kassaneiti yritti huijata eläkeläiseltä veikkaus voittoa.
Kävin hakemassa mummulleni perus kauppatarvikkeita lähikaupasta. Jonossa takanani oli vanhempi nainen joka tarkastutti lottokuponkiaan. Näin kun myyjä veti toisen tositteen koneen läpi ja sanoi ettei ole voittoa. Nainen sanoi että oli miehensä kanssa tarkastanut kupongin 4 pitiolla olla oikein. Myyjä vaan sanoi että he ovat erehtyneet, ja nainen sanoi antaa olla. Siinä kohdassa avasin suuni ja sanoin että jos kokeilisi tarkistaa sitä alkuperäistä tositetta. Ja voitto siellä oli.
Valitus on jo tehty asiasta.
Kommentit (48)
Mitä minä en nyt ymmärrä: jos kupongissa ei ole voittoa niin tositteen saa takaisin, eikö?
Aika hyvä valikoima eirlaisia tositteita pitäisi kassalla olla ja silmänkääntäjän sorminäppäryys ja hämäyskyky, että pystyy antamaan takaisin edes sinnepäin olevan tyhjän lapun.
[quote author="Vierailija" time="10.08.2014 klo 19:42"][quote author="Vierailija" time="10.08.2014 klo 19:39"]Kun kuponkia tarkistetaan, ei sitä vedetä mistään läpi. Taisit sepittää omiasi.
[/quote]
Öökyllä vedetään veikkauskoneen läpi? T.myyjä
[/quote]
Ai voinko sen vetää samasta kohdasta kuin "rastituslaput"? Itse olen tähän asti tarkistanut kupongit vilauttamalla viivakoodia siinä koneen alaosassa, samassa kohdassa mistä rastilappu tulee ulos.
T. Myyjä
[quote author="Vierailija" time="10.08.2014 klo 19:55"]Mitä minä en nyt ymmärrä: jos kupongissa ei ole voittoa niin tositteen saa takaisin, eikö?
Aika hyvä valikoima eirlaisia tositteita pitäisi kassalla olla ja silmänkääntäjän sorminäppäryys ja hämäyskyky, että pystyy antamaan takaisin edes sinnepäin olevan tyhjän lapun.
[/quote]
En minä ole saanut lappuja takaisin :O tosin joskus joku kysyi haluanko sen mutta mitäpä minä sellaisella jossa ei ole voittoa
t.18
Niinkin yksinkertainen ratkaisu olisi tähänkin ongelmaan kuin ilmainen veikkauskortti. Rahat menee suoraan tilille eikä niitä kukaan huijaa.
Asiakkaalla on oikeus saada kuponki tarkistamisen jälkeen takaisin mikäli voittoa ei ollut. Asiakas saa pyytää kupongin itselleen ja yleensä myyjät kysyvätkin että haluaako asiakas sen takaisin!
Ymmärrän etteivät monet vanhukset halua käyttää muita kuin kuponkeja, mutta netissä on veikkauksen pelipalvelu. Hyvin on toiminut ja voitot näkyneet aina.
Kupongin voi ns. Vetää koneen läpi tai lukea viivakoodistA
En kyllä kauhean herkästi usko näihin myyjä huijaa -juttuihin. Monta vuotta kun toimii kaupan alalla, niin saa valitettavasti huomata joidenkin ihmisen neuroottisen pelon tulla huijatuksi. Syyksi voi riittää jo se, että kassa antaa epähuomiossa väärin rahaa takaisin (siis jos antaa liian vähän, liikaa jos antaa niin siitähän ei tietenkään mainita ja sehän ei sitten asiakkaan näkemyksen mukaan ole varastamista tai huijaamista).
Yksin työskentelevä myyjä voi ottaa vaikka suoraan kassakaapista rahaa, joten miksi riskeerata oma työpaikkansa asiakkaiden edessä?
Kassakaapista kun nappaa niin jää kiinni, tuosta ei jos ei kupongin haltija ymmärrä koko juttua
[quote author="Vierailija" time="11.08.2014 klo 09:50"]Kassakaapista kun nappaa niin jää kiinni, tuosta ei jos ei kupongin haltija ymmärrä koko juttua
[/quote]
Miten siitä muka kiinni jää?
[quote author="Vierailija" time="11.08.2014 klo 09:45"]
Yksin työskentelevä myyjä voi ottaa vaikka suoraan kassakaapista rahaa, joten miksi riskeerata oma työpaikkansa asiakkaiden edessä?
[/quote]
Kysytkö sä tätä nyt ihan tosissaan?
Luuletko, että sinne kassakaappiin vaan viskotaan rahaa lainkaan laskematta, paljonko siellä on?
[quote author="Vierailija" time="11.08.2014 klo 09:54"]
[quote author="Vierailija" time="11.08.2014 klo 09:50"]Kassakaapista kun nappaa niin jää kiinni, tuosta ei jos ei kupongin haltija ymmärrä koko juttua
[/quote]
Miten siitä muka kiinni jää?
[/quote]
No ööh... Mites vaikka olisi, jos tilityksen mukaan kassapohjan lisäksi edellisen päivän käteismyynti on ollut vaikka 1000 euroa. Ainakin meilläpäin rahankuljetuskäy hakemassa rahat joka arkipäivä, jolloin ne toimitetaan pankkiin ja siellä lasketaan uudelleen.
Jos sitten siellä pankissa katsotaan, että kassatilityksen mukaan pitäisi olla 1000€, mutta rahaa on vain 900€, niin asian selvittely käynnistetään heti.
Kupongissa lukee tilinumero jos Veikkauskortti on vedetty läpi --> pystyy tarkistamaan kupongista onko se vedetty läpi vai ei, jos ei ole sanoaa asiasta ja niin saa uuden kupongin.
Kerran yhdessä kioskilla ulkomaalaistaustainen mies ei vetänyt korttia, en tiedä miksi, oli kamala kiire en alkanut asiasta sitten valittamaan.
Toisen kerran yhdessä pienessä kaupassa nuori myyjä ei osannut laittaa valmiin porukkaloton kuponkia Veikkauskortille, pyysi toista myyjää auttamaan. Ilmeisesti tyttö ei ollut käynyt Veikkauksen koulutusta vaan muut myyjät opettivat häntä, ei ihme jos ei kaikkea osannut.
Kyllä noita huijari myyjiä oikeasti on. Joskus kyllä myyjä vanhingossa antaa rahaa väärin takaisin, mutta oikeasti on myyjiä, jotka jääneet varkauksista kiinni. Tiedän myös henkilön, joka huijasi suurta kauppiasta, mutta jäi kiinni kun ihmeteltiin kuukausien jälkeen kun tilit eivät tasanneet, joista hän oli vastuussa ja eräs jäi kiinni kun oli huijannut pankkia virkailijana pitkän aikaa. Tiedän nimetkin, mutta enpä tänne niitä laita.
Minun ukkini unohti pelaamansa kupongin kioskille. Oli päivittäinen vakioasiakas ja myyjät tunsivat hänet. Seuraavana päivänä kun meni hakemaan kuponkia myyjä tostesi että tarkistettiin se jo ei ollut voittoa ja antoi kupongin. Olisikohan ne antaneet sen takaisin jos olisikin ollu voitto?
[quote author="Vierailija" time="10.08.2014 klo 19:33"]
Olen kuullut useista vastaavista tapauksista. Aika usein tuntuu uhri olevan vanhempi henkilö. Pieniä voitttoja kuitenkin tulee joka viikko useita ja kun pienissä paikoissa käy vaikka puolenkymmentä henkilöä joka viikko, niin kyllä niistä vuositasolla aika paljon saa huijattua. Itsellä veikkaus netissä, mutta joskus kun olen hakenut arpavoittoja, pidän koko ajan silmäni arvassa kiinni, jos en tunne myyjää.
[/quote]
Ja pienien voittojen kohdalla ihmiset on varmaan taipuvaisempia uskomaan sitä myyjän sanaa ja epäilemään, että ovat itse tehneet tarkistaessaan virheen. Isompien kohdalla taas se kuponki on varmaan syynätty todella tarkkaan. Ja todella isoja voittoja ei ärrältä haetakkaan.
Mistä mä muuten voin tietää ettei myyjä huijaa kun sanoo ettei tullut voittoa? Voihan sr vetää lipun laitteen läpi ja valehdella, en itse ainakaan huomaisi mitään. Tosin lottoan kerran vuodessa, joten ehkä en vain tajua jotain.