Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mies ei huomioi mitenkään juhlapäivinä

Vierailija
29.07.2021 |

Lopetti naimisiin menon jälkeen syntymäpäivä ja joululahjojen ostamisen. Ei ole ikinä edes onnittelut hääpäivänä. Minä olen ostanut pieniä lahjoja ja kukkia miehelle hääpäivänä. Harmittaa, olen sanonut ja lupaa aina ensi kerralla muistaa mutta silti ei niin tee vaikka muistutan juhlapäivistä aina etukäteen. Miten muiden miehet?

Kommentit (87)

Vierailija
61/87 |
29.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten muka joku voi unohtaa?

Vierailija
62/87 |
29.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten muka joku voi unohtaa?

No miksi ei voi unohtaa. En minäkään muista aina hääpäivää vaikka olen nainen. 

Siinä arjessa se vaan unohtuu. Viikon päästä saattaa muistaa, että muuten meillähän oli hääpäivä viime viikolla. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/87 |
29.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

päivä kuin päivä, ei se siitä miksikään muutu, oli hää-sytnttäri-nimppari-ensitapaamis-tai mikä vaan päivä. Ei niitä tarvi mitenkään erityisesti muistaa.Päätyy eroon nuo jotka 'loukkaantuu', jollei jotain nimenomaista päivää huomioi. 

Vierailija
64/87 |
29.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Laittakaa tärkeät päivämäärät yhdessä miehen puhelimen kalenteriin. Sähköiseen kalenteriinhan on helppo laittaa merkintä toistumaan vuosittain. Minä olen vähän samanlainen kuin miehesi, eli en juuri välitä merkkipäivistä, mutta koska tiedän niiden muistamisen olevan läheisilleni tärkeää, yritän huomioida merkkipäivät. En ikinä oppisi muistamaan päivämääriä ulkoa, mutta kalenterin avulla tässä ei ole mitään ongelmaa. Asia on siis helposti ratkaistavissa, ja jos mies ei näin yksinkertaiseen ratkaisuun suostu, kertoo se siitä, että hän ei todellakaan välitä siitä, mikä sinulle on tärkeää.

Tämä systeemi EI sovi minulle, tuohan on selvää kerjäämistä ja anelemista, jos ei mies ilman muistuttamisia muista, en kyllä erikseen hänen muistiaan ala virkistämään vaan asia "kostetaan" muulla tavoin. Ajan vaikka hänen Audiinsa pienet lommot, oho-h, raapasi vähän autotallin kulmaan...

Te naiset olette häiriintyneitä.

Onko sinulla isoakin ongelmaa asioiden suhteuttamisessa? Ap puhuu omasta miehestään (YKSI mies), ja olet rääkymässä että taas MIEHIÄ haukutaan. Yksi nainen kirjoittaa omasta miehestään ja tavastaan toimia, ja olet rääkymässä että NAISET ovat häiriintyneitä. Onko käsite ”yksilö” sinulle ihan vieras? Oletko itse KAIKKI MIEHET?

Viittasin tuohon "kostetaan lommottamalla audia" ja siihen kun sataa tykkyksiä niin kas, kyse ei ole enää yhdestä naisesta.

Lisäksi ensimmäisellä sivulla oli lukuisia kommentteja joissa haukuttiin suomalaiset miehet. Ei puhuttu yksilöstä. Niitä on jo moderoitu pois, ihme kyllä.

Vierailija
65/87 |
29.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

#pakkolahjontaparisuhtéessa

Vierailija
66/87 |
29.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

#suomimiehet

En tajua miten yhden kukkapuskan tai suklaarasian ostaminen kerran vuodessa on aikuiselle ihmiselle niin ylivoimainen ponnistus.. En kattelis tollasta, kertoo minusta vaan arvostuksen puutteesta.

T. Nainen, joka saa kukkia ja lahjoja pyytämättä

Et taida palstanarttu nyt puhua yhdestä, omasta miehestäsi?

Miksi sä palstanarttu yleistät?

Vierailija
67/87 |
29.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Laittakaa tärkeät päivämäärät yhdessä miehen puhelimen kalenteriin. Sähköiseen kalenteriinhan on helppo laittaa merkintä toistumaan vuosittain. Minä olen vähän samanlainen kuin miehesi, eli en juuri välitä merkkipäivistä, mutta koska tiedän niiden muistamisen olevan läheisilleni tärkeää, yritän huomioida merkkipäivät. En ikinä oppisi muistamaan päivämääriä ulkoa, mutta kalenterin avulla tässä ei ole mitään ongelmaa. Asia on siis helposti ratkaistavissa, ja jos mies ei näin yksinkertaiseen ratkaisuun suostu, kertoo se siitä, että hän ei todellakaan välitä siitä, mikä sinulle on tärkeää.

Tämä systeemi EI sovi minulle, tuohan on selvää kerjäämistä ja anelemista, jos ei mies ilman muistuttamisia muista, en kyllä erikseen hänen muistiaan ala virkistämään vaan asia "kostetaan" muulla tavoin. Ajan vaikka hänen Audiinsa pienet lommot, oho-h, raapasi vähän autotallin kulmaan...

Suomalainen mies tarvitsee terapiaa enempi kuin hän itse edes tajuaa!

Terveydenhuollon hoitoilmoitusrekisterin mukaan puolison tai partnerin pahoinpitelemien 20–64-vuotiaiden joukossa on ollut hoidettavana noin kaksi kertaa enemmän miehiä kuin naisia. Tämä viittaa miesten korkeampaan kynnykseen ilmoittaa itseensä kohdistuneesta väkivallasta.

Vierailija
68/87 |
29.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meille ne arjen pienet teot niitä jotka merkitsee. Ollaan ihan suosiolla unohdettu nuo kalenteripäivämäärät ja tehdään toiselle joka päivä jotain hyvää.

Tämä! Meillä ihan sama homma. Ei tarvitse muistaa tiettyjä kalenteripäiviä, kun huomioi ja muistaa joka päivä. 

Vierailija
69/87 |
29.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Terveydenhuollon hoitoilmoitusrekisterin mukaan puolison tai partnerin pahoinpitelemien 20–64-vuotiaiden joukossa on ollut hoidettavana noin kaksi kertaa enemmän miehiä kuin naisia. Tämä viittaa miesten korkeampaan kynnykseen ilmoittaa itseensä kohdistuneesta väkivallasta.

Miehiä on kaksi kertaa enemmän ja tämä todistaa että miehet eivät ilmoita... öööö.... miten nämä asiat liittyvät toisiinsa?

Toisekseen epäilen noita ilmoittamiasi lukuja. Laitas linkki lähteeseen

Vierailija
70/87 |
29.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis mitä ihmettä! Oikeastiko miehelle pitäisi merkata kalenteriin juhlat ja muistuttaa juhlapäivistä?! Mitäpä jos alettaisiin vaatia miehiltäkin hiukan itsenäistä toimijuutta? Eiväthän he kai ainakaan kaikki voi olla jälkeenjääneitäkään? Kyllä hääpäivä tai muu vuosipäivä PITÄÄ aikuisen ihmisen pystyä automaattisesti muistamaan joko merkkaamalla sen kalenteriinsa tai muuten. Puolison huomioiminen merkkipäivänä ei tarkoita sitä etteikö tarvitsisi arkena huomioida. Ei kovin vaikeaa eikä lainkaan aikaa tai rahaa vievää. Perusasioita, joihin myös aikuisten miesten tulee pystyä itsenäisesti.

Vierailija
71/87 |
29.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotkut ihmiset vihaa juhlapäiviä, joten kun tulee mahdollisuus niiden juhlimista, niin mielellään sen lopettavat. Koskee myös omia juhlapäiviä.

Vierailija
72/87 |
29.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Syntymäpäivänä saattaa sanoa kuivan onnea sanan, siinä kaikki, ei minun mies osaa ostaa mitään, ei yhtään mitään, vaikka vihjaisi jotain, mitä puuttuu tai tarvitsisi, niin ei se saat...anan idiootti osaa mitään, hääpäivä, se on normipäivä. Arvaa kyrsiikö, miten siis voi suomalainen mies olla niin saa...tanan osaamaton, itse odottaa herkkupäivällisiä ja huomiota. Vidun sika. Ei osaa tehdä edes mitään ateriaa, jos grillaa, se sika huutelee terassin ovelta, "onkohan nää kypsiä", kun minulla projekti keittiössä, ei juma...pian annan lähtöpassit, ei noin vidun kädetöntä ole varmaan kenelläkään, tai onko. Ihme, että selviää omasta työstään siis ammatistaan, kotona hän on kuin lapamato, kädetön baska. Kuulostaako siltä, että ero on käynyt mielessä?

Ja kaikki tämä tuli yllätyksenä vasta yhteenmuuton jälkeen ? Just just.

Joo, katsos kun hääpäiviä ei oikein satu ennenkuin eka hääpäivä tulee, joo, olisi pitänyt erota heti ensimmäisen hääpäivän jälkeen, eihän tuollaiselta sialta voi odottaa edes toisena hääpäivänä mitään tai saitko sinä hääpäivän muistamisen ENNEN HÄITÄ, onnea siitä, sinulla on ennustajaeukko/ukko.

Ruuanlaittotaitokin ilmeisesti hävisi vasta papin aameneen ? menitte siis ilmeisesti naimisiin enne  yhteenmuttoa. Tuskin miehen kädettömyys tuli ilmi vasta naimisiinmenon jälkeen, joten turhaan täällä valitat, vaan tee sille asialle jotain. Samoin vihjailet ja vihjailet, mitä jos vaikka sanoisit suoraan että mitä haluat ja milloin. Kyllä on vakka kantensa valinnut todella.

Hyvinpä näytät hänet tuntevan. Viddu tuollainen sika osaa ostaa vaikka ottaisi kuvan siitä mitä haluaa, olenkin tarjonnut hänelle 3 kelaa rautalankaa mukaan, jos on jotain ylipäätään hankkimassa. Viddu tuollaisia reppanoita, joita NAISEN kuuluu pitää keppien ja rautalangan voimin pystyssä jotta pääsevät torilla leuhkimaan, miten komee paita mulla on päällä, JOO SEN OSTI SE VIDUN EUKKO KOTONA. 

Mikä on tekosyysi pysyä suhteessa ? Paksu lompakko ? Vai onko niin, että et muista ottaa lääkkeitäsi, jos mies ei niitä tuo nenän eteen ?

Vierailija
73/87 |
29.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Syntymäpäivänä saattaa sanoa kuivan onnea sanan, siinä kaikki, ei minun mies osaa ostaa mitään, ei yhtään mitään, vaikka vihjaisi jotain, mitä puuttuu tai tarvitsisi, niin ei se saat...anan idiootti osaa mitään, hääpäivä, se on normipäivä. Arvaa kyrsiikö, miten siis voi suomalainen mies olla niin saa...tanan osaamaton, itse odottaa herkkupäivällisiä ja huomiota. Vidun sika. Ei osaa tehdä edes mitään ateriaa, jos grillaa, se sika huutelee terassin ovelta, "onkohan nää kypsiä", kun minulla projekti keittiössä, ei juma...pian annan lähtöpassit, ei noin vidun kädetöntä ole varmaan kenelläkään, tai onko. Ihme, että selviää omasta työstään siis ammatistaan, kotona hän on kuin lapamato, kädetön baska. Kuulostaako siltä, että ero on käynyt mielessä?

Joo, katsos kun hääpäiviä ei oikein satu ennenkuin eka hääpäivä tulee, joo, olisi pitänyt erota heti ensimmäisen hääpäivän jälkeen, eihän tuollaiselta sialta voi odottaa edes toisena hääpäivänä mitään tai saitko sinä hääpäivän muistamisen ENNEN HÄITÄ, onnea siitä, sinulla on ennustajaeukko/ukko.

Ruuanlaittotaitokin ilmeisesti hävisi vasta papin aameneen ? menitte siis ilmeisesti naimisiin enne  yhteenmuttoa. Tuskin miehen kädettömyys tuli ilmi vasta naimisiinmenon jälkeen, joten turhaan täällä valitat, vaan tee sille asialle jotain. Samoin vihjailet ja vihjailet, mitä jos vaikka sanoisit suoraan että mitä haluat ja milloin. Kyllä on vakka kantensa valinnut todella.

Hyvinpä näytät hänet tuntevan. Viddu tuollainen sika osaa ostaa vaikka ottaisi kuvan siitä mitä haluaa, olenkin tarjonnut hänelle 3 kelaa rautalankaa mukaan, jos on jotain ylipäätään hankkimassa. Viddu tuollaisia reppanoita, joita NAISEN kuuluu pitää keppien ja rautalangan voimin pystyssä jotta pääsevät torilla leuhkimaan, miten komee paita mulla on päällä, JOO SEN OSTI SE VIDUN EUKKO KOTONA. 

Mikä on tekosyysi pysyä suhteessa ? Paksu lompakko ? Vai onko niin, että et muista ottaa lääkkeitäsi, jos mies ei niitä tuo nenän eteen ?

Berkelettäkö se sinulle kuuluu, hoida sinä vaan ne omat asiasi kuntoon ja häivy, rahalla saa ja hevosella pääsee, tajuatko?

Vierailija
74/87 |
29.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miehiä on kaksi kertaa enemmän ja tämä todistaa että miehet eivät ilmoita... öööö.... miten nämä asiat liittyvät toisiinsa?

Toisekseen epäilen noita ilmoittamiasi lukuja. Laitas linkki lähteeseen

Saat epäillä mutta jos sinulla ei ole pääsyä hoitoilmoitusrekisteriin niin tulet epäilemään jatkossakin.

Juttu on https://www.aamulehti.fi/kulttuuri/art-2000007320907.html

Kirjoittaja on Hannu Lauerma, psykiatri ja Psykiatrisen vankisairaalan vastaava ylilääkäri. Mies eli ei tietenkään kelpaa sinulle. 

Ja miten liittyy toisiinsa? Jos tuo on sinulle epäselvää niin voi herran jestas, sinä vaatimassa lähteitä...

Perinteisesti kerrotaan että naiset kokevat enemmän väkivaltaa parisuhteessa. Silti miehiä hoidetaan enemmän parisuhdeväkivallan vuoksi, mies ei vain tee rikosilmoitusta edes vakavista tapauksista.

Josta pääsee siihen että onko terapian tarpeessa suomalainen mies, vai nainen?

Vierailija
75/87 |
29.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Berkelettäkö se sinulle kuuluu, hoida sinä vaan ne omat asiasi kuntoon ja häivy, rahalla saa ja hevosella pääsee, tajuatko?

Voi lompakkoloista. Noinko ottaa koville ?

Vierailija
76/87 |
29.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

voin tulla "huomioimaan"

Vierailija
77/87 |
29.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis mitä ihmettä! Oikeastiko miehelle pitäisi merkata kalenteriin juhlat ja muistuttaa juhlapäivistä?! Mitäpä jos alettaisiin vaatia miehiltäkin hiukan itsenäistä toimijuutta? Eiväthän he kai ainakaan kaikki voi olla jälkeenjääneitäkään? Kyllä hääpäivä tai muu vuosipäivä PITÄÄ aikuisen ihmisen pystyä automaattisesti muistamaan joko merkkaamalla sen kalenteriinsa tai muuten. Puolison huomioiminen merkkipäivänä ei tarkoita sitä etteikö tarvitsisi arkena huomioida. Ei kovin vaikeaa eikä lainkaan aikaa tai rahaa vievää. Perusasioita, joihin myös aikuisten miesten tulee pystyä itsenäisesti.

Meillä menee vaimon kanssa hääpäivät iloisesti aina ohi. Toki niitä on ollut vasta 27 vuotta aikaa muistella joten ei sitä voi odottaa että tässä ajassa...

Mutta mutta, mitäs nyt kun vaimoa ei moinen kiinnosta? Eikö hänen pitäisi itsenäisesti kyetä? Vai koskeeko vuodatuksesi vai MIEHIÄ

Vierailija
78/87 |
29.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä riittää halaus ja Hyvää hääpäivää, - syntymäpäivää sanominen.

Hääpäivänä usein käyty syömässä vähän paremmassa paikassa kahdestaan ja tasasynttäreinä ja joskus muinakin synttäreinä läheisten kanssa.

Ei ole tarvinnut tästä riidellä.

Vierailija
79/87 |
29.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on ollut kinaa siitä että en ole muistanut vaimoa erikseen äitienpäivänä koska mun mielestäni sen kuuluisi olla lapsen asia. Olen siis muistanut omaa äitiäni, en vaimoani, ja lapsemme tehtävä on muistaa äitiään.

Vaimon mielestä mun kuuluisi hankkia erikseen äitienpäivälahja. 

Joukuksi olen ostanut vain vaatimattomia lahjoja vaimolle ja muille aikuisille sukulaisille enkä odota itse saavani mitään. Samoin syntymäpäivinä. 

Vaimon mielestä sekin on väärin. Pitäisi olla kalliit lahjat. 

Meidän perheen ongelma on rahatilanne. Meidän perheestä kukaan ei ole töissä, nostan ansiosidonnaista ja vaimo työkyvyttömyyseläkkeellä ja aikuinen lapsi opiskelee. Sillä perustelen että en osta kalliita lahjoja. Vaimon mielestä se ei ole ok vaan "pitäisi ymmärtää muistaa"

Lisäksi hoidan yksin (olen siis perheen isä)  koko huushollin koska vaimo on niin kipeä että ei pysty osallistumaan taloustöihin. Laitan joulu ja pääsiäisruuat kun tulee meidän kummankin vanhemmat kylään jne.  Mutta valitetaan siitä että en osta kalliita lahjoja muille kuin lapsellemme.

Vierailija
80/87 |
29.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä on ollut kinaa siitä että en ole muistanut vaimoa erikseen äitienpäivänä koska mun mielestäni sen kuuluisi olla lapsen asia. Olen siis muistanut omaa äitiäni, en vaimoani, ja lapsemme tehtävä on muistaa äitiään.

Vaimon mielestä mun kuuluisi hankkia erikseen äitienpäivälahja. 

Joukuksi olen ostanut vain vaatimattomia lahjoja vaimolle ja muille aikuisille sukulaisille enkä odota itse saavani mitään. Samoin syntymäpäivinä. 

Vaimon mielestä sekin on väärin. Pitäisi olla kalliit lahjat. 

Meidän perheen ongelma on rahatilanne. Meidän perheestä kukaan ei ole töissä, nostan ansiosidonnaista ja vaimo työkyvyttömyyseläkkeellä ja aikuinen lapsi opiskelee. Sillä perustelen että en osta kalliita lahjoja. Vaimon mielestä se ei ole ok vaan "pitäisi ymmärtää muistaa"

Lisäksi hoidan yksin (olen siis perheen isä)  koko huushollin koska vaimo on niin kipeä että ei pysty osallistumaan taloustöihin. Laitan joulu ja pääsiäisruuat kun tulee meidän kummankin vanhemmat kylään jne.  Mutta valitetaan siitä että en osta kalliita lahjoja muille kuin lapsellemme.

Mun exä suutahti kun en huomioinut häntä äitienpäivänä. Meillä ei ollut lapsia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yksi viisi