Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Olen raskaana, tuleva isä uhkasi viedä lapsen kokonaan

Vierailija
10.08.2014 |

Olen siis raskaana rv 30. Meillä on lapsen isän kanssa ollut tosi vaikeaa nyt raskausaikana ja eilen tuli iso riita. Mies sanoi riidan aikana että kun lapsi syntyy hän aikoo viedä lapsen minulta kokonaan. Säikähdin ihan tosissani, lapsi on jo nyt minulle niin äärettömän rakas. Voiko sellaista tehdä, tapahtuuko niin?

Minulla on masennustaustaa mutta raskaaksi tuleminen niin sanotusti pelasti minut. En ole juonut tippaakaan sen jälkeen kun tein testin ja tupakan poltonkin lopetin samantien. Käyn edelleen säännöllisesti puhumassa psykiatrin kanssa (kerran kuukaudessa) ja tämä oli neuvolan mielestä hyvä asia ja suosittelivat jatkamaan käyntejä raskauden jälkeenkin.

Minua pelottaa ihan hirveästi.. Mies on nyt muualla eli tämä riitakin käytiin lähinnä viestien välityksellä. Emme ole naimissa tai edes asu yhdessä.. Pelottaa :-( olen vain itkenyt koko päivän koska pelkään menettäväni ainoan asian maailmassa, jolla on minulle enää väliä.

Kommentit (75)

Vierailija
1/75 |
10.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se voi viedä lasta itselleen jos pidät itsestäsi ja lapsesta huolta.

Vierailija
2/75 |
10.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hänellä tarvisi olla toodella painavat syyt jotta hän saisi lapsen kokonaan pois sinulta eikä hoidossa oleva masennus ole sellainen. Niin kauan kuin huolehdit tosiaan itsestäsi ja lapsestasi ei sinulla ole huolenhäivää. Hyvä, että olet puhunut masennuksestasi myös neuvolassa ja se on hoidossa, jos mies käyttää tätä lapsellisesti joskus aseena ei sinun tarvitse huolehtia lainkaan kun ei kerran neuvolassa tai psykiatrisikaan huolehdi sinun kyvyistäsi olla äiti.

Hienoa, että pystyt puhumaan sairaudestasi, se osoittaa lujuutta ja tahtoa selvitä. Nyt leuka ylös ja huoli pois :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/75 |
10.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle kävi just noin. Nyt saan nähdä vaan joka toinen viikonloppu.

Vierailija
4/75 |
10.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei pysty viemään jos huolehdit lapsesta hyvin. Sairas mies yrittää pelotella ja saada sinut voimaan huonosti. Yritä pitää etäisyyttä häneen ja keskity omaan hyvinvointiisi, et tarvitse häntä nyt mihinkään. Kerro myös neuvolassa ja psykiatrille miehen uhkailusta. Tsemppiä ja hyvää raskausaikaa!

Vierailija
5/75 |
10.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ihan niinkuin se mies jaksaisi sitä vauvaa hoitaa ja olla esim vanhempainvapaalla. Ihan turhaa uhoamista.

Vierailija
6/75 |
10.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

joo, kerrot todellakin neuvolaan ja psykiatrille uhkailusta. miksi olet tuollaisen miehen kanssa?

Vierailija
7/75 |
10.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle kävi niin. :(

Vierailija
8/75 |
10.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle kävi niin. :(

Vierailija
9/75 |
10.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huolehdit vain itsestäsi ja vauvasta hyvin niin kaikki ok. Kerro tosiaan neuvolassa ja terapiassa uhkailusta.

Hyvä ettet asu miehen kanssa yhdessä jos on tuollainen pelottava uhkailija.

Pidä puolesi!

Vierailija
10/75 |
10.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi mies on sairas, jos sanoo noin lapsensa äidille, mutta ne tuhannet äidit eivät ole, vaikka ovat tehneet noin lapsensa isälle?

Vierailija
11/75 |
10.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko naimisissa? Toivottavasti et. Jos et ole niin älä suostu isyydentunnustukseen. Jos mies on todellakin noin pässi niin todennäköisesti ei hänellä ole mitään hajua isyydentunnustamisesta.

Vierailija
12/75 |
10.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juridisesti mies ei edes ole lapsen isä, ennen kun hän on  virallisesti tunnustunut isyyden, koska ette ole avioliitossa.

Tuleva lapsesi on sinun ja miehesi on ulkopuolella, kunnes kerrot viranomaisille lapsen isän nimen ja päätös siitä on sinulla, kerrotko vai on lapsen isä "tuntematon". Joka ei tietenkään ole lapsen kannalta hyvä, päätös siitä on kuitenkin sinulla. Voit kiistää, koko miehesi isyyden, jos katsot sen parhaammaksi ratkaisussa vaikeassa tilanteessa.

Vierailija
13/75 |
10.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaa neuvon kuin 12. Et suostu isyyden selvittämiseen. Ettehän edes asu yhdessä! Ilmoitat, että lapsen isä on tuntematon, että et ole ollut tuon uhkailijan kanssa yhdynnässä silloin, kun lapsi on saanut alkunsa. Helppoa!

Vierailija
14/75 |
10.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska että asu edes yhdessä niin älä suostu isyydentunnustukseen eikä siis myöskään yhteishuoltajuuteen.

Isä tuntematon ja yksinhuoltajuus.

Vierailija
15/75 |
10.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.08.2014 klo 12:01"]Miksi mies on sairas, jos sanoo noin lapsensa äidille, mutta ne tuhannet äidit eivät ole, vaikka ovat tehneet noin lapsensa isälle?

[/quote]

Koska vain nainen on synnyttäjä, ÄITI.

Vierailija
16/75 |
10.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.08.2014 klo 12:01"]Miksi mies on sairas, jos sanoo noin lapsensa äidille, mutta ne tuhannet äidit eivät ole, vaikka ovat tehneet noin lapsensa isälle?

[/quote]

Kaikki, jotka uhkailee asiattomasti on sairaita.

Vierailija
17/75 |
10.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle kävi noin. Ei olisi pitänyt tunnustaa isyyttä.

Vierailija
18/75 |
10.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Talletathan viestit, joissa on uhkailua? Pidäthän huolen, että et omissa viesteissäsi käyttäydy "hullusti" esim. et uhkaile itsemurhalla tai väkivällalla vaan pysyt asialinjalla.

Lapsen saa aina se vanhempi, joka pyrkii asiallisimpiin väleihin, on rakentava ja pystyy todistamaan, miksi on toiminut niin kuin on toiminut. Esim. näistä uhkailuista kannattaa jo nyt kertoa neuvolassa, sillä jos päädyt ratkaisuun, että vaikeutat isyyden tunnustamista, on siitä hyvä olla järkevää perustelua.

Itse kysyisin lapsen syntymän jälkeen isältä aivan asiallisesti, että luottaako siihen, että minä kerron, että hän on isä, haluaako tarkemmat testit vai mahdollisesti livetä koko isyydestä ja että olen valmis kaikkiin näihin ratkaisuihin ihan isän toivomuksen mukaan. Tekisin muuten tämän vielä kirjallisena, jolloin oma yhteistyökykyyisyys tulisi jälleen ilmi, jos oikeuteen lähdetään huoltajuudesta kiistelemään.

Käytännössä huoltajuuskiistassa pikkuvauvan äiti on etusijalla, jos hän siis on tasapainoinen vanhempi. Vauvaa ei haluta erottaa äidistä ja isä saa tapaamisoikeuden (joitakin tunteja viikossa äidin valvonnassa). Jos mies rupeaa käräjöimään jo heti vauvan synnyttyä, hänen mahdollisuutensa saada vauva itselleen on todella pieni, jos olet niin terve ja tasapainoinen kuin mitä viestisi antaa ymmärtää. Oikeastaan olematon. Myöhemmin taas isällä on oikeus tapaamisiin mutta tuskin lasta halutaan erottaa täyspäisestä äidistä aivan yllättäen. Käytännössä siis sinulla ei ole huolen häivää mutta tottakai uhkailukin on jo stressaavaa. Toimi järkevästi ja yhteistyökykyisesti. Se ei tarkoita, että suostut kaikkeen, mitä mies vaatii tai uhkailee vaan että pystyt järkevästi ja rauhallisesti keskustelemaan, perustelemaan omat päätöksesi ja osoitat olevasi halukas kompromisseihin.

Isän uhkailut ovat häntä itseään vastaan.

Vierailija
19/75 |
10.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se isyys selviää tarvittaessa testillä, ja jos siinä vaiheessa huomataan äidin valehdelleen niin äiti ei ole ainakaan vahvoilla sen lapsen huoltajuuden suhteen.

Vierailija
20/75 |
10.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ette ilmeisesti ole naimisissa? Eli lapsen isä ei ole virallisesti isä ennenkuin isyydentunnustus on tehty. Hänellä ei siis ole mitään mahdollisuuksia viedä lastasi.

Älä ole lammas vaan puolustaudu. Suomessa lapsi pääsääntöisesti määrätään äidille, jos oikeuteen asti joudutte.

Ensin kuitenkin pistä hanttiin jo isyyden tunnustamisessa, niin saat miehelle kunnolla kapuloita rattaisiin.