Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

sanooko perusopetuslaki tmv mitään hyppytunneista?

Vierailija
10.08.2014 |

Meillä näyttäisi olevan 5lk aloittavalla 1h15min hyppytunti keskellä koulupäivää, mitenkäs sitten vastuuasiat, oppilaathan ovat koulupäivänsä aikana koulun ja opettajien vastuulla, ei vanhempien.

Vai onko nin että 10-11v lapset saavat sitten kesken koulupäivänsä olla omissa oloissaan kuka missäkin, vaikka ostarilla pyörimässä...ei kiitos:(

Kommentit (39)

Vierailija
1/39 |
11.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.08.2014 klo 10:03"]

Lukiossa ainakin hyppytynnit ovat ihan miten sattuu Oulun uudessa suomen suurimmassa Kastellin lukiossa on lukkarit ekaluokkalaisille (ANNETTU ETUKÄTEEN, itse ei ole voinut vaikuttaa) ihan peestä Alkaa kahdeksalta: yksi tunti, hyppytunti,ruokailu, yksitunti, KAKSI HYPPYTUNTIA ja yksi tunti- Koulua on 8-15 ja vain 3 oppituntia

[/quote]

Luokattomassa lukiossa saa kyllä itse tehdä lukujärjestyksensä. Sen kun katsoo, mitä kursseja noiden hyppytuntien aikana on tarjolla ja ilmoittautuu niistä sopiville. Ei ole pakko mennä sen oman ryhmän lukujärjestyksen mukaan.

Vierailija
2/39 |
11.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

nosto

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/39 |
10.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei voi olla? Koulu on vastuussa lapsen valvonnasta kouluajan.

Vierailija
4/39 |
10.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taasko sinä valitat tästä?? Eikö jo viimeksi tullut selväksi että tuo on pitkä ruokatunti ja lapset koulualueella opettajan valvonnassa? Pitääkö se ketju linkittää tähän??

Vierailija
5/39 |
10.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä mistä 3 puhut, tuo ei todellakaan ole pitkä ruokatunti vaan ruoka-aika on heillä klo10.40-11 ja tuo hyppytunti olisi toteutuessaan klo10-11.15!

ap

Vierailija
6/39 |
10.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja vaihda 3 äänensävyäsi, sinulla ei ole minkäänlaista "oikeutta" ripittää täällä ketään mussuttamalla jotain "eikö jo viimeksi tullut selväksi"-sontaasi! mikä halvattu oikein luulet olevasi!?!

ap

Vierailija
7/39 |
10.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sori, väärä aika eli hyppytunti olisi klo11-12.15 ja ruoka klo10.40-11 eli vielä pahempi.

ap

Vierailija
9/39 |
10.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pahoittelut, mutta mikään ruokatunti ei alakoululaisella ainakaan kestä 1h30min. Tähän asti se "pitkä" ruokatauko on kestänyt 35min ja niin se on jatkossakin, myös yläkoulun puolella. Eli alkaa klo10.40 ja päättyy kun seur tunti alkaa klo11.15

ap

Vierailija
10/39 |
10.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaipa rehtori tietää paremmin kuin hysteerinen  rääväsuu palstamamma

Vierailija
11/39 |
10.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hih, harmi vain että minulla ei ole tapana kumarrella ketään, ei lääkäreitä tms eikä todellakaan myöskään rehtoreita, ihmisiä hekin ovat ja heidänkin toimiaan on varsin terveellistä välillä kyseenalaistaa ja pyytää vaikkapa toista mielipidettä, senkin sanoo laki että sellaiseen on oikeus.

En muutenkaan ole mikään laumalammas vaan käytän omaa päätäni ja kyseenalaistan, etsin tietoa, luen jne, en niele purematta kaikkea ja hyväksy kaikkea kuten palstallakin moni tekee ja sitten kun niin ei tee niin saakin sontaa niskaansa kun ei pokkuroi reksiä:D

ap

Vierailija
12/39 |
10.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä pokkuroi. Mene huutamaan sinne koululle ja tuolle kamalalle reksille. Älä anna kenenkään selittää sinulle tilannetta, vaan vedä nopeasti omat suorat johtopäätöksesi ja huuda nekin julki. Hyvä hyvä! Sinulla on upeat sosiaaliset taidot!

Vierailija
13/39 |
10.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sun lastas valvomatta jätetä. Onko mahdollista, että koulu olisi mukana kokeilussa, jossa iltapäiväkerho onkin jo keskellä päivää, jolloin lapset liikkuvat tai leikkivät iltapäiväkerho-ohjaajan johdolla?

Vierailija
14/39 |
10.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap:lla on oikeus. Ap ei kumarra ketään. Ap on maailman napa. Ap on pain in ass.

En jaksa näitä minä-minä-ihmisiä. Lukujärjestykset yritetään tehdä mahdollisimman toimiviksi, joten turha narista.

Olen seurannut koulujen tomintaa yli kaksikymmentä vuotta lasteni kautta. Kammottavimpia ihmisiä koulumaailmassa ovat olleet nämä valittajaäidit, joiden lapsilla pitäisi olla kaikki oikeudet eikä mitään velvollisuuksia.

Vierailija
15/39 |
10.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuota...se on joku ihan muu joka täällä huutaa ja käyttäytyy kuin se sosiaalinen aasi. Ainoa asia mitä minä olen tehnyt on kyseenalaistamiseni asian suhteen ja sen pohtiminen täällä. En myöskään ole tehnyt mitään "omia johtopäätöksiä" vaan kertonut faktaa sen nojalla mitä mm Wilma kertoo ja mitä tiedän aiemmasta (pitkän ruokatauon pituus).

ap

[quote author="Vierailija" time="10.08.2014 klo 18:00"]

Älä pokkuroi. Mene huutamaan sinne koululle ja tuolle kamalalle reksille. Älä anna kenenkään selittää sinulle tilannetta, vaan vedä nopeasti omat suorat johtopäätöksesi ja huuda nekin julki. Hyvä hyvä! Sinulla on upeat sosiaaliset taidot!

[/quote]

Vierailija
16/39 |
10.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei, ip-kerho kyllä toimii tänäkin syksynä koulun tiloissa mutta vain iltapäivisin klo13-17.

ap

[quote author="Vierailija" time="10.08.2014 klo 18:03"]

Ei sun lastas valvomatta jätetä. Onko mahdollista, että koulu olisi mukana kokeilussa, jossa iltapäiväkerho onkin jo keskellä päivää, jolloin lapset liikkuvat tai leikkivät iltapäiväkerho-ohjaajan johdolla?

[/quote]

Vierailija
17/39 |
10.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, ennen kuin vedät hirveät raivarit asiasta, olisi varmaan syytä selvittää koululta, että mitä tuon hyppytunnin aikana tapahtuu. Nimittäin olen itse töissä yläkoulussa, ja siellä on hyppytunti oppilailla kaksi kertaa viikossa. Tuolloin oppilaat voivat mennä esim. läksyparkkiin tekemään läksyjä (siellä on pari opettajaa valvomassa ja auttamassa), koulun bändimuusikot voivat treenata musiikinluokassa, klassisen musiikin soittajat voivat pyytää konservatorion soittuntuntinsa siihen saumaan 8koulun vieressä on harjoittelutilat soittamiselle), sitten liikunnanopettajat pitävät liikuntakerhoja tuossa välissä (salibandyä, jalkkista jne). Ja sitten vielä jos on jotain koko koulun tapahtumia, esim. liikenneturvallisuuskampanja, huumevalistusta, infoa asiasta jos toisestakin, ne voidaan sovittaa noille tunneille. Täten ei kenenkään aineenopettajan tarvitse itkeä, että kun hänen tuntejaan on mennyt siihen ja siihen jutttuun ja nyt jää opettamatta jotakin.

Vierailija
18/39 |
10.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No periaatteessa ei peruskoulussa kai saisi olla hyppytunteja, mutta kyllä itsellänikin aikoinaan oli. Sitten hengattiin Mäkkärillä tai kuka missäkin.

Vierailija
19/39 |
10.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja tuo 13 lotkaus "pelkkiä oikeuksia ei mitään velvollisuuksia" on pohjanoteeraus jopa tällä palstalla.

Minun lapsellani, kuten jokaisella muullakin, on todellakin oikeus turvalliseen ja valvottuun koulupäivään ja jos sen aikana on ns katkos jota mm se perusopetuslaki ei suosittele vielä alakouluikäisen ollessa kyseessä, niin käsittääkkseni jokainen valveutunut ja vastuuntuntoinen vanhempi kiinnittää asiaan huomionsa ja ottaa asiasta selvää ja pohtii sitä ja myös sitä miten silloin ns tulisi toimia ja mitenkäs se lapsen oikeus siihen turvalliseen koulupäivään meinataan taata. Se nimittäin todellakin on koulun ja opettajien vastuulla se lasten koulupäivän turvallisuus, oli siinä (koulun ja lukkarien vuoksi) katkoksia tai ei.

Ehkäpä tämä menee nyt liian korkealentoiseksi sinun aivoillesi etkä siksi kykene pysymään asiassa ja asiallisena, mutta se taas ei ole minun ongelmani vaan sinun ja läheistesi.

ap

Vierailija
20/39 |
10.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai kun kiva mennä taas huomenna töihin, kun miettii, että saa taas tämmöiset vanhemmat niskaansa. Yhdestäkään oppilaasta mulla ei ole pahaa sanottavaa eli kaikki käyttäytyy kyllä kuin ihmiset, mutta valitettavasti ap:n kaltaisia vanhempia löytyy noin joka sadas huoltajista. Suurin osa huoltajistakin on tosi kivoja siis, mutta voitte arvata miten paljon aikaa ja vaivaa vie ap:n kaltaiset huoltajat.

ope

PS. AP me täällä netissä emme voi ratkaista ongelmaa. Rehtori on aina vastuussa kaikesta mitä koulussa tapahtuu, joten otapa ASIALLISESTI ja KOHTELIAASTI yhteyttä rehtoriin ja kysy, että miten tässä tapauksessa on tarkoitus toimia. Tuohan voi olla virhe lukujärjestyksessä tai sitten koulu on miettinyt siihen esimerkiksi jonkun aikuisen vahtimaan niitä muutamaa oppilasta, joilla tuo yksi hyppytunti tulee.