Eikö teille tule huono omatunto tehotuotetun lihan syönnistä?
En siis ole vegaani tai edes kasvissyöjä ja itsekin syön jauhelihaa ja broileria, mutta tulee jo kaupassa siitä huono omatunto kun ostan niitä. Lihan syöminen on mielestäni ok ja monet muutkin eläimet niin tekevät, mutta onhan tuo tehotuotanto vain yksinkertaisesti kuvottavaa ja eettisesti täysin väärin! En kuitenkaan ole varakas, niin eipä ole tullut luomulihoja osteltua... Mutta en tajua miten kukaan pystyy hyvällä omallatunnolla vetämään jotain broilerinfilettä.
Kommentit (50)
En syö tehotuotettua. Syön kotimaista.
Huoh. Pointtihan aloituksessa käsittääkseni oli tehotuotetusta lihasta aiheutuva huono omatunto. Itse ainakin syön sitä kunnon lihaa ihan mielelläni, siihen ei vaan ole varaa joka päivä tai edes joka viikko. Tehotuotettu jauhelihamössö tai broilerinfileesuikale ei ole edes mikään kovin auvoisa makunautinto. Tai vaikka olisikin, niin silti mieluummin syön vähän huonomman makuista ruokaa kuin sellaista, jonka takia eläimiä on pitänyt käsitellä kuin paskaa.
Kyllä sillä minun mielestäni on väliä, millainen elämänkaari sillä eläimellä on ollut ennen kuin se lautaselleni on päätynyt. Tehotuotanto on kaikin puolin oksettava ilmiö. t. Nro. 2
Kun syön lihaa, pyrin syömään vain itse ampumaani riistaa. Ei ole tehotuotettua, eikä elävää eläintä ole kuljetettu mihinkään teurastettavaksi.
Minä olen niin kurkkuani myöten täynnä vegaanien paasaamista ja soijantuputtamista ettei minua enää edes kiinnosta mistä lihani on tullut. Sitäpaitsi vegaaneilla on tapana liioitella ja vääristellä asioita, joukossa on myös niitä yksinkertaisesti tyhmiä etten enää usko sanaakaan mitä jonkun vegaanin suusta tulee.
Ei tule. En ole enää viiteen vuoteen syönyt tehotuotettua lihaa. Syön kasvisvoittoisesti ja käyttämäni liha, maitotaloustuotteet ja kananmunat ovat aina luomua.
Jaahas, idiootti massapeukuttajavegaani on paikalla :D
[quote author="Vierailija" time="10.08.2014 klo 21:39"]
Minä olen niin kurkkuani myöten täynnä vegaanien paasaamista ja soijantuputtamista ettei minua enää edes kiinnosta mistä lihani on tullut. Sitäpaitsi vegaaneilla on tapana liioitella ja vääristellä asioita, joukossa on myös niitä yksinkertaisesti tyhmiä etten enää usko sanaakaan mitä jonkun vegaanin suusta tulee.
[/quote]
Eihän tässä ketjussa ollut vegaaniudesta tai edes kasvissyönnistä kyse, vaan justiinkin tehotuotetun lihan epäeettisyydestä... En itsekään ole edes kasvissyöjä mutta tehotuotettu liha on ruvennut ällöttämään oikein toden teolla. Minustakaan soija ei ole kovin hyvän makuista (eihän se itsessään maistu oikein miltään) mutta ei joku jauhelihakaan niin kulinaristinen nautinto minulle ole ettenkö voisi ruveta vaikka sitten syömään enemmän soijaa mieluummin kuin sitä. Ei kai kaikesta aina tarvitse niin paljolti nauttia... ja minulla sen nautinnon kyllä estää pikkuhiljaa se että mieleen tulee vain se tehotuotannon karmeus. - ap
[quote author="Vierailija" time="10.08.2014 klo 22:07"]
[quote author="Vierailija" time="10.08.2014 klo 21:39"]
[/quote]
Eihän tässä ketjussa ollut vegaaniudesta tai edes kasvissyönnistä kyse, vaan justiinkin tehotuotetun lihan epäeettisyydestä... En itsekään ole edes kasvissyöjä mutta tehotuotettu liha on ruvennut ällöttämään oikein toden teolla. Minustakaan soija ei ole kovin hyvän makuista (eihän se itsessään maistu oikein miltään) mutta ei joku jauhelihakaan niin kulinaristinen nautinto minulle ole ettenkö voisi ruveta vaikka sitten syömään enemmän soijaa mieluummin kuin sitä. Ei kai kaikesta aina tarvitse niin paljolti nauttia... ja minulla sen nautinnon kyllä estää pikkuhiljaa se että mieleen tulee vain se tehotuotannon karmeus. - ap
[/quote]
Ei ollut kyse ei, mutta saa kai ihminen mielipiteensä perustella?
Miten määritellään tehotuotanto?
Millainen liha on tehotuotettua?
Ei tule. Liha on hyvää ja syön sitä oikein mielelläni. Mitä enemmän on vegaaneja, sitä enemmän lihaa jää minulle.