Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi auton omistamisesta on tehty niin kallista?

Vierailija
17.07.2023 |

Vaikka autolla ei paljoa ajaisikaan niin silti joutuu maksaa järkyttävät käyttö- ja vakuutusmaksut. Aion tämän vuoksi laittaa auton kokonaan pois, vaikka sitä joskus saattaisi tarvitakin. Pieneneekin valtion verotulot taas hieman kun ahneuksissaan liikaa repivät.

Kommentit (20)

Vierailija
1/20 |
17.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maksa itse se asfaltointi ja kolariremppa. Kyllä ulina lakais.

Vierailija
2/20 |
17.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Autoilu on Suomessa liian kallista maamme kokoa ja etäisyyksiä ajatellen. Unohtamatta matalaa tulotasoa. Tekee vain lisää hallaa muutenkin kärsivälle maalle.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/20 |
17.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin ne näköjään joutuisi itse tehdäkin, kun niitä ei joko kukaan muu tee tai sitten ne tehdään täysin ala-arvoisesti niin että korjattu tulos on jopa alkuperäistä huonompi.

Vierailija
4/20 |
17.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Auto ja autoilu on pitkän aikaa ollut valtiolla hyvä verotettava. Toisaalta maksaa se joukkoliikenteenkin käyttäminen. HSL:n ABC-kausikortti halvimmillaan 83 euroa ja matka-aikoihin menee omaa aikaa enemmän kuin autoillessa. Paljonko hintaa sitten itsekukin laskee omalle ajalleen? 

Vierailija
5/20 |
17.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi perussuomalaisen eliitin pitäisi kustantaa köyhien junttiloisien autoilu? Mestari pyöräilee työmatkat eikä inise kuten maalaistollot!

Vierailija
6/20 |
17.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska suuri osa auton kuluista liittyy Suomessa veroihin.

Niillä veroilla ylläpidetään hyvinvointi yhteiskuntaa.

Ellei joka puolelta perittäisi noita veroja, niin kaikki olisi Suomessa

monta kertaa kalliimpaa. Ja köyhiä olisi enemmän.

Alhaisten verojen yhteikunnissa, maksat kaiken itse, ja jos ei ole rahaa maksaa, jäät ilman montaa asiaa.

Suomessa on korkeatasoiset äitiys-ja lastenneuvolat, laadukas esiopetus ja koulut, joissa ILMAINEN RUOKA.

Kaikki saavat valtion takaaman opintolainan. Laaja tieverkosto ja muu infrastruktuuri, ne maksetaan verovaroilla.

Useissa maissa vain rikkaat saavat KORKEATASOISEN sairaalahoidon, ottamalla sitä varten ajoissa vakuutuksen.

Suomessa hoidetaan kaikki, kaikissa sairaaloissa, jopa se kurjin kulkurikin.

Myös asuminen on Suomessa todella kallista Etelä-Eurooppaan verrattuna. Ja mietipä miksi.

Ainahan tämänkin palstan suurimmat valittajat, voivat muuttaa niihin paremman elintason maihin.

Sikäli, mikäli luulevat siellä pärjäävänsä.

Vierailija
7/20 |
17.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa ei ole mitään asiaa mitä ei voi luokitella kalliiksi. Suomessa yrittäjät on törkeän rahan ahneita niin se on johtanut siihen että yhdestäkään suomesta ostetusta tuotteesta ei pääse sanomaan että saisi rahoilleen vastinetta. Yritykset ja yrittäjät ovat ainoita yhteiskunnan vapaamatkustajia koska nuo ovat ainoita joiden jokainen sentti mikä tulee kuluja pitää siirtää korotettuna muiden maksettavaksi kun sanovathan yrittäjät että jos on senttinin kuluja ei ole tuottava kun jotenkin yrittäjät aina saa mielessään päätettyä että hänen ei tarvitse osallistua yhteiskunnan ylläpitoon vaan yhteiskunnan pitää hoitaa yritykselle infrat ja työntekijät ilman että yrityksen pitää maksaa siittä. Yrittäminen pohjimmiltaan perustuu huijaamiseen. Huijataan asiakkaalta enemmän rahaa kun mikä tuotteen oikea todellinen arvo on

Vierailija
8/20 |
17.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koska suuri osa auton kuluista liittyy Suomessa veroihin.

Niillä veroilla ylläpidetään hyvinvointi yhteiskuntaa.

Ellei joka puolelta perittäisi noita veroja, niin kaikki olisi Suomessa

monta kertaa kalliimpaa. Ja köyhiä olisi enemmän.

Alhaisten verojen yhteikunnissa, maksat kaiken itse, ja jos ei ole rahaa maksaa, jäät ilman montaa asiaa.

Suomessa on korkeatasoiset äitiys-ja lastenneuvolat, laadukas esiopetus ja koulut, joissa ILMAINEN RUOKA.

Kaikki saavat valtion takaaman opintolainan. Laaja tieverkosto ja muu infrastruktuuri, ne maksetaan verovaroilla.

Useissa maissa vain rikkaat saavat KORKEATASOISEN sairaalahoidon, ottamalla sitä varten ajoissa vakuutuksen.

Suomessa hoidetaan kaikki, kaikissa sairaaloissa, jopa se kurjin kulkurikin.

Myös asuminen on Suomessa todella kallista Etelä-Eurooppaan verrattuna. Ja mietipä miksi.

Ainahan tämänkin palstan suurimmat valittajat, voivat muuttaa niihin paremman elintason maihin.

Sikäli, mikäli luulevat siellä pärjäävänsä.

Suomessa jörjestetty pirusti asioita naisille ja lapsille mutta miesten pitää maksaa ne

Vierailija
9/20 |
17.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin ne näköjään joutuisi itse tehdäkin, kun niitä ei joko kukaan muu tee tai sitten ne tehdään täysin ala-arvoisesti niin että korjattu tulos on jopa alkuperäistä huonompi.

Huonoista teistä voi syyttää edellistä oikeistohallitusta eli Sipilän hallitusta.

Vierailija
10/20 |
17.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vero 108e/vuosi, vakuutus 175e/vuosi ja huolto noin pari sataa. Auto maksoi uutena 12000e. Kulutus noin 4,5 litraa satasella. Ekaan katsastukseen vielä reilu vuosi.

Noin 10000 km vuodessa.

Vierailija
11/20 |
17.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

järkyttävät käyttö- ja vakuutusmaksut?

Hmm, rahoituksella ostettu iso ja turvallinen maasturi?

Vierailija
12/20 |
17.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei korjata teitä ei vaikka maksan autoilusta huimia summia. Auton joudun ihan itse huollattaakin omaan laskuun. Vähänniinkuin kuppaamiselta tuntuu tämä.

Vierailija
13/20 |
17.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei, vaan muutaman satasen rottelo jolla n. 500 euron kiinteät maksut vuodessa, liikkui auto sitten parkkipaikalta tai ei.  Köyhälle se on kallista.

Vierailija
14/20 |
17.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Huonoista teistä voi syyttää edellistä oikeistohallitusta eli Sipilän hallitusta.

tai usempaakin hallitusta riippumatta onko pääministerinä ollut demari, kokkari tai kepulainen. 

Vierailija
15/20 |
17.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin,suomi oy ab ..käyttövero viinasen jäljiltä,vakuutus,+ huollot ellei itse räpellä,siellä maksaa tosiaan sairaasti vs ostovoima

Vierailija
16/20 |
17.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sekin tekee autoilusta kallista kun pitää olla se kasko. Pakollinen liikennevakuutus ei maksa juurikaan mitään.

Velkaa on jo vuosia otettu edellisen velan päälle ja sitä on enemmän kuin on auton arvo.

Vierailija
17/20 |
17.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Autoilu on kallista, koska siitä saatavilla verotuloilla elätetään ne kaikki kotona makaavat laiskimukset, jotka eivät viitsi mennä töihin.

Vierailija
18/20 |
17.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei autoilu ole kallista. Sinä olet vaan liian köyhä.

Vierailija
19/20 |
26.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

MInäkin olen tätä miettinyt. Verot, vakuutukset jotka ovat possunkalliit vain siksi että kortti on suht uusi — täysin riippumatta itse ajotyylistä, ja taivaanrantaa hipaisevat pysäköintimaksut.

Olen miettinyt että paljonko valtio menettää ihan bruttokansantuotteessa siitä kun tavalliset ihmiset viettävät ylimääräisiä tunteja päivässä erilaisessa syöttöliikenne-helveteissä ja kaikkailevissa busseisa kun voisivat ajaa suoraan ja käyttää loppuajan tekemiseen ja työstä palautumiseen.

Mietin myös sitä miten autoilun halventaminen parantaisi liikkuvuutta ja pienyritysten tuottavuutta kun paljon enemmän asiakkaita pääsisivät perille vähän syrjäisemmällä oleviin erikoisliikkeisiin ja palveluihin. Toisiko tämän kaiken tasapuolinen verottaminen ihan oikeasti valtiolle niin paljon vähemmän että varta vasten pitää sakottamalla rajoittaa kansan itsenäistä liikkuvuutta maan sisällä?

Ja ekologisuudellahan perustellaan sitä kaikkea, ja liikenteen sujuvuuden ylläpitämisellä, että ihmiset eivät liikkuisi jotta tavarakuljetukset pääsevät liikkumaan. Tätä kaikkea mietin kun istuin yöbussissa taas ainoana matkustajana. Jotta olisi oikeasti ekologisempaa bussit pitäisi kuulema ajaa vähintään 80% kapasiteetilla keskimäärin mutta se toteutuu Suomessa vain retkimatkojen tilausajobusseissa, sen verran haja-asutta seutua tämä pohjola on, jopa ihan Helsingin ydinalueetkin. Samaan henkeen puhutaan autoilun pahuudesta ja yhdenvertaisuudesta ja siitä että koko suomi pitäisi pitää asutettuna. Tuntuu ihan oikeasti siltä että päättäjien logiikka joko pettää tai oikeasti haetaan takaa jotain ihan muuta kuin kehdataan julkisesti sanoa.

Vierailija
20/20 |
26.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen miettinyt että paljonko valtio menettää ihan bruttokansantuotteessa siitä kun tavalliset ihmiset viettävät ylimääräisiä tunteja päivässä erilaisessa syöttöliikenne-helveteissä ja kaikkailevissa busseisa kun voisivat ajaa suoraan ja käyttää loppuajan tekemiseen ja työstä palautumiseen.

Olen kans miettinyt tätä. Ja se kun päättäjät vinkuu että suomalaiset ei tee tarpeeksi lapsia ja seuraavalla sekunnilla tekevät sen niin että vain tosi varakkailla on oikeasti varaa liikuttaa niitä sitten minnekään, sen verran lapsivihamieliseksi ainakin Helsingin ja Turun julkinen liikenne on muuttunut ja kaukojunissa ja pitkänmatkan busseissa saa vain hitusen vähemmän siuskimista ja herjaa niskaan jos pikkunen kehtaa purskahtaa itkuun. Ei todellakaan tee mieli kuljettaa muulla kuin omalla kyydillä, ei mun lapset tarvitsis oppia pienestä pitäen että pelätään bussissa, mutta se auton kova verotus ja vakuutukset kaikki ovat suoraan muusta pois.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yhdeksän yksi