Apua tälle läskille! :)
Pyydän apuanne! Pituutta 167cm ja painoa aluksi 86kg. Olen tiputtanut nyt parissa viikossa 4 kg ja tarkoituksena olisi tiputtaa nyt ainakin vielä 20kg.
Nyt sinä avulias ihana av:läinen, kerro mitä ostaisin kaupasta? Tiedän perusterveellisen ruokavalion perustan, mutta mitä kaikkia elintarvikkeita minun kannattaisi jatkuvasti pitää jääkaapissani? Sokeritonta mehukeittoa, raejuustoa...?
Kiitos jo etukäteen! Kohta toivottavasti olen entinen läski :D
Kommentit (33)
Raejuustoa, rahkaa (sen kanssa vaikka marjoja pakkasessa), kasviksia ja hedelmiä.
Kalaa, kanaa, raejuustoa, kasviksia (omasta mielestäni esim. parsakaali ja ruusukaali höyrytettynä hyviä lisukkeita!), hedelmiä (näitä kannattaa syödä max 2 päivässä), marjoja. Niin ja älä syö leipää, se lihottaa.
Sokeriton rahka. Esim. Skyr vanilja, uuniomena
6 lisää: niin ja pähkinöitä, mutta näitäkin vain kourallinen päivässä.
Miniporkkanat, kirsikkatomaatit, hedelmät, säilyke pikkumaissit (näissä on todella vähän kaloreita!), säilykeherkkusieniet (todella vähän kaloreita), kurkku, salaatti, riisikakut..
Heh, melkein samoissa mitoissa ollaan, oon myös 167 cm ja lähtöpainosta (85 kg) pudonnut nyt 4 kiloa. Oma tavoitepainoni on kyllä noin 70 kg tai ehkä minimissään jotain 68 kg, sitä hoikempana näytän omaan silmääni jo liian laihalta (vaikken sitä toki ainakaan bmi:n näkökulmasta ole). Riippuu toki paljon ruumiinrakenteesta :)
Silloin tällöin syön mielelläni kaksi ruisleipää iltapalaksi, miksi ne lihottaa jos kalorit jää kuitenkin alle 1500 päivässä? Ap.
Kiitos kaikille tähän mennessä auttaneille!!!!
Mäkin olen laihduttanut kohta kuukauden. Kilija lähtenyt 3.5. Ostan rahkaa, rahka-jugurttia. Niihin olen metsästä aamuisin hakenut runsaasti mustikoita. Kurkkua, tomaattia. Perunan korvaan parsa-ja kukkakaalilla. Pari siivua fazerin real-leipää saatan syödä päivässä. Puuroa joskus. Muuten normaalua ruokaa mutta pienemmät annoskoot. Kupissa myös manteleita ja erilaisia pähkinöitä joita saatan ohimennen ottaa muutaman. Hyvistä luomumunista teen munakkaan usein iltapalaksi. Tällaista mulla :)
Kiitos 14, hyviä vinkkejä minulle! Ap.
Parsakaalissa oli muistaaksen 30kcal/ 100g.
Mua rupes itkettämään liikutuksesta jotenkin kun luin teidän viestejä... Kiitos avusta niin paljon kaikille. Tuntuu taas siltä että nyt jaksaa tsempata, täysillä!!! Ap.
Hyvä ap! Oot ihana :) jaksaa jaksaa, pian sä oot uusi sinä ja jaksat ja pystyt mitä vaan <3
[quote author="Vierailija" time="10.08.2014 klo 23:13"]Parsakaalissa oli muistaaksen 30kcal/ 100g.
[/quote]
Parsakaalissa on 35kcal/100g kun taas esim. kurkussa 10kcal/100g. Porkkanassa 41kcal/100g. Porkkana sisältää myös yllättävän paljon sokeria.
T: 17 & 26.
No ei nyt varmaan ylipainoisen ihmisen kannata ensimmäisenä karsia parsakaalia ja porkkanaa ruokavaliostaan, aika paljon niitä saa puputtaa että lihoo. 200g parsakaalia on jo aika tosi paljon kerralla syötäväksi, eikä 70kcal ole mitenkään paljon kaloreita jos tähtää vaikka johonkin 1700:n, aika paljon jää muullekin tilaa. Leipä ei myöskään lihota sen enempää kun mikä tahansa muukaan ruoka, jos pysyy miinuskaloreilla. Minä herrajestas mahduttelen myös sipsejä, karkkia ja jäätelöä joskus ruokavaliooni vaikka olenkin laihduttanut ihan normaalipainon sisällä (BMI 22->20). Paras tapa laihduttaa on sellainen, mitä voi kuvitella tekevänsä vaikka loppuelämän, koska laihduttaminen kuureilla, ilman elämäntapamuutosta ei ole pitemmän päälle järkevää. Kuurin loppuessa ei kuitenkaan voi palata niihin vanhoihin tapoihin koska ne lihottivat alunperin, ja veikkaisin että aika harvalle varmaan sellainen ruokavalio, jossa ei voi syödä porkkanaa tai parsakaalia liian suuren kaloripitoisuuden takia on pitemmän päälle ylläpidettävissä.
Joten minun neuvoni on tämä: punnitse ruokasi, ja opettele miten paljon asioissa on kaloreita ja millaset makroarvot niissä on. Ei kannata ajatella, että laihduttaessa jotkin ruuat ovat jotenkin pahoja, tai kiellettyjä, ja ainoa mitä voisi syödä on mehukeitto ja raejuusto, koska sellainen voi johtaa helposti repsahdukseen. Älä tähtää liian pieniin kaloreihin, vaan laske paljonko kulutat ja miinusta siitä 10-20% riippuen kuinka nopeasti haluat pudottaa painoa. Tarpeeksi proteiinia ruokavaliosta ehkäisee lihaskatoa laihduttaessa, samoin kuntosaliharjoittelu. Hyviä ruokavinkkejä täällä jo tulikin. Onnea laihdutukseen, varmasti pystyt siihen :)
[quote author="Vierailija" time="10.08.2014 klo 21:38"]
[quote author="Vierailija" time="10.08.2014 klo 21:26"]Että porkanassa liikaa kaloreita fitnessmimmille :D
[/quote]
Porkkanassa on enemmän kaloreita kun esim. kurkussa ja tomaatissa ja jos niitä syö paljon, niin kaloreita kertyy. Samoin parsakaalissa. Näitä vältän itse, tiukka ruokavalio menossa. Toki perus laihduttajalla ei varmaan oo niin tarkkaa, mutta ei sinne jääkaappiin kannata kiloittain porkkanoita ja parsakaalia ostaa. Ja sitähän sä kysyit, että mitä sinne kannattaa hommata. Sen kun mammat naureskelee mun jutuille kilojensa kanssa, ei haittaa :)
T:17
[/quote]
Minäkin naureskelen.
t. Personal trainer
up