Itsepalvelukassa
Sellainen tuli lähimarkettiimme, mutta olen nähnyt vain kerran sitä jonkun käyttäneen. Kaikki mieluummin jonottaa ihmiskassalle. En minäkään kyllä uskalla lähteä tunaroimaan ja itseäni nolaamaan sen kanssa.
Kommentit (47)
Vierailija kirjoitti:
Huono tuurini senkun huononee päivä päivältä, tänään onnistui menemään jo itsepalvelukassalla maksaminenkin pahasti pieleen, kun maksukortti lipesi näpeistä ja putosi uskomatonta kyllä vieressä olevan roskiksen luukun kapeasta saumaraosta sinne roskiin ja tietysti ihan pohjalle lattianrajaan!!! Tällainen ei varmasti onnistuisi jos tarkoituksella yrittäisi saada korttia putoamaan niin kapeasta raosta pudottamalla se muutaman kymmenen sentin korkeudelta, jossa maksupääte oli siinä yläpuolella!!!
Eikä siinä tietysti vielä kaikki päivän vastoinkäymiset, autokamera hajosi, korruptoi videon aivan käsittämättömästi epäjärjestykseen, oudonmittaisia klippejä eikä kamera edes toimi normaalisti muutenkaan, kaikenlaisia häiriöitä kuvassa jne.
Vielähän tässä on päivää jäljellä... mitähän seuraavaksi menee pieleen prkle!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Huono tuurini senkun huononee päivä päivältä, tänään onnistui menemään jo itsepalvelukassalla maksaminenkin pahasti pieleen, kun maksukortti lipesi näpeistä ja putosi uskomatonta kyllä vieressä olevan roskiksen luukun kapeasta saumaraosta sinne roskiin ja tietysti ihan pohjalle lattianrajaan!!! Tällainen ei varmasti onnistuisi jos tarkoituksella yrittäisi saada korttia putoamaan niin kapeasta raosta pudottamalla se muutaman kymmenen sentin korkeudelta, jossa maksupääte oli siinä yläpuolella!!!
Eikä siinä tietysti vielä kaikki päivän vastoinkäymiset, autokamera hajosi, korruptoi videon aivan käsittämättömästi epäjärjestykseen, oudonmittaisia klippejä eikä kamera edes toimi normaalisti muutenkaan, kaikenlaisia häiriöitä kuvassa jne.
Jopas on ollut päivä! Pidähän avaimet tiukasti taskussa nyrkin sisällä kun kävelet sadevesikaivojen ohi.
Käytän aina itsepalvelukassaa jos maksan kortilla eikä ole ikärajatuotteita. Yleensä ne on melko tyhjiä, joten ei huvita jonottaa normikassalle.
Vierailija kirjoitti:
Ja mammat haluavat näköjään yhä lisää naispuolisia työttömiä, käytetään mieluummin itsepalvelukassojakin. Se siitä naisten välisestä solidaarisuudesta.
Käytän itsepalvelukassaan siksi, että en ole kaupassa viihtymässä vaan ostoksilla. Kassajonossa ollaan turhan usein rupattelemassa kassan kanssa päivän tapahtumista, itsepalvelukassalla ei ole sosiaalista kanssakäymistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jopas on ollut päivä! Pidähän avaimet tiukasti taskussa nyrkin sisällä kun kävelet sadevesikaivojen ohi.
Paljastuikin, että vain muistikortti on hajonnut jotenkin niin että se korruptoi videot pilalle ja häiritsee kameran toimintaa, mutta ei kuitenkaan näyttäydy viallisena korttina kameralle eikä tietokoneelle, edes tiedostojärjestelmän tarkistustyökalulla. Uudella kortilla toimii normaalisti.
Yleensä käytän, paitsi silloin kun lottoan tai ostan alkoa.
Vierailija kirjoitti:
Itse alan käyttää itsepalvelu kassoja siinä vaiheessa kun se näkyy hinnoissa että minä itse hoidan kaupan varastosaldojen päivityksen sekä laskutuksen. Jos siirretään työt asiakkaalle kyllä sen täytyy näkyä hinnoissa
Hanuristako keksit tuon? Katos, ohjelma sen tekee, etkä sinä!
Sinä vain näytät viivakoodia lukijalle ihan samaan tapaan kuin se kassatyttö.
Ja meidän kaupoissa ei kyllä alkoholijuomia voi edelleenkään itsepalvelukassoilla maksaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En käytä s marketissa itsepalvelukassoja, kun ne huutaa kauhean lujalla.
Tältä palstalta opittua: Paina Aloitus-napin jälkeen äänenvoimakkuutta (pieni nappi vasemmalla alhaalla) -> ääni menee pois. Joissain kassoissa samalla menee pois myös tuotteen lukemisen ilmaiseva piippaus, mutta ei se mitään. Itse en kestä sitä "Lue S-etukortti. Jos sinulla ei ole S-etukorttia, paina ei s-etukorttia-näppäintä". Joskus se tulee isommassa marketissa kunnon kaanonina varmaan viidestä masiinasta kerrallaan. Huh.
Olen joskus funtsinut, mahdollistaako tämä koneäänen hiljentäminen tuotevarkaudet vilkkaissa marketeissa.
Joskus olen syrjäsilmällä katsonut kun ei ääntä viereiseltä kassalta kuulu, ihan näyttäis muutenkin olevan hieman salamyhkäistä se touhu siinä sitten... Mutta kaipa se oikein menee... Onkohan näissä joku erityinen kameravalvontakin...
Nykyään on edistystä se, että se pin-koodin pyytäminen tulee asiakkaalle itselleen näkyviin... muistaakseni aiemmin oli niin, että kun maksaessa jumitti niin ihmiskassa sitten huusi, että anna pin-koodi!
Kaikesta tekin viititte lässyttää🤔
Ihan kuin tuokin olisi jotain elämää suurempaa...
Vierailija kirjoitti:
Ihmettelen, miksi ihmiset haluavat jonottaa sen sijaan, että menisivät suoraan itsepalvelukassalle, missä on aina tilaa.
Tästä aiheesta on ollut ennenkin ketju, mutta toistan ne syyt:
Itsepalvelukassan idea on se, että asiakas saa itse hoitaa hommat ilman kassahenkilön apua. Siispä itsepalvelukassalle ei mennä, jos ostaa
- päiväysalennettuja
- ikärajatuotteita tai alkoholittomia juomia
- veikkaustuotteita
- jotain muuta, jossa tarvitaan henkilökunnan kuittaus.
Silloinkaan ei kannata mennä ip-kassalle, jos on paljon tavaraa, koska niiden maksaminen sujuu paljon nopeammin tavallisella kassalla.
Mä käytän niitä kassoja. Mun ostokset mahtuvat koriin. Ei tarvitse jonottaa niin kauan. Joillakin on kärry täynnä ruokaa.
Vierailija kirjoitti:
Ihmettelen, miksi ihmiset haluavat jonottaa sen sijaan, että menisivät suoraan itsepalvelukassalle, missä on aina tilaa.
Itsepalvelukassan idea on se, että asiakas saa itse hoitaa hommat ilman kassahenkilön apua. Siispä itsepalvelukassalle ei mennä, jos ostaa
- päiväysalennettuja
- veikkaustuotteita
Silloinkaan ei kannata mennä ip-kassalle, jos on paljon tavaraa, koska niiden maksaminen sujuu paljon nopeammin tavallisella kassalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
- päiväysalennettuja
- veikkaustuotteita
Ip-kassalla voi maksaa myös alkoholituotteita ja alennettuja elintarvikkeita, joissa se ale-tarra. Silloin se ip-kassalla oleva myyjä käy vaan tsekkaamassa, että on täysi-ikäinen se alkoholia ostava. Myyjä siinä myös pystyy ne alennusprosentit kassaan laittamaan. Näin ainakin Prismassa, veikkaus-juttuja siitä ei voi ostaa.
Tulevaisuudessa isoissa kaupoissa on korkeintaan yksi palvelukassa ja muut itsepalvelukassoja ja niillekin pitkät jonot.
Itsepalvelu kassalla voi kätevästi pakata samalla kun piippaa ostokset.
Vierailija kirjoitti:
Tulevaisuudessa isoissa kaupoissa on korkeintaan yksi palvelukassa ja muut itsepalvelukassoja ja niillekin pitkät jonot.
Ei. Tulevaisuudessa sut skannataan kun astut kauppaan sisään ja kun poistut. Ja ostokset menee automaattisesti sun pankkitililtä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
- päiväysalennettuja
- veikkaustuotteita
Ip-kassalla voi maksaa myös alkoholituotteita ja alennettuja elintarvikkeita, joissa se ale-tarra. Silloin se ip-kassalla oleva myyjä käy vaan tsekkaamassa, että on täysi-ikäinen se alkoholia ostava. Myyjä siinä myös pystyy ne alennusprosentit kassaan laittamaan. Näin ainakin Prismassa, veikkaus-juttuja siitä ei voi ostaa.
Voi olla, että teidän Prismassa onnistuu, mutta kaikissa Prismoissa, S-marketeissa ja muissa marketeissa ei onnistu kuitenkaan.
Meidän kylän Prismassa ei onnistu alkotuotteiden tai aletuotteiden ostaminen.
Vierailija kirjoitti:
Juuri näin.
Täälläkin jotain ihmeen vanhoja jääriä, "minä en kyllä ikinä käytä tuollaista, mikä helpottaa kaikkia, sekä on nopeampaa koska jonoja ei ole".
Toisekseen nykypäivänä meidän Prismassa on ne skannerit, jotka aivan mahtava keksintö.
Skannaat tuotteet suoraan kassiin ja kassalle mennessä saat lapun, jonka skannaat kassaan ja maksat.
Ei tarvitse enää erikseen nostella tuotteita kassahihnalle.