Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Olen raskaana, tuleva isä uhkasi viedä lapsen kokonaan

Vierailija
10.08.2014 |

Olen siis raskaana rv 30. Meillä on lapsen isän kanssa ollut tosi vaikeaa nyt raskausaikana ja eilen tuli iso riita. Mies sanoi riidan aikana että kun lapsi syntyy hän aikoo viedä lapsen minulta kokonaan. Säikähdin ihan tosissani, lapsi on jo nyt minulle niin äärettömän rakas. Voiko sellaista tehdä, tapahtuuko niin?

Minulla on masennustaustaa mutta raskaaksi tuleminen niin sanotusti pelasti minut. En ole juonut tippaakaan sen jälkeen kun tein testin ja tupakan poltonkin lopetin samantien. Käyn edelleen säännöllisesti puhumassa psykiatrin kanssa (kerran kuukaudessa) ja tämä oli neuvolan mielestä hyvä asia ja suosittelivat jatkamaan käyntejä raskauden jälkeenkin.

Minua pelottaa ihan hirveästi.. Mies on nyt muualla eli tämä riitakin käytiin lähinnä viestien välityksellä. Emme ole naimissa tai edes asu yhdessä.. Pelottaa :-( olen vain itkenyt koko päivän koska pelkään menettäväni ainoan asian maailmassa, jolla on minulle enää väliä.

Kommentit (75)

Vierailija
21/75 |
10.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.08.2014 klo 12:13"]Se isyys selviää tarvittaessa testillä, ja jos siinä vaiheessa huomataan äidin valehdelleen niin äiti ei ole ainakaan vahvoilla sen lapsen huoltajuuden suhteen.

[/quote]

Mutta jos äiti vastustaa isyyden selvittämistä niin ei sitä sitten selvitetä.

Vierailija
22/75 |
10.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.08.2014 klo 11:43"]

Ei se voi viedä lasta itselleen jos pidät itsestäsi ja lapsesta huolta.

[/quote]

Älä ole enää yhteydessä mieheen uhkailun vuoksi. Keskity vauvaan ja itseesi. Suosittelen myös vaihtamaan yksityispsykiatriin, jos et jo käy sellaisella. Keskity tekemään itsestäsi oikea kodin hengetär. Ja isästähän ei ole ilman isyydentunnustusta tulossa lapsen virallista huoltajaa. Suosittelen, että et ole itse mitenkään aktiivinen isyydentunnustuksen suhteen, nyt kun tuota uhkailua on ollut.

Nimittäin, vielä lapsen oikeutta isäänkin tärkeämpää on vauvan oikeus äitiin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/75 |
10.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Emme asu yhdessä tai ole naimissa.

Miehen nimi on neuvolan tiedoissa koska alkuraskaudesta meillä meni ihan hyvin. Kuten sanoin, tämä raskausaika on ollut todella vaikeaa kummallekkin henkisesti ja miehestä on paljastunut hyvin outoja puolia. Kuten juuri tämä riitatilanteissa uhkaileminen.. Emme ole tällä hetkellä yhdessä.

Mies kyllä tietää isyystesteistä, ollaan niistä joskus aikaisemmin puhuttu. joten osaa siis vaatia sellaiset jos alan niitä kieltämään. Ja eikö isällä ole kuitenkin oikeus teettää isyystestit vaikka minä asian kieltäisin?

Eniten pelottaa juuri se että mies käyttää masennusmenneisyyttäni hyväksi tässä asiassa ja alkaa mustamaalamaan minua ja kykyäni toimia äitinä.. Huoh.. Olen yrittänyt ajatella että turhaan murehdin etukäteen kun silloin voin joutua murehtimaan kahteen kertaan tai ihan turhaan mutta silti pelottaa jo nyt..

Vierailija
24/75 |
10.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.08.2014 klo 12:16"]

[quote author="Vierailija" time="10.08.2014 klo 12:13"]Se isyys selviää tarvittaessa testillä, ja jos siinä vaiheessa huomataan äidin valehdelleen niin äiti ei ole ainakaan vahvoilla sen lapsen huoltajuuden suhteen.

[/quote]

Mutta jos äiti vastustaa isyyden selvittämistä niin ei sitä sitten selvitetä.

[/quote]

Ja höpöhöpö

Vierailija
25/75 |
10.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos hän sen todella vie ni soita poliisille

Vierailija
26/75 |
10.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi haluat tapella lapsen isän kanssa? Mistä riita johtui? Tosiaankin jos olet mieleltäsi sairas, niin on lapselle parempi olla isällänsä. Ei lapsen tehtävänä ole toimia sinulle terapeuttisena hyödykkeenä.

Vierailija
27/75 |
10.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.08.2014 klo 12:13"]

Se isyys selviää tarvittaessa testillä, ja jos siinä vaiheessa huomataan äidin valehdelleen niin äiti ei ole ainakaan vahvoilla sen lapsen huoltajuuden suhteen.

[/quote]Valehdelleen mitä?

Vierailija
28/75 |
10.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kauanko aikaa seurustelitte?

Vierailija
29/75 |
10.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehellä on avain asuntooni mutta on nyt muualla viikon. Sen jälkeen en tiedä.. Kai hänen täytyy ainakin tavaroitaan täältä hakea ja palauttaa avain. En ole laittanut miehelle mitään tuon uhkailuviestin jälkeen ja tyhmä kun olen niin yöllä poistin miehen numeron, kaikki hänen lähettämänsä viestit, ym eli minulla ei ole tätä uhkausviestiä tallessa.. Numeron poistin koska muuten olisin varmasti sortunut ottamaan yhteyttä häneen..

Ehkä koitan olla nyt viikon ajan ottamatta mitään kontaktia ja katson mitä sitten tapahtuu kun mies tulee täällä käymään..

Ap

Vierailija
30/75 |
10.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isyyttä ei selvitetä, jos äiti kieltää. Niin se vaan menee. Vaikka isä "ilmoittautuisi", vaikka nimi olisi neuvolan tiedoissa.

Vierailija
31/75 |
10.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet selvästi psyykkisesti alakynnessä suhteessa mieheen, siksi sinun pitäisi suojella itseäsi. Ja vauvaa.

Vierailija
32/75 |
10.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.08.2014 klo 12:21"]

Miksi haluat tapella lapsen isän kanssa? Mistä riita johtui? Tosiaankin jos olet mieleltäsi sairas, niin on lapselle parempi olla isällänsä. Ei lapsen tehtävänä ole toimia sinulle terapeuttisena hyödykkeenä.

[/quote]

Ei tietenkään ole. En minä HALUA tapella mutta jostain syystä ajaudumme nykyään yhä useammin riitelemään milloin mistäkin asiasta. Nyt riita lähti alunperin siitä kun mies torstaina suuttui minulle ja raivosi kolme päivää kertomatta syytä. Kysyin monta kertaa että mitä olen tehnyt/sanonut mutta mies vaan sanoi että mietippä sitä. Miten sellaista kukaan kestää? Eilen miehelle tuli sitten tilaisuus lähteä viikoksi töihin muualle ja minä sanoin heti että lähde että en jaksa katsella tuollaista. Mies lähti ja laittoi tänä aamuna sitten sen viestinsä.

Ap

Vierailija
33/75 |
10.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.08.2014 klo 12:25"]

Isyyttä ei selvitetä, jos äiti kieltää. Niin se vaan menee. Vaikka isä "ilmoittautuisi", vaikka nimi olisi neuvolan tiedoissa.

[/quote]

Tää on taas jotain feministifantasiaa. Isällä on oikeus lapseensa siinä missä äidilläkin. Se isyys selviää helposti pienellä testillä varsinkin jos isä haluaa tunnustaa lapsensa. Ei siinä äidiltä mitään kysellä, koska kuten tästäkin tapauksesta näkee, äidit valehtelee säännönmukaisesti tietyissä tilanteissa. Valehtelemalla heikentää vain omia mahdollisuuksiaan saada se huoltajuus.

Vierailija
34/75 |
10.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.08.2014 klo 12:30"]

[/quote]

Tää on taas jotain feministifantasiaa. Isällä on oikeus lapseensa siinä missä äidilläkin. Se isyys selviää helposti pienellä testillä varsinkin jos isä haluaa tunnustaa lapsensa. Ei siinä äidiltä mitään kysellä, koska kuten tästäkin tapauksesta näkee, äidit valehtelee säännönmukaisesti tietyissä tilanteissa. Valehtelemalla heikentää vain omia mahdollisuuksiaan saada se huoltajuus.

[/quote]

kannattaa steriloida itsesä jos on pakkomielteinen ja vainoharhainen. Jos ei naiset miellytä, niin vaihda toki miehiin.

Vierailija
35/75 |
10.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harmittaa ihan hirveästi että asiat on mennyt tähän pisteeseen.. Vaikka emme olisi miehen kanssa yhdessä vauvan synnyttyä, olisin halunnut että vauva tapaa isäänsä, olisi yhteishuoltajuus jne mutta nyt tuntuu niin inhottavalta että mies edes viitsii uhkailla tuollaisella asialla, varsinkin kun tietää miten tärkeä vauva on minulle jo nyt. Jos kiellän miehen isyyden niin jääkö asia todella siihen vai täytyykö sen jälkeen kestää kaiken maalman oikeudenkäyntejä ja pakotettuja isyystestejä?

Ap

Vierailija
36/75 |
10.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.08.2014 klo 12:06"]

[quote author="Vierailija" time="10.08.2014 klo 12:01"]Miksi mies on sairas, jos sanoo noin lapsensa äidille, mutta ne tuhannet äidit eivät ole, vaikka ovat tehneet noin lapsensa isälle?

[/quote]

Koska vain nainen on synnyttäjä, ÄITI.

[/quote]

Mitä jos lapsi syntyy sektiolla?

Vierailija
37/75 |
10.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.08.2014 klo 12:30"]

[/quote]

[/quote]

Mitä minä olen valehdellut? Totta kai haluaisin että lapsellani olisi isä mutta täytyykö se isyys saada tällä tavalla uhkaamalla viedä lapsi kokonaan? Mies ei ole sanonu että "aion saada kanssasi yhteishuoltajuuden" vaan että "aion saada lapsen kokonaan". Missä on minun oikeuteni silloin jos isä vie lapsen?

Pitäisikö minun ottaa jo nyt yhteyttä paikkakunnan lastenvalvojaan ja sopia tapaaminen ja kertoa tästä asiasta? Vai odottaa vain mitä tuleman pitää..

Ap

Vierailija
38/75 |
10.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos sil on toinen ja yrittää tehdä siitä uudesta muijasta äitiä lapselles. Monet miehet pettää, kun nainen on paksuna.

Vierailija
39/75 |
10.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etsipä käsiisi esim. narsistien uhrien tuki -ry:n sivut ja lue narsistin tunnusmerkit. Tuo että saatuaan sinut raskaaksi luonne muuttuu ja uhkailu alkaa, saa niskakarvani pystyyn. Jos kyse on narsistista, niin sitten hankkiudu miehestä eroon heti. Ei missään tapauksessa naimisiin menoa, ei enää yhdessä asumista, avaimet pois vaikka lukot vaihtamalla ja poliisiin turvautumalla, ei isyydentunnustusta ainakaan tässä vaiheessa jne. Ota selvää asioista. Älä luota miehen sanaan. Hän valehtelee. Asiat eivät välttämättä mene niinkuin hän on sanonut.  Suojaa itsesi ja lapsesi. Tässä tärkeintä on, että et ole yhteydessä mieheen. Älä vastaa puhelimeen, tekstiviesteihin tai sähköpostiin. Älä tapaa. Älä juttele. Kun mies hakee tavaransa, pyydä paikalle ulkopuolisia isoja luotettavia miehiä. Älä mene anteeksipyyntöjen ja lahjojen ansaan. 

Nyt olet vielä vahvoilla ja voit päästä miehestä eroon (jos hän siis on narsisti). Jos annat miehen jatkaa elämässäsi, hän yrittää pitää sinut lapsen avulla kiinni itsessään ja lapsen saamisen jälkeen hormonihuuruissa hän voi siinä onnistuakin. 

Tsemppiä!

Vierailija
40/75 |
10.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.08.2014 klo 12:36"]

Harmittaa ihan hirveästi että asiat on mennyt tähän pisteeseen.. Vaikka emme olisi miehen kanssa yhdessä vauvan synnyttyä, olisin halunnut että vauva tapaa isäänsä, olisi yhteishuoltajuus jne mutta nyt tuntuu niin inhottavalta että mies edes viitsii uhkailla tuollaisella asialla, varsinkin kun tietää miten tärkeä vauva on minulle jo nyt. Jos kiellän miehen isyyden niin jääkö asia todella siihen vai täytyykö sen jälkeen kestää kaiken maalman oikeudenkäyntejä ja pakotettuja isyystestejä?

Ap

[/quote]

Pari pikku juttua. Ensinnäkin et tule saamaan lanttiakaan elatusapua jos tämä mies ei tavalla tai toisella ole virallisesti sen lapsen isä. Toiseksi vituttaa aivan suunnattomasti ihmiset jotka ottavat sen lapsen näiden suhdetaistelunsa välikappaleeksi. Säälittää jo etukäteen lapsesi joka joutuu kaltaisesi itsekeskeisen kusipään kasvattamaksi. 

Miehesi voi varmaan haastaa sinua oikeuteen, se että onko siitä hyötyä jää nähtäväksi.