätä
Vierailija kirjoitti:
Luuserit täällä taas kommentoi.
Eivät käsitä, että uusissa kerrostaloissa on lukot, joihin on suojatta patentti voimassa.
Niihin eivät avaimia lukkoliikkeet ja suutarit tee.
Avaimien määristä pidetään lukua, ja joutuu tilaamaan aina isännöitsijän kautta.
Mutta nämä tollot täällä kun asuvat joissakin vanhoissa murjuissa, joihin kaikilla entisillä asukkailla on avaimet, luulevat että muutkin palstan asukkaat ovat yhtä köyhissä murjuissa asuvia syrjäyneitä juoppoja.
Uudemmissa taloissa on sähköiset iLOQ tai vastaavat lukot joiden avaimet voidaan yksitellen kirjata pois järjestelmästä. Mitään lukkojen sarjoituksia ei tarvita eikä avainten teettämisiä. Ainoastaan uuden aihion koodaus ja sen hoitaa taloyhtiö.
Vierailija kirjoitti:
Joku vetää nyt välistä. Itse kerran omassa kämpässä tein niin, että tilasin lukkoliikkeestä tismalleen samanlaisen lukon ja ruuvailin sen oveen ihan samalla lailla kuin edellinenkin oli. Se on helppoa kun on ovessa oikeankokoinen paikka jo valmiiksi. Uuden lukon mukana tuli 3 avainta sinettipussissa, joista yhden toimitin huoltofirmalle asunnolla merkittynä. Oli ihan ookoo. Lukko maksoi toimituskulujen kanssa jotain 70-80e.
Lisään vielä että kys talossa oli ovet rappuun aina auki, kun alakerrassa oli mm liiketiloja ja toimistoja. Mitään ei lähdetty sarjoittamaan uudelleen vaikka siitäkin kysyin.
Ööö, miten sä oot päässyt ulko-ovesta uusilla avaimilla sisään? Nyt oli aikamoinen kalajuttu tämä
Vierailija kirjoitti:
Joku vetää nyt välistä. Itse kerran omassa kämpässä tein niin, että tilasin lukkoliikkeestä tismalleen samanlaisen lukon ja ruuvailin sen oveen ihan samalla lailla kuin edellinenkin oli. Se on helppoa kun on ovessa oikeankokoinen paikka jo valmiiksi. Uuden lukon mukana tuli 3 avainta sinettipussissa, joista yhden toimitin huoltofirmalle asunnolla merkittynä. Oli ihan ookoo. Lukko maksoi toimituskulujen kanssa jotain 70-80e.
Vierailija kirjoitti:
Kuten sanottu niin ei korvaa.
Ap
Yksi avaimista aina kotona, kirjoitin muistiin montako sain. Kaikki muutkin asiat heti sitä mukaa kun mielessä.
Taas yksi hyvä syy asua omakotitalossa.
Vierailija kirjoitti:
Sua kusetetaan. Lue tämä
Luin ja en ymmärrä miten tämä osoittaisi et mua kusetetaan.
Ap
https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000001520542.html
Älä vaan mene maksamaan 2000-3000 euron laskua! Sua kusetetaan
No nyt huomaan että AP on sellainen jota ei voi auttaa, tyhmän tunnollinen, ehkä arka nuori naine.n. Hän joutuu vielä elämässä monella tapaa maksumieheksi. Ovelammat huijaa aina häntä. Hän saa aina siivota muitten sotkut. Hänelle voi lähettää kaikki laskut.
Etsi vielä. Laukun pohja, takin taskut, pöytätasot ja niiden takaa. Kerran löysin oman lompsani lipaston takaa jonne oli pudonnut
Mulla hävisi aikoinaan lompakko, jossa kotiavain ja henkkarit. Pikkuisen pelotti, että joku hakee numerotiedustelusta osoitteeni ja tulee käymään. Onneksi rehellinen ihminen oli heti löytänyt ja lompakko avaimineen palautui minulle.
Isännöitsijä suhtautui kyllä hämmentävän välinpitämättömästi (olin siis yhteydessä ennen avaimen löytymistä) ja oli sitä mieltä, että ei lukoille varmaan kannata mitään tehdä. En usko olleeni ensimmäinen avaimen hukannut, joten taloon löytynee käypiä avaimia jos vaikka keneltä…
Abloy-lukot pystyy sarjottamaan uudelleen niin, että sinun asuntosi kadonneet avaimet eivät enää käy taloyhtiön oviin eikä sinun asuntosi oven lukkoihin. Siitähän tulee kyllä jonkunlainen lasku, ehkä 200 euroa, mutta ei tuhansia euroja kuitenkaan.
Taloyhtiön vakuutus korvaa, sitä tarkoitin pöljä!!!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Aivan höpöhöpöjuttuja. Avaimia pystyy kopioimaan. Mitä hyötyä on sarjoittaa lukkoja yhden avaimen kadotessa, kun kuka tahansa vuokralainen on voinut kopioida avaimen ja antaa kenelle tahansa?
Vierailija kirjoitti:
https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000001520542.html
Älä vaan mene maksamaan 2000-3000 euron laskua! Sua kusetetaan
En tästäkään jutusta ymmärrä et mikä tukisi sitä et mua kusetetaan.
Ap
Ei tarvitse muuta kuin sarjoittaa se yksi avain ja lukko uudelleen, niin sen jälkeen se kadonnut avain ei käy enää mihinkään talon oviin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Oma vakuutusyhtiöni sanoi samassa tilanteessa, että korvaa vain oman asuntoni lukon sarjoittamisen.