Vaiettu tabu
Nalkuttava & kiukutteleva MIES. Nämä ominaisuudet liitetään 100 % naiseen, jos näitä ominaisuuksia pitää sietää, kuuluu ne naiselle. Nalkuttava & kiukuttelevä ja äkäilevä MIES, todellinen parisuhdekilleri.
Kommentit (27)
Annapa sen miehen välillä nauttia elämästä ilman sinua. Omassa asunnossa vaikkapa.
Vierailija kirjoitti:
Annapa sen miehen välillä nauttia elämästä ilman sinua. Omassa asunnossa vaikkapa.
Just näin. Kun mies nalkuttaa, natkuttaa, kiukuttelee, mököttää, hän tarvitsee tilaa, hänelle pitää naisen ihan hommata kaikki mahdollisuudet elämästä nauttimiseen.
Kun nainen tekee samaa, se on yhtä paha juttu kuin lyöminen, koska henkinen väkivalta on jopa pahempaa kuin fyysinen. Ja luonnollisesti nainen on vastuussa häneen kohdistuvasta väkivallasta, koska on oletettavissa, että sukupuolensa vuoksi hän tekee noita asioita.
Vierailija kirjoitti:
Mitäs jos sä tekisit oman ketjun sun ongelmakohdista, etkä pätis puutaheinää toisten ketjuihin. eri
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Just näin. Kun mies nalkuttaa, natkuttaa, kiukuttelee, mököttää, hän tarvitsee tilaa, hänelle pitää naisen ihan hommata kaikki mahdollisuudet elämästä nauttimiseen.
Kun nainen tekee samaa, se on yhtä paha juttu kuin lyöminen, koska henkinen väkivalta on jopa pahempaa kuin fyysinen. Ja luonnollisesti nainen on vastuussa häneen kohdistuvasta väkivallasta, koska on oletettavissa, että sukupuolensa vuoksi hän tekee noita asioita.
Olipas ryhdikäs kommentti. Huomioni on kohdistunut juuri samaan, nalkuttava, kiukutteleva, äkäilevä ja passiivis-aggressiivinen mies on vain väsynyt työstään, hänellä on niiin kova elämä, pikkulapset ja kaikki huollettavinaan. Naiset vastaava on vain jotain näytelmää, kun nainen on niiiiin herkkä ja eikä siedä mitään. Onhan tämä asetelma jo ihan käsittämätön, väitän, että miehen tällainen käytös tulee monelle naiselle YLLÄTYKSENÄ, esim. vuosien jälkeen, onko ehkä kyseessä jo alkumetreillä ollut narsistinen miesluonne tai miten se voi ilmaantua siten, että myöhemmässä vaiheessa vasta tunnistaa, että "ei hel...vetti, mikä äijä tämä onkaan"?
Mulla on mies, jolle joudun välillä sanomaan, että älä akka koko ajan nalkuta. Hän etsimällä etsii asioita, joista pääsee sanomaan, pikkuasioita, kuten vaikka että taas on tämä kahvikuppi jäänyt pöydälle. Näin riippumatta siitä, montako kahvikuppia hänen jäljiltään on eri pöydillä. Ja tästä kahvikupista alkaa sitten natkutus, miten usein kahvikuppi jääkään pöydälle.
Ymmärtäisin tämän nalkutuksen, jos kyse olisikin tärkeästä asiasta hänelle, jota hän itse ikinä ei tee/aina tekee, mutta kun näin ei ole. Kyse on siis mielestäni vain riidan haastamisesta ja nalkuttamisen ilosta.
Olemme nyt muutaman kerran puhuneet tästä, alussa minäkin hiillyin riitaan mukaan, mutta nyt olemme puhuneet hieman järkevämmin sävyin. Kysyin häneltä, että tuleeko sulle nyt hyvä mieli tästä, että mulle tulee paha mieli tästä ainaisesta riidan haastamisesta ja natkutuksesta.
Hän myönsi, että ei tule ja nyt se on alkanut olla vähentymään päin, kun vaan kysyn, että onko kyse nyt jostain asiasta vaiko ihan vaan väännöstä.
Monet miehet ovat oikeita draamaqueenejä.
Omalleni en voi kertoa mitään huolia tai suruja, kun alkaa luoda kaiken maailman kauhuskenaarioita, mikä vielä voisi mennä pieleen. Välillä tulee melkein hysteeriseksi ja nostaa ongelmat potenssiin miljardi.
Niinkuin peilaa. Ei empatiaa laisinkaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olipas ryhdikäs kommentti. Huomioni on kohdistunut juuri samaan, nalkuttava, kiukutteleva, äkäilevä ja passiivis-aggressiivinen mies on vain väsynyt työstään, hänellä on niiin kova elämä, pikkulapset ja kaikki huollettavinaan. Naiset vastaava on vain jotain näytelmää, kun nainen on niiiiin herkkä ja eikä siedä mitään. Onhan tämä asetelma jo ihan käsittämätön, väitän, että miehen tällainen käytös tulee monelle naiselle YLLÄTYKSENÄ, esim. vuosien jälkeen, onko ehkä kyseessä jo alkumetreillä ollut narsistinen miesluonne tai miten se voi ilmaantua siten, että myöhemmässä vaiheessa vasta tunnistaa, että "ei hel...vetti, mikä äijä tämä onkaan"?
Ei se ehkä varsinaisena yllätyksenä tule, vaan juurikin niin, että eihän sitä edes käsitä, että tuohan on stana ihan tavan nalkutusta. Sitä automaattisesti moni itsekin ajattelee, että miehen natkutus ei ole nalkutusta, vaan stressiä, paineen purkua, asiasta sanomista, ja itse yrittää aidosti ojentua tekemään asioita, joista nalkutetaan.
Hämmentää, kun se ei auta, vaan koko ajan tulee asioita, joista voidaan "huomauttaa".
Väitän, että miehet oppivat kotoa nalkuttamisen mallin kuten passiivisaggressiivisuuden ihan siinä kuin naisetkin. Sehän on vain opittu tapa kommunikoida. Mutta aivan kuten miesten juoruaminen ei ole juoruamista, vaan hämmästelyä, juttelua, jne. niin ei nalkutuskaan ole nalkutusta, vaan asiasta sanomista.
Itselläni kun ei ole nalkuttamisen tapaa opittuna, en meinannut käsittää koko juttua, että mitä tämä oikein on. Kun sen tajusin, olen tosiaan alkanut ihan huomauttaa, että toi on nyt taas sitä, tai ainakin pahasti siltä kuulostaa.
Nro 8
Vierailija kirjoitti:
sössönsöö. ihan olette itse ne miehenne valinneet.
Pössönsöö, niin ollaankin. Sen vuoksi meitä kiinnostaakin asiasta keskustella, koska kiinnostaa jutella juuri tälläisestä passiivisaggressivisesta möläyttelystäkin. Että kiitos panoksestasi, se on arvokas!
Vierailija kirjoitti:
Nainen nalkuttaa 350 päivää vuodessa.
Mies nalkuttaa 5 päivää joten onhan naisten siitä uhriutumisketju tehtävä 😅
Siis haluat vahvistaa sen, että miesten nalkuttamisesta puhuminen on tabu, kun mies automaattisesti nalkuttaa vähemmän kuin nainen = alituiseen nalkuttavaa miestä ei siis mielestäsi ole?
Vierailija kirjoitti:
Mulla on mies, jolle joudun välillä sanomaan, että älä akka koko ajan nalkuta. Hän etsimällä etsii asioita, joista pääsee sanomaan, pikkuasioita, kuten vaikka että taas on tämä kahvikuppi jäänyt pöydälle. Näin riippumatta siitä, montako kahvikuppia hänen jäljiltään on eri pöydillä. Ja tästä kahvikupista alkaa sitten natkutus, miten usein kahvikuppi jääkään pöydälle.
Ymmärtäisin tämän nalkutuksen, jos kyse olisikin tärkeästä asiasta hänelle, jota hän itse ikinä ei tee/aina tekee, mutta kun näin ei ole. Kyse on siis mielestäni vain riidan haastamisesta ja nalkuttamisen ilosta.
Olemme nyt muutaman kerran puhuneet tästä, alussa minäkin hiillyin riitaan mukaan, mutta nyt olemme puhuneet hieman järkevämmin sävyin. Kysyin häneltä, että tuleeko sulle nyt hyvä mieli tästä, että mulle tulee paha mieli tästä ainaisesta riidan haastamisesta ja natkutuksesta.
Hän myönsi, että ei tule ja nyt se on alkanut olla vähentymään päin, kun vaan kysyn, että onko kyse nyt jostain asiasta vaiko ihan vaan väännöstä.
Hyvä kuulla, että asiat menevät asiallisempaan suuntaan. Kommentoin, koska asia koski aika paljon myös meitä. Mies haastaa riitaa, siis ei vain haasta, vaan odottaa, että minä räjähdän, jotta saa taas hypätä silmille, jostain VANHASTA asiasta ja sitä mukaa, kun minä alan latoa takaisin, kehuu hän itseään minkä ehtii. Tämä on kestämätön luonne, siis todella kestämätön ja kun olen ehdottanut, että tällainen luonteenominaisuus on "sairaus" on seuraava sota oven takana. Kestämätön tilanne ja näistä yleensä syntyy niitä tosi pahoja perheriitoja, joista saamme lukea lehdistä. Minä en enää yksi pysty asiaa korjaamaan, vaan kun tilanne kärjistyy, käskytän häntä lähtemään pois kotoa, se on ainoa keino, se ei korjaa tilannetta, mutta rauhoittaa minua.
Jos en olisi käsittänyt, että kyse on opitusta tavasta nalkuttaa, meille olisi tullut ero tämän asian vuoksi. Olisin saattanut uskoa, että mies on, kuten aina väitetään, narsisti, joka haluaa hallita minua syyttelemällä asioista, joita itsekin tekee.
Kun olemme nyt puhuneet siitä, mitä nalkutuksesta saa, siis miksi nalkutetaan. Kyllä siellä taustalla on asioita kuten "kun ärsyttää vähän kaikki, niin se purkautuu näin", eli miehen ihan omia fiiliksiä, jotka eivät liity mitenkään minuun. Lisäksi kun olen sillä silmällä katsellut asiaa nyt, se on kyllä myös heidän tapansa lapsuudenkodissa. Herkästi sinne mennessä mies ja minäkin saamme kuulla esimerkiksi nyt vaikka, että se ja sekin on taas tekemättä ja et sitten soittanut keskiviikkona, vaikka vähän odottelimme tms. muuta minusta ihan yhdentekevää asiaa.
Omalla hullulla tavallaan se on myös kiintymyksen osoitusta, odotellaan soittoa, mutta siitä ei osata positiivisesti tai edes neurtaalisti.
Ja on se aika kumma, että jos naiset haluavat edes keskustella tälläisestä, se on sössönsöö ja uhriutumista. Kertoo paljon itse asiasta.
Mitä ihminen oikeastaan konkreettisesti tekee nalkuttaessaan? Onko kyseessä turhista pikkuasioista huomauttelu, vai mikä lasketaan nalkuttamiseksi?
Edellinen siis nro 8, kuten tämäkin.
Joo, alussa minäkin lähdin täysillä riitaan mukaan ja yritin logiikan kautta selittää, että et voi syytellä ja nalkuttaa asiasta, jota itsekin teet, yms. Ei se mitään auttanut.
Vasta se auttoi, kun aloin kertomaan, miltä hänen sanansa tuntuvat. Ihan ohittaen sen, mitä hän sanoo, sisällöllisesti.
Epäilen vain, että juuri tässä kohtaa kyse on siitä, millä mielellä mies sen vastaanottaa. Tai siis, välittääkö vastaanottaa ollenkaan.
Vierailija kirjoitti:
Mitä ihminen oikeastaan konkreettisesti tekee nalkuttaessaan? Onko kyseessä turhista pikkuasioista huomauttelu, vai mikä lasketaan nalkuttamiseksi?
Meillä ainakin nalkuttaminen on (toivottavasti joskus oli...) alkaa pikkuasiasta huomauttamisella, eli vaikka juuri että kahvikuppi on pöydällä. Kun siihen vastaa, että ok, laitan sen kohta, asiaa ei missään nimessä jätetä siihen, vaan aletaan kertomaan, miten kahvikuppi on taas siis pöydällä, eilenkin oli, muuten viime kuussa keskiviikkonakin oli, sun jäljiltä aina on.
Kun toinen siinä vaiheessa keskeyttää, mitä tekee ja vie kupin koneeseen, jatketaan, että niin ja sitä paitsi, on nämä kupit mutta usein jätät myös hanskat keittiön pöydälle, se on epähygieenistä, viime viikollakin jätit...ja aiheesta seuraavaan.
Tässä vaiheessa aina hermostuin ja yritin vastineita antaa, eli että en aina jätän, no joskus unohdan, sulla on nyt kolme kuppia tuolla jne. joka tosiaan ei auttanut asiaa yhtään, muheva riita vain saatiin.
Nro 8
Natkuttajat ja mököttäjät. En jaksa kumpaakaan, toistensa ääripäät. Jospa miehelle ehdottaisi että lähtisi lenkille tai salille kun rupeaa veetuttamaan sen sijaan että alkaa natkuttamaan? Purkaisi veetutuksensa johonkin muuhun kuin sinuun. Sopikaa vaikka että kerran viikossa pidätte palaverin jossa voi huomauttaa toiselle kirjallisesti jostain asiasta mikä ärsyttää. Kun siitä ei pääse näpäyttämään veetutuksen hetkellä niin yllättäen kahvikuppi pöydällä ei enää parin päivän päästä olekkaan sen arvoinen asia josta natkuttaa toiselle.
Vierailija kirjoitti:
Tarkoititko omassa KARSINASSAAN?
Turn off sukupuoleen katsomatta