Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Oletko ottanut koronarokotteen raskaana?

Vierailija
29.07.2021 |

Nyt kun linjaus on muuttunut, oletko ottanut tai aiotko ottaa rokotteen raskaana? Erityisesti olisi mukava kuulla jos olet ottanut. Menikö kaikki hyvin? Itse olen rv21 ja harkitsen koska työpaikalla on ollut altistumisia, ulkomailla raskaana olevia on rokotettu paljon ja uusi linjaus tuntuu puoltavan rokotetta. Neuvolasta, tk, rokotekeskuksesta tm ei mistään oteta mitään kantaa.

Tein tämän keskustelun koska aiemmissa keskusteluissa täälläkin on ollut voimassa vielä vanhat suositukset eli että tietoa ei (silloin) ollut tarpeeksi, toivon asiallista keskustelua.

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
29.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä otin, rv. 36. Olkavarsi oli kipeä yhden päivän, ei muuta vaivaa. Otin rokotteen, koska

- Hauraan immuniteetin vastasyntynyt saa siitä vähän vasta-aineita. On pakko käyttää julkisia, niin altistumista voi tulla.

- Olen yksinhuoltaja. Myös minun terveyteni ja hyvinvointini on tärkeää. Jos sairastuisin, olisi se aika paha paikka vauvan kannalta.

En erityisemmin pelkää koronaa, koska olen nuori, hoikka, terve enkä tupakoi. Mutta eihän sitä flunssaakaan ole kiva saada.

Vierailija
2/8 |
29.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä otin, rv 32. Ei jälkioireita.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
29.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otin. Armoton päänsärky noin viikon päästä ja sitten meni kesken. En tietysti voi syyttää rokotetta vaikka mielessä on käynyt että pitäisikö..... Ikää kuitenkin 38v eli riskivuosien lähellä, voi tulla vaikka mitä komplikaatioita.

Vierailija
4/8 |
29.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Otin. Armoton päänsärky noin viikon päästä ja sitten meni kesken. En tietysti voi syyttää rokotetta vaikka mielessä on käynyt että pitäisikö..... Ikää kuitenkin 38v eli riskivuosien lähellä, voi tulla vaikka mitä komplikaatioita.

Kuinka pitkällä olit? Olitko yhteydessä terveydenhuoltoon tuona aikana, mitä sieltä sanottiin? 

Vierailija
5/8 |
29.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
6/8 |
29.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ota, nyt rv40, enkä luultavasti ota imetyksenkään aikana. Pitkäaikaisvaikutteita vauvaan ei voida tietää, joten en halua testata omalla lapsellani, miten rokote vaikuttaa. En juuri liiku julkisilla paikoilla, täällä maalaiskunnassamme on koronaa ollut hyvin vähän koko aikana ja olen perusterve, nuori ihminen.

Vierailija
7/8 |
29.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mulle neuvolassa lääkäri suositteli rokotusta. Tai sanoi, että parempi ottaa kuin ei ottaa. Mutta saa tietysti vapaasti valita. No itse en ole ottamassa, kun en halua turhia riskejä. Ja sille kannalle olen kääntymässä, etten synnytyksen jälkeenkään sitä ota.

Vierailija
8/8 |
29.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En oo raskaana, mutta imetän. Otin nyt imetysaikana rokotteen. Käsivarsi pistokohdasta hellä illan, ei muita vaikutuksia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kaksi kaksi